mo
door morpheus p Apr 15, 2014 om 14:22
Vakantie & reizen

Webshops Betrouwbaar?

IK ben wat huiverig met bestellen via webshops.
Je lees heel veel en je hoort heel veel dat webshops niet leveren wat je besteld of je hoort uberhaupt helemaal niets meer.

13577 109 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 15, 2014 om 14:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo morpheus p,

Bij de bekende(re) webshops van de gevestigde firma's kun je met een gerust hart iets bestellen.

Voor een onbekende webshop: lees eens bij deze tip.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Apr 15, 2014 om 14:31
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Vooraf googelen helpt, verder kan je letten op keurmerken, en ook waar dat de verkoper woont, qua land. Bij de grote bekende zit het meestal wel goed, maar een verkoper uit Verweggistan vertrouw ik niet 1, 2, 3. Keurmerken zijn niet altijd terecht. Ook kan je op de schrijfwijze letten. Een google vertaling is meestal krom nederlands, dus niet echt aanbevelenswaardig qua vertrouwen. En lees eerst de voorwaarden voordat je gaat betalen, en niet andersom.

Daarnaast zijn sommige dingen gewoon beter in een "stenen"winkel te koop. Heb je servicegevoelige artikelen, zou ik liever naar een winkel gaan als bij een webshop. Daarnaast moet je bedenken, als het niet naar uw zin is, het retour vaak een probleem is en het bij elkaar gezien sneller en goedkoper bij een gewone winkel gaat.

Maar maak zelf uw keuze.

mo
door morpheus p - Apr 15, 2014 om 14:56
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zoek een hometrainer en zag een leuke aanbieding.
Maar nu ik veel vragen stel hoor ik niets meer.

Ik wil voor mijn knie een fitness apparaat kopen en dacht aan een hometrainer.
Deze winkel komt uit het uiterste zuiden van het land en doet me dan wantrouwen als ze niet normaal reageren.

Je hebt gelijk, naar een winkel toegaan is beter want dan heb je 100% zekerheid en je ziet letterlijk dan wat je koopt.

Je leest dan VEILIG en BETROUW online bestellen, eigenlijk gaat het nergens om.

=mahadma schreef op dinsdag 15 apr 2014, 14:31: Vooraf googelen helpt, verder kan je letten op keurmerken, en ook waar dat de verkoper woont, qua land. Bij de grote bekende zit het meestal wel goed, maar een verkoper uit Verweggistan vertrouw ik niet 1, 2, 3. Keurmerken zijn niet altijd terecht. Ook kan je op de schrijfwijze letten. Een google vertaling is meestal krom nederlands, dus niet echt aanbevelenswaardig qua vertrouwen. En lees eerst de voorwaarden voordat je gaat betalen, en niet andersom.

Daarnaast zijn sommige dingen gewoon beter in een "stenen"winkel te koop. Heb je servicegevoelige artikelen, zou ik liever naar een winkel gaan als bij een webshop. Daarnaast moet je bedenken, als het niet naar uw zin is, het retour vaak een probleem is en het bij elkaar gezien sneller en goedkoper bij een gewone winkel gaat.

Maar maak zelf uw keuze.

mahadma
door mahadma - Apr 15, 2014 om 15:09
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Je zou bij een sportschool (zonder abonnement te nemen, want daar kom je nooit meer van af) en eens met één proefles kunnen uitzoeken welk apparaat geschikt voor je is en daar verder op gaan zoeken of dit een winkel/webshop wordt.

me
door mein33 - Apr 15, 2014 om 15:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is ook mogelijk ome en home trainer te huren, even op google kijken bij "Zorgwinkel kruiswerk" voor een vestiging bij u in de buurt en u kunt ze bellen voor informatie.

mo
door morpheus p - Apr 15, 2014 om 16:00
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb veel op sportscholen getraind maar kom daar niet aan toe en ik weet dat ik wel ga trainen als het er staat.
Als je het gaat doen dan is huren uiteindelijk veel duurder.

Ik ga wel gewoon naar een winkel toe en apparaten proberen

=mein33 schreef op dinsdag 15 apr 2014, 15:28: Het is ook mogelijk ome en home trainer te huren, even op google kijken bij "Zorgwinkel kruiswerk" voor een vestiging bij u in de buurt en u kunt ze bellen voor informatie.

aurora1
door aurora1 - Apr 15, 2014 om 16:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook eens bij kringlopers, daar staan vaak vele en voor een erg schappelijke prijs.

pi
door pieterwolters - Apr 15, 2014 om 20:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat vooral fout als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Sommige webshops kunnen goedkoper zijn dan reguliere winkels maar nooit idioot veel goedkoper. Laat sites die extreem goedkoop zijn links liggen, check de gegevens van de webwinkel (fysiek adres, kvk etc).

Maar als je het niet vertrouwt kan je natuurlijk altijd gewoon bij de stenen winkels in je eigen stad/dorp kopen. Is ook leuk voor die mensen.

audb
door audb - Apr 16, 2014 om 17:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Extreem goedkoop oké dat is niet mogelijk maar wel goedkoper dan in normale winkels moet mogelijk zijn.
Vergeet echter niet dat dan het kan gaan om spullen die of al uit de handels voorraad van de fabrikant zijn gehaald* of dat de winkel deze opgekocht heeft uit een boedelverkoop.
Maar als ze geen telefoon nummer hebben vermeld of er staat een postbus nummer dan echt daar niet gaan kopen.

*) Ook reguliere winkels zoals de kijkshop verkopen dit soort (computer) producten.

tony m
door tony m - Apr 23, 2014 om 22:58
26 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig weet je het nooit,
Ze kunnen allemaal mooie plaatjes op hun site zetten dat ze een beschermende service bieden voor de klant etc etc.

Het meest betrouwbaar is toch de gewone winkel of een webshop die ook een winkel/showroom heeft.

Als je twijfelt dan kan je beter het product in levende lijf zien.

pi
door pieterwolters - Apr 23, 2014 om 23:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je berichten op dit en andere fora ziet, dan zijn er minstens zoveel problemen met "gewone" winkels. Dat zegt dus helemaal niks over betrouwbaarheid.

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2014 om 23:09
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Hèt voordeel van "stenen" winkels: Je betaalt en je krijgt je artikel mee naar huis en kan het vooraf straffeloos bekijken.

tony m
door tony m - Apr 23, 2014 om 23:32
26 Antwoorden / 0 Vragen

Waar kom je vandaan?
je hebt toch vast wel een winkel bij je in de buurt waar je eerst kan kijken?

De goede oude tijd van alle showrooms mis ik wel eerlijk gezegd

forever-nl
door forever-nl - Apr 24, 2014 om 03:22
400 Antwoorden / 11 Vragen

Ik koop eigenlijk alles via internet en terwijl ik al honderden producten heb gekocht ben ik nog nooit opgelicht en is het aantal miskopen zeer beperkt geweest.

In winkels ben je overgeleverd aan je eigen impulsiviteit en in combinatie met de verkoopzucht van de winkel gaat het dan vaak mis. Zo kun je sneller overgaan tot aankoop van dingen die je eigenlijk niet nodig hebt, producten aangesmeerd krijgen die inferieur zijn en daarvoor ook nog eens teveel betalen.

Er zijn wel "stenen" winkels met aantrekkelijke prijzen die niet al te veel hoger zijn dan de goedkopere internet winkels, maar zo'n goedkope winkel moet je dan maar net treffen - en even snel alle winkels in een stad vergelijken gaat niet. Verder proberen "stenen" winkels vaak de producten met de "grootste marge" te slijten en dat gaat tegen de "beste keus" voor de "beste prijs" in.

Uiteraard kun je ook via internet een miskoop doen maar dan heb je altijd nog zeven werkdagen om het retour te zenden en daarmee de miskoop ongedaan maken. Op populaire websites als kieskeurig en Tweakers kun je producten vergelijken, prijzen vergelijken en winkels vergelijken.

Nee, niet alle webwinkels zijn betrouwbaar, maar met een beetje voorwerk zijn de onbetrouwbare winkels al snel uitgesloten.

pa
door papadopu - Apr 27, 2014 om 10:17
20 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf wel wat mindere ervaringen met bestellen bij webshops.
Zocht een bepaald soort videocamera en kwam bij een webshop uit en die was ook de enige die hem had.Moest deze betalen en dan zou het opgestuurd worden,dit is noot gebeurt.

Ze waren allen per mail bereikbaar en daar reageerde ze niet meer op ineens.
Hoop nog steeds dat er iets uitkomt maar zal wel niet.

Ik zou altijd naar een winkel gaan of naar een webshop die ook een showroom adres hebben, dan kun je ze altijd vinden en als je wilt in de winkel zien.Als er een showroom is dan is het altijd betrouwbaar.

Morpheus, je zou voor je hometrainer bij fitnesskoopjes.com kunnen bestellen, de prijs is heel goed en ze hebben ook een showroom.Ik heb daar toen besteld en had daar vertrouwen in omdat ze een showroom hadden en kreeg mijn bestelde product.

Ik heb in het verleden ook eens een stepmachine besteld bij all4fitness.nl en die hadden ook een showroom en ja ik kreeg toen ook mijn product alleen was bij hun niet een prijsvoordeel.

breuer
door breuer - Apr 27, 2014 om 10:32
20 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou wat ijn als en geen webshop betrouwbaar is.Tuurlijk is er heel veel betrouwbaar maar en ook wat niet maar dat geldt met alle zo.Zelfs bedrijven die betrouwbaar zijn kunnen in 1 keer minder betrouwbaar worden.Of je nou in een winkel koopt of bij een webshop, je moet altijd je passen tellen.

Mijn mening is ook zo dat als men een keer gedoe heeft gehad met een webshop dat dan niet die webshop meteen niet meer goed is.Misschien zit er wel meer achter het verhaal dan alleen het product .

Heb laatst gehoord van iemand een verhaal dat er was besteld bij een webshop maar dat er we betaald was maar dat er op 1 of andere manier geen bestelling was plaats gevonden.
Vraag me niet hoe of wat maar het kan blijkbaar dat er een systeem of computer fout is waardoor een bestelling niet door komt.DIt is ook helemaal uitgezocht.Het verhaal verder weet ik verder niet.

=forever-nl schreef op donderdag 24 apr 2014, 03:22: Ik koop eigenlijk alles via internet en terwijl ik al honderden producten heb gekocht ben ik nog nooit opgelicht en is het aantal miskopen zeer beperkt geweest.

In winkels ben je overgeleverd aan je eigen impulsiviteit en in combinatie met de verkoopzucht van de winkel gaat het dan vaak mis. Zo kun je sneller overgaan tot aankoop van dingen die je eigenlijk niet nodig hebt, producten aangesmeerd krijgen die inferieur zijn en daarvoor ook nog eens teveel betalen.

Er zijn wel "stenen" winkels met aantrekkelijke prijzen die niet al te veel hoger zijn dan de goedkopere internet winkels, maar zo'n goedkope winkel moet je dan maar net treffen - en even snel alle winkels in een stad vergelijken gaat niet. Verder proberen "stenen" winkels vaak de producten met de "grootste marge" te slijten en dat gaat tegen de "beste keus" voor de "beste prijs" in.

Uiteraard kun je ook via internet een miskoop doen maar dan heb je altijd nog zeven werkdagen om het retour te zenden en daarmee de miskoop ongedaan maken. Op populaire websites als kieskeurig en Tweakers kun je producten vergelijken, prijzen vergelijken en winkels vergelijken.

Nee, niet alle webwinkels zijn betrouwbaar, maar met een beetje voorwerk zijn de onbetrouwbare winkels al snel uitgesloten.

breuer
door breuer - Apr 27, 2014 om 10:34
20 Antwoorden / 1 Vragen

Excuses voor mijn velen schrijf fouten.Ik heb zo'n toetsenbord waarbij wel eens een knopje blijft haken.

=forever-nl schreef op donderdag 24 apr 2014, 03:22: Ik koop eigenlijk alles via internet en terwijl ik al honderden producten heb gekocht ben ik nog nooit opgelicht en is het aantal miskopen zeer beperkt geweest.

In winkels ben je overgeleverd aan je eigen impulsiviteit en in combinatie met de verkoopzucht van de winkel gaat het dan vaak mis. Zo kun je sneller overgaan tot aankoop van dingen die je eigenlijk niet nodig hebt, producten aangesmeerd krijgen die inferieur zijn en daarvoor ook nog eens teveel betalen.

Er zijn wel "stenen" winkels met aantrekkelijke prijzen die niet al te veel hoger zijn dan de goedkopere internet winkels, maar zo'n goedkope winkel moet je dan maar net treffen - en even snel alle winkels in een stad vergelijken gaat niet. Verder proberen "stenen" winkels vaak de producten met de "grootste marge" te slijten en dat gaat tegen de "beste keus" voor de "beste prijs" in.

Uiteraard kun je ook via internet een miskoop doen maar dan heb je altijd nog zeven werkdagen om het retour te zenden en daarmee de miskoop ongedaan maken. Op populaire websites als kieskeurig en Tweakers kun je producten vergelijken, prijzen vergelijken en winkels vergelijken.

Nee, niet alle webwinkels zijn betrouwbaar, maar met een beetje voorwerk zijn de onbetrouwbare winkels al snel uitgesloten.

tony m
door tony m - Apr 27, 2014 om 10:35
26 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf wel wat mindere ervaringen met bestellen bij webshops.
Zocht een bepaald soort videocamera en kwam bij een webshop uit en die was ook de enige die hem had.Moest deze betalen en dan zou het opgestuurd worden,dit is noot gebeurt.

Ze waren allen per mail bereikbaar en daar reageerde ze niet meer op ineens.
Hoop nog steeds dat er iets uitkomt maar zal wel niet.

Ik zou altijd naar een winkel gaan of naar een webshop die ook een showroom adres hebben, dan kun je ze altijd vinden en als je wilt in de winkel zien.Als er een showroom is dan is het altijd betrouwbaar.

Morpheus, je zou voor je hometrainer bij fitnesskoopjes.com kunnen bestellen, de prijs is heel goed en ze hebben ook een showroom.Ik heb daar toen besteld en had daar vertrouwen in omdat ze een showroom hadden en kreeg mijn bestelde product.

Ik heb in het verleden ook eens een stepmachine besteld bij all4fitness.nl en die hadden ook een showroom en ja ik kreeg toen ook mijn product alleen was bij hun niet een prijsvoordeel.

tony m
door tony m - Apr 27, 2014 om 10:43
26 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry dat ik dit bericht van je herhaal maar dat doe ik omdat ik wat gefrustreerd ben. Ik ben er gewoon rotsvast van overtuigd dat webshops een linke boel is.Ik hoor niet anders van mensen die hun producten niet krijgen.

Jouw voorbeeld met die camera is weer zo'n voorbeeld.Hele programma's op tv zijn er een voorbeeld van wat er allemaal wel en niet gebeurd.

Mijn oma zei altijd: kijk altijd iemand in zijn gezicht om te zien of hij/zij betrouwbaar is.

Dit is toch echt zo waar.

pa
door papadopu - Apr 27, 2014 om 11:32
20 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt niet uit.

Waarom ben je gefrustreerd, Alleen omdat andere een mindere ervaring hebben of jezelf ook zo je ervaring hebt?

Ik vindt je reactie wel heel erg overdreven. Of je moet wel niet zo iets ergs meegemaakt hebben !

Natuurlijk zijn verreweg het grootste gedeelte van de webshops betrouwbaar Maar door mijn eigen ervaring ben ik wat op mijn tellen.Jij maakt het ervan of alles onbetrouwbaar is en dat is natuurlijk onzin.

=tony m schreef op zondag 27 apr 2014, 10:43: Sorry dat ik dit bericht van je herhaal maar dat doe ik omdat ik wat gefrustreerd ben. Ik ben er gewoon rotsvast van overtuigd dat webshops een linke boel is.Ik hoor niet anders van mensen die hun producten niet krijgen.

Jouw voorbeeld met die camera is weer zo'n voorbeeld.Hele programma's op tv zijn er een voorbeeld van wat er allemaal wel en niet gebeurd.

Mijn oma zei altijd: kijk altijd iemand in zijn gezicht om te zien of hij/zij betrouwbaar is.

Dit is toch echt zo waar.

forever-nl
door forever-nl - Apr 27, 2014 om 11:42
400 Antwoorden / 11 Vragen

Als je een beetje research doet voor je aankoop is er een 99% kans dat het product gewoon in keurige staat bij je geleverd wordt. Ook bij de afhandeling van garantie doen webwinkels niet onder aan de stenen winkels. Feit is dat slechte ervaringen met een webwinkel heel snel verspreid worden via review websites waardoor het merendeel van de klanten wegblijft. Dit is een grote stimulans om dingen goed op te lossen. Bij stenen winkels is dit veel minder van toepassing.

In de gevallen waarbij het mis gaat via webwinkels had de klant dit vaak zelf kunnen voorkomen. Webwinkels zijn bijvoorbeeld verplicht om een vestigingsadres en KvK nummer te vermelden, staan deze er niet dan houdt te winkel zich niet aan de wet en is het risico erg groot dat het mis gaat. Het geval van de camera is een voorbeeld van iets dat door het gebruik van gezond verstand en kennis van de regels voorkomen had kunnen worden.

Televisie programma's zoals Tros Radar, Opgelicht en Kassa zijn niet geschikt om een algeheel beeld over een deel van de samenleving op te baseren. Het plaatje is uiteraard veel groter, zeker ook in negatieve zin. Het zou goed zijn als bijvoorbeeld de politie zich actiever in gaat zetten om fraudeurs te pakken.

pa
door papadopu - Apr 27, 2014 om 12:15
20 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens.
Ik heb een slechte ervaring maar ik ga dan niet zeggen dat alles een pot nat is.
Dit is een hele kromme manier van redeneren.

De media dikt al deze dingen wel erg aan alsof nu de helft van de webshops de boel in de maling nemen.

Maar ook kvk en al dat soort dingen om op terug te vallen zegt niks naar mijn mening.

Je ziet veel bedrijven die de boel in de zeik nemen vaak gewoon ook alle gegevens juist te vermelden dus dit is ook geen zekerheid meer.

kathy1978
door kathy1978 - Apr 27, 2014 om 12:30
69 Antwoorden / 4 Vragen

Bestellen via het internet gaat bij mij altijd goed. Je hebt hele gerenomeerde website zoals de websites van coolblue.nl wehkamp.nl, hema.nl, bol.com etc. Waar het vaak mis gaat is bij electronica bestellen zoals ipads voor een ongeloofelijke goedkope prijs. Als iets te goed is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. Bij een onbekende website gewoon ervaring of review + naam webshop in tikken. Als er slechte ervaringen zijn heb je de meeste er al uit. Daarnaast even kijken via opgelicht websites, en thuiswinkel keurmerk al is dat ook geen garantie meer. Electronica bestel ik vaak bij mycom, paradigit, correct etc. Dat zijn bekende firmas met ook een stenen winkel. Verder als alles goed lijkt maar je bent toch niet zeker en wilt daar perse bestellen dan kan je nog kijken of je per credit card kan betalen. Als het dan niet aankomt dan ben je verzekert via de credit card maatschappij. Ik koop zelf wel eens via marktplaats met vooruit betaling, gaat tot nu toe altijd goed, maar ik blijf weg van mobiele telefoons, ipads en dergelijke omdat dat producten zijn die vaak gestolen zijn of niet echt of er wordt niet geleverd. Een paar tweedehands schoenen voor 19 euro durf ik wel vooruit te betalen. In het slechtste geval ben ik 19 euro kwijt maar als het meer is dan 3 tientjes dan ga ik het halen.

forever-nl
door forever-nl - Apr 27, 2014 om 12:32
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het klopt dat een KvK nummer en adres niet de garantie zijn dat het goed zit. Omgekeerd is dat wel het geval. Het ontbreken ervan betekend in het minste geval dat men de regels niet goed kent.

pa
door papadopu - Apr 27, 2014 om 15:01
20 Antwoorden / 0 Vragen

Het is altijd veiliger natuurlijk als men ook een stenen winkel heeft, je kan dan als er iets niet klopt er letterlijk langs gaan.Ik bestel allen online als men ook een winkel heeft, dit geeft toch en stukje veiligheid.

mo
door morpheus p - Apr 28, 2014 om 17:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle tips.

Mij mening is dan toch naar een showroom gaan en zelf het product te zien.

Ik laat nog wel wat horen

jo
door joentje1978 - Apr 30, 2014 om 02:29
367 Antwoorden / 6 Vragen

Heb zelf tot zover een goede ervaring met webshops maar ik doe wel een beetje vooronderzoek.

Koop al sowieso spullen bij een Nederlandse webshop.
Als er problemen zijn dan hoef je niet helemaal naar het buitenland toe om het op te lossen.
Ook is het Nederlandse recht systeem van toepassing.

Controleer altijd of het KVK-nummer een bestaand nummer is en het adres overeen komt met het adres op de website.

Kijk op Google Streetview wat voor pand er op dat adres staat.

Kijk of de webshop ook een stenen vestiging heeft waar je de spullen eventueel op zou kunnen halen.

Vul op internet in een zoekmachine het rekeningnummer van de webshop in om te kijken of daar iets negatiefs uitkomt.

Kijk of er goede en/of slechte beoordelingen op internet staan.
Als een webshop keer op keer een slechte service levert of een oplichter is dan is internet het eerste medium waarop dat te lezen valt.

Er zijn ook webshops die samenwerken met andere bedrijven met grote naamsbekendheid.
Denk daarbij aan een webshop die bijvoorbeeld auto-onderdelen verkoopt en montagepartners met grote naamsbekendheid op de website heeft staan.
Ik ga er zelf altijd vanuit dat als het een slechte webshop is dat deze montagepartners er dan al lang al lucht van gekregen hebben en ervoor gezorgd hebben dat hun naam niet meer op de website van de webshop voorkomt.

Nadat je bovenstaande dingen uitgezocht hebt garandeert dat niet dat het een betrouwbare webshop is maar je kunt wel een algemene indruk opdoen.
Heb je 8 verschillende dingen uitgezocht en op 7 punten is het een beetje dubieus dan kan je ervoor kiezen om daar geen zaken mee te doen.

Kopen via een webshop kent ook nadelen.

Het product wat je koopt heb je niet in je handen gehad dus kan er in werkelijk anders uitzien dan op de foto.

Sommige webshops kopen hun producten in in het buitenland en dan loop je het risico dat er in geval van een defect er geen fabrieksgarantie op zit als de webshop niet thuis geeft en je bij de fabrikant aan moet kloppen.

Terugsturen van een defect product is vaak op jouw eigen kosten.
Ook loop je het risico dat het bij de post beschadigd of zoek raakt.

door 1953 - Apr 30, 2014 om 04:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=morpheus p schreef op dinsdag 15 apr 2014, 14:22]IK ben wat huiverig met bestellen via webshops.
Je lees heel veel en je hoort heel veel dat webshops niet leveren wat je besteld of je hoort uberhaupt helemaal niets meer.

Ik ook! Ben erg sceptisch ook met een (zogenaamde) keurmerk (al dan niet functioneel). Zelfs niet eens bij de bekende ketens e.d.

De enige die ik vertrouw is Tema Turn en 2 Deutsche zelfstandige webbedrijven.

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2014 om 05:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn ervaringen met Online bestellen zijn eigenlijk ook alleen maar goed, met een beetje nadenken kom je al heel eind. Hierboven staan allemaal goede tips, waarmee je echt wel zonder zorgen kan bestellen. Daarnaast betaal ik vrijwel altijd met mijn creditcard, dat geeft bij problemen veel meer zekerheid dan Ideaal.

mo
door morpheus p - Apr 30, 2014 om 09:37
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de Tip

Ben naar Cardio Plaza geweest en heb een goed artikel uitgekozen.
Heb daar niet gekocht voor de korting maar puur omdat ze naast een webshop dus ook een showroom hadden.Dit gaf me toch wel een beter gevoel dan gewoon bestellen.

Maar je hoort me niet zeggen dat webshops niet goed zijn maar iedereen moet doen waar ie een goed gevoel bij heeft vindt ik.

Heb ook een tuinset gekocht voor de webshop prijs bij mij in de buurt en heb het artikel in de showroom bekeken.Zo kan het ook.

tony m
door tony m - Apr 30, 2014 om 11:08
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het met je eens, net als met geld wordt het vervalst en ontdekken ze het valse geld dan wordt er weer een aanpassing gemaakt waardoor het valse weer echt lijkt.

Al die keurmerken etc kan je gewoon erop zetten.

Ik vindt het toch link.

Een webshop dat betrouwbaar is kan ook onbetrouwbaar worden als het neit goed gaat.
Ze zijn zo uit de lucht.

Maar natuurlijk is dat niet overal zou maar mensen die geld problemen hebben doen rare dingen.

=1953 schreef op woensdag 30 apr 2014, 04:25:
=morpheus p schreef op dinsdag 15 apr 2014, 14:22: IK ben wat huiverig met bestellen via webshops.
Je lees heel veel en je hoort heel veel dat webshops niet leveren wat je besteld of je hoort uberhaupt helemaal niets meer.

Ik ook! Ben erg sceptisch ook met een (zogenaamde) keurmerk (al dan niet functioneel). Zelfs niet eens bij de bekende ketens e.d.

De enige die ik vertrouw is Tema Turn en 2 Deutsche zelfstandige webbedrijven.

breuer
door breuer - Apr 30, 2014 om 16:22
20 Antwoorden / 1 Vragen

Je overdrijft echt ontzettend.
Bij jou is het bestellen via een webshop zo ie zo al slecht zo te zien , en totaal niet te vertrouwen.

Ik snap niet dat als mensen iets horen of zelf iets hebben meegemaakt meteen alles neerzetten dat het niet meer goed is.Dan zou je helemaal niets goed vinden en kunnen vertrouwen in deze wereld.Je kan beter in een bunker gaan leven dan.

=tony m schreef op woensdag 30 apr 2014, 11:08: Ben het met je eens, net als met geld wordt het vervalst en ontdekken ze het valse geld dan wordt er weer een aanpassing gemaakt waardoor het valse weer echt lijkt.

Al die keurmerken etc kan je gewoon erop zetten.

Ik vindt het toch link.

Een webshop dat betrouwbaar is kan ook onbetrouwbaar worden als het neit goed gaat.
Ze zijn zo uit de lucht.

Maar natuurlijk is dat niet overal zou maar mensen die geld problemen hebben doen rare dingen.

=1953 schreef op woensdag 30 apr 2014, 04:25:
=morpheus p schreef op dinsdag 15 apr 2014, 14:22: IK ben wat huiverig met bestellen via webshops.
Je lees heel veel en je hoort heel veel dat webshops niet leveren wat je besteld of je hoort uberhaupt helemaal niets meer.

Ik ook! Ben erg sceptisch ook met een (zogenaamde) keurmerk (al dan niet functioneel). Zelfs niet eens bij de bekende ketens e.d.

De enige die ik vertrouw is Tema Turn en 2 Deutsche zelfstandige webbedrijven.

tony m
door tony m - May 1, 2014 om 18:13
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar met een credit card betaal je weer extra en als je dan genaaid wordt door een webshop dan draait zogenaamd de desbetreffende credit card bedrijf ervoor op maar uiteindelijk de burger zelf die zijn belastingcenten betaald.

=diumenge schreef op woensdag 30 apr 2014, 05:29: Mijn ervaringen met Online bestellen zijn eigenlijk ook alleen maar goed, met een beetje nadenken kom je al heel eind. Hierboven staan allemaal goede tips, waarmee je echt wel zonder zorgen kan bestellen. Daarnaast betaal ik vrijwel altijd met mijn creditcard, dat geeft bij problemen veel meer zekerheid dan Ideaal.

forever-nl
door forever-nl - May 1, 2014 om 18:25
400 Antwoorden / 11 Vragen

Nieuw soort fobie: Iets bestellen via een webshop.

tony m
door tony m - May 1, 2014 om 20:02
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, Fobieën kunnen inderdaad door slechte ervaringen ontstaan.
Blijkbaar loopt alles op rolletjes bij je, maar dat kan ook veranderen.

=forever-nl schreef op donderdag 1 mei 2014, 18:25: Nieuw soort fobie: Iets bestellen via een webshop.

pa
door papadopu - May 6, 2014 om 09:28
20 Antwoorden / 0 Vragen

Tony, Wat is jouw of wat zijn jouw ervaringen dan met webshops?

Ik bestel liever in een showroom of een webshop dat tenminste een aanspreekpunt/showroom heeft. De rede is ook door mijn negatieve ervaring maar jij bent wel extreem negatief moet ik zeggen.

Wat heb je allemaal meegemaakt dan?

=tony m schreef op donderdag 1 mei 2014, 20:02: Ach ja, Fobieën kunnen inderdaad door slechte ervaringen ontstaan.
Blijkbaar loopt alles op rolletjes bij je, maar dat kan ook veranderen.

=forever-nl schreef op donderdag 1 mei 2014, 18:25: Nieuw soort fobie: Iets bestellen via een webshop.

tony m
door tony m - May 14, 2014 om 14:39
26 Antwoorden / 0 Vragen

Papadopu, heb je even.
Ik heb er wel meerdere voor je.

Heb een vakantie geboekt 3 jaar geleden online , een zogenaamde 5 sterren all inclusive. Kwam daar aan en de fto's die op die site stonden waren gewoon hele andere foto's.Dit bleek een 2 sterren hotel te zijn.Het was een smerige zooi in de kamer en je moest betalen voor je eten en drinken.

Zwembad was in plaats van 25x 12 ongeveer 6x4 .

Heb vorig jaar nog een stofzuiger gekocht bij een webshop.
Ding was stuk naar 3 zuig beurten.
Ben nog steeds bezig om hem te ruilen.
Toen ik bestelde kreeg ik direct tegen reacties en nu er klachten zijn moet ik soms enkele weken wachten op een reactie.Ook had ik deze stofzuiger op hun aanraden genomen, bleek totaal anders qua comfort en zuigkracht als omschreven.

=papadopu schreef op dinsdag 6 mei 2014, 09:28: Tony, Wat is jouw of wat zijn jouw ervaringen dan met webshops?

Ik bestel liever in een showroom of een webshop dat tenminste een aanspreekpunt/showroom heeft. De rede is ook door mijn negatieve ervaring maar jij bent wel extreem negatief moet ik zeggen.

Wat heb je allemaal meegemaakt dan?
=tony m schreef op donderdag 1 mei 2014, 20:02: Ach ja, Fobieën kunnen inderdaad door slechte ervaringen ontstaan.
Blijkbaar loopt alles op rolletjes bij je, maar dat kan ook veranderen.

=forever-nl schreef op donderdag 1 mei 2014, 18:25: Nieuw soort fobie: Iets bestellen via een webshop.

pa
door papadopu - May 21, 2014 om 19:10
20 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt wel wat negatieve ervaringen.
Snap wel en beetje waarom je zo fel erop bent om te bestellen bij webshops
Maar vergeet niet dat er ook zat mensen zijn met goede ervaringen.

Je kan echt niet alles over een kant gooien.
Er zijn zeker bedrijven die het niet zo nou nemen maar dacht geldt naar mijn mening maar voor een minderheid die dit doen

=tony m schreef op woensdag 14 mei 2014, 14:39: Papadopu, heb je even.
Ik heb er wel meerdere voor je.

Heb een vakantie geboekt 3 jaar geleden online , een zogenaamde 5 sterren all inclusive. Kwam daar aan en de fto's die op die site stonden waren gewoon hele andere foto's.Dit bleek een 2 sterren hotel te zijn.Het was een smerige zooi in de kamer en je moest betalen voor je eten en drinken.

Zwembad was in plaats van 25x 12 ongeveer 6x4 .

Heb vorig jaar nog een stofzuiger gekocht bij een webshop.
Ding was stuk naar 3 zuig beurten.
Ben nog steeds bezig om hem te ruilen.
Toen ik bestelde kreeg ik direct tegen reacties en nu er klachten zijn moet ik soms enkele weken wachten op een reactie.Ook had ik deze stofzuiger op hun aanraden genomen, bleek totaal anders qua comfort en zuigkracht als omschreven.
=papadopu schreef op dinsdag 6 mei 2014, 09:28: Tony, Wat is jouw of wat zijn jouw ervaringen dan met webshops?

Ik bestel liever in een showroom of een webshop dat tenminste een aanspreekpunt/showroom heeft. De rede is ook door mijn negatieve ervaring maar jij bent wel extreem negatief moet ik zeggen.

Wat heb je allemaal meegemaakt dan?
=tony m schreef op donderdag 1 mei 2014, 20:02: Ach ja, Fobieën kunnen inderdaad door slechte ervaringen ontstaan.
Blijkbaar loopt alles op rolletjes bij je, maar dat kan ook veranderen.

=forever-nl schreef op donderdag 1 mei 2014, 18:25: Nieuw soort fobie: Iets bestellen via een webshop.

mo
door morpheus p - Jun 2, 2014 om 10:12
9 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet tegenwoordig gewoon erg op je hoede zijn.
Als je ziet dat al die oostblokkers naar Nederland en andere West Europese landen gaan om mensen een poot uit te draaien met trucs, verwacht ik dat dit ook steeds meer met webshops gaat gebeuren.
Trouwens, dit is neit mijn mening maar heb dit laatst nog op tv gezien dat ze een toename van malafide webshops verwachten de komende tijd.

Ik zou daarom altijd alleen iets bestellen bij een webshop als ze ook een showroom hebben om het artikel uit te proberen.Waarom risico nemen als het niet hoeft.

forever-nl
door forever-nl - Jun 2, 2014 om 10:20
400 Antwoorden / 11 Vragen

De belangrijkste reden voor zo'n toename lijkt me de zeer gebrekkige aanpak van oplichters en fraudeurs. Als de pakkans ongeveer 2% is (wat ik dan weer heb gelezen) en de overige 98% komt er mee weg is veel geld verdienen met als enige (zeer kleine) risico een beperkte taakstraf een goede 'belegging'. Als misdaad loont werkt het meer misdaad in de hand. De enige oplossing is dus het percentage pakkans fors omhoog brengen en het flink laten voelen.

pa
door papadopu - Jun 16, 2014 om 18:27
20 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk lijkt het me heel logisch dat fraude toeneemt want webshops stijgen de pan uit dus meer narigheid is natuurlijk het.gevolg.
Je kan geen groei verwachten van webshops en dat fraude afneemt.

Het is wel zo dat tegenwoordig producten in webshops te vinden zijn en niet in winkels.
Vaak zijn webshops uitgebreider en ik verwacht dat dat ook steeds meer gebeurt waardoor de winkel schaars wordt .Wel zal dit in de ene branche meer gebeuren dan de andere branche naar mijn mening

=forever-nl schreef op maandag 2 jun 2014, 10:20: De belangrijkste reden voor zo'n toename lijkt me de zeer gebrekkige aanpak van oplichters en fraudeurs. Als de pakkans ongeveer 2% is (wat ik dan weer heb gelezen) en de overige 98% komt er mee weg is veel geld verdienen met als enige (zeer kleine) risico een beperkte taakstraf een goede 'belegging'. Als misdaad loont werkt het meer misdaad in de hand. De enige oplossing is dus het percentage pakkans fors omhoog brengen en het flink laten voelen.

mo
door morpheus p - Jun 17, 2014 om 17:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap gewoon echt niet dat alle grenzen pen staan en daarna zeuren dat de criminaliteit erger wordt.
Als je weet hoeveel geld deze onzin kost en al die voorzorgs maatregels tegen criminaliteit.

Waarom doen we dit eigenlijk,kan iemand mij eens vertellen waarom er zoveel asielzoekers toe ge laten worden ,wat het nut ervan is?

We lopen te zeuren over de economie maar deze dingen die geld kosten en echt een geld verkwantsing is laten we gewoon zitten.Ons rechtssysteem spoort echt niet.

forever-nl
door forever-nl - Jun 17, 2014 om 17:55
400 Antwoorden / 11 Vragen

Er zijn grofweg twee groepen asielzoekers te kenmerken. Mensen die hier naartoe komen om het geluk te zoeken, en mensen die hier naartoe komen omdat ze in gevaar zijn. In ieder geval de eerste categorie kunnen we (vind ik) niet zomaar wegsturen.

Er gaat volgens mij ook vooral veel geld zitten in de procedure waarbij iemand uiteindelijk meestal weer terug moet. Terwijl mensen die mogen blijven het meestal goed doen en niet in de criminaliteit terecht komen maar een baan vinden.

Vorige week las ik een nieuwsbericht waarin stond dat 450.000 mensen vorig jaar de dupe zijn geworden van fraude of oplichting bij internet aankopen of verkopen. Het gaat dus niet alleen om webshops daarbij maar zegt wel iets over de schaal van dit probleem wat niet toe te rekenen is aan een paar asielzoekers lijkt me.

Tenzij iemand aan kan tonen of aannemelijk kan maken dat er een verband is tussen het betrouwbaar zijn van webshops en asielzoekers stel ik ook voor de de discussie elders of helemaal niet te voeren.

pi
door pieterwolters - Jun 17, 2014 om 23:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat de PVV dit draadje heeft gekaapt. Hoeveel asielzoekers hebben een webwinkel opgericht in Nederland?

tony m
door tony m - Jun 24, 2014 om 19:11
26 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk kan je dit niet aantonen.

In de politiek valt niets aan te tonen, ook niet dat ze allemaal liegen en hun woord niet na komen.

Ik vindt die vergelijking wel goed.

Mensen die komen voor geluk en het niet verdienen gaan veelal zoeken naar geluk op andere manieren.

Dit is niet alleen met webshops maar met alles,.

Bij opsporingsverzocht mogen we geen marokaan zeggen maar het zijn ze wel 95%.
Zielig wetten stelsel, wij zijn echt zeer zwak als je het vergelijkt met andere landen.

mo
door morpheus p - Jun 26, 2014 om 19:20
9 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik gewoon niet snap is dat mensen of soms kinderen die hier 20 jaar wonen of sommige die van kleins af aan hier wonen uit het land gezet worden .Deze mensen zijn ingeburgerd en veelal van waarde voor de maatschappij maar ze halen wel hordes met mensen binnen die hier geen toegevoegde waarde zijn .Dit is te gek voor woorden.Ik snap niet hoe dit kan.

Dit soort gesprekken zijn een gebed zonder einde. Die gasten in Den Haag weten vaak ook niet wat ze doen.Macht hebben is het sleutel woord.

=tony m schreef op dinsdag 24 jun 2014, 19:11: Tuurlijk kan je dit niet
\aantonen.

In de politiek valt niets aan te tonen, ook niet dat ze allemaal liegen en hun woord niet na komen.

Ik vindt die vergelijking wel goed.

Mensen die komen voor geluk en het niet verdienen gaan veelal zoeken naar geluk op andere manieren.

Dit is niet alleen met webshops maar met alles,.

Bij opsporingsverzocht mogen we geen marokaan zeggen maar het zijn ze wel 95%.
Zielig wetten stelsel, wij zijn echt zeer zwak als je het vergelijkt met andere landen.

pa
door papadopu - Jul 2, 2014 om 14:37
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie eigenlijk dingen ook als een kettingreactie.
Er zijn maar weinig mensen die zelf genaaid/ in de maling genomen worden of zelf meerdere malen dat ze zo sterk in de schoenen staan dat ze zelf in een situatie komen en eerlijk blijven en een ander niet benadelen.

Het is gewoon heel moeilijk om integer te blijven als jezelf aan alle kanten beduveld wordt en je ook ziet hoe mensen met elkaar omgaan.

Dat mensen andere beduvelen of willen verrijken via iemands rug is gewoon diep triest en het zal niet afnemen maar alleen maar erger worden.

forever-nl
door forever-nl - Jul 2, 2014 om 14:52
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het zou kunnen dat dit inderdaad een rol speelt (die kettingreactie).

Er is eens een fiets van mij gejat, een dure, maar ik ben zelf nooit in de verleiding gekomen. Materiële zaken kunnen best leuk zijn maar of je er echt gelukkig van gaat worden er aan te komen terwijl je weet dat het voor de andere partij heel erg naar is...

De gemiddelde oplichter of fietsendief kan helaas niet (meer) op die manier denken.

pa
door papadopu - Jul 5, 2014 om 16:50
20 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is goed dat je het verschil kan houden, dat toont toch mentale veerkracht.
Veel mensen gaan vaak anders denken als ze dingen meemaken waarbij ze benadeeld worden.Dat je integer blijft is bewonderenswaardig en toch denk ik dat ieder zijn grens heef

=forever-nl schreef op woensdag 2 jul 2014, 14:52: Het zou kunnen dat dit inderdaad een rol speelt (die kettingreactie).

Er is eens een fiets van mij gejat, een dure, maar ik ben zelf nooit in de verleiding gekomen. Materiële zaken kunnen best leuk zijn maar of je er echt gelukkig van gaat worden er aan te komen terwijl je weet dat het voor de andere partij heel erg naar is...

De gemiddelde oplichter of fietsendief kan helaas niet (meer) op die manier denken.

tony m
door tony m - Jul 7, 2014 om 20:46
26 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het is toch vrij logisch dat als je bedonderd word dat je vertrouwen in de mens beschadigd is !
Misschien na 1 keer ben je erg op je hoede maar na 2 of meer keren dan ben je beschadigd en er zijn er niet veel die dan hetgeen doen zoals het eigenlijk hoort.

Ik heb daar ook respect voor als men dan niet hetzelfde doet dan zo'n persoon die een ander benadeeld maar dat zijn er niet veel.De normen en waarden worden er niet beter op hoe verder de tijd door loopt.

mo
door morpheus p - Jul 14, 2014 om 17:43
9 Antwoorden / 1 Vragen

Maar toch blijkbaar heb je ze die hun normen en waarden vasthouden ook al zien ze mensen en ander of hun benadelen.

Mijn mening is dat de stress van de maatschappij mensen ophol doen slaan en geen tijd hebben voor elkaar en als resultaat maar het makkelijke voor zichzelf denken en dan dit soort praktijken uithalen.

Jammer dat het zo gaat maar het is niet anders.
In sommige culturen is het een sport om andere in de maling te nemen,dan verdien je respect in de familie.

De wereld steekt vreemd in elkaar.

mi
door miepje58 - Jul 17, 2014 om 11:16
208 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ga maar weer even on topic als het goed is. Zag nu pas dit onderwerp... Je moet gewoon goed uit je ogen kijken en nooit alleen op de prijs afgaan. Ik bestel al jaren koolhydraatarme producten bij een webshop, omdat ze doodeenvoudig in de winkel niet te koop zijn - of nauwelijks. Ik bestel ook wel eens kleding, bij de webshop van een stenen winkel waar ik graag kom. Ik hoef nooit iets te ruilen want ik weet hoe hun maten vallen. Wij hebben ook een heel goede webshop gevonden voor auto-onderdelen en boeken bestel ik ook meestal on line.
Voor ik iets bestel bij een 'nieuwe' webshop googel ik meestal even of er veel klachten zijn.

tony m
door tony m - Jul 19, 2014 om 13:19
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me dat wel voorstellen.
Door mijn negatieve ervaringen ga ik altijd naar een stenen winkel.
Dan weet je wat je koopt,je ziet letterlijk wat je koopt,je weet met wie je te maken hebt en je kan een verkoper recht in de ogen kijken.
Ik ben van mening dat als mensen wel financiele middelen hebben altijd wel een stenen winkel hebben en misschien daarnaast een webshop maar niet alleen een webshop.

Ik zou alleen bij een webshop bestellen als men ook een showroom heft want anders kan het heel makkelijk fluiten naar je geld zijn.

=miepje58 schreef op donderdag 17 jul 2014, 11:16: Ik ga maar weer even on topic als het goed is. Zag nu pas dit onderwerp... Je moet gewoon goed uit je ogen kijken en nooit alleen op de prijs afgaan. Ik bestel al jaren koolhydraatarme producten bij een webshop, omdat ze doodeenvoudig in de winkel niet te koop zijn - of nauwelijks. Ik bestel ook wel eens kleding, bij de webshop van een stenen winkel waar ik graag kom. Ik hoef nooit iets te ruilen want ik weet hoe hun maten vallen. Wij hebben ook een heel goede webshop gevonden voor auto-onderdelen en boeken bestel ik ook meestal on line.
Voor ik iets bestel bij een 'nieuwe' webshop googel ik meestal even of er veel klachten zijn.

pa
door papadopu - Jul 28, 2014 om 11:57
20 Antwoorden / 0 Vragen

Houd er rekeningg mee dat niet iedereen negatieve ervaringen hebben met webshops,
jij gooit het wel teveel over 1 boeg heen als je het mij vraagt.
Ik geef toe dat er vele mensen in de luren gelegd worden door webshops en als er een stenenwinkel achter zit het veel veiliger is maar neit iedereen wilt een showroom.

We leven nu ook in een digitale maatschappy waarbij men zo min mogelijk moeite wilt doen om aan zijn centen te komen. Jouw mening dat mensen dan minder betrouwbaar zijn zonder winkel is niet echt waar.Mijn neef heeft een grote webwinkel maar zit zeker niet verlegen om geld, dus dan zou hij in jouw ogen een showroom moeten hebben want anders zou dat aantonen dat ie niets heeft,klopt niet .

=tony m schreef op zaterdag 19 jul 2014, 13:19: Ik kan me dat wel voorstellen.
Door mijn negatieve ervaringen ga ik altijd naar een stenen winkel.
Dan weet je wat je koopt,je ziet letterlijk wat je koopt,je weet met wie je te maken hebt en je kan een verkoper recht in de ogen kijken.
Ik ben van mening dat als mensen wel financiele middelen hebben altijd wel een stenen winkel hebben en misschien daarnaast een webshop maar niet alleen een webshop.

Ik zou alleen bij een webshop bestellen als men ook een showroom heft want anders kan het heel makkelijk fluiten naar je geld zijn.
=miepje58 schreef op donderdag 17 jul 2014, 11:16: Ik ga maar weer even on topic als het goed is. Zag nu pas dit onderwerp... Je moet gewoon goed uit je ogen kijken en nooit alleen op de prijs afgaan. Ik bestel al jaren koolhydraatarme producten bij een webshop, omdat ze doodeenvoudig in de winkel niet te koop zijn - of nauwelijks. Ik bestel ook wel eens kleding, bij de webshop van een stenen winkel waar ik graag kom. Ik hoef nooit iets te ruilen want ik weet hoe hun maten vallen. Wij hebben ook een heel goede webshop gevonden voor auto-onderdelen en boeken bestel ik ook meestal on line.
Voor ik iets bestel bij een 'nieuwe' webshop googel ik meestal even of er veel klachten zijn.

mo
door morpheus p - Aug 13, 2014 om 12:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

Zie in ieder geval dat ik niet de enige ben die huiverig is om via een webshop te bestellen.

Er gebeurt gewoon heel veel narigheid ermee.

Tuurlijk zijn er ook betrouwbare maar ik deel de mening dat als een webshop een winkel eheft waar je heen kan om te kijken of voor de service met een klacht of zo iets, dat dat veel betrouwbaarder is.

Ik neem aan dat je dat wel met me eens bent

=papadopu schreef op maandag 28 jul 2014, 11:57: Houd er rekeningg mee dat niet iedereen negatieve ervaringen hebben met webshops,
jij gooit het wel teveel over 1 boeg heen als je het mij vraagt.
Ik geef toe dat er vele mensen in de luren gelegd worden door webshops en als er een stenenwinkel achter zit het veel veiliger is maar neit iedereen wilt een showroom.

We leven nu ook in een digitale maatschappy waarbij men zo min mogelijk moeite wilt doen om aan zijn centen te komen. Jouw mening dat mensen dan minder betrouwbaar zijn zonder winkel is niet echt waar.Mijn neef heeft een grote webwinkel maar zit zeker niet verlegen om geld, dus dan zou hij in jouw ogen een showroom moeten hebben want anders zou dat aantonen dat ie niets heeft,klopt niet .
=tony m schreef op zaterdag 19 jul 2014, 13:19: Ik kan me dat wel voorstellen.
Door mijn negatieve ervaringen ga ik altijd naar een stenen winkel.
Dan weet je wat je koopt,je ziet letterlijk wat je koopt,je weet met wie je te maken hebt en je kan een verkoper recht in de ogen kijken.
Ik ben van mening dat als mensen wel financiele middelen hebben altijd wel een stenen winkel hebben en misschien daarnaast een webshop maar niet alleen een webshop.

Ik zou alleen bij een webshop bestellen als men ook een showroom heft want anders kan het heel makkelijk fluiten naar je geld zijn.
=miepje58 schreef op donderdag 17 jul 2014, 11:16: Ik ga maar weer even on topic als het goed is. Zag nu pas dit onderwerp... Je moet gewoon goed uit je ogen kijken en nooit alleen op de prijs afgaan. Ik bestel al jaren koolhydraatarme producten bij een webshop, omdat ze doodeenvoudig in de winkel niet te koop zijn - of nauwelijks. Ik bestel ook wel eens kleding, bij de webshop van een stenen winkel waar ik graag kom. Ik hoef nooit iets te ruilen want ik weet hoe hun maten vallen. Wij hebben ook een heel goede webshop gevonden voor auto-onderdelen en boeken bestel ik ook meestal on line.
Voor ik iets bestel bij een 'nieuwe' webshop googel ik meestal even of er veel klachten zijn.

pa
door papadopu - Aug 18, 2014 om 12:56
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ja , ben ik het wel mee eens en ik denk dat iedereen wel snapt dat niet alles over een kant te zetten is en dat er goede mensen zijn, misschien is Tony M 1 van de weinige die alles en iedereen slecht vindt.

Je moet gewoon erg op je tellen zijn want veel mensen verdienen hun poen door over een ander mans rug te gaan en in deze tijd lijkt men dat erg normaal te gaan vinden.Zeker doordat iedereen maar zijn eigen regels meeneemt waar men leeft of heen gaat.

tony m
door tony m - Aug 31, 2014 om 16:51
26 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen die slechte ervaringen hebben zullen natuurlijk niet meer bestellen bij een webshop, mits ze misschien een stenen winkel hebben en mensen die goede ervaringen hebben zullen gewoon door blijven bestellen totdat ze een slechte ervaring meemaken en dan er ook van af zien.

Maar diep in het hart zullen ook deze mensen liever toch naar een winkel gaan, dat weet ik 100% zeker.
Niemand wilt risico lopen.

pa
door papadopu - Aug 31, 2014 om 19:20
20 Antwoorden / 0 Vragen

Je gaat er wel echt van uit dat vroeg of laat iemand een slechte ervaring krijgt met een bestelling bij een webshop.
Kan je verzekeren dat velen mensen heel veel bestellen bij webshops en al jaren lang.

Het is vervelend voor je dat je er negatieve ervaringen mee hebt maar dat houdt mij niet tegen om te stoppen met bestellen via webshops.

Het valt allemaal wel mee

=tony m schreef op zondag 31 aug 2014, 16:51: Mensen die slechte ervaringen hebben zullen natuurlijk niet meer bestellen bij een webshop, mits ze misschien een stenen winkel hebben en mensen die goede ervaringen hebben zullen gewoon door blijven bestellen totdat ze een slechte ervaring meemaken en dan er ook van af zien.

Maar diep in het hart zullen ook deze mensen liever toch naar een winkel gaan, dat weet ik 100% zeker.
Niemand wilt risico lopen.

van leyden
door van leyden - Aug 31, 2014 om 19:57
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Webwinkels zijn onbetrouwbaar door i deal enz.
Geregeld worden produkten niet geleverd. terwijl er wel betaald is.
Dan moet je maar weer zien hoe je je geld terugkrijgt.

Het hele systeem moet op de schop, teveel criminelen met hun stinkzaakjes, doel is oplichten.
Na veel klachten verdwijnen ze of gaan ze verder onder een andere naam.
Ikea is 1 van de weinig webshops waarbij je kan pinnen (mobiel apparaat)
Dat zou wettelijk geregeld moeten worden, alleen pinnen. Boter bij de vis. Dat moet de norm worden.
Kan makkelijk, maar dat willen ze natuurlijk niet, want het gros van de winkels leeft van de niet geleverde goederen, want zoals gezegd, het sterft van de criminele webshops. Het is enkel een dekmantel.
Je hebt echt geluk als het allemaal goed gaat bij kleine nieuwe tokootjes. Ik zou het in ieder geval nooit doen, ben gekke henkie niet, dat anderen zo gek zijn moeten ze zelf weten.
Later komen ze dan weer huilie huilie op forums, eigen schuld dikke bult, je had het kunnen weten.
Heb ook geen cent medelijden met die sukkels, ze verdienen niet beter.

Ga niet alles over 1 kam scheren, grote bekende bedrijven kan je gerust vertrouwen, ook al gaat daar wel eens wat mis.
In mijn ogen ben je niet goed snik om wat te bestellen op internet zonder mond op mond reclame.
Recensies zeggen mij ook geen ene moer, vaak zijn ze afkomstig van een trol of worden negatieve recensies gecensureerd.

Dat hele internet is sowieso voor geen meter te vertrouwen. het is een walgelijk medium.

pa
door papadopu - Sep 14, 2014 om 19:08
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me wel vinden in je antwoord.
Concurrerende bedrijven zullen het zeker niet laten de concurrent af te branden en onzin te verstrooien op het internet.Op deze manier wordt het ook lastig voor de consument om van ervaringen uit te gaan.Ik denk je eigen ervaring met iets het belangrijkste is.

Als je het internet moet geloven zijn de bedrijven die je het meest ziet op google het betrouwbaarst ,met de beste cijfers etc.Met andere woorden ze steken er veel tijd en geld in om die positie te krijgen.

Wat ik niet snap zijn ervaringen die dan op een winkel site zelf staan,iets neppers bestaat niet en toch zijn er mensen die dit geloven en veel ook nog.

=van leyden schreef op zondag 31 aug 2014, 19:57: Webwinkels zijn onbetrouwbaar door i deal enz.
Geregeld worden produkten niet geleverd. terwijl er wel betaald is.
Dan moet je maar weer zien hoe je je geld terugkrijgt.

Het hele systeem moet op de schop, teveel criminelen met hun stinkzaakjes, doel is oplichten.
Na veel klachten verdwijnen ze of gaan ze verder onder een andere naam.
Ikea is 1 van de weinig webshops waarbij je kan pinnen (mobiel apparaat)
Dat zou wettelijk geregeld moeten worden, alleen pinnen. Boter bij de vis. Dat moet de norm worden.
Kan makkelijk, maar dat willen ze natuurlijk niet, want het gros van de winkels leeft van de niet geleverde goederen, want zoals gezegd, het sterft van de criminele webshops. Het is enkel een dekmantel.
Je hebt echt geluk als het allemaal goed gaat bij kleine nieuwe tokootjes. Ik zou het in ieder geval nooit doen, ben gekke henkie niet, dat anderen zo gek zijn moeten ze zelf weten.
Later komen ze dan weer huilie huilie op forums, eigen schuld dikke bult, je had het kunnen weten.
Heb ook geen cent medelijden met die sukkels, ze verdienen niet beter.

Ga niet alles over 1 kam scheren, grote bekende bedrijven kan je gerust vertrouwen, ook al gaat daar wel eens wat mis.
In mijn ogen ben je niet goed snik om wat te bestellen op internet zonder mond op mond reclame.
Recensies zeggen mij ook geen ene moer, vaak zijn ze afkomstig van een trol of worden negatieve recensies gecensureerd.

Dat hele internet is sowieso voor geen meter te vertrouwen. het is een walgelijk medium.

van leyden
door van leyden - Sep 14, 2014 om 19:38
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Het meest trieste is dat consumenten op forums het verwijt krijgen dat ze de recensies niet gelezen hebben.. Soms is dat zo, soms niet.
Maar hef heeft geen enkel nut, het is heus niet zo zwart wit dat alleen negatieve ervaringen worden gecensureerd worden, loopt het bij een webshop de spuigaten uit dan komt dat meestal wel op internet.
Maar consumenten die er belang aan hechten zijn oliedom. De bedrijfstrollen zijn de baas op internet plus de censuur.

Maar goed, er zullen nog miljoenen mensen belazerd worden terwijl ze het zelf niet eens in de gaten hebben.

" Het eten viel toch tegen" zeggen ze dan, als ze gaan dineren in een restaurant.
"Snap het niet hoor, zulke goeie recensies op internet"
Weten zij veel dat de bedrijfstrol bezig is geweest en het baasje de negatieve recensies hoogstpersoonlijk verwijdert.
" Het moet wel gezellig blijven" zegt ie dan.

Mij zullen ze nooit krijgen, ik hou me beperkt tot een klein aantal tokootjes, die zichzelf al lang bewezen hebben.
Ga ook alleen af op mond op mond reclame van bekenden.
De rest kan de pot op. altijd vermakelijk om anderen het schip in te zien gaan, hun verdiende lot.
Moet je maar beter nadenken.

tony m
door tony m - Sep 17, 2014 om 17:29
26 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo zo iemand het verdienen belazerd te worden.
mensen die niet naief zijn maar van het goede uit gaan van de mens verdienen zeker niet belazerd te worden.het zijn vaak de mensen met goede bedoelingen die gepakt worden door de wolven in deze samenleving.

Ik heb respect voor mensen die ook respect tonen aan een ander door eerlijk te blijven wat er ook gebeurt.Wraak en al die gedachten is voor de slechte mens.

Als iemand slecht bij jou doet, vertrouw hem dan nooit meer en ben op je hoede maar om slecht terug te doen maakt alles slechter en de wereld is neit best op het moment.

=van leyden schreef op zondag 14 sep 2014, 19:38: Het meest trieste is dat consumenten op forums het verwijt krijgen dat ze de recensies niet gelezen hebben.. Soms is dat zo, soms niet.
Maar hef heeft geen enkel nut, het is heus niet zo zwart wit dat alleen negatieve ervaringen worden gecensureerd worden, loopt het bij een webshop de spuigaten uit dan komt dat meestal wel op internet.
Maar consumenten die er belang aan hechten zijn oliedom. De bedrijfstrollen zijn de baas op internet plus de censuur.

Maar goed, er zullen nog miljoenen mensen belazerd worden terwijl ze het zelf niet eens in de gaten hebben.

" Het eten viel toch tegen" zeggen ze dan, als ze gaan dineren in een restaurant.
"Snap het niet hoor, zulke goeie recensies op internet"
Weten zij veel dat de bedrijfstrol bezig is geweest en het baasje de negatieve recensies hoogstpersoonlijk verwijdert.
" Het moet wel gezellig blijven" zegt ie dan.

Mij zullen ze nooit krijgen, ik hou me beperkt tot een klein aantal tokootjes, die zichzelf al lang bewezen hebben.
Ga ook alleen af op mond op mond reclame van bekenden.
De rest kan de pot op. altijd vermakelijk om anderen het schip in te zien gaan, hun verdiende lot.
Moet je maar beter nadenken.

pa
door papadopu - Sep 27, 2014 om 17:41
20 Antwoorden / 0 Vragen

De ene ziet recensies als waar en andere niet.
Als de recensies wel zelf zijn gemaakt ziet de ene het als bedrog en de andere als slimme marketing.

Dit zijn dingen waar je alleen maar je mening over kan geven maar niet conclusies uit kunt halen. Wat ik echt bedrog vindt is als mensen hun producten niet krijgen en niets meer horen als ze betaald hebben en dat is wel zeker bedrog en zeker geen andere mening over te geven

Er zi wel een groot verschil in deze 2 situaties en veel mensen noemen alles snel bedrog zonder er bij na te denken.

Als iemand recensies leest dan is ie er zelf bij of ie gaat of niet maar in de andere situatie heb je niks in de hand en kan je ook niks en deze machteloze situatie is wel zeker bedrog

Ik vindt dit persoonlijk geen bedrog maar

=van leyden schreef op zondag 14 sep 2014, 19:38: Het meest trieste is dat consumenten op forums het verwijt krijgen dat ze de recensies niet gelezen hebben.. Soms is dat zo, soms niet.
Maar hef heeft geen enkel nut, het is heus niet zo zwart wit dat alleen negatieve ervaringen worden gecensureerd worden, loopt het bij een webshop de spuigaten uit dan komt dat meestal wel op internet.
Maar consumenten die er belang aan hechten zijn oliedom. De bedrijfstrollen zijn de baas op internet plus de censuur.

Maar goed, er zullen nog miljoenen mensen belazerd worden terwijl ze het zelf niet eens in de gaten hebben.

" Het eten viel toch tegen" zeggen ze dan, als ze gaan dineren in een restaurant.
"Snap het niet hoor, zulke goeie recensies op internet"
Weten zij veel dat de bedrijfstrol bezig is geweest en het baasje de negatieve recensies hoogstpersoonlijk verwijdert.
" Het moet wel gezellig blijven" zegt ie dan.

Mij zullen ze nooit krijgen, ik hou me beperkt tot een klein aantal tokootjes, die zichzelf al lang bewezen hebben.
Ga ook alleen af op mond op mond reclame van bekenden.
De rest kan de pot op. altijd vermakelijk om anderen het schip in te zien gaan, hun verdiende lot.
Moet je maar beter nadenken.

tony m
door tony m - Oct 7, 2014 om 10:33
26 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is precies wat ik nou bedoel.
Daarom koop of bestel ik alleen bij een stenen winkel..
Als ze dan een webshop hebben maar ook een stenen winkel, dan is dat veel betrouwbaarder.

Je ziet het aantal webshops steeds meer groeien maar ook het aantal misleidendheid van webshops toenemen, je zou wel erg naief zijn als je beweert dat webshops ten goede zijn van het criminele gedrag van het belazeren in het breedste zin van het woord.

Of wil je zeggen dat webshops betrouwbaarder zijn dan gewone winkels !!

=papadopu schreef op zaterdag 27 sep 2014, 17:41: De ene ziet recensies als waar en andere niet.
Als de recensies wel zelf zijn gemaakt ziet de ene het als bedrog en de andere als slimme marketing.

Dit zijn dingen waar je alleen maar je mening over kan geven maar niet conclusies uit kunt halen. Wat ik echt bedrog vindt is als mensen hun producten niet krijgen en niets meer horen als ze betaald hebben en dat is wel zeker bedrog en zeker geen andere mening over te geven

Er zi wel een groot verschil in deze 2 situaties en veel mensen noemen alles snel bedrog zonder er bij na te denken.

Als iemand recensies leest dan is ie er zelf bij of ie gaat of niet maar in de andere situatie heb je niks in de hand en kan je ook niks en deze machteloze situatie is wel zeker bedrog

Ik vindt dit persoonlijk geen bedrog maar
=van leyden schreef op zondag 14 sep 2014, 19:38: Het meest trieste is dat consumenten op forums het verwijt krijgen dat ze de recensies niet gelezen hebben.. Soms is dat zo, soms niet.
Maar hef heeft geen enkel nut, het is heus niet zo zwart wit dat alleen negatieve ervaringen worden gecensureerd worden, loopt het bij een webshop de spuigaten uit dan komt dat meestal wel op internet.
Maar consumenten die er belang aan hechten zijn oliedom. De bedrijfstrollen zijn de baas op internet plus de censuur.

Maar goed, er zullen nog miljoenen mensen belazerd worden terwijl ze het zelf niet eens in de gaten hebben.

" Het eten viel toch tegen" zeggen ze dan, als ze gaan dineren in een restaurant.
"Snap het niet hoor, zulke goeie recensies op internet"
Weten zij veel dat de bedrijfstrol bezig is geweest en het baasje de negatieve recensies hoogstpersoonlijk verwijdert.
" Het moet wel gezellig blijven" zegt ie dan.

Mij zullen ze nooit krijgen, ik hou me beperkt tot een klein aantal tokootjes, die zichzelf al lang bewezen hebben.
Ga ook alleen af op mond op mond reclame van bekenden.
De rest kan de pot op. altijd vermakelijk om anderen het schip in te zien gaan, hun verdiende lot.
Moet je maar beter nadenken.

pa
door papadopu - Oct 20, 2014 om 19:43
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder heeft zijn eigen ervaringen.
Je kan niet zo zwart wit denken.
Overal heb je goede en slechte mensen en dat kan je niet over een kam scheren.
Helaas zijn er mensen die door eigen ervaringen een stempel drukken en alles op een hoop gooien, dit is niet fair en totaal onrealistisch.

Ik heb velen kennissen die niet anders doen dan online bestellen en die zullen je mening zeker niet delen.

Tuurlijk gebeuren er rare dingen maar wat is het percentage vergeleken met dat het goed gaat ?

tony m
door tony m - Oct 29, 2014 om 11:59
26 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij besteld maar ik geef alleen maar mijn mening en ook mijn ervaringen zodat mensen ook de negatieve kant van het verhaal zien door te bestellen bij een webshop.De indruk wordt gewekt dat het allemaal veilig is online en zelfs veiliger is dan in een winkel en HET IS ZO MAKKELIJK.Blijkbaar is service persoonlijk gericht en rechtstreeks betalen en product krijgen minder veilig .

Mensen maken wat recht is krom en wat krom is recht.Omdat men geen winkel heeft gaan ze het risico verdoezelen van een webshop.

Iedereen moet het zelf weten maar dit zijn mijn ervaringen en dit is mijn mening erover.

pa
door papadopu - Nov 4, 2014 om 19:44
20 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kan je je mening zeggen en die is zeker wat waard.
Denk alleen persoonlijk dat er heel veel meer mensen goede ervaringen hebben met bestellen bij webshops dan mensen die slechte ervaringen hebben.

En natuurlijk worden er dingen die krom zijn recht gemaakt en dingen die recht zijn krom gemaakt,
maar geef webshops geen ongelijk want hoe moeten ze anders hun waar promoten.
Ze kunnen moeilijk zeggen: U kunt bij ons veilig bestellen hoewel bij andere dat niet zo is hoeft u zich bij ons niet druk te maken.

De waarheid zit denk ik in het midden zo'n beetje.Bekijk de wereld door een roze bril en maak het jezelf een stuk makkelijker.

=tony m schreef op woensdag 29 okt 2014, 11:59: Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij besteld maar ik geef alleen maar mijn mening en ook mijn ervaringen zodat mensen ook de negatieve kant van het verhaal zien door te bestellen bij een webshop.De indruk wordt gewekt dat het allemaal veilig is online en zelfs veiliger is dan in een winkel en HET IS ZO MAKKELIJK.Blijkbaar is service persoonlijk gericht en rechtstreeks betalen en product krijgen minder veilig .

Mensen maken wat recht is krom en wat krom is recht.Omdat men geen winkel heeft gaan ze het risico verdoezelen van een webshop.

Iedereen moet het zelf weten maar dit zijn mijn ervaringen en dit is mijn mening erover.

breuer
door breuer - Dec 1, 2014 om 10:22
20 Antwoorden / 1 Vragen

Er is bijna niet anders en tuurlijk gebeurt er wel eens wat maar in verhouding denk ik echt niet meer dan als je naar een gewone winkel gaat.

Heb van de week nog online 2 dingen besteld en gewoon netjes ontvangen.

Ook hebben veel shops keurmerken en daar let ik altijd op, dit is toch een extra zekerheid.

Let maar op, over 10 jaar dan zijn de helft van de winkels die gewoon op de ouderwetse manier opereren gestopt ermee en doen ze alleen via internet.

Ik bestel als het moet ook zo een auto online.

tony m
door tony m - Dec 7, 2014 om 09:53
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja, mooi dat je wel besteld en dat het goed aankomt en je niet je spullen niet krijgt en wel betaald . Ik hoor nooit verhalen van mensen die naar de winkel gaan en dat ze hun product niet mee krijgen als ze betaald hebben . Ik hoor nooit van mensen die naar de winkel gaan en dat ze een heel ander product mee krijgen.

Ik geloof in beide van deze 2 dat dat wel met web shops gebeurt.

Deze vergelijking kan meteen de prullenbak in wat mij betreft.

Wees gewoon eerlijk, web shops bestellen neemt gewoon een risico met zich mee.

=breuer schreef op maandag 1 dec 2014, 10:22: Er is bijna niet anders en tuurlijk gebeurt er wel eens wat maar in verhouding denk ik echt niet meer dan als je naar een gewone winkel gaat.

Heb van de week nog online 2 dingen besteld en gewoon netjes ontvangen.

Ook hebben veel shops keurmerken en daar let ik altijd op, dit is toch een extra zekerheid.

Let maar op, over 10 jaar dan zijn de helft van de winkels die gewoon op de ouderwetse manier opereren gestopt ermee en doen ze alleen via internet.

Ik bestel als het moet ook zo een auto online.

di
door digioma - Dec 7, 2014 om 10:20
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wij kopen nooit iets via Internet. Is nergens voor nodig. De enige maal dat ik het wel moet gebruiken is voor het bestellen van een fotoboek van Albelli, dat moet je tevoren betalen. Overal zijn "stenen" winkels genoeg en wanneer ik zo de te huur en te koop staande winkelpanden hier in de stad zie word ik daar niet vrolijk van. Wanneer je gewoon aankopen tot honderd euro met cash geld betaald ben je je er ook bewust van wat je eigenlijk uitgeeft.

tony m
door tony m - Dec 10, 2014 om 20:04
26 Antwoorden / 0 Vragen

Mee eens.

Als je de reacties leest ,lijkt het wel alsof men beweert dat het bestellen via internet veiliger is als in een stenen winkel.
Die webshop gasten krijgen precies wat ze willen, mensen zijn helemaal gehersenspoeld met die onzin van: BESTEL VEILIG ONLINE

Ze brengen het zo alsof het bestellen online veiliger is dan in de winkel.
Het moet niet gekker worden.

Eigenlijk zeggen ze, we willen gene huur betalen of we hebben geen geld, bestel maar bij ons want je hoeft niets te zien of te proberen.

=digioma schreef op zondag 7 dec 2014, 10:20: Wij kopen nooit iets via Internet. Is nergens voor nodig. De enige maal dat ik het wel moet gebruiken is voor het bestellen van een fotoboek van Albelli, dat moet je tevoren betalen. Overal zijn "stenen" winkels genoeg en wanneer ik zo de te huur en te koop staande winkelpanden hier in de stad zie word ik daar niet vrolijk van. Wanneer je gewoon aankopen tot honderd euro met cash geld betaald ben je je er ook bewust van wat je eigenlijk uitgeeft.

breuer
door breuer - Dec 11, 2014 om 10:41
20 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Tony,

Je slaat door.

Ik heb het gevoel dat het diep zit bij je !

Het lijkt wel een op sessie voor je , tenminste hoe je reageert is te extreem.

Psychiater zou niet verkeerd zijn denk ik.
Bedoel er niets mee maar zo maak je het je zelf wel erg moeilijk met alles.

forever-nl
door forever-nl - Dec 11, 2014 om 10:57
400 Antwoorden / 11 Vragen

Stenen winkel en webshop hebben beide hun eigen voordelen en nadelen. Een voordeel van een webshop is bijvoorbeeld dat je de meeste producten binnen de zichttermijn nog kunt retourneren. Als je in een stenen winkel €40,- teveel hebt uitgegeven voor een waardeloos product ben je overgeleverd aan de gunst van de verkoper.

breuer
door breuer - Dec 15, 2014 om 10:06
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik weet dat je met webshops andere regels hebt dan winkels.

Hoe kom je erbij dat als je iets koopt in de winkel en het is troep dat je niet zomaar kan ruilen?

Dat verschil wist ik niet en is dat echt zo? weet u dat zeker?

=forever-nl schreef op donderdag 11 dec 2014, 10:57: Stenen winkel en webshop hebben beide hun eigen voordelen en nadelen. Een voordeel van een webshop is bijvoorbeeld dat je de meeste producten binnen de zichttermijn nog kunt retourneren. Als je in een stenen winkel €40,- teveel hebt uitgegeven voor een waardeloos product ben je overgeleverd aan de gunst van de verkoper.

forever-nl
door forever-nl - Dec 15, 2014 om 15:03
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het is inderdaad iets genuanceerder.

Er zijn ook stenen winkels die je de optie geven om het product terug te brengen, waarna je geld terug krijgt, het product kunt ruilen of een tegoedbon krijgt. Dit is dan echter een extra naar de klant toe, verplicht is het niet. Als het product niet doet wat het zou moeten doen kun je het volgens de wet ook terugbrengen, en als er geen oplossing komt je geld terug vragen. Waar ik met 'waardeloos product' op doelde is de situatie waarbij iemand iets koopt wat gewoon werkt maar niet aansluit bij de behoefte van de koper.

Kern van mijn bericht was eigenlijk dat zowel stenen winkels als web winkels voordelen en nadelen hebben. Als je liever niet in web winkels koopt, dat kan en mag dat gewoon, voor heel veel Nederlanders lijkt het echter een prima (extra) manier van shoppen.

breuer
door breuer - Dec 17, 2014 om 19:07
20 Antwoorden / 1 Vragen

OK, ja had het iets anders opgevat.

Dus met web shops kan je altijd ruilen als het je niet bevalt en met een winkel is dat niet verplicht, mits het artikel natuurlijk niet functioneert naar behoren.

Dus eigenlijk is de service met een webshops dan meer eisend volgens de wet en moet er meer service gegeven worden, dus ok als het artikel goed is maar het je niet bevalt?

forever-nl
door forever-nl - Dec 17, 2014 om 19:41
400 Antwoorden / 11 Vragen

Bij de meeste producten die online te koop zijn heb je een zichttermijn, je kunt het dan binnen zeven werkdagen zonder opgaaf van reden terugsturen en indien het product niet 'gebruikt' of beschadigd is heb je recht op je geld terug. Ook stenen winkels bieden soms deze mogelijkheid, en er zijn webwinkels die de termijn ruimer maken (bijvoorbeeld 30 dagen). Het idee achter de zichttermijn is dat je een product bij aankoop in een stenen winkel kunt bekijken, terwijl dat via internet enkel op een plaatje is. Het is dus een soort van extra bescherming.

gompy2
door gompy2 - Dec 17, 2014 om 21:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=forever-nl schreef op woensdag 17 dec 2014, 19:41]Bij de meeste producten die online te koop zijn heb je een zichttermijn, je kunt het dan binnen zeven werkdagen zonder opgaaf van reden terugsturen en indien het product niet 'gebruikt' of beschadigd is heb je recht op je geld terug. Het is dus een soort van extra bescherming.
Niet correct...
Een overeenkomst gesloten op of na 13 juni 2014 heeft nu een bedenktijd (zichttermijn) van 14 dagen.
Quote:

Hoe lang is de bedenktijd?

Bij een koop of afstand is de bedenktijd veertien dagen.
Wanneer gaan de veertien dagen in?

Koopt u een product? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het product hebt gekregen. Maar let op: Hebt u in één bestelling meerdere producten besteld? Bijvoorbeeld een jurk en een broek? En worden deze niet tegelijk bezorgd? Dan beginnen de veertien dagen pas als u het laatste product hebt gekregen.
Hebt u een product besteld dat uit meerdere onderdelen bestaat? Bijvoorbeeld een bed met lattenbodem en nachtkastjes? En worden deze onderdelen los van elkaar geleverd? Dan begint de bedenktijd pas als u het laatste onderdeel van het product hebt gekregen.
Koopt u een dienst? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag dat u het contract hebt gesloten.
Koopt u een dienst en een product? Dan begint de bedenktijd als u het product krijgt. Bijvoorbeeld een wasmachine met een onderhoudscontract. Uw bedenktijd begint als de wasmachine geleverd is.

Wanneer is er sprake van verlengde bedenktijd?

In sommige gevallen hebt u langere bedenktijd. De verkoper moet u goede informatie geven over de bedenktijd. En hij moet u een formulier geven dat u kunt invullen om gebruik te maken van uw bedenktijd. Heeft de verkoper u niet de informatie over de bedenktijd gegeven? Of heeft de verkoper u bijvoorbeeld geen formulier gegeven dat u kunt invullen als u van de koop af wil? Dan wordt uw bedenktijd automatisch met een jaar verlengd. De bedenktijd wordt weer veertien dagen vanaf het moment dat u alsnog de goede informatie van de verkoper krijgt.
Wanneer koopt u wel op afstand, maar hebt u geen bedenktijd?

Koopt u een van de volgende producten op afstand? Dan krijgt u geen bedenktijd:

reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding
tijdsgebonden producten, zoals losse tijdschriften of kranten
producten die u speciaal laat maken. Bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen

Hygiëne producten die verzegeld zijn

Sommige producten kan de ondernemer niet meer verkopen als u ze uit de verpakking haalt en probeert. Omdat dat niet hygiënisch is. Bijvoorbeeld ondergoed of badkleding. Heeft de verkoper de verpakking van zo’n product verzegeld? En hebt u de verzegeling verbroken? Dan mag u het product niet meer terugsturen.
Verzegelde cd’s en dvd’s

Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
Digitale producten downloaden

Koopt u een product om te downloaden op uw pc, tablet of telefoon? Bijvoorbeeld muziek, een spelletje of een film? Hebt u laten weten dat u het product binnen veertien dagen wil hebben? Én hebt u laten weten dat u afziet van de bedenktijd? Dan hebt u geen bedenktijd.

Het volledige verhaal, klik hier-> Wat is een bedenktijd?

breuer
door breuer - Dec 22, 2014 om 20:36
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar Forever-nl maakt hier wel onderscheidt tussen een webwinkel en een stenen winkel.

Wat ik eruit haal is dat bij een stenenwinkel een klant niet zijn product kan terug brengen omdat ie zich heeft bedacht dus tussen een webshop en een stenenwinkel zit dus zeker een verschil qua qua garanties etcetera.

=gompy2 schreef op woensdag 17 dec 2014, 21:16:
=forever-nl schreef op woensdag 17 dec 2014, 19:41: Bij de meeste producten die online te koop zijn heb je een zichttermijn, je kunt het dan binnen zeven werkdagen zonder opgaaf van reden terugsturen en indien het product niet 'gebruikt' of beschadigd is heb je recht op je geld terug. Het is dus een soort van extra bescherming.

Niet correct...
Een overeenkomst gesloten op of na 13 juni 2014 heeft nu een bedenktijd (zichttermijn) van 14 dagen.
Quote:

Hoe lang is de bedenktijd?

Bij een koop of afstand is de bedenktijd veertien dagen.
Wanneer gaan de veertien dagen in?

Koopt u een product? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het product hebt gekregen. Maar let op: Hebt u in één bestelling meerdere producten besteld? Bijvoorbeeld een jurk en een broek? En worden deze niet tegelijk bezorgd? Dan beginnen de veertien dagen pas als u het laatste product hebt gekregen.
Hebt u een product besteld dat uit meerdere onderdelen bestaat? Bijvoorbeeld een bed met lattenbodem en nachtkastjes? En worden deze onderdelen los van elkaar geleverd? Dan begint de bedenktijd pas als u het laatste onderdeel van het product hebt gekregen.
Koopt u een dienst? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag dat u het contract hebt gesloten.
Koopt u een dienst en een product? Dan begint de bedenktijd als u het product krijgt. Bijvoorbeeld een wasmachine met een onderhoudscontract. Uw bedenktijd begint als de wasmachine geleverd is.

Wanneer is er sprake van verlengde bedenktijd?

In sommige gevallen hebt u langere bedenktijd. De verkoper moet u goede informatie geven over de bedenktijd. En hij moet u een formulier geven dat u kunt invullen om gebruik te maken van uw bedenktijd. Heeft de verkoper u niet de informatie over de bedenktijd gegeven? Of heeft de verkoper u bijvoorbeeld geen formulier gegeven dat u kunt invullen als u van de koop af wil? Dan wordt uw bedenktijd automatisch met een jaar verlengd. De bedenktijd wordt weer veertien dagen vanaf het moment dat u alsnog de goede informatie van de verkoper krijgt.
Wanneer koopt u wel op afstand, maar hebt u geen bedenktijd?

Koopt u een van de volgende producten op afstand? Dan krijgt u geen bedenktijd:

reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding
tijdsgebonden producten, zoals losse tijdschriften of kranten
producten die u speciaal laat maken. Bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen

Hygiëne producten die verzegeld zijn

Sommige producten kan de ondernemer niet meer verkopen als u ze uit de verpakking haalt en probeert. Omdat dat niet hygiënisch is. Bijvoorbeeld ondergoed of badkleding. Heeft de verkoper de verpakking van zo’n product verzegeld? En hebt u de verzegeling verbroken? Dan mag u het product niet meer terugsturen.
Verzegelde cd’s en dvd’s

Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
Digitale producten downloaden

Koopt u een product om te downloaden op uw pc, tablet of telefoon? Bijvoorbeeld muziek, een spelletje of een film? Hebt u laten weten dat u het product binnen veertien dagen wil hebben? Én hebt u laten weten dat u afziet van de bedenktijd? Dan hebt u geen bedenktijd.

Het volledige verhaal, klik hier-> Wat is een bedenktijd?

gompy2
door gompy2 - Dec 22, 2014 om 21:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@breuer,

Ik refereerde aan de 7 dagen zichttermijn wat forever-nl schreef, dat is sinds deze zomer veranderd.
Online aankopen gesloten op of na 13 juni 2014 hebben nu een bedenktijd van 14 dagen.
Daar ging mijn citaat ook over.

forever-nl
door forever-nl - Dec 22, 2014 om 23:01
400 Antwoorden / 11 Vragen

@breuer: Je kunt de 'zichttermijn' als garantie omschrijven maar helemaal correct is het niet qua terminologie. Met garantie bedoelen we meestal dat een gebrek weer wordt opgelost.

@gompy2: Lekker verwarrend, eerst was het veertien dagen, daarna tot voor 'kort' 7 werkdagen en nu weer zoals eerst veertien dagen.

gompy2
door gompy2 - Dec 22, 2014 om 23:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=forever-nl schreef op maandag 22 dec 2014, 23:01]
@gompy2: Lekker verwarrend, eerst was het veertien dagen, daarna tot voor 'kort' 7 werkdagen en nu weer zoals eerst veertien dagen.
Als het maar in het voordeel van de consument is, toch?

breuer
door breuer - Dec 30, 2014 om 22:42
20 Antwoorden / 1 Vragen

Gompy, wat is het nou want het is zo wel verwarrend.
Is het termijn nu 7 of 14 dagen?

Op deze manier breng je alle door elkaar, als iemand dit leest en er wat mee wilt doen staat ie lekker voor aap.

=gompy2 schreef op maandag 22 dec 2014, 23:08:
=forever-nl schreef op maandag 22 dec 2014, 23:01:
@gompy2: Lekker verwarrend, eerst was het veertien dagen, daarna tot voor 'kort' 7 werkdagen en nu weer zoals eerst veertien dagen.

Als het maar in het voordeel van de consument is, toch?

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2014 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@breuer

Niets verwarrends. Misscjhien het dikgedrukte deel van het verhasl van Go py even lezen?

breuer
door breuer - Jan 8, 2015 om 10:06
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ach ja, blijft onduidelijk.
Als je elders kijkt wordt er weer wat anders gezegd.

Wat ik er van begrijp en lees is dat garantie niet eens verplicht is.

Er wordt een verwachting geschept van een product en daar moet het aan voldoen.
Een rechter zegt dan dat men er van uit kan gaan dat een product deze periode moet mee gaan en een bepaalde verwachting schept en die service krijgt een consument.

Dit lees ik tenminste hoor, klopt dit

=tijger1 schreef op dinsdag 30 dec 2014, 22:46: @breuer

Niets verwarrends. Misscjhien het dikgedrukte deel van het verhasl van Go py even lezen?

breuer
door breuer - Jan 17, 2015 om 09:33
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb gelezen wat gompy gestuurd heeft maar toch lees je veel verschillende dingen her en der.

IS er niet een site of iets waar het echte juiste opstaat dus wat de wettelijke bepaling is en vast is gelegd.

Als je elders leest dan weten ze het allemaal zeker hoe het in elkaar zit en toch zie je allemaal verschillende verhalen

Betreft garanties zouden ze eens duidelijker moeten worden en in de 2e kamer eens een side in de lucht moeten gooien van hoe het is en niet anders.

tony m
door tony m - Jan 19, 2015 om 18:07
26 Antwoorden / 0 Vragen

Om deze dinge te voorkomen moet je gewoon lekker shoppen in de winkels en letterlijk zien wat je krijgt en goed checken.De kans dat iets dan niet goed is is zeer klein.
Je kan ook iemand recht in de ogen kijken dus weet je meer met wie je te maken hebt en dat is zeer belangrijk. Garantie is dan al minder belangrijk omdat je terug kan gaan en een aanspreekpunt hebt en men vaak veel meer service geeft.

=breuer schreef op zaterdag 17 jan 2015, 09:33]Ik heb gelezen wat gompy gestuurd heeft maar toch lees je veel verschillende dingen her en der.

IS er niet een site of iets waar het echte juiste opstaat dus wat de wettelijke bepaling is en vast is gelegd.

Als je elders leest dan weten ze het allemaal zeker hoe het in elkaar zit en toch zie je allemaal verschillende verhalen

Betreft garanties zouden ze eens duidelijker moeten worden en in de 2e kamer eens een side in de lucht moeten gooien van hoe het is en niet anders.

pa
door papadopu - Feb 2, 2015 om 02:38
20 Antwoorden / 0 Vragen

Nee Breuer dat is er niet.

De nederlandse wet blijft liever vaag in deze omdat een rechter dan ook zijn eigen mening kan geven wat in mijn opinie krom is want ja is ja en nee is nee.

In dit geval is Nederland heel speciaal wat aangaat het wettenstelsel.
Overal moeilijk in zijn maar als het geld kost dan moet de mens er maar voor opdraaien en hebben ze nog krommere regels.

Dit is mijn mening en andere zullen daar vast anders over denken.

=breuer schreef op zaterdag 17 jan 2015, 09:33: Ik heb gelezen wat gompy gestuurd heeft maar toch lees je veel verschillende dingen her en der.

IS er niet een site of iets waar het echte juiste opstaat dus wat de wettelijke bepaling is en vast is gelegd.

Als je elders leest dan weten ze het allemaal zeker hoe het in elkaar zit en toch zie je allemaal verschillende verhalen

Betreft garanties zouden ze eens duidelijker moeten worden en in de 2e kamer eens een side in de lucht moeten gooien van hoe het is en niet anders.

di
door digioma - Feb 2, 2015 om 11:48
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vandaag begint een rechtszaak tegen en stel van deze oplichters; er schijnen miljoenen mee verdiend te worden en er zijn diverse georganiseerde groepen actief met name voor wat betreft telefoons e.d.
Er staan tips op de site van RTL7/ mogelijk RTL4 waar je kunt zien waarop gelet moet worden. Wij kopen nooit via Internet (nooit gedaan ook) maar mogelijk heeft iemand hier iets aan.

tony m
door tony m - Feb 7, 2015 om 04:29
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ok,

Weet jij ook of het op tv komt?

Dit soort webshops die menen alleen maar geld willen aftroggelen moeten ze gewoon op tv laten zien.
Heb zelf ook eens een telefoon willen bestellen, bleek gewoon een nepperd te zijn.

Ik heb best wat mee gemaakt waardoor ik noot meer bestel via internet.
Altijd ga ik naar de winkel zelf. Als een internetshop ook een winkel heeft, dan vindt ik het wel betrouwbaar

=digioma schreef op maandag 2 feb 2015, 11:48: Vandaag begint een rechtszaak tegen en stel van deze oplichters; er schijnen miljoenen mee verdiend te worden en er zijn diverse georganiseerde groepen actief met name voor wat betreft telefoons e.d.
Er staan tips op de site van RTL7/ mogelijk RTL4 waar je kunt zien waarop gelet moet worden. Wij kopen nooit via Internet (nooit gedaan ook) maar mogelijk heeft iemand hier iets aan.

pi
door pieterwolters - Feb 7, 2015 om 09:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Omzet webwinkels in 2014: >10 miljard.
Schade door oplichting via internet in 2014: 12,5 miljoen.
Dat is 0,1%. (en die oplichting gaat ook over zaken die niets met webwinkels te maken hebben).

Kortom: de gevaren worden schromelijk overdreven.

tony m
door tony m - Feb 10, 2015 om 04:20
26 Antwoorden / 0 Vragen

Mag ik je vragen waar je die cijfers vandaan hebt.
Waarom hebben meerdere kennissen slechte ervaringen en ik ook met webshops?
Waar heb je het vandaan en hoe is dit onderzoek dan gedaan?
o,1 is 1 op de 1000 personen die bestellen.Ik kan je dan verzekeren dat dat onderzoek niet waterdicht is.

Toevallig heb ik het zeker enkele keren meegemaakt !

pa
door papadopu - Feb 26, 2015 om 06:40
20 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk gebeuren er dingen maar ook kunnen er dingen gebeuren als je in een winkel koopt.
Snap ook zeker dat eals je iets niet hebt gezien en koopt meer risico is dan als je eht product in de winkel kan zijn maar hier is de nederlandse wet ook op de hoogte van.

Her tis niet voor niets dat als je op afstand koopt zoals bij een webshop dat je het zonder pardon mag terug sturen en dat je je geld terug krijgt,en dat mag zobder reden.
Tuurlijk moet wel het product helemaal goed zijn zoals bij levering.
'

=tony m schreef op dinsdag 10 feb 2015, 04:20: Mag ik je vragen waar je die cijfers vandaan hebt.
Waarom hebben meerdere kennissen slechte ervaringen en ik ook met webshops?
Waar heb je het vandaan en hoe is dit onderzoek dan gedaan?
o,1 is 1 op de 1000 personen die bestellen.Ik kan je dan verzekeren dat dat onderzoek niet waterdicht is.

Toevallig heb ik het zeker enkele keren meegemaakt !

tony m
door tony m - Feb 28, 2015 om 23:33
26 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dat houdt niet in dat het dan net zo veilig is als in de winkel.
Is terecht als je eht mij vraagd dat een webshop meer aan service moet doen ewant er is meer risico voor de klant.Als e niks ziet en je kan het weer terug sturen dan is dat zeker wel al beter dan bestellen en allene terug sturen bij een defect.

Ik kan me voorstellen met kleding dat men het moet kunnen terug sturen als de webshop geen winkel heeft want de ene maat wijkt toch af van de andere ondanks ze dezelfde maat hebben.

=papadopu schreef op donderdag 26 feb 2015, 06:40: Tuurlijk gebeuren er dingen maar ook kunnen er dingen gebeuren als je in een winkel koopt.
Snap ook zeker dat eals je iets niet hebt gezien en koopt meer risico is dan als je eht product in de winkel kan zijn maar hier is de nederlandse wet ook op de hoogte van.

Her tis niet voor niets dat als je op afstand koopt zoals bij een webshop dat je het zonder pardon mag terug sturen en dat je je geld terug krijgt,en dat mag zobder reden.
Tuurlijk moet wel het product helemaal goed zijn zoals bij levering.
'
=tony m schreef op dinsdag 10 feb 2015, 04:20: Mag ik je vragen waar je die cijfers vandaan hebt.
Waarom hebben meerdere kennissen slechte ervaringen en ik ook met webshops?
Waar heb je het vandaan en hoe is dit onderzoek dan gedaan?
o,1 is 1 op de 1000 personen die bestellen.Ik kan je dan verzekeren dat dat onderzoek niet waterdicht is.

Toevallig heb ik het zeker enkele keren meegemaakt !

pi
door pieterwolters - Mar 1, 2015 om 09:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tony m schreef op dinsdag 10 feb 2015, 04:20]Mag ik je vragen waar je die cijfers vandaan hebt.

Gewoon even zoeken op internet en er gaat een wereld aan informatie voor je open...

pi
door pieterwolters - Mar 1, 2015 om 09:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tony m schreef op zaterdag 28 feb 2015, 23:33]Maar dat houdt niet in dat het dan net zo veilig is als in de winkel.
Is terecht als je eht mij vraagd dat een webshop meer aan service moet doen ewant er is meer risico voor de klant.Als e niks ziet en je kan het weer terug sturen dan is dat zeker wel al beter dan bestellen en allene terug sturen bij een defect.

Ik kan me voorstellen met kleding dat men het moet kunnen terug sturen als de webshop geen winkel heeft want de ene maat wijkt toch af van de andere ondanks ze dezelfde maat hebben.

Het risico is eigenlijk veel kleiner als je online bestelt. Online bestelling mogen zonder reden binnen een bepaalde tijd worden teruggestuurd. Bij stenen winkels is dat geen recht. En er zijn op dit forum hier ook genoeg voorbeelden te vinden over problemen met reparaties en garantieclaims bij stenen winkels. Dus dat is ook geen argument tegen webwinkels.

tony m
door tony m - Mar 4, 2015 om 03:32
26 Antwoorden / 0 Vragen

Zo je wilt dus zeggen dat een stenen winkel minder veilig is dan een webshop?
Ik dnek dat je eens cijfers moet gaan bekijken want webshops is veel en veel meer fraude mee dan gewone winkels.

Je leest vaak:Bestel veilige en snel online, iets is veilig als het op zijn gebeid en minste met fraude betrokken is maar net als jij en ik weten we dat dat niet zo is

Het internet is een bron van fraude en bedrog.Tuurlijk is het misschoien maar 1% maar die ene porcent maakt het niet veilig en betrauwbaar.

=pieterwolters schreef op zondag 1 mrt 2015, 09:53:
=tony m schreef op zaterdag 28 feb 2015, 23:33: Maar dat houdt niet in dat het dan net zo veilig is als in de winkel.
Is terecht als je eht mij vraagd dat een webshop meer aan service moet doen ewant er is meer risico voor de klant.Als e niks ziet en je kan het weer terug sturen dan is dat zeker wel al beter dan bestellen en allene terug sturen bij een defect.

Ik kan me voorstellen met kleding dat men het moet kunnen terug sturen als de webshop geen winkel heeft want de ene maat wijkt toch af van de andere ondanks ze dezelfde maat hebben.

Het risico is eigenlijk veel kleiner als je online bestelt. Online bestelling mogen zonder reden binnen een bepaalde tijd worden teruggestuurd. Bij stenen winkels is dat geen recht. En er zijn op dit forum hier ook genoeg voorbeelden te vinden over problemen met reparaties en garantieclaims bij stenen winkels. Dus dat is ook geen argument tegen webwinkels.

pa
door papadopu - Mar 7, 2015 om 18:26
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat niemand dat denkt en dat iedereen weet dat een webshop meer risico is alleen zo erg jij het naar voren brengt is het niet.

Hoe jij het neerzet is alsof de grootste gros van de webshops de boel in de maling nemen maar dat is gewoon totaal niet zo.

Als je weet hoeveel er via webshops besteld worden, dan valt hetgeen wat negatief is echt in het niets.

Ik snap wel dat als je zelf negatieve ervaringen hebt dat de dingen voor hje gevoel erger zijn dan normaal.

breuer
door breuer - Mar 10, 2015 om 16:55
20 Antwoorden / 1 Vragen

Weet je waat ook nog een oplossing is TOny !

Alleen te bestellen bij de zeer grote en bekende webshops, deze zullen je echt het geen toesturen wat je wilt.
Als ik jou was en je hebt iets nodig zou ik bij dat soort webshops bestellen .
Ook al wil je naar de winkel dan zou ik dat toch doen , bestellen bij een webshop van de grotere bekendere bedrijven. Misschien alseen soort therapie.

quote=tony m schreef op dinsdag 10 feb 2015, 04:20]Mag ik je vragen waar je die cijfers vandaan hebt.
Waarom hebben meerdere kennissen slechte ervaringen en ik ook met webshops?
Waar heb je het vandaan en hoe is dit onderzoek dan gedaan?
o,1 is 1 op de 1000 personen die bestellen.Ik kan je dan verzekeren dat dat onderzoek niet waterdicht is.

Toevallig heb ik het zeker enkele keren meegemaakt !

tony m
door tony m - Mar 13, 2015 om 02:39
26 Antwoorden / 0 Vragen

??

Gaat nergens om, ik bestel niet bij webshops.

Hoe weet jij dat ik niet bij een groot bedrijf heb besteld en dat het goed of niet goed is gegaan>

Ik heb bij ene zeer groot bedrijf besteld en dat is niks geworden.
Ik zal vast wel de enige zijn en dubbel pech hebben !!!

Ik heb het er helemaal mee gezien.
Iedereen moet zelf weten hoe of wat ie wilt.

=breuer schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 16:55: Weet je waat ook nog een oplossing is TOny !

Alleen te bestellen bij de zeer grote en bekende webshops, deze zullen je echt het geen toesturen wat je wilt.
Als ik jou was en je hebt iets nodig zou ik bij dat soort webshops bestellen .
Ook al wil je naar de winkel dan zou ik dat toch doen , bestellen bij een webshop van de grotere bekendere bedrijven. Misschien alseen soort therapie.

quote=tony m schreef op dinsdag 10 feb 2015, 04:20]Mag ik je vragen waar je die cijfers vandaan hebt.
Waarom hebben meerdere kennissen slechte ervaringen en ik ook met webshops?
Waar heb je het vandaan en hoe is dit onderzoek dan gedaan?
o,1 is 1 op de 1000 personen die bestellen.Ik kan je dan verzekeren dat dat onderzoek niet waterdicht is.

Toevallig heb ik het zeker enkele keren meegemaakt !

breuer
door breuer - Mar 17, 2015 om 19:54
20 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een bestelling gedaan van een cardio apparaat bij sport plaza in Groningen.
Dit is zo'n winkel centrum met allemaal shoppies en een bepaald bedrijf waar ik besteld heb via hun webshop hebben het netjes volgens verwachting geleverd.

Zoals mijn situatie zo geldt het bijn a voor iedereen.
Ik blijf erbij TOny M dat je als een soort therapie het beste eens kan bestellen via webshops.Desnoods bedrijven die een webshop hebben en dat je eerst dat bedrijf bezoekt voordat je bij hun webshop besteld,dan tank je vertrouwen uit.

pa
door papadopu - Mar 19, 2015 om 06:09
20 Antwoorden / 0 Vragen

Laat hem toch lekker.
Wat een onzin met je therapie zeg.

Als hij niet wilt bestellen om welke reden dan ook via webshops of wat dan ook,dan is dat zijn goed recht.

Misschien is hij wat overdreven maar het is zijn goed recht natuurlijk.''

=breuer schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 19:54: Heb een bestelling gedaan van een cardio apparaat bij sport plaza in Groningen.
Dit is zo'n winkel centrum met allemaal shoppies en een bepaald bedrijf waar ik besteld heb via hun webshop hebben het netjes volgens verwachting geleverd.

Zoals mijn situatie zo geldt het bijn a voor iedereen.
Ik blijf erbij TOny M dat je als een soort therapie het beste eens kan bestellen via webshops.Desnoods bedrijven die een webshop hebben en dat je eerst dat bedrijf bezoekt voordat je bij hun webshop besteld,dan tank je vertrouwen uit.

tony m
door tony m - Mar 23, 2015 om 20:54
26 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaringen die ik zelf heb meegemaakt heeft ervoopr gezorgd dat ik niet meer bestel via webshops.Wil gewoon in een winkel kopen en iets meteen meenemen als ik iets wil wat ik dan ook gezien heb.

Zeg ook zeker niet dat het overal zo is .Of het nu een cardio apparaat is of een boek of een kledingstuk doet er niet toe.

Iedereen moet gewoon dien waar ie zich het beste bij voelt.

breuer
door breuer - Mar 31, 2015 om 07:15
20 Antwoorden / 1 Vragen

Is ook zo, iedereen moet doen wat ie wilt maar vooral niet een ander persoon benadelen.
Het is jammer dat je zoveel negatieve ervaringen hebt maar er zijn velen malen meer positieve ervaringen alleen is dat nutteloos als je er niet meer voor open staat.
Overigens snap ik dat je dan voorzichtig bent maar sluit je niet helemaal af van alles.

=tony m schreef op maandag 23 mrt 2015, 20:54: Mijn ervaringen die ik zelf heb meegemaakt heeft ervoopr gezorgd dat ik niet meer bestel via webshops.Wil gewoon in een winkel kopen en iets meteen meenemen als ik iets wil wat ik dan ook gezien heb.

Zeg ook zeker niet dat het overal zo is .Of het nu een cardio apparaat is of een boek of een kledingstuk doet er niet toe.

Iedereen moet gewoon dien waar ie zich het beste bij voelt.

rots92
door rots92 - Mar 31, 2015 om 10:21
157 Antwoorden / 3 Vragen

Als u huiverig bent dan kunt u het beste niets bestellen via webshops.

breuer
door breuer - Apr 8, 2015 om 03:48
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een mening,die iedereeen natuurlijk mag hebben maar mijn mening is dat je niet huiverig hoeft te zijn omdat er amper wat gebeurt in verhouding berteft bestellen via webshops.

Je steekt ook over als je aan de andere kant van de straat moet zijn maar dat is ook een risico en toch doe je het .
Eigenlijk is dit niet anders en is een webshop qua risico niet meer.

We moeten de dingen niet erger maken dan het is en elkaar bang gaan lopen maken.
Waar je bent en wat je doet,er is altijd een risico of gevaar.

breuer
door breuer - Apr 20, 2015 om 06:06
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ben zelf een webshop gestart, loopt leuk ,nu al en idereen kan me vertrouwen.

Zal geen namen noemen en reclame maken.

denk dat over 20 jaar bijna geen winkels meer zijn, alleen voor voedsel dan.

tony m
door tony m - May 25, 2015 om 00:02
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ja tuurlijk, waarom niet gewoon ook eten bestellen via webshops en iedereen blind vertrouwen dat je geweldig voedsel krijgt. Ook over 20 jaar zijn er winkels.

Veel mensen willen eerst hun producten zien en weten wat ze kopen want als je alleen via reclames op de goede gok gaat bestellen dan kom je vaak bedrogen uit.

Maar daar zal je vast helemaal anders over denken.

Winkelen is niet alleen veiliger maar heeft ook een soort charmes en sfeer en dat vinden sommige mensen ook belangrijk om er even uit te zijn.
Prijsverschil is het ook niet meer omdat winkels hun prijzen gelijk stellen aan webshops tegenwoordig.

=breuer schreef op maandag 20 apr 2015, 06:06: Ben zelf een webshop gestart, loopt leuk ,nu al en idereen kan me vertrouwen.

Zal geen namen noemen en reclame maken.

denk dat over 20 jaar bijna geen winkels meer zijn, alleen voor voedsel dan.

tony m
door tony m - Aug 11, 2015 om 04:24
26 Antwoorden / 0 Vragen

Heb net op tv een hele documentaire gezien over hoeveel mensen er belazerd worden door webshops.

Blijkt dat er veel meer bedrijven zijn met een webshop en geen winkel hebben die spullen niet leveren.Met name kleine bedragen worden niet gemeld maar blijken vaker het geen te zijn van hrt niet leveren van spullen.

Als je besteld bij een webshop en er zit een stenen winkel achter,blijkt ook hieruit veel meer vertrouwen te geven.

Je kan dan ergens op terug vallen en als dat kan dan gebeurt er zelde iets vreemds.