nl
door nl3mge1985 Oct 24, 2014 om 15:14
Geldzaken & recht

Wegener betaalt niet uit

Ik heb drie dagen de krant gelopen voor wegener nu is het zo ik ben geod ziek geweest door een buikgriep en moest gewoon lopen nu heb ik dat ook gedaan maar weigerd te rayonhouder mij te betalen voor die dragen dagen die gelopen zijn het lijkt mij dat hij verkeerd bezig is maar de reden dat ik gestopt ben is vanwege een grote mond die hij me gaf,Wat kan ik nog doen ben al maanden bezig en hij vindt het niet nodig om mij te betalen.Wat nu ?

943 13 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 24, 2014 om 22:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk onder op site, helemaal onderaan staat een mogelijkheid om een klacht in te dienen.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een klacht wegens niet bezorging?

De Ts heeft zijn salaris niet gehad.

alfatrion
door alfatrion - Oct 25, 2014 om 10:23
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt aanspraak maken op de wettelijke verhoging tot 50%. Daarnaast kunt u aansprak maken op de wettelijke rente van 3% en de wettelijke incassokosten van 15% over de eerste 2500 euro met een minimum van 40 euro.

De betaling dient te geschieden aan het einde van de maand, tenzij hierover andere afspraken zijn gemaakt. Vanaf de vierde dag begint de verhoging te lopen. De eerste vier werkdagen is dit 5% daarna voor iedere werkdag 1%. Na 34 werkdagen is de verhoging 50%. Door eerste een schriftelijke ingebrekestelling (u vordert daarin de betaling binnen redelijke termijn met aanzegging dat hij anders in gebreke is) en daarna nog een incassohandeling (ik adviseer een schriftelijke aanmaning) te verrichten kunt u in aanmerking komen voor de forfaitaire incassokosten.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga met uw papieren naar het Juridisch Loket, kijk op Google voor het adres, dat is gratis.

Zij helpen u graag, om een brief op te stellen. Die vent moet gewoon betalen.

ro
door ron530 - Oct 25, 2014 om 14:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U kunt er wel een zaak van maken maar u heeft 3 dagen de krant bezorgd, toen werd u ziek en de grote mond van de rayonhouder deed u besluiten om er maar helemaal mee te stoppen. Om wat voor een bedrag gaat het eigenlijk want de krant bezorgen is geen wereldbaan die hoog betaald wordt.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

De hoogte van het tegoed is toch niet van belang? Drie dagen werken voor niets, doet u dat voor uw baas?

ro
door ron530 - Oct 25, 2014 om 15:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voor een zaak is de hoogte van het bedrag wel van belang want anders kost het meer dan het uiteindelijk oplevert. Sec gezien moeten die drie keer de krant bezorgen wel betaald worden maar de rayonhouder zal redenen aan kunnen dragen om dat niet te doen. En dan nog wat levert het bezorgen op, 5 euro bruto per dag! maakt 15 euro in het totaal. M.i. heeft vraagsteller ook wat steken laten vallen maar die worden in het verhaal natuurlijk niet meegenomen.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zeg ook niet dat hij een rechtszaak moet beginnen, maar als iemand gewoon drie dagen zijn wijk gelopen heeft, hoeveel dat ook oplevert geen idee, moet dat betaald worden.

En wellicht dat een nette brief die rayonhouder tot andere gedachten brengt.

nl
door nl3mge1985 - Oct 26, 2014 om 07:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

@ron530 zoals het hier staat is het gebeurd ik ben meer als een maand met hele nette telefoontjes en brieven bezig geweest maar toe nu toe te vergeefs en je kan wel zeggen wat verdien je er mee niet veel maar wat voor de een niet veel is is voor de ander weinig

lottesanne
door lottesanne - Oct 26, 2014 om 18:41
438 Antwoorden / 47 Vragen

Is het misschien een idee om Wegener zelf te benaderen?

nl
door nl3mge1985 - Oct 27, 2014 om 07:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lottesanne schreef op zondag 26 okt 2014, 18:41]Is het misschien een idee om Wegener zelf te benaderen?

dit heb ik al 5 keer gedaan en niks werkt hoe zeggen dat ik moet afhandelen met rayonhouder mar die weigert mee te werken

nl
door nl3mge1985 - Oct 27, 2014 om 07:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 14:37]U kunt er wel een zaak van maken maar u heeft 3 dagen de krant bezorgd, toen werd u ziek en de grote mond van de rayonhouder deed u besluiten om er maar helemaal mee te stoppen. Om wat voor een bedrag gaat het eigenlijk want de krant bezorgen is geen wereldbaan die hoog betaald wordt.

waar voor de 1 veel geld is is voor de ander weinig maar het gaat om het principe uit gelopen is betalen

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2014 om 08:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet dan zijn naam maar hier neer, dan weren andere bezorgers wat hen te wachten sttat als zij voor hem bezorgen.