door willemkaal Nov 10, 2015 om 23:32
Auto & vervoer

Waterschade

wie moet de eigenrisico €50 ,00 betalen die mijn moeder moest betalen aan de verzekering door de waterschade wat veroorzaakt is door de cv ketel van een huur huis

2215 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 00:05
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als het eigen risico in de polisvoorwaarden opgenomen is, zal dat betaald moeten worden. Alleen hoe is de waterschade/lekkage ontstaan? Door toedoen van de huurder of van de verhuurder? Wellicht dat het huurcontract enige duidelijkheid geeft daarover.

Als bijvoorbeeld huurder bewust aan de cv gesleuteld heeft met geen of onvoldoende kennis, is het duidelijk rekening man/vrouw.

mo
door mof - Nov 18, 2015 om 13:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

HEt eigen risico heeft te maken met een afspraak tussen verzekeraar en u. De verzekeraar keert slechts uit gerekend vanaf het eigen risico, dus alles boven de 50 euro.

Nu gaat het om wat voor verzekering dit is: is het een aansprakelijkheids verzekering of een inboedelschade verzekering?

Als het een aansprakelijkheidsverzekering is dan is met het uitkeren eigenlijk door alle partijen aanvaard dat uw moeder aansprakelijk is, dus zult uw moeder het eigen risico
zelf moeten betalen.

Gaat het om een inboedelschade verzekering dan kunt u nog proberen de 50 eur
te declareren bij degene die aansprakelijk is. Als dit de verhuurder is dan moet deze de 50 eur aan u vergoeden.

Maar let wel: als de inboedelschadeverzekering hier achter komt dan loopt u het risico dat die zegt: als de verhuurder aansprakelijk is voor de schade dan moet die het volle bedrag betalen (evt. via zijn aansprakelijkheids verzekering).

Dat betekent dat de inboedelverzekering het bedrag bij u zou kunnen terugclaimen en simpel tegen u zegt: klopt u maar aan bij uw verhuurder.

Ik zou de vijftig eur gewoon zelf betalen. Maar of u dit geld zo kunt missen, kan ik voor u niet beoordelen.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 18, 2015 om 18:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mof,
een aansprakelijkheidsverzekering is een verzekering voor als je schade bij een ander veroorzaakt.
Een schade aan je eigen goederen valt hier niet onder.