gu
door gurbejong Feb 23, 2015 om 14:49
Geldzaken & recht

Webshop (D-OK) betaald, geen reactie

Hallo,

Ik heb op 5 februari 2015 schoenen besteld bij de webshop D-OK (www.d-ok.com).

Ik heb via creditcard betaald en van de betaling een ontvangstbevestiging gekregen, de betaling is dus gelukt. Direct na de bestelling heb ik via het contactformulier op de site twee berichten gestuurd, met onder andere de vraag wat de levertijd is. Dit is namelijk niet op hun site te vinden. Geen reactie...

Via de ontvangstbevestiging van de betaling kreeg ik een emailadres voor correspondentie, dus via dat adres een email gestuurd met daarin dezelfde vragen. Geen reactie...

Hun site is in het Nederlands, maar de contactknop zegt "contactez nous ". Ik heb daarom een bericht in het Frans, Engels en eerder dus in het Nederlands gestuurd, maar nog nergens een reactie op gekregen...

D-ok laat zich moeilijk googlen, waardoor op het moment alleen het contactformulier en dat emailadres de enige manieren zijn om in contact te komen. Weet iemand hoe ik meer informatie over d-ok kan krijgen, zoals een telefoonnummer of adres?

Verder weet ik dat een webshop binnen 30 dagen moet leveren als er verder geen levertijd is afgesproken. Wat kan ik doen als er binnen die tijd niets geleverd is?

Met vriendelijke groet,

Tom

1480 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2015 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gurbejong,

Je had je beter eerst eens kunnen oriënteren met wat voor webshop je te maken had, maar ja, dat is mosterd na de maaltijd.
Weer zo'n shop die goedkope(re) (nep?)schoenen aanbiedt.

Wat info: klik hier. En hier.. En hier.

Het voor nu belangrijkste: klik hier.

Suc6
Maar dat wordt allemaal lastig met zo'n buitenlandse webshop.

zoekster
door zoekster - Feb 23, 2015 om 15:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Volgens scamadvisor komt deze webshop zeer waarschijnlijk uit China en heeft een hoge risicofactor.

Het telefoonnummer zou 86091 53226978 zijn.

het adres
Ruan Gangxia
Street: Xiangxi No.18
ankangshi
shanxisheng
China

Als ze al een andere taal dan Chinees spreken, zal het wel Engels zijn.

Ik denk dat u meer opschiet als u uw creditcard maatschappij inschakelt, zoals @bergseroel aangeeft.

bergseroel
door bergseroel - Feb 23, 2015 om 15:27
39 Antwoorden / 4 Vragen

Afhankelijk van uw creditcardmaatschappij bent u verzekerd voor dit soort fraude.
Indien het product niet geleverd wordt zou ik dan ook informeren bij uw creditcardmaatschappij.

Succes

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2015 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Verder weet ik dat een webshop binnen 30 dagen moet leveren als er verder geen levertijd is afgesproken. Wat kan ik doen als er binnen die tijd niets geleverd is?......

Dat telt natuurlijk alleen als de shop in Nederland is gevestigd. Via CC maatschappij kun je waarschijnlijk je geld wel terug halen.

gu
door gurbejong - Feb 23, 2015 om 15:30
13 Antwoorden / 3 Vragen

Heel erg bedankt voor de snelle reacties!
Daar kan ik zeker wat mee!

gompy2
door gompy2 - Feb 23, 2015 om 15:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Shop heeft een domein in de Seychelles, in Mauritius, en grotendeels in China.
Klik-> Scamadivisor

Niks Europese regeltjes dus.
Prijzen zijn de helft van de algemeen aangeven bedragen.
Flink duimen.

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2015 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gurbejong,

....Daar kan ik zeker wat mee! ...
Dat hopen we dan maar. ;-)
Hopelijk reageert je creditcardmy positief.

Met vr.gr.

bergseroel
door bergseroel - Feb 23, 2015 om 15:40
39 Antwoorden / 4 Vragen

Als het inderdaad een webwinkel uit China is dan snap ik het wel.
Ik heb regelmatig spullen via aliexpress besteld, ook moeizame communicatie, maar alles wordt uiteindelijk wel geleverd. Ik zou alleen niet uitgaan van die 30 dagen, bij mij was het gemiddeld 2 maanden voordat ik de spullen in huis had.

Misschien dus nog even afwachten, met de creditcard ben je volgens mij toch minimaal 6 maanden verzekerd. Nogmaals succes!

gompy2
door gompy2 - Feb 23, 2015 om 16:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@gurbejong
Die handel moet uit China komen.
Bergseroel schreef het al, het kan soms wel langer duren en je bent pas 18 dagen onderweg vanaf de dag van bestelling.
Echter..
Gezien de prijzen van de schoenen op die site heb je met neppers te maken.
Dat kan gevolgen hebben op allerlei gebied als die handel tegengehouden en onderzocht wordt.
Als je bestelling er uit wordt gehaald bij de douane en een waarde heeft van tussen de € 22 en de €150 moet je hierover BTW betalen en inklaringskosten. De pakketten worden steekproefsgewijs gecontroleerd.
Vandaar dat ik schreef "flink duimen".

Er kan best zaken gedaan worden uit China, maar je moet je eerst eens goed oriënteren en je voor laten lichten.

Klik hier-> Producten kopen in China!