an
door andrew Apr 23, 2005 om 19:55
Vakantie & reizen

Welk merk tent is de beste ?

Vandaag lekker naar de ANWB kampeerdagen geweest.

In plaats dat het mijn keuze heef vergemakelijkt is het alleen maar moeilijker geworden.

Ik ga met mijn gezin voor het eerst camperen en wil een niet te dure tent aanschaffen (over 3 jaar zien we wel weer) Nu heb ik een drietal tenten gezien van verschillende merken die voldoen aan mijn eisen (nl ruim, licht, en 3 slaapcabines)

Maar welke tent is nu de beste want het zijn voor mij allemaal vage merken

-1-Quechua (Hele mooie tenten, maar heel goedkoop, is dat een teken ?)

-2-Trail (huismerk v&D , heb het nooit zo op huismerken, maar misschien wel heel goed ?)

-3-Gelert tenten

Wie kan mij helpen de knoop door te hakken en heeft ergens hele goede ervaringen mee (of hele slechte ?)

Groetjes Andrew

11175 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 23, 2005 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Andrew

Trail tenten zijn hele beste tenten wij hebben zelf 2 trekkerstenten  een 2pers (adelaar) EN EEN 2pers (valk) lichtgewicht katoen die tenten hebben 2seizoenen naast onze caravan gestaan,.totaal ong. 28 weken

En ik moet zeggen met 2 pubers wordt er echt niet voorzichtig mee om gegaan. verder doen zij nog steeds dienst als er een weekendje wordt gelogeerd.  zonder problemen

ve
door verwijderd - Apr 24, 2005 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Andrew,

Het zoeken van een tent start eigenlijk bij het segmenr en dus de
prijs. Als je een echte tentenliefhebber vraagt wat mooi is dan zal hij
zeggen een de waard of karsten (bij de katoenen tenten) of bij
lichtgewicht aan the nothface terra nova etc. Je denkt dan aan prijzen
van 2000 a 3000 euro voor een gezinstent.

Bij de tenten uit het goedkopere segment (trail etc) moet je
ervanuitgaan dat de tent 2 tot drie seizoenen meegaat en dat de
kwaliteit elkaar niet veel zal ontlopen. een nylon tent heeft ongeveer
een levensduur van 20 tot 30 staweken. daarna is het doek door de uv te
veel aangetast en zal het kreukelig aanvoelen. de elastischiteit is weg
en kans op scheuren is groot.

Ga bij een "goedkope" tent (200 tot 500 euro) meer kijken naar je wensen wat beterft indeling.

Let op hoe snel je hem opzet, want als je vaak gaat verkassen moet hij makkelijk op te ztten zijn.

Tril staat redelijk goed bekent