muzicaro
door muzicaro Jul 9, 2014 om 12:24
Computers & telefonie

Wel verbinding geen wifi

Ik heb al langere tijd problemen met wifi in huis. Volgens de provider (UPC) is het signaal van mijn modem goed. Ik heb een nieuwe router aangeschaft met dual band (TP-Link WDR4900). De wifi verbinding is goed. Op alle smartphones gaat het goed. Op een laptop ook. Het vreemde is dat mijn tablet eerst wel goede verbinding had, maar nu opeens niet meer. Hij geeft aan dat de verbinding goed is, maar er is toch geen internet. Kan via WPS verbonden worden aan de router, maar ook via wachtwoord. En bij een open verbinding zonder wachtwoord is er ook goede verbinding maar toch geen internet.
Natuurlijk is alles al 100x uit en aan gezet, gereset, maar de internetverbinding op de tablet blijft uit terwijl de instellingen aangeven dat de verbinding goed is.
O ja, mijn tablet is nieuw en het probleem doet zich alleen thuis voor. Buitenshuis bij iemand anders werkt de wifi goed en heb ik ook internetverbinding.
Waar kan het nu nog aan liggen en heeft iemand adviezen?

23166 12 Rapporteer

bl
door blekzjek - Jul 10, 2014 om 14:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat veel draadloze kaarten niet overweg kunnen met de steeds wisselende IP-adressen die door de DNS-server van de router worden uitgegeven. Sinds ik alle smart-TV's, computers en tablets heb voorzien van een vast IP-adres geen problemen meer.

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2014 om 15:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of u klik hier (voor android) wat aanwijzingen kunt vinden waarmee u verder komt.

pi
door pieterwolters - Jul 10, 2014 om 15:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor tablet is het?

bl
door blekzjek - Jul 10, 2014 om 16:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung Galaxy Tab 3 en 4.

muzicaro
door muzicaro - Jul 10, 2014 om 19:28
53 Antwoorden / 15 Vragen

Het is een Acer Iconia A3-A10 tablet. En ik had gewoon wifi met internet met de nieuwe router, maar nu opeens al 2 dagen niet meer wat ik ook doe.

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2014 om 19:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de verschillende tips die in de door mij gegeven link (klikken op klink hier in het rood) staan al geprobeerd?

muzicaro
door muzicaro - Jul 10, 2014 om 20:25
53 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Aurora, een deel van de tips heb ik uitgevoerd, maar helaas nog steeds zonder gewenst resultaat, wel verbinding, maar geen internet. overigens wel via de (bedrade) computers, maar niet via wifi. De smartphones hebben nu ook geen verbinding meer, dus ga ik maar weer terug naar de vorige instellingen.

pi
door pieterwolters - Jul 10, 2014 om 20:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je beschrijft heb ik ook wel eens gezien met een (als ik me goed herinner) Huawei smartphone i.c.m. een Sitecom router. Dat was toen opgelost na een firmwareupgrade in de router. Het was niet te verklaren waarom het in eerste instantie wel werkte en toen opeens niet meer. Na de firmwareupgrade werkt het in ieder geval al een paar maanden stabiel.

audb
door audb - Jul 12, 2014 om 10:16
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Welke modem heb je van UPC?
Ik vermoed dat je router niet op brige staat waardoor de dns die je ip adres toewijst elkaar in de weg gaan zitten.
Dit is voor een Thomson http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/wifi-instellingen/#thomson-twg870-verbinden-aan-een-losse-router
Mocht je een andere hebben dan kan je die ook op de site vinden.

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2014 om 16:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog wat gokjes....
Heeft u als u de tab met een kabeltje met de pc verbindt ook geen internet via wifi op de tab?
Als het thuis eerst wel werkte zou het kunnen zijn dat intussen een update van het besturingsprogramma van de tab en/of een update van de router geweest is die nu thuis roet in het eten gooit.
Of dat een update van een app hinder geeft, of als u in die dagen een nieuwe app geïnstalleerd heeft, dat die mogelijk thuis de problemen veroorzaakt?
Heeft u al eens een andere browser op de tab geprobeerd?
Zowel de tab als de router bijv. een 10 minuten uitgezet en erna alles weer aangezet?
Eventueel voor de zekerheid de tab gescand met bijv. de app Avast Free?
U zou volgende week eventueel hulp via de chat van Acer kunnen vragen klik hier, anders ermee terug naar de winkel voor hulp.

eddier
door eddier - Jul 12, 2014 om 18:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had het zelfde probleem met mijn iPad even op Internet dat weer geen Internet bij een ander kon ik normaal wel het internet op, na maanden heb ik KPN gebeld, ik kreeg een monteur aan de lijn met de juiste oplossing, de router zat op kanaal 6 en hij heeft deze op kanaal 11 gezet, probleem was nu opgelost en tot op heden geen problemen meer.

aurora1
door aurora1 - Jul 14, 2014 om 12:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met deze app klik hier kunt u zien hoe druk het op het kanaal is dat u gebruikt.
U kunt daarmee bekijken of een ander kanaal minder druk bezet is en dat kanaal dan instellen in uw router om te zien of dat het probleem oplost.