ma
door marcenmoon12 Jan 21, 2015 om 17:38
Huishouden & energie

Waternet

de vraag wij wonen in een oud huurhuis ven een woningbouwvereniging in amsterdam noord nu wil waternet een watermeter plaatsen nu de vraag of ik verplicht ben om dit toe te laten of mag ik ook weigeren ??

5248 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 17:44
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom zou u weigeren?

U heeft kennelijk geen watermeter om uw verbruik te meten, en betaald een "standaard" bedrag, klopt dit?

Als het een huurhuis is lijkt het mij dat deze basis nuts voorzieningen elementair zijn en u deze niet kunt weigeren.

ja
door janf43 - Jan 21, 2015 om 17:58
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marcenmoon12 schreef op woensdag 21 jan 2015, 17:38]de vraag wij wonen in een oud huurhuis ven een woningbouwvereniging in amsterdam noord nu wil waternet een watermeter plaatsen nu de vraag of ik verplicht ben om dit toe te laten of mag ik ook weigeren ??

De situatie in Amsterdam is kennelijk wat anders dan elders in het land. Zie link. Of u kunt weigeren weet ik niet, u kunt dat het best met uw verhuurder opnemen. Houdt er wel rekening mee dat, als een meter is geplaatst, het huurbedrag (incl. watergeld) wordt aangepast en dat u voortaan voor water aan waternet gaat betalen.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 21, 2015 om 18:00
330 Antwoorden / 15 Vragen

Lees hier eens, staat wat informatie, naar beneden scrollen.

Voor de zekerheid omdat links bij mij vaak niet werken:
http://www.huurders.info/huurprijzen-en-woonlasten/servicekosten/

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 21, 2015 om 18:02
330 Antwoorden / 15 Vragen

haha, link werkt niet maar Janf43 was me net voor met zelfde link

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2015 om 18:02
11537 Antwoorden / 51 Vragen
gerbera
door gerbera - Jan 22, 2015 om 16:24
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Waternet zal niet uit zichzelf komen om een meter te plaatsen. Het zal de woningbouw zijn, die als eigenaar van het pand, hiertoe opdracht heeft gegeven. Tot nu toe betaald u naar inschatting en is dit in de huurprijs meegenomen. Met de toename van vaatwassers, ligbaden e.d. zal het voor de woningbouw een steeds grotere kostenpost worden die hoofdelijk over alle huurders wordt doorberekend. Met de meter betaald u alleen voor eigen gebruik en dat kan nog wel eens voordeliger uitpakken.

rots92
door rots92 - Jan 22, 2015 om 16:37
157 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom weigeren om de zoveel tijd worden de watermeters vervangen.

ja
door janf43 - Jan 23, 2015 om 01:38
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rots92 schreef op donderdag 22 jan 2015, 16:37]Waarom weigeren om de zoveel tijd worden de watermeters vervangen.

Er is een klein verschil tussen vervangen en voor de eerste keer plaatsen. Na de plaatsing zal de betaling voor water ook op een andere manier worden geregeld.