ri
door ringe052 Jul 10, 2015 om 17:07
Auto & vervoer

Wel of niet schadevergoeding?

Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?

744 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

19
door 1953 - Jul 10, 2015 om 17:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=ringe052 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:07]Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?

Kan even niet uw vraag volgen. U hebt het over zomergroenten in maart jl. gekocht. De tekst verder lezende zou het weleens gaan om twee zomerbroeken?

Als u kunt aantonen dat u € 232,00 heeft betaald en u hebt de kassabon nog voor de 2 jaar wettelijke garantie, dan begrijp ik niet waarom Bonita zo moeilijk aan het doen is.

ri
door ringe052 - Jul 10, 2015 om 17:37
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=1953 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:14][quote=ringe052 schreef op vrijdag 10 jul 2015, 17:07]Ik heb twee lichte zomergroenten gekocht bij Bonita Den Bosch eind maart. In de was blijken de leren etiketten uit te lopen en deze geven gele vlekken op de broeken.. De winkel beweert in de kassa mijn transactie van 232 euro niet te vinden terwijl ik het afschrift heb. Dus geven ze ondanks garantie van 2 jaar geen cent retour. Daarbij vertellen ze ook nog nooit te hebben gehoord van uitlopende etiketten. Kan dit zomaar?

Kan even niet uw vraag volgen. U hebt het over zomergroenten in maart jl. gekocht. De tekst verder lezende zou het weleens gaan om twee zomerbroeken?

Als u kunt aantonen dat u € 232,00 heeft betaald en u hebt de kassabon nog voor de 2 jaar wettelijke garantie, dan begrijp ik niet waarom Bonita zo moeilijk aan het doen is.

uwjurist
door uwjurist - Jul 10, 2015 om 17:43
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

De bon hebt u niet meer, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk. U hebt immers het bankafschrift en de desbetreffende broeken worden in die winkel verkocht. Men moet u dus compenseren, tenzij men kan bewijzen dat u fout gehandeld hebt met wassen.
Leer wordt geverfd en kan wel degelijk 'uitlopen'.
Omdat het een consumentenkoop betreft (dus als u als particulier hebt gekocht) ligt de bewijslast de eerste zes maanden bovendien niet bij u, maar bij de verkoper.
Ga terug en eis uw geld terug. En laat desnoods dit antwoord zien.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tenormin
door tenormin - Jul 10, 2015 om 18:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

@ringe052, zoals met je zelfde vraag (alleen niet over groenten) ;-) gewoon beantwoorden zonder quote, kan je je uitten. Nu lijkt het nog niet te lukken. Of, als je iemand wilt beantwoorden, schrijf @ waarop/wie je wilt reageren.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2015 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

DUBBELPOST!!!

Klik HIER.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer