ad
door adriaanmarjon May 3, 2014 om 20:28
Huishouden & energie

Welk merk apparatuur?

Wij zijn een jong stel die net een 1e huis hebben gekocht, zonder keuken. We zijn benieuwd welk merk m.b.t. apparatuur wij het beste kunnen nemen. Miele is in onze ogen het beste merk maar ook direct het duurste.

Mandemakers Keukens adviseert ons Bauknecht apparatuur, dit schijnt betaalbaar en tevens een merk met goede garanties te zijn, is dit correct? of denkt de verkoper in dit geval alleen aan zijn eigen marge?
Onze ouders hebben Miele, Siemens & Atag apparatuur.

Wij zijn benieuwd naar de ervaringen van andere Vara Kassa leden m.b.t. Bauknecht apparatuur. Voor welke apparatuur kunnen wij het beste gaan, wat kwalitatief goed is en tevens ook nog redelijk betaalbaar is. (een paar honderd euro verschil is voor ons geen probleem, tenzij de koelkast bij de 1 € 1500,- en bij de andere € 3000,- is)

We zijn benieuwd.

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Adriaan & Marjon

34843 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 3, 2014 om 20:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo adriaanmarion,

Tja, nu krijg je natuurlijk allemaal uiteenlopende MENINGEN te horen.
Zoveel hoofden zoveel zinnen.
"Miele, er is geen betere ...." Maar ook daar kun je problemen mee krijgen en inderdaad ....aan de prijs.
Ben zelf zeer tevreden over Bosch.
Kwalitatief goed, redelijk geprijsd.

Suc6 met je keuze.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2014 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeggen, neem een vaatwasser van Bosch, dIe ik nu heb, draait al 12 jaar zonder problemen, de vorige 15 jaar ook Bosch natuurlijk.

Koelkast van Atag, draait 39 jaar zonder enig probleem, maar zal wel zondagskind zijn.

Combi magnetron( , magnetron, oven en gril,) van Atag, draait ruim 21 jaar zonder enig probleem.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2014 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan over garantie dus niets zeggen, nog nooit iets aan gehad.

Verleden jaar was er ergens een probleem geweest met een vaatwasser, of meerdere, en toen liet Bosch bij alle vastwassers van een bepaald type een of ander veiligheidje inbouwen. Kwamen ze keurig thuis op afspraak, uiteraard gratis, doen.

tenormin
door tenormin - May 3, 2014 om 21:01
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ben al jaren een Bosch wasmachine/Siemens droger fan; ATAG keramisch koken met grilloven en bijgelovig als ik nu ga beweren dat er nog nooit in al die jaren problemen zijn geweest. Heb een Siemens vrieskast, zelfde verhaal en een Electrolux koel/vriescombinatie (dus geen inbouw). Maar wat wijsheid is in deze: je eigen keuze zal wel doorslaggevend moeten zijn. Succes met wat jullie besluiten.

jo
door joentje1978 - May 3, 2014 om 21:05
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou voor Bosch/Siemens gaan.

Baalecht, uh Bauknecht/Whirlpool is een zooitje bende.

Liever iets meer uitgeven voor een Bosch/Siemens die dik 15 jaar meegaat dan een Bauknecht die je na 6 jaar kunt vervangen voor een nieuw apparaat.

Miele is ook goed maar daar hangt een hele andere prijskaart aan.

forever-nl
door forever-nl - May 4, 2014 om 10:45
400 Antwoorden / 11 Vragen

Fabrikanten hebben vaak goede en minder goede modellen. Ik zou dus niet alleen naar de fabrikant kijken maar ook via internet de kwaliteit van specifieke apparatuur nagaan.

ro
door ron530 - May 4, 2014 om 11:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Siemens, Bosch en Bauknecht is één pot nat, het zijn allemaal handelsmerken van Whirlpool geworden. Het zijn echter geen slechte apparaten maar de kans dat het goedkopere segment in Italië geassembleerd wordt is wel aanwezig. Italië staat niet echt bekend als makers van goede apparatuur.

ad
door adriaanmarjon - May 5, 2014 om 17:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties, deze stellen wij zeer op prijs. We zijn benieuwd of er nog andere mensen hun ervaringen met bepaalde merken kunnen delen zodat wij een beeld hebben bij hoe merken over het algemeen presteren etc. We zullen dan zeer binnenkort onze definitieve beslissing nemen of wij voor 1 of verschillende merken zullen gaan en natuurlijk welke.

We zijn benieuwd wat er nog meer komt en of mensen kunnen aangeven met welke merken ze echt slechte ervaringen hebben, dan kunnen we deze ook meewegen in onze beslissing.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2014 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem in ieder geval nooit Indesit.

aurora1
door aurora1 - May 5, 2014 om 17:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hebben jullie al eens wat apparatuur uitgezocht op merk en type en per apparaat op internet gezocht naar bijv. testresultaten, reviews en of er klachten over het apparaat te vinden zijn (bijv. ook op het forum van Klusidee)?

edrick3
door edrick3 - May 5, 2014 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@adriaanmarjon,

Je zou ook eens kunnen kijken naar vergelijkende tests per machine van bv. de Consumentenbond.

Suc6 met je keus.

tenormin
door tenormin - May 5, 2014 om 18:38
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@adriaanmarjon, denk dat dacara van het Tros Radar forum wel een goed antwoord heeft gegeven, alleen, kan niet in jullie portemonnee kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 5, 2014 om 18:42
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Vrijwel alle merken zijn goed, het is een kwestie van individuele keuze onder meer ook op basis van prijs / kwaliteit.

M.b.t. de prijs is het wel aan te bevelen om bij verschillende leveranciers na te gaan welke prijs er wordt aangerekend en let op: afdingen mag/kan hier ook!

ma
door malhy2 - May 5, 2014 om 18:46
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou u willen vragen jullie aanschaf bij mandenmakers te heroverwegen.
De verkopers werken daar op provisiebasis en U MOET daar afdingen.
Doet U dat niet dan betaald u teveel.
Ga in ieder geval ook bij een concurent kijken die niet onder het amndemakers concern valt.

Met vriendelijke groet

Ed

tenormin
door tenormin - May 5, 2014 om 19:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=malhy2 schreef op maandag 5 mei 2014, 18:46]
Ga in ieder geval ook bij een concurent kijken die niet onder het amndemakers concern valt.

Met vriendelijke groet

Ed

Dit is al "oud" dus zullen er inmiddels wel meer onder de Mandemakers Groep horen: keukens. Maar ja, als je leest dat Ben Mandemakers 'slechte reviews krijgt' volgens hem van ex-werknemers/ex-eigenaren, ik heb er geen idee van. Maar goed, staan heel wat namen die tot de groep behoren.

pi
door pieterwolters - May 6, 2014 om 09:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kan je eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. In principe zijn alle apparaten van de A-merken even goed, maar bij ieder merk kan wel eens wat fout gaan. Ik heb verschillende apparaten van Bosch/Siemens en het ene apparaat draait al 10 jaar zonder problemen en het andere is in dezeflde tijd 2x gerepareerd.

Het beste advies is: neem in ieder geval een A-merk i.v.m. de service-organisatie die er achter zit (zie bijvoorbeeld de problemen met huismerken van ketens die failliet zijn gegaan; dan moet je maar hopen dat er iemand te vinden is die die spullen kan en wil repareren). Als er problemen zijn met A-merken zijn er altijd bedrijven die de service willen overnemen als het merk in problemen komt.

me
door mein33 - May 6, 2014 om 09:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft net een woning gekocht en u heeft er mogelijk nog niet over nagedacht over hoelang u in deze woning zou willen blijven wonen.
Het is te overwegen om dit in uw besluitvorming te laten meewegen.
Het is een groot verschil als u er bv. 5 jr. wil blijven wonen of 10 jr. of mogelijk langer.
Bij een relatief kort verblijf in de woning is het zondegeld om hele dure apparatuur te plaatsen.
Wij hebben, tot onze tevredenheid, Siemens en ATAG apparatuur in onze keuken.

ad
door adriaanmarjon - May 6, 2014 om 09:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 6 mei 2014, 09:34]Hier kan je eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. In principe zijn alle apparaten van de A-merken even goed, maar bij ieder merk kan wel eens wat fout gaan. Ik heb verschillende apparaten van Bosch/Siemens en het ene apparaat draait al 10 jaar zonder problemen en het andere is in dezeflde tijd 2x gerepareerd.

Het beste advies is: neem in ieder geval een A-merk i.v.m. de service-organisatie die er achter zit (zie bijvoorbeeld de problemen met huismerken van ketens die failliet zijn gegaan; dan moet je maar hopen dat er iemand te vinden is die die spullen kan en wil repareren). Als er problemen zijn met A-merken zijn er altijd bedrijven die de service willen overnemen als het merk in problemen komt.

Hartelijk dank voor de tip! wij zijn sowieso niet van plan om huismerken te nemen. Ik verwacht dat we bij Bosch uit zullen komen, daar ik ook op de site van de consumentenbond hier veel goede ervaringen over terug kan vinden. (over Bauknecht zijn nauwelijks ervaringen/testen te vinden, en die er te vinden zijn, zijn over het algemeen negatief.)

boppe1943
door boppe1943 - May 6, 2014 om 09:54
1129 Antwoorden / 98 Vragen

De tip die ik had willen geven heeft Aurora je al gestuurd. Niet alleen het merk is van belang, maar ook het type. Wij hebben trouwens héél slechte ervaringen met Bauknecht. Ook de service (Whirlpool) is abominabel.

wi
door wilhelmina59 - May 6, 2014 om 15:00
512 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al jaren met veel plezier een Siemens 4 pits gasfornuis in gebruik met een heteluchtoven.
Een wasmachine ervan en een Indesit condensdroger. Losse magnetron van Whirlpool.