r.
door r.degroote Sep 17, 2014 om 11:20
Computers & telefonie

Wel of niet betalen

Mijn dochter heeft de schoolboeken middels van Dijk.
Aan het begin van het schooljaar heeft ze de boeken verzekerd.
Aan het einde schooljaar miste ze 1schoolboek. Bij het innemen werd echter verteld dat omdat verzekerd dit geen gevolgen zou hebben.
Toch kreeg ze een rekening. Niet betaald.
Aan het begin van het nieuwe schooljaar vond ze het boek terug. Dus netjes teruggestuurd.
Nu moet ze, ondanks de verzekering en ondanks de toezegging alsnog de helft van het boek vermeerderd met administratie kosten betalen. Een bedrag van 28 euro.

Vraag: wat kunnen ze of gaan ze doen als wij weigeren te betalen. Heeft iemand ervaring hiermee?

308 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Sep 17, 2014 om 11:56
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Stuur ze een brief en een gelijke email. Inhoud: het complete verhaal, verzekerd en toch rekening, dat gaat niet samen. Dan krijgen ze het alsnog terug, dus schade NUL. En een antwoord termijn van 14 dagen.

r.
door r.degroote - Sep 17, 2014 om 12:14
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ze zijn op de hoogte van de situatie. Meerdere mails. Ze zeggen dat de verzekering niet geldt voor verlies, dat de toezegging niet te controleren is en ze willen de helft van de waarde van het boek ondanks het feit dat deze terug is.
Ik wil vooral weten of ze bij geen betaling er werk van gaan maken. Ze dreigen al in de mail met een boete van 40 euro.
De rekening is nu 28 euro.

mahadma
door mahadma - Sep 17, 2014 om 12:16
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Heeft u in de verzekeringsvoorwaarden terug kunnen vinden dat er geen dekking is voor verlies? Als dat zo is, waarvoor ben je dan verzekerd? Staat het ergens op een nota dat u verzekerd was/bent?

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2014 om 14:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik kan die voorwaarden van die verzekering en de verzekering zelf, nergens vinden, maar ik lees wel als commentaar op gelijksoortige klachten, dat verlies niet wordt gedekt door de verzekering.

Daarmee staat u al met 1-0 achter. Die mondelinge toezegging (door wie gedaan?) is natuurlijk niet meer te bewijzen. Ik denk dat u gewoon moet betalen.

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2014 om 14:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U hoeft overigens nog geen boete of administratiekosten te betalen als u niet eerst een aanmaning heeft gekregen waarin u 14 dagen de tijd is gegeven om alsnog de oorspronkelijke rekening te betalen.
Die boete en administratiekosten zijn in feite incassokosten. Dit zou gezamenlijk op maximaal 40 euro mogen uitkomen en pas nadat de 14 dagen termijn is verstreken.

klik HIER over hoe dat in elkaar steekt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer