Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar. Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Heb jarenlang T-Mobile gehad en hoefde nooit op te waarderen om mijn beltegoed te behouden. De enige voorwaarde is dat je het netwerk één keer per half jaar gebruikt. Oftewel, vraag één keer in de zes maanden je beltegoed op via 1244 (is gratis) en je beltegoed blijft gewoon staan.
@Freya, Volgens mij moet je bij T-Mobile minstens 1x per jaar kosten maken, dus SMS'n of bellen om weer een half jaar aangesloten te blijven. (7 cent SMS is voldoende). Alleen SMS ontvangen of gesprek ontvangen of gratis bellen is m.i. niet voldoende. Maar ik kan het mis hebben. Ik heb in mijn agenda staan om de 5 maanden (voor de zekerheid): Een pro form SMS sturen om beltegoed e.d. te behouden.
Maar vergeet het niet bij T-mobile. Zo ben ik dus 40 euries kwijtgeraakt, en het nummer natuurlijk. Want je wordt, als je niet belt, gewoon eraf geflikkert zonder enige waarschuwing. Heb ook een abbo bij ze en deed mee met het spaarsysteem dus ze wisten wie ik was, waar ik woonde, etc. maar me even waarschuwen kon er niet vanaf, die gratis 40 euries leek ze wel lekker denk ik.
(En waarom ik vergat te bellen, ziekenhuis verblijf en de nasleep.Voordat er weer zeurders daarover komen, "moet je het maar niet vergeten" enzo)
[quote=ankhor schreef op woensdag 27 okt 2010, 12:31]Maar vergeet het niet bij T-mobile. Zo ben ik dus 40 euries kwijtgeraakt, en het nummer natuurlijk. Want je wordt, als je niet belt, gewoon eraf geflikkert zonder enige waarschuwing. Heb ook een abbo bij ze en deed mee met het spaarsysteem dus ze wisten wie ik was, waar ik woonde, etc. maar me even waarschuwen kon er niet vanaf, die gratis 40 euries leek ze wel lekker denk ik.
(En waarom ik vergat te bellen, ziekenhuis verblijf en de nasleep.Voordat er weer zeurders daarover komen, "moet je het maar niet vergeten" enzo)
Als ik een prepaid kaart koop dan hoef ik geen N.A.W gegevens op te geven dus weten de providers ook niet aan wie dat nummer toebehoord. Hoe kan een provider dan contact opnemen met een persoon of adres? Het enigste wat netjes zou zijn is een SMS bericht sturen naar het nummer wat zal worden afgesloten. Maar als een nummer al een half jaar niet gebruikt wordt zal er ook wel geen sms bericht gelezen worden, logische redenering! Maar dat is een veronderstelling, en dat neemt niet weg dat het T-mobile wel zou sieren om wel een waarschuwing te sms'en al gebeurt dat op kosten van de ontvanger. (is ten alle tijden voordeliger dan het gehele beltegoed en tel.nummer kwijt).
Heb jarenlang T-Mobile gehad en hoefde nooit op te waarderen om mijn beltegoed te behouden. De enige voorwaarde is dat je het netwerk één keer per half jaar gebruikt. Oftewel, vraag één keer in de zes maanden je beltegoed op via 1244 (is gratis) en je beltegoed blijft gewoon staan.
Dit klopt wel, maar ik betwijfel ten zeerste of je beltegoed opvragen als een halfjaarlijks gesprek meetelt! Zekerder is je schoonmoeder 1x p. halfjaar te bellen!
Ga eens opzoek naar iemand die nog een Orange simkaartje heeft liggen. Alleen die zijn gewoon onbeperkt houdbaar andere providers kunnen dat gewoon niet meer doen omdat de 06 nummer op gaan raken. Juist omdat mensen een kaartje langere tijd niet gebruiken ruimen ze die nummer op zodat ze weer gebruikt kunnen gaan worden. Wel is het zo dat bij T-Mobile gekeken wordt of het nummer nog wel in gebruikt is. Wordt er naar T-Mobile bebelt door een andere provider dan wordt door T-Mobile hier nog steeds geld aan verdient.
dag, mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone. daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf. dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld. dutch1
[quote=ankhor schreef op woensdag 27 okt 2010, 12:31]Maar vergeet het niet bij T-mobile. Zo ben ik dus 40 euries kwijtgeraakt, en het nummer natuurlijk. Want je wordt, als je niet belt, gewoon eraf geflikkert zonder enige waarschuwing. Heb ook een abbo bij ze en deed mee met het spaarsysteem dus ze wisten wie ik was, waar ik woonde, etc. maar me even waarschuwen kon er niet vanaf, die gratis 40 euries leek ze wel lekker denk ik.
Ik heb bij Simyo (is onbeperkt houdbaar ->Edwardus) twee prepaid nummers. En heb op de Simyo website een (Mijn) Account geopend en daar ingegeven dat ik via e-mail voortijdig geïnformeerd wil worden, over; wanneer mijn prepaidnummer vervalt. Dit werkt heel relaxed. Wellicht biedt T-mobile deze mogelijkheid ook.
=BEN schreef: Ben vrij kost 18 cent per sms of minuut (naar vaste en mobiele nummers en naar voicemail). Maar na elke keer dat je opwaardeert bel en sms je automatisch 30 dagen lang voor maar 9 cent. Heb je na 30 dagen niet opgewaardeerd, dan verandert je tarief weer in 18 cent per minuut. Je ontvangt een sms’je als je 30 dagen bijna voorbij zijn. Als je weer opwaardeert bel en sms je weer 30 dagen voor maar 9 cent.
[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag, mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone. daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf. dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld. dutch1
Bij Call4care moet je binnen 1 jaar gebeld worden of zelf bellen anders wordt je simkaart gedeactiveerd!
[quote=henderikaa schreef op dinsdag 26 okt 2010, 11:30]Hallo,
Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar. Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.
Kpn zegt ook dat hun tegoed onbeperkt houdbaar is als je minstens éénmaal per half jaar gebruik maakt van hun netwerk. SMS is hierbij ingebegrpen. Gisteren was mijn beltegoed van 30 euro geblokkeerd. Ik kreeg de melding dat ik niet aan de voorwaarden had voldaan (6 maanden) maar als ik opwaardeer is het weer geldig. En dit terwijl ik vorige maand nog een aantal smsjes heb verzonden. Hoera voor KPN! Dus ga ik zo meteen maar weer naar de winkel om te proberen dit in orde te krijgen want bellen doe ik nauwelijks met mijn GSM, wel SMSen. Vodafone maakte het nóg bonter, die liet gewoon het hele beltegoed van 40 euro verdwijnen zonder waarschuwing. Ik zat in het buitenland en kon ook niet opwaarderen. Dat was de reden waarom ik naar KPN ben gegaan. Maar helaas...ook daar klopt het niet.
Hallo Henerikaa, Toevallig heb ik ook net een prepaid aangeschaft bij Simyo en dezelfde vraag aan hen gesteld. Ik had me aangemeld, kosten € 1,00 en heb 2 dagen later een simkaart ontvangen met € 5,00 beltegoed. Alles kan je hierover lezen op https://www.simyo.nl
Ik hoop jou en misschien anderen hiermee te hebben kunnen helpen.
Met vriendelijke groet, Bert
Dit is hun antwoord:
** Stel uw vraag aan Simyo via Twitter en ontvang direct antwoord! - www.twitter.com/simyoNL **
Beste Bert,
Het beltegoed is onbeperkt geldig mits u minimaal 1 keer per 6 maanden gebruik maakt van uw aansluiting, dit kan door het versturen van een sms bericht of het voeren van een uitgaand gesprek. Het is niet verplicht binnen een bepaalde termijn op te waarderen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag, mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone. daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf. dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld. dutch1
Bij Youfone betaal je inderdaad wat je gebruikt maar als je niet minimaal € 10,00 per maand gebruikt dan moet je ook nog eens € 2,50 administratiekosten betalen. Voor mensen die echt minimaal hun telefoon gebruiken (klanten waarvan normaliter ook na een half jaar niet bellen/sms'en hun simkaart wordt geblokkeerd) hebben niets aan deze provider. Ze zijn bij Youfone nog meer geld kwijt.
[quote=sunsun schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:47]Kpn zegt ook dat hun tegoed onbeperkt houdbaar is ...
Dat is alvast onwaar, dit staat o.a. in de Algemene Voorwaarden:
[quote=KPN schreef]3:4 Geldigheid van Prepaid Tegoed 1 Prepaid Tegoed kent een beperkte geldigheidsduur, waarna het vervalt. De voorwaarden voor de geldigheid van Prepaid Tegoed worden door KPN bekend gemaakt en kunnen verschillen per Aanbiedingsvorm, Dienst of Prepaid Tegoed. 2 KPN biedt Contractant de mogelijkheid de resterende periode van geldigheid van een Prepaid Tegoed op te vragen. 3 De voorwaarden en termijnen voor de geldigheid van Prepaid Tegoed kunnen door KPN worden gewijzigd. Een dergelijke wijziging zal tenminste vier weken voor de ingang daarvan worden bekendgemaakt.
Ik gebruik al jaren T-mobile (voorheen Orange, zelfs daarvoor nog Dutchtone) en bel ook vrijwel nooit. Gewoon 1x per half jaar een belletje plegen en je beltegoed blijft gewoon staan.
Geachte Henderika. Het is toch prachtig dat je zomaar een een mobiel telefoon nummer hebt?
Het telecom bedrijf vraagt slechts 1 maal per halfjaar gebruik te maken van het prepaid nummer.
Eerlijk gezegd vindt ik dit geweldig.
De kosten zijn dan maar pakweg 20 eurocent per halfjaar,waar praten we dan over.Of is dat al teveel gevraagd voor een bedrijf die altijd de bereikbaarheid van u waarborgt.
Je ontvangt de belminuten en sms'jes van je bundel aan het begin van elke kalendermaand en ze zijn de hele maand geldig. Je kunt je belminuten en smsjes dus niet mee nemen naar een volgende maand. Je belminuten en smsjes zijn dus precies één maand geldig. Wel kan je, elke maand weer, gratis overstappen naar een andere bundel. Denk je dat je weinig gaat bellen? Kies dan Ben soms. Mocht je een maand veel gaan bellen, dan is er Ben vaak. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen via je persoonlijke Ik Ben pagina.
Inderdaad je moet een gesprek voeren ik had bij T-mobile alleen opgewaardeerd met mijn bankrekening nummer er stond dus 40 euro ......dag geld 3 weken erna kwam ik erachter dat ( na die 6 maanden) dat mijn simcard niet kon worden geregistreerd. Nog gebeld met de helpdesk maaar helaas
[quote=tolsma1945 schreef op woensdag 27 okt 2010, 15:01]Geachte Henderika. Het is toch prachtig dat je zomaar een een mobiel telefoon nummer hebt?
Het telecom bedrijf vraagt slechts 1 maal per halfjaar gebruik te maken van het prepaid nummer.
Eerlijk gezegd vindt ik dit geweldig.
De kosten zijn dan maar pakweg 20 eurocent per halfjaar,waar praten we dan over.Of is dat al teveel gevraagd voor een bedrijf die altijd de bereikbaarheid van u waarborgt.
[quote=henderikaa schreef op dinsdag 26 okt 2010, 11:30]Hallo,
Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar. Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.
Nee, dat is niet teveel gevraagd zoals u ziet. ;-)
[quote=edwardus schreef op woensdag 27 okt 2010, 15:16]Je moet wel op de juiste plek beginnen te lezen, Sonjaatje, het stukje dat jij citeert gaat over abonnementen en niet over prepaid.
Bij de prepaid bundel staat ook dat ie maar 1 maand geldig is. Of is een bundel weer iets anders.
Stom ik zit totaal verkeerd te kijken, de sms en internet bundels zijn 1 maand geldig en de bij het bellen moet er minimaal 1x in de 6 maanden gebruik worden gemaakt van tegoed door te bellen of te sms-sen of door op te waarderen.
[quote=henderikaa schreef op dinsdag 26 okt 2010, 11:30]Hallo,
Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar. Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.
Hallo Henderikaa,
Eerder had ik een klacht over KPN mobiel. Mijn beltegoed was geblokkeerd omdat ik de telefoon niet gebruikt zou hebben. In de KPN winkel konden ze niets voor mij betekenen. Na enig aandringen mocht ik wel bij hen de KPN helpdesk bellen. Gebleken is dat ik een bonustegoed had gekregen van € 10,--. Dat wordt eerst gebruikt maar de server van KPN herkent dit niet. Dus was er nog niets van het oorsponkelijke tegoed van € 30 gebruikt, alleen het bonusbedrag, dus was er volgens hun server niet gebeld. KPN heeft daarop onmiddellijk gedeblokkeerd (er stond nog € 30,20 tegoed). Conclusie: het beltegoed van KPN blijft altijd geldig als je maar éénmaal per 6 maanden telefoneert of een SMSje stuurt.
Mensen wat is nederlands toch moeilijk.Er werdt door de 1ste vraagstel(st) er alleen gevraagd of iemand weet of er een betere oplossing bestaat dan 1 keer per jaar NIET vergeten te bellen om haar beltegoed te behouden. En zie wat een andere teksten er komen dan een goed antwoord op de vraag......!! Mensen als u niet de moeite wilt nemen om goed "begrijpend " te lezen, ga dan iets anders doen...en verspil anderen niet de tijd om niet ter zake doen "onzin" te schrijven. Je zet jezelf alleen maar als dommerdje neer.
ceeszomers, wat sneu nou toch dat je nu zelf de zonde begaat waarvan je iedereen hier beschuldigt. Wat is namelijk het geval? De vraagsteller/ster wil namelijk weten bij welke provider er niet elke zoveel maanden verplicht opgewaardeerd moet worden. Er staat expliciet bij dat "minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem".
[quote=ceeszomers schreef op maandag 8 nov 2010, 20:54]Mensen wat is nederlands toch moeilijk.Er werdt door de 1ste vraagstel(st) er alleen gevraagd of iemand weet of er een betere oplossing bestaat dan 1 keer per jaar NIET vergeten te bellen om haar beltegoed te behouden. En zie wat een andere teksten er komen dan een goed antwoord op de vraag......!! Mensen als u niet de moeite wilt nemen om goed "begrijpend " te lezen, ga dan iets anders doen...en verspil anderen niet de tijd om niet ter zake doen "onzin" te schrijven. Je zet jezelf alleen maar als dommerdje neer.
[quote=ceeszomers schreef op donderdag 11 nov 2010, 18:51]"wie de schoen past trekke hem aan" En serieus nemen van een reactie die zich verbergen achter een kinderachtige naam.....lachen ! ! !
Allemaal leuk en wel dat je commentaar op anderen geeft, maar van jou heb ik ook nog geen bruikbaar antwoord gelezen.
[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag, mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone. daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf. dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld. dutch1
Youfone gaat administratiekosten in rekening brengen als er te weinig wordt gebeld, dan ben je dus duurder uit dan met een prepaid. Naar aanleiding van andere opmerkingen;NAW gegevens hoef je niet af te geven, maar doe je meestal wel ivm extra beltegoed bij een prepaidkaart. Ook als je dit doet heeft de provider toch jouw tel.nr. om jou een sms te sturen om te waarschuwen dat het nummer inactief wordt gezet.
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer. Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer