ne
door nessie Feb 28, 2015 om 11:36
Elektronica & tv

Webshop reageert niet

Op 13-02-2015 heb ik serviesgoed besteld op een nog niet nader te noemen site. De levertijd voor de artikelen zou 14 dagen zijn. Die zijn intussen om (oké nog maar net maar toch). Aangezien het om een verjaardagscadeau gaat heb ik ze gisteren een mail gestuurd met de vraag hoe lang het nog ging duren. Daarop geen reactie gehad. (dat kan natuurlijk nog komen maar voordat ik bestelde heb ik ze een mail gestuurd en daar had ik binnen het uur antwoord op). Vandaag gebeld maar ik kreeg de voicemail. Het kan natuurlijk nog alle kanten op maar mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt. Op hun site staat een link naar een geschillencommissie maar daar zijn ze niet bij aangesloten. Ik ben bang dat ik naar mijn betaalde ( €77.90) artikelen kan fluiten. Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Nessie

1012 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maandag weer bellen.

Komt er geen respons dan maakt u de naam bekend op internet. Dan kunnen wij er ook meer over zeggen. Nu is het voor ons gissen.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nessie,

Kijk eens hier.

Maar misschien komt het nog.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien werkt de kleine web shop niet op zaterdag ??

Online verkopen betekent nog steeds niet dat ze geen vrije dagen hebben, net als elke consument.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou niet weten waarom je de naam niet kan vermelden. Het is voorjaarsvakantie, misschien ligt de boel een weekje plat.

Maar goed, wij kunnen er natuurlijk ook geen zinnig antwoord op geven, zeker niet als we niet zelf even kunnen kijken wat voor shop het is.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze met vakantie zijn is het een kleine moeite om dat even op de website te zetten. Maar goed, er zijn zoveel van die veredelde hobbywebwinkeltjes dat niet iedere ondernemer zo professioneel is.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties.

De webshop is niet met vakantie ze zijn vandaag gewoon geopend. Het gaat om http://shop.serviece.nl/ Op hun site staat ook dat ze de bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen zullen uitvoeren. die 30 dagen zijn nog niet om. Als je een klachtenformulier zou indienen kan het 14 dagen duren voor ze antwoorden dus die mail van gister kan nog wel beantwoord worden al denk ik niet dat dat zal gebeuren. Ik ben ook al op internet aan het speuren geweest of ik slechte dingen over ze kon vinden maar die heb ik niet gevonden.

De reden dat ik het niet vertrouw ligt vooral aan mijn gevoel. Ik bestel wel vaker via internet maar dan bij shops waarvan ik weet dat t goed zit en die houden me altijd op de hoogte van de staat van de bestelling. Hier werd het na de bevestigingsmail akelig stil. Ik had bij deze site al meteen mijn twijfels (vraag niet waarom) maar de jarige wilde het hier besteld hebben.

Nessie

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op die site kan ik niet zo gauw iets vinden over 14 dagen levertijd (wel 14 dagen herroepingsrecht). Inderdaad, de 30 dagen zijn nog niet om.
Als adres van deze webshop vind ik alleen een woonhuis, geen winkel.
Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een kleine aanvulling, voordat ik daar bestelde heb ik ze een mail gestuurd n.a.v. de levertijden. Dit antwoord kreeg ik van hun.

Welke serviesdelen zoekt u specifiek? De meeste gangbare delen hebben we gewoonlijk in meerdere exemplaren in voorraad. Afhankelijk van het bestelmoment kunnen we over het algemeen binnen een enkele dag leveren, tenzij het onderdeel in bestelling staat bij de fabriek.

De leverbaarheid staat binnenkort iets beter per item in de shop. Dat is en blijft vooralsnog indicatief, dus als we 1 exemplaar hebben staat er dan “uit voorraad leverbaar”. Zou iemand er dan meerdere willen dan hebben we alsnog enige levertijd.

Wilt u meer zekerheid dan kunt u ons een lijstje mailen met wat u wenst zodat we de voorraad kunnen checken.

Het lijstje heb ik ze niet gemaild aangezien de bestelde artikelen (van beide 1) uit voorraad leverbaar zouden zijn.

Nessie

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op de bestelde artikelen geklikt en daar stond een levertijd van 2 weken.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik verwijzing indruk kom ik uit op Facebook met de naam Mirchel + Gmeis VOF, Pijnacker. En met een mededeling van 24 Februari j.l. dat de love plates er niet meer zijn. Nu maar hopen dat dit niet is wat u besteld heeft. Maar hangt u me er niet aan op, er zijn nog enkele verwijzingen naar die naam.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

......De webshop is niet met vakantie ze zijn vandaag gewoon geopend.......

Hoe bedoel je? Dat je gewoon bestellingen kan plaatsen, is normaal. Aangezien er gehandeld wordt vanuit een woning in Pijnacker zal het me toch niet verbazen dat ze gewoon een weekje op vakantie zijn.

Op hun site staan netjes alle gegevens vermeld. Nog maar even geduld hebben.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze zitten ook op facebook en daar staat aangegeven dat ze vandaag geopend zijn van 09.00-21.00uur dus lijkt me niet dat ze met vakantie zijn.

Ik wacht eerst die 30 dagen wel even af.

Nessie

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt via de site vragen u terug te bellen:
http://shop.serviece.nl/frontend/contact
Kan zijn dat dit pas na het weekend gebeurt.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik verklaart kennelijk even de radiostilte: ze zijn aan het verbouwen geweest en nu weer open.

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,

Dat bericht is van 7 februari en daarna heeft TS besteld!

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 28 feb 2015, 14:33: @tenormin,

Dat bericht is van 7 februari en daarna heeft TS besteld!

Kan best maar als mijn huis of zaak gerenoveerd is mag ik dan wel open zijn maar nog niet echt klaar. (Net als verhuizen, je woont er wel maar is nog improviseren).

ve
door verwijderd - Feb 28, 2015 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Terug laten bellen doe ik maandag wel, wordt vandaag niet meer.

Wat die verbouwing betreft, de webwinkel is op 7 februari open gegaan. Op 12 februari heb ik ze een mail gestuurd ivm levertijden (zie één van de vorige berichten) aangezien daar werd vermeld dat het bij op voorraad zijnde producten binnen een paar dagen zou zijn heb ik op 13 februari de bestelling geplaatst. Dan hadden ze in die mail van 12 februari duidelijker moeten zijn en aan moeten geven dat ze nog niet helemaal up-to-date zijn.

Nogmaals ik wacht eerst die 30 dagen wel af.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2015 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een kleine up-date, van de week nog maar eens gemaild met de vraag of ik de bestelling kon annuleren aangezien de persoon waarvoor de spullen besteld waren intussen jarig is geweest en omdat ik niets meer van hun hoorde.
Op die mail wel netjes antwoord gehad. Door familieomstandigheden hadden ze het werk tijdelijk uitbesteed endie persoon zou verschillende fouten hebben gemaakt en ze willen verhullen. Ze vinden het heel vervelend en zullen binnenkort het bedrag terug storten. Nu moet ik dat laatste nog even afwachten. Voorlopig ga ik er dan maar vanuit dat t goedkomt en anders stuur ik er nog wel een mail of brief achteraan met een ultimatum.