Wel of niet leveren spijkerbroek
Geachte heer/mevrouw,
Ik bestel mijn spijkerbroek nog wel eens bij jeans centre.nl en krijg wel eens een aanbieding met veel korting, zo ook op 17 febr. ik heb toen een wrangler broek besteld van €74,95 voor €29,00 en krijg een e-mail met de tekst, we hebben jou order hebben ontvangen, op 18febr. weer een e-mail met de tekst, we hebben je bestelling met ordernr. 00591510 zo juist met de grootste zorg ingepakt en overgedragen aan PostNL. je kunt jouw pakket volgen via Track&Trace op de PostNL website. ik open Track&Trace en zie dit nummer staan 3SYYJZ000120253 om mijn pakket te volgen en er staat dat mijn pakket dinsdag 21febr. bezorgd zou worden, niets loos dus maar op 20febr. zie ik dat het bedrag van €29 is terug gestort is op mijn bankrekening, zonder dat ik eerst ben ingelicht via mail of telefoon op Track&trace is de leverdatum inmiddels verandert in" nog niet bekend"dus ben ik maar gaan bellen, hun antwoord was dat de broek niet meer leverbaar was, dat rare verhaal pikte ik niet het kan niet zo zijn dat er twee precies tegelijk op de knop drukken voor die zelfde broek met bestellen en ik gaf aan dat die broek zorgvuldig was ingepakt en doorgestuurd naar Track&trace, ik horde allerlei smoezen hoe het wel zat maar die broek lag natuurlijk niet meer in de voorraad, ik eiste dat hij volgengs het consumentenrecht een gelijkwaardige broek moest leveren, en zij dat verlies maar moesten nemen, ik heb hem tenslotte betaald en zonder mij in te lichten stort hij het geld maar terug.
Stel een voorbeeld, ik koop een televisie bij BCC en ik reken af bij de kassa en zeg ik kom zo terug ik moet even vervoer regelen als ik dan terug kom is te televisie door verkocht maar dat zelfde type is uitverkocht wat dan, ik zie hier de zelfde situatie, de consument heeft rechten de verkoper heeft verplichtingen denk ik zo.
Leuk verhaal voor de belbus denk ik.
met vriendelijke groet,
H.Slort
dus ik werd woedend op die persoon en brak het gesprek af.
.....Leuk verhaal voor de belbus denk ik......
Dan zit je hier verkeerd. ;-)
Voor de Belbus:
Hebt u ook het gevoel dat u in úw recht staat, maar dat niet wordt toegegeven? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CS in Hilversum. Of mail naar belbus(at)vara.nl
Suc6
Persoonlijk denk ik dat die aanbieding een vergissing was, maar ik kan het mis hebben.
En waar niet is verliest de keizer zijn recht. Niet meer op voorraad? Geen broek.
Lijkt mij ook dat de prijs verkeerd was. Zou dan wel zo vriendelijk zijn geweest om de terugbetaling (wat dan wel heel correct is) even toe te lichten.
U heeft in elk geval wel het betaalde bedrag terug gekregen, dat is al heel wat bij sommige shops.
Maar even wat info had wel netjes geweest. Maar gewoon niets meer bestellen.
ik eiste dat hij volgengs het consumentenrecht een gelijkwaardige broek moest leveren,
Welk consumenten recht? Waar niet is verliest de keizer zijn recht.
[quote=h.slort schreef op zondag 1 mrt 2015, 18:41]
Leuk verhaal voor de belbus denk ik.
met vriendelijke groet,
H.Slort
dus ik werd woedend op die persoon en brak het gesprek af.
Ging iets fout. Lijkt me helemaal niet leuk voor de Belbus, daar gaat het over onterechte beslissingen. Vooral uw laatste zin: toen werd ik woest: zal niet in uw voordeel werken. De zaak heeft, in tegenstellingen tot wat we hier veel te lezen krijgen wel uw geld gelijk terug.
Is het niet zo dat koop is koop? ja dat is zo behalve als u had moet kunnen weten dat de prijs niet klopte.
Echter geeft de verkoper geen redenen op en dan staat u wel in uw recht omdat de verkoper verplicht is om de fout duidelijk te vermelden.
Ik zou als ik u was een nette aangetekende brieft te sturen waar in u de broek dan wel een gelijkwaardige broek eist.
@Audb,
Is het niet zo dat koop is koop? Ja, in een winkel, dit is een internet bestelling en dan gelden andere regels .........Ik zou als ik u was een nette aangetekende brieft te sturen waar in u de broek dan wel een gelijkwaardige broek eist. Zonde van de porto kosten ......... Je hebt geen recht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer