ba
door bassie16 Oct 15, 2014 om 12:28
Computers & telefonie

Wel WiFi maar geen internetverbinding

Sinds een paar weken heb ik voor het eerst een laptop. Zolang ik de laptop gekoppeld heb aan het modem (Telfort) kan ik gewoon met de laptop op internet. Koppel ik hem echter los en en wil dan mijn laptop gebruiken krijg ik de melding dat er geen internet is. Ik heb WiFi op het modem. Is er iemand hiermee bekend, moet ik iets aan de instellingen veranderen. Er zit bijvoorbeeld op het modem een blauwe knop waarop staat WLAN ON/OFF. Zit het hem daarin misschien?

524 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2014 om 12:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bassie16,

..... Er zit bijvoorbeeld op het modem een blauwe knop waarop staat WLAN ON/OFF. Zit het hem daarin misschien?.....
Al eens uitgeprobeerd? ;-)

ba
door bassie16 - Oct 15, 2014 om 12:34
43 Antwoorden / 1 Vragen

Hahahahahaha, ja, op het moment dat ik het typte dacht ik ook, je kan het natuurlijk ook even uitproberen....... Er gebeurt niks. ;)

gerbera
door gerbera - Oct 15, 2014 om 16:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je wel een draadloze verbinding aangemaakt op de laptop ?. Dat doe je middels het netwerkcentrum waarin je de optie vindt "draadloos netwerk maken".

ba
door bassie16 - Oct 15, 2014 om 19:25
43 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3 Hartelijk dank voor je 2 linken, beiden waren zeer nuttig. Nu is er nog 1 klein probleempje, nu moet ik nog de draadloze verbinding van mijn laptop zien aan te zetten. Waar ik dat kan doen heb ik gevonden maar om het ook te kunnen gebruiken heb ik dan weer de handleiding van mijn laptop nodig, dat wordt dus internet afzoeken want ik heb deze laptop overgenomen van een kennis, die hem weer van zijn werk kon overkopen.

ba
door bassie16 - Oct 15, 2014 om 19:46
43 Antwoorden / 1 Vragen

En ik heb verbinding! Nogmaals bedankt voor de hulp.

tijger1
door tijger1 - Oct 15, 2014 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk op configuratiescherm, netwerkcentrum.

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2014 om 19:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op internet intikken het merk en typenummer van de laptop en ervóór zetten: gebruiksaanwijzing. Aan de onderkant van de laptop staan de gegevens mogelijk op een sticker. Anders via Start - zoeken Systeeminformatie intikken.
Als het een oudere laptop is zou er zomaar geen wifi op kunnen zitten.
Maar dat hoeft ook geen probleem te zijn want bijv. bij de Action heb je wifi stickjes voor 5-6 euro.

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2014 om 20:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=bassie16 schreef op woensdag 15 okt 2014, 19:46]En ik heb verbinding! Nogmaals bedankt voor de hulp.

Mooi zo.
Graag gedaan.
En bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2014 om 23:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bassie16,

Kijk anders eens bij deze handleiding.

Of kijk eens hier voor de instructies van Telfort.

Suc6