rl
door rlvdaa Sep 16, 2014 om 09:23
Geldzaken & recht

Weduwnaarpensioen

mijn vrouw is veel te vroeg komen te overlijden,ik ben zelf 46 heb ik recht op een weduwnaarpensioen. ik werk heb ik dan hier ook recht op ik ben van 1967

920 7 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Sep 16, 2014 om 09:58
5124 Antwoorden / 4 Vragen

In beginsel hebt u hier wel recht op. De vraag is alleen wanneer het in gaat. Dat verschilt per pensioenfonds. Er zijn steeds meer pensioenfondsen die het nabestaandenpensioen ook pas laten ingaan op de pensioengerechtigde leeftijd. Doe dus navraag bij het pensioen of bezoek de website van het pensioenfonds.

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2014 om 10:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je ANW van de SVB bedoelt:

U krijgt een nabestaandenuitkering Anw als:

-uw partner in Nederland woonde of werkte, én
-u nog niet de AOW-leeftijd heeft, én
-u aan één van de volgende voorwaarden voldoet:

-u zorgt voor een kind dat jonger is dan 18 jaar
-u bent voor 1 januari 1950 geboren
-u bent voor meer dan 45% arbeidsongeschikt

Meer info KLIK

rl
door rlvdaa - Sep 16, 2014 om 10:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 09:58]In beginsel hebt u hier wel recht op. De vraag is alleen wanneer het in gaat. Dat verschilt per pensioenfonds. Er zijn steeds meer pensioenfondsen die het nabestaandenpensioen ook pas laten ingaan op de pensioengerechtigde leeftijd. Doe dus navraag bij het pensioen of bezoek de website van het pensioenfonds.

rl
door rlvdaa - Sep 16, 2014 om 10:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 10:12]Als je ANW van de SVB bedoelt:

U krijgt een nabestaandenuitkering Anw als:

-uw partner in Nederland woonde of werkte, én
-u nog niet de AOW-leeftijd heeft, én
-u aan één van de volgende voorwaarden voldoet:

-u zorgt voor een kind dat jonger is dan 18 jaar
-u bent voor 1 januari 1950 geboren
-u bent voor meer dan 45% arbeidsongeschikt

Meer info KLIK

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw vrouw werkzaam is geweest en deelnemer was in een pensioenfonds, kunt u recht hebben op een nabestaandenpensioen van haar pensioenfonds.

Dat kan soms ook nog als zij niet meer werkte, of bij eerdere pensioenfondsen van werkgevers waar zij gewerkt heeft.

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2014 om 11:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rlvdaa,

Als je wilt reageren kun je dat in het grijze veld hieronder onder Reageren doen.
Je hoeft niet te quoten.
Als je ná een quote wilt reageren, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie.
Klik daarna op Reageer.

Met vr.gr.

rl
door rlvdaa - Sep 17, 2014 om 16:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

dank jullie wel allemaal top