mi
door miranda1980 Aug 4, 2007 om 11:49
Vrije tijd & tuin

WEER PUZZELRIJK

Ik zit nog steeds te kampen met Puzzelrijk. Je weet wel, die lui die zomaar geld van je rekening plunderen zonder dat je er om vraagt.

Ik heb al een tijdje geleden mijn bank gevraagd of hun Puzzelrijk konden blokkeren. Gelukkig kon dat maar ik krijg nog steeds emailtjes van Puzzelrijk dat ik hun een bedrag schuldig ben. Als ik het niet voor 15 aug. a.s. betaal dan worden er aan hun kant gerechterlijke stappen ondernomen. Nou moet het niet gekker worden!

Hun zijn tenslotte degene die hun afspraken niet nakomen!

Onder aan brief stond de afzender: incasso@IntrumJustitia.nl

Wat moet ik doen?

Groetjes Miranda uit Heerenveen

1079 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u nog steeds geabonneerd bent op puzzelrijk dan betalen wat u verschuldigd bent aan hen.

Heeft u opgezegd aangetekend met ontvangstbewijs en op de goede tijd opgezegd dan niks betalen.

Heeft u problemen hoe zij het niet nakomen van verplichtingen : wel betalen maar een aangetekend brief met ontvangstbevestiging met daarin opgesomt de klachten zodat zij die moeten nakomen.

labswans

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ikben er allang geen abonnee meer van. Als sinds september vorig jaar niet meer. Ik heb het zelfs toen schriftelijk opgezegd. Hun bleven maar puzzelboekjes sturen en geld van mijn rekening afhalen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2007 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag miranda1980,

Lees even:

Consumentenbond

Tros Radar

Internetoplichting

Vara Kassa

en schrijf met behulp van de voorbeeldbrief (zelf even aanpassen) een pittige brief waarin je ook zet dat deze is opgesteld met medewerking van jouw juridisch adviseur.

Modelbrief bezwaarschrift:

Schrijf dit bedrijf een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging), met daarin

...dat je de firma ........niets verschuldigd bent

...verzoekt om een getekend bewijsstuk dat je wel een overeenkomst met ………. hebt

...dat je een eventuele rechtsgang en vonnis met vertrouwen tegemoet ziet en dat je hen aansprakelijk zult stellen voor de bijkomende gerechtelijke kosten

...dat je deze brief hebt opgesteld in overleg met je rechtsbijstandadviseur (ook al is dat niet waar, een beetje bluffen mag wel)

...dat je onder geen beding zult betalen!

Let wel, hoe harder zij dreigen met een vonnis en een deurwaarder/of het inschakelen van een incassobureau (doen ze altijd als hun zaak zwak staat), hoe eerder zij afhaken als je behoorlijk tegengas geeft en laat merken dat je niet onder de indruk raakt van hun gespierde taal.

Voor één ding moet je wel zorgen. Schrijf onder je brief je volledige naam. Maar zet er niet je handtekening op. Sommige bedrijven schrikken er niet voor terug om via via deze handtekening te misbruiken op een orderbevestiging of kontrakt. Valsheid in geschrifte dus!.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2011 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze dochter hebben ze destijds ook gestrikt met de Geluksbode, toen ze tijdelijk bij ons inwoonde. Een hele tijd werd er helemaal geen Geluksbode gestuurd, totdat wij in een keer 'n tijdschrift Puzzelrijk in de bus kregen. Wij hadden nergens erg in, totdat we eens gingen kijken, waar dat blad vandaan kwam. Vanuit hetzelfde adres als De Geluksbode. Vanaf dat moment zijn we de Puzzelrijk-tijdschriften terug gaan sturen naar afzender. Toch handig, dat ze zelf uitmaken, welk tijdschrift je toegestuurd krijgt, zonder dat ze informeren, of je hierin wel geïnteresseerd bent. Hebben we nog geluk, dat ze geen pornoblad hebben gekozen. Nu onze dochter inmiddels al sinds maart dit jaar op haar eigen adres woont, krijgen wij nog steeds aanmaningen van MKBussiness Incasso. Mijn dochter heeft in januari 2011 opgezegd per e-mail en 'n bevestiging ontvangen, dat haar abonnement in maart zou eindigen. Na maart gingen de automatische afschrijvingen gewoon door. Hierna heeft mijn dochter de afschrijvingen gestorneerd en een blokkade door de bank heeft laten installeren. Hierna is de ellende met voornoemd incassobureau is begonnen. Ik heb nog 'n keer naar dat incassobureau gebeld en ze de huid vol gescholden, maar ze blijven heel netjes en correct. Om van het gelazer af te zijn, heeft mijn dochter nog 'n betalingsregeling getroffen voor de laatste maand maart, waarbij ze de € 61,- in 2 termijnen heeft mogen betalen. Dit bedrag bestaat uit € 21,- achterstallig abbonnentsgeld en maar liefst € 40,- boete. Zo doen ze dat dus, om het bedrag voor hen 'n beetje de moeite waard te maken. Daarna zou het afgewerkt zijn, verzekerde de juffrouw bij MKBussiness haar. Wat schetst onze verbazing, toen wij eind augustus weer 'n incassobrief binnen kregen van € 61,- alleen gericht aan Mevr. Jansen en ons adres. De procedure deugt ook al voor geen meter, want je hoort 'n paar maanden niets. Geen 1e betalingsherinnering, geen 2e betalingsherinnering, maar gelijk 'n incasso met 'n fikse boete.

Mensen wees wijs en reageer helemaal niet meer op dit boeventuig. Je schiet er toch niets mee op, want ze gaan gewoon door met intimideren, want daar moeten ze het van hebben. Laat ze het in s 'hemelsnaam niet in hun hoofd halen, om 'n deurwaarder aan de deur te sturen, want dan sta ik niet voor mezelf in. Bart Boos

ve
door verwijderd - Oct 21, 2011 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is weer 'n bericht van Bart Boos.
Dat het fout is, om te reageren op de incasso-brieven van MKBussiness Incasso, daar ben ik gisteren zelf mee geconfronteerd. Ze hebben ons telefoonnummer nu, nadat ik ze benaderd heb, om ze even de waarheid te vertellen. Ik werd gisteren benaderd door die "nette" mevrouw van MKBussiness Incasso, en ik werd door haar gesommeerd, om maar even een betalingsregeling voor die € 61,- te treffen met hen. De brutaliteit, terwijl ze weten, dat niet wij, maar mijn dochter destijds erin geluisd is. Toen ik haar wees op het feit, dat ze met ons helemaal niets te maken hebben en dat wij aan hen helemaal geen verplichtingen hebben begon ze te lachen en ging vervolgens gewoon verder met haar sommering. Mijn dochter wordt intussen via de e-mail bestookt met incassobrieven. Ook kreeg ik vorige keer te horen, dat het telefoongesprek van mij met het incassobureau is op band is opgenomen. Dit terwijl ze aan het begin van het gesprek helemaal niet aangekondigd hebben, dat het gesprek opgenomen ging worden. Dit is volgens onze jurist inbreuk op de privacy en dus strafbaar. Hiermee laten ze wel blijken, uit wat voor verrot hout dit incassobureau gesneden is. Al met al vind ik, dat dit gewoon onder de categorie TERREUR valt.

Zijn er meer mensen, die met deze criminele instantie van doen hebben?
Geef dan a.u.b. hierop een reactie.
Volgens KASSA is het deze oplichters nog niet gelukt, om tot een daadwerkelijke rechtzaak en vordering te komen, maar dat is een reactie van enkele jaren terug. Dit soort praktijken komt steeds meer voor in Nederland. Blijkt, dat we eigenlijk de meeste kans lopen, om beroofd te worden door onze eigen landgenoten, die werkzaam zijn voor zogenaamde, gecertificeerde incassobedrijven. Een geluk, dat ze met naam en toenaam te vinden zijn op het internet.
Wij houden U op de hoogte van de ontwikkelingen en wij hopen eigenlijk op een samenwerking van gedupeerden, om tot een rechtzaak tegen deze oplichters te komen.

Groeten.
B. Boos

ve
door verwijderd - Oct 21, 2011 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

liaschoon schreef op vrijdag 21 okt 2011, 09:59: Dit is weer 'n bericht van Bart Boos.
Dat het fout is, om te reageren op de incasso-brieven van MKBussiness Incasso, daar ben ik gisteren zelf mee geconfronteerd.
Groeten.
B. Boos

Het lijkt mij duidelijk. Er is geen abonnement afgesloten op het blad Puzzelrijk, dus heeft u geen betalingsverplichting.

M.i. kunt u het beste een aangetekende brief sturen aan de uitgever van het blad dat er geen abonnement door u is afgesloten op het blad Puzzelrijk. U heeft dus geen betalingsverplichting hiervoor.

Verzoek om de incassoprocedure in te trekken tenzij binnen uiterlijk 30 rechtgeldig bewijs van een overeenkomst aan u toegezonden wordt.

Geen handtekening zetten, om misbruik hiervan te voorkomen.

Copie brief + verzendbewijs bewaren.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik wordt ook door deze boeven bende bestolen en ze blijven ook maar door gaan met de e-mails van het incasso bureau alleen dit is een ander incasso bureau van edr incasso ben wel van plan om er een juridische zaak er van te maken. om mijn geld terug te krijgen want heb hier nooit wat op afgesloten ze hadden al mijn gegevens al en vroegen of ik die persoon was en nu krijg ik er rekeningen van ze. heb ze een voorbeeld brief gestuurt aan beide partijen maar krijg geen reactie van ze

ve
door verwijderd - Aug 23, 2014 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft daar geen zaak van te maken. Uw kunt uw geld tot 56 dagen terug simpel storneren. Hebben zij daarvoor ook al onterecht geld geïncasseerd, dan kunt u bij uw bank een MOI starten en dan krijgt u uw geld tot 13 maanden terug.

En laat dat nummer van dat bedrijf en dat incassobureau direct blokkeren door uw bank.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2014 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

nickjanssen schreef op zaterdag 23 aug 2014, 17:31: ik wordt ook door deze boeven bende bestolen en ze blijven ook maar door gaan met de e-mails van het incasso bureau alleen dit is een ander incasso bureau van edr incasso ben wel van plan om er een juridische zaak er van te maken. om mijn geld terug te krijgen want heb hier nooit wat op afgesloten ze hadden al mijn gegevens al en vroegen of ik die persoon was en nu krijg ik er rekeningen van ze. heb ze een voorbeeld brief gestuurt aan beide partijen maar krijg geen reactie van ze

Deze topic is meer dan zeven jaar oud!

Eigen probleem, een eigen topic in 'Vraag & beantwoord' starten!