gu
door gurbejong Feb 23, 2015 om 14:49
Geldzaken & recht

Webshop (D-OK) betaald, geen reactie

Hallo,

Ik heb op 5 februari 2015 schoenen besteld bij de webshop D-OK (www.d-ok.com).

Ik heb via creditcard betaald en van de betaling een ontvangstbevestiging gekregen, de betaling is dus gelukt. Direct na de bestelling heb ik via het contactformulier op de site twee berichten gestuurd, met onder andere de vraag wat de levertijd is. Dit is namelijk niet op hun site te vinden. Geen reactie...

Via de ontvangstbevestiging van de betaling kreeg ik een emailadres voor correspondentie, dus via dat adres een email gestuurd met daarin dezelfde vragen. Geen reactie...

Hun site is in het Nederlands, maar de contactknop zegt "contactez nous ". Ik heb daarom een bericht in het Frans, Engels en eerder dus in het Nederlands gestuurd, maar nog nergens een reactie op gekregen...

D-ok laat zich moeilijk googlen, waardoor op het moment alleen het contactformulier en dat emailadres de enige manieren zijn om in contact te komen. Weet iemand hoe ik meer informatie over d-ok kan krijgen, zoals een telefoonnummer of adres?

Verder weet ik dat een webshop binnen 30 dagen moet leveren als er verder geen levertijd is afgesproken. Wat kan ik doen als er binnen die tijd niets geleverd is?

Met vriendelijke groet,

Tom

1480 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2015 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo gurbejong,

Je had je beter eerst eens kunnen oriënteren met wat voor webshop je te maken had, maar ja, dat is mosterd na de maaltijd.
Weer zo'n shop die goedkope(re) (nep?)schoenen aanbiedt.

Wat info: klik hier. En hier.. En hier.

Het voor nu belangrijkste: klik hier.

Suc6
Maar dat wordt allemaal lastig met zo'n buitenlandse webshop.

zoekster
door zoekster - Feb 23, 2015 om 15:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Volgens scamadvisor komt deze webshop zeer waarschijnlijk uit China en heeft een hoge risicofactor.

Het telefoonnummer zou 86091 53226978 zijn.

het adres
Ruan Gangxia
Street: Xiangxi No.18
ankangshi
shanxisheng
China

Als ze al een andere taal dan Chinees spreken, zal het wel Engels zijn.

Ik denk dat u meer opschiet als u uw creditcard maatschappij inschakelt, zoals @bergseroel aangeeft.

bergseroel
door bergseroel - Feb 23, 2015 om 15:27
39 Antwoorden / 4 Vragen
0

Afhankelijk van uw creditcardmaatschappij bent u verzekerd voor dit soort fraude.
Indien het product niet geleverd wordt zou ik dan ook informeren bij uw creditcardmaatschappij.

Succes

Cookies
door Cookies - Feb 23, 2015 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

.......Verder weet ik dat een webshop binnen 30 dagen moet leveren als er verder geen levertijd is afgesproken. Wat kan ik doen als er binnen die tijd niets geleverd is?......

Dat telt natuurlijk alleen als de shop in Nederland is gevestigd. Via CC maatschappij kun je waarschijnlijk je geld wel terug halen.

gu
door gurbejong - Feb 23, 2015 om 15:30
13 Antwoorden / 3 Vragen
0

Heel erg bedankt voor de snelle reacties!
Daar kan ik zeker wat mee!

gompy2
door gompy2 - Feb 23, 2015 om 15:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen
0

Shop heeft een domein in de Seychelles, in Mauritius, en grotendeels in China.
Klik-> Scamadivisor

Niks Europese regeltjes dus.
Prijzen zijn de helft van de algemeen aangeven bedragen.
Flink duimen.


edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2015 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@gurbejong,

....Daar kan ik zeker wat mee! ...
Dat hopen we dan maar. ;-)
Hopelijk reageert je creditcardmy positief.

Met vr.gr.

bergseroel
door bergseroel - Feb 23, 2015 om 15:40
39 Antwoorden / 4 Vragen
0

Als het inderdaad een webwinkel uit China is dan snap ik het wel.
Ik heb regelmatig spullen via aliexpress besteld, ook moeizame communicatie, maar alles wordt uiteindelijk wel geleverd. Ik zou alleen niet uitgaan van die 30 dagen, bij mij was het gemiddeld 2 maanden voordat ik de spullen in huis had.

Misschien dus nog even afwachten, met de creditcard ben je volgens mij toch minimaal 6 maanden verzekerd. Nogmaals succes!

gompy2
door gompy2 - Feb 23, 2015 om 16:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gurbejong
Die handel moet uit China komen.
Bergseroel schreef het al, het kan soms wel langer duren en je bent pas 18 dagen onderweg vanaf de dag van bestelling.
Echter..
Gezien de prijzen van de schoenen op die site heb je met neppers te maken.
Dat kan gevolgen hebben op allerlei gebied als die handel tegengehouden en onderzocht wordt.
Als je bestelling er uit wordt gehaald bij de douane en een waarde heeft van tussen de € 22 en de €150 moet je hierover BTW betalen en inklaringskosten. De pakketten worden steekproefsgewijs gecontroleerd.
Vandaar dat ik schreef "flink duimen".

Er kan best zaken gedaan worden uit China, maar je moet je eerst eens goed oriënteren en je voor laten lichten.

Klik hier-> Producten kopen in China!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

Mv
Mvanbarc - Apr 19, 2024 om 16:56
Winkels & webshops

Parfum over datum

Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer