ex
door exdfrt Oct 29, 2014 om 13:48
Garantie & verzekeringen

Wegenwacht

Mijn wegenwacht buitenland gaat van €45,25 naar €63,00 en daarvoor krijg ik dan vervangende auto service waar ik niet om heb gevraagd. Moet ik deze verhoging van bijna 40% accepteren of heeft bezwaar maken hier zijn.
Groet Eric van Glabbeek

381 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 13:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Toets rechtsbovenaan in het ZOEKveld ANWB in je krijgt heel veel antwoorden.

Het antwoord is simpel OF zeg op VOOR 15 november of accepteer het.

edrick3
door edrick3 - Oct 29, 2014 om 14:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo exdrft,

..... of heeft bezwaar maken hier zin.......
Nee, dat heeft geen zin.

Onderwerp is al ter sprake geweest bij Kassa.

Kijk en lees de info hier.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 29, 2014 om 14:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft inderdaad geen enkele zin*; echter is het geen verplichting aangezien u gewoon -kosteloos- kunt opzeggen (dat is klantvriendelijk anno nu).

*Echter wil dit niet zeggen dat u het niet moet doen, juist wel doen, bestook ze maar met digitale-klachten. Het is natuuwlijk wel zo prettig *kuch* voor de ANWB als ze weten wat er speelt onder hun 'leden'..

me
door mein33 - Oct 29, 2014 om 14:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De directeur van de ANWB-wegenwacht heeft in een Tv programma op een, mijns inziens hooghartige manier, uitgelegd dat ze er bij de ANWB-wegenwacht over hebben nagedacht en dat de nieuwe pakketten het beste is wat ze te bieden hebben.
Zij ziet de bezwaren van de leden tegen deze wijziging niet als een positieve bijdrage.
Bij alle andere verenigingen hebben de leden inspraak maar dat is niet van toepassing op de ANWB, hoewel er wel een zgn. ledenraad is waarbij de leden uit een aantal, door de ANWB geselecteerde kandidaten, kan kiezen. Daar zitten geen personen tussen die zich druk hoeven te maken over een contributieverhoging.
Bezwaar maken heeft geen enkele zin.
M.a.w. het is slikken of vertrekken en de keuze is aan u.

costnix
door costnix - Oct 29, 2014 om 14:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De directric van de ANWB kwam niet sterk over in die uitzending. Haar lichaamtaal sprak boekdelen. (Ik zat in het publiek bij die uitzending)

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 14:57
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het publiek wat in die uitzending aanwezig was, was wel merendeels tegen de verandering. Met een miljoen leden had het ook gemelleerder kunnen zijn, maar dat terzijde.

pi
door pieterwolters - Oct 29, 2014 om 15:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig mogen bedrijven in Nederland nog zelf bepalen welk product of welke dienst ze willen leveren. Uiteraard lopen ze daarbij het risico dat de markt de verandering niet accepteert, maar dat is een keuze. Het zou wat zijn als het niet meer zou mogen om producten en diensten aan te passen.

getty
door getty - Oct 29, 2014 om 16:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Opzeggen voor 15 november en overstappen naar een andere aanbieder.

me
door mein33 - Oct 29, 2014 om 17:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 29 okt 2014, 15:49]Gelukkig mogen bedrijven in Nederland nog zelf bepalen welk product of welke dienst ze willen leveren. Uiteraard lopen ze daarbij het risico dat de markt de verandering niet accepteert, maar dat is een keuze. Het zou wat zijn als het niet meer zou mogen om producten en diensten aan te passen.

@pieterwolters,

U heeft helemaal gelijk, ware het niet dat de ANWB propageert een "vereniging met leden" te zijn die, tegen betaling (contributie) diensten aanbied aan haar leden.