he
door henderikaa Oct 26, 2010 om 11:30
Computers & telefonie

Welk prepaid beltegoed is onbeperkt houdbaar?

Hallo,

Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar.
Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.

59600 35 Rapporteer

freya
door freya - Oct 26, 2010 om 11:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo henderikaa,

Heb jarenlang T-Mobile gehad en hoefde nooit op te waarderen om mijn beltegoed te behouden. De enige voorwaarde is dat je het netwerk één keer per half jaar gebruikt. Oftewel, vraag één keer in de zes maanden je beltegoed op via 1244 (is gratis) en je beltegoed blijft gewoon staan.

m.vr.gr. Freya

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 26, 2010 om 12:02
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Van de T Mobile site:

Beltegoed is onbeperkt houdbaar

Zo kun je natuurlijk ook zelf even op de sites van de providers kijken.

edwardus
door edwardus - Oct 26, 2010 om 19:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Simyo is onbeperkt houdbaar. Wel moet je 1x per half jaar een telefoontje plegen of een sms sturen om het actief te houden.

zw
door zwaardvis - Oct 27, 2010 om 12:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Freya, Volgens mij moet je bij T-Mobile minstens 1x per jaar kosten maken, dus SMS'n of bellen om weer een half jaar aangesloten te blijven. (7 cent SMS is voldoende). Alleen SMS ontvangen of gesprek ontvangen of gratis bellen is m.i. niet voldoende. Maar ik kan het mis hebben. Ik heb in mijn agenda staan om de 5 maanden (voor de zekerheid): Een pro form SMS sturen om beltegoed e.d. te behouden.

an
door ankhor - Oct 27, 2010 om 12:31
122 Antwoorden / 0 Vragen

Maar vergeet het niet bij T-mobile. Zo ben ik dus 40 euries kwijtgeraakt, en het nummer natuurlijk. Want je wordt, als je niet belt, gewoon eraf geflikkert zonder enige waarschuwing. Heb ook een abbo bij ze en deed mee met het spaarsysteem dus ze wisten wie ik was, waar ik woonde, etc. maar me even waarschuwen kon er niet vanaf, die gratis 40 euries leek ze wel lekker denk ik.

(En waarom ik vergat te bellen, ziekenhuis verblijf en de nasleep.Voordat er
weer zeurders daarover komen, "moet je het maar niet vergeten" enzo)

tobico
door tobico - Oct 27, 2010 om 12:58
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ankhor schreef op woensdag 27 okt 2010, 12:31]Maar vergeet het niet bij T-mobile. Zo ben ik dus 40 euries kwijtgeraakt, en het nummer natuurlijk. Want je wordt, als je niet belt, gewoon eraf geflikkert zonder enige waarschuwing. Heb ook een abbo bij ze en deed mee met het spaarsysteem dus ze wisten wie ik was, waar ik woonde, etc. maar me even waarschuwen kon er niet vanaf, die gratis 40 euries leek ze wel lekker denk ik.

(En waarom ik vergat te bellen, ziekenhuis verblijf en de nasleep.Voordat er
weer zeurders daarover komen, "moet je het maar niet vergeten" enzo)

Als ik een prepaid kaart koop dan hoef ik geen N.A.W gegevens op te geven dus weten de providers ook niet aan wie dat nummer toebehoord.
Hoe kan een provider dan contact opnemen met een persoon of adres?
Het enigste wat netjes zou zijn is een SMS bericht sturen naar het nummer wat zal worden afgesloten. Maar als een nummer al een half jaar niet gebruikt wordt zal er ook wel geen sms bericht gelezen worden, logische redenering!
Maar dat is een veronderstelling, en dat neemt niet weg dat het T-mobile wel zou sieren om wel een waarschuwing te sms'en al gebeurt dat op kosten van de ontvanger. (is ten alle tijden voordeliger dan het gehele beltegoed en tel.nummer kwijt).

bi
door billbull - Oct 27, 2010 om 13:06
10 Antwoorden / 4 Vragen

Heb jarenlang T-Mobile gehad en hoefde nooit op te waarderen om mijn beltegoed te behouden. De enige voorwaarde is dat je het netwerk één keer per half jaar gebruikt. Oftewel, vraag één keer in de zes maanden je beltegoed op via 1244 (is gratis) en je beltegoed blijft gewoon staan.

Dit klopt wel, maar ik betwijfel ten zeerste of je beltegoed opvragen als een halfjaarlijks gesprek meetelt! Zekerder is je schoonmoeder 1x p. halfjaar te bellen!

audb
door audb - Oct 27, 2010 om 13:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ga eens opzoek naar iemand die nog een Orange simkaartje heeft liggen.
Alleen die zijn gewoon onbeperkt houdbaar andere providers kunnen dat gewoon niet meer doen omdat de 06 nummer op gaan raken.
Juist omdat mensen een kaartje langere tijd niet gebruiken ruimen ze die nummer op zodat ze weer gebruikt kunnen gaan worden.
Wel is het zo dat bij T-Mobile gekeken wordt of het nummer nog wel in gebruikt is.
Wordt er naar T-Mobile bebelt door een andere provider dan wordt door T-Mobile hier nog steeds geld aan verdient.

dutch1
door dutch1 - Oct 27, 2010 om 13:19
90 Antwoorden / 46 Vragen

dag,
mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone.
daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf.
dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld.
dutch1

hendrikbos
door hendrikbos - Oct 27, 2010 om 13:23
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=ankhor schreef op woensdag 27 okt 2010, 12:31]Maar vergeet het niet bij T-mobile. Zo ben ik dus 40 euries kwijtgeraakt, en het nummer natuurlijk. Want je wordt, als je niet belt, gewoon eraf geflikkert zonder enige waarschuwing. Heb ook een abbo bij ze en deed mee met het spaarsysteem dus ze wisten wie ik was, waar ik woonde, etc. maar me even waarschuwen kon er niet vanaf, die gratis 40 euries leek ze wel lekker denk ik.

Ik heb bij Simyo (is onbeperkt houdbaar ->Edwardus) twee prepaid nummers. En heb op de Simyo website een (Mijn) Account geopend en daar ingegeven dat ik via e-mail voortijdig geïnformeerd wil worden, over; wanneer mijn prepaidnummer vervalt. Dit werkt heel relaxed. Wellicht biedt T-mobile deze mogelijkheid ook.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 27, 2010 om 13:38
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Bij BEN is het in ieder geval maar 1 maand geldig.

edwardus
door edwardus - Oct 27, 2010 om 13:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is onwaar, Sonjaatje.

=BEN schreef:
Ben vrij kost 18 cent per sms of minuut (naar vaste en mobiele nummers en naar voicemail). Maar na elke keer dat je opwaardeert bel en sms je automatisch 30 dagen lang voor maar 9 cent. Heb je na 30 dagen niet opgewaardeerd, dan verandert je tarief weer in 18 cent per minuut. Je ontvangt een sms’je als je 30 dagen bijna voorbij zijn. Als je weer opwaardeert bel en sms je weer 30 dagen voor maar 9 cent.

tobico
door tobico - Oct 27, 2010 om 13:45
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag,
mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone.
daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf.
dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld.
dutch1

Bij Call4care moet je binnen 1 jaar gebeld worden of zelf bellen anders wordt je simkaart gedeactiveerd!

sunsun
door sunsun - Oct 27, 2010 om 13:47
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=henderikaa schreef op dinsdag 26 okt 2010, 11:30]Hallo,

Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar.
Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.

Kpn zegt ook dat hun tegoed onbeperkt houdbaar is als je minstens éénmaal per half jaar gebruik maakt van hun netwerk. SMS is hierbij ingebegrpen.
Gisteren was mijn beltegoed van 30 euro geblokkeerd. Ik kreeg de melding dat ik niet aan de voorwaarden had voldaan (6 maanden) maar als ik opwaardeer is het weer geldig. En dit terwijl ik vorige maand nog een aantal smsjes heb verzonden. Hoera voor KPN! Dus ga ik zo meteen maar weer naar de winkel om te proberen dit in orde te krijgen want bellen doe ik nauwelijks met mijn GSM, wel SMSen.
Vodafone maakte het nóg bonter, die liet gewoon het hele beltegoed van 40 euro verdwijnen zonder waarschuwing. Ik zat in het buitenland en kon ook niet opwaarderen. Dat was de reden waarom ik naar KPN ben gegaan. Maar helaas...ook daar klopt het niet.

sa
door sarmiboy - Oct 27, 2010 om 13:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Henerikaa,
Toevallig heb ik ook net een prepaid aangeschaft bij Simyo en dezelfde vraag aan hen gesteld. Ik had me aangemeld, kosten € 1,00 en heb 2 dagen later een simkaart ontvangen met € 5,00 beltegoed. Alles kan je hierover lezen op https://www.simyo.nl

Ik hoop jou en misschien anderen hiermee te hebben kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Bert

Dit is hun antwoord:

** Stel uw vraag aan Simyo via Twitter en ontvang direct antwoord! - www.twitter.com/simyoNL **

Beste Bert,

Het beltegoed is onbeperkt geldig mits u minimaal 1 keer per 6 maanden gebruik maakt van uw aansluiting, dit kan door het versturen van een sms bericht of het voeren van een uitgaand gesprek. Het is niet verplicht binnen een bepaalde termijn op te waarderen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Manisha

Simyo Klantenservice

www.twitter.com/simyoNL
www.simyo.hyves.nl

tobico
door tobico - Oct 27, 2010 om 13:57
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag,
mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone.
daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf.
dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld.
dutch1

Bij Youfone betaal je inderdaad wat je gebruikt maar als je niet minimaal € 10,00 per maand gebruikt dan moet je ook nog eens € 2,50 administratiekosten betalen.
Voor mensen die echt minimaal hun telefoon gebruiken (klanten waarvan normaliter ook na een half jaar niet bellen/sms'en hun simkaart wordt geblokkeerd) hebben niets aan deze provider.
Ze zijn bij Youfone nog meer geld kwijt.

edwardus
door edwardus - Oct 27, 2010 om 14:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=sunsun schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:47]Kpn zegt ook dat hun tegoed onbeperkt houdbaar is ...

Dat is alvast onwaar, dit staat o.a. in de Algemene Voorwaarden:

[quote=KPN schreef]3:4 Geldigheid van Prepaid Tegoed
1 Prepaid Tegoed kent een beperkte geldigheidsduur, waarna het vervalt. De voorwaarden voor de geldigheid van Prepaid Tegoed worden door KPN bekend gemaakt en kunnen verschillen per Aanbiedingsvorm, Dienst of Prepaid Tegoed.
2 KPN biedt Contractant de mogelijkheid de resterende periode van geldigheid van een Prepaid Tegoed op te vragen.
3 De voorwaarden en termijnen voor de geldigheid van Prepaid Tegoed kunnen door KPN worden gewijzigd. Een dergelijke wijziging zal tenminste vier weken voor de ingang daarvan worden bekendgemaakt.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 27, 2010 om 14:48
632 Antwoorden / 58 Vragen

Ik gebruik al jaren T-mobile (voorheen Orange, zelfs daarvoor nog Dutchtone) en bel ook vrijwel nooit.
Gewoon 1x per half jaar een belletje plegen en je beltegoed blijft gewoon staan.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 27, 2010 om 15:01
229 Antwoorden / 6 Vragen

Geachte Henderika.
Het is toch prachtig dat je zomaar een een mobiel telefoon nummer hebt?

Het telecom bedrijf vraagt slechts 1 maal per halfjaar gebruik te maken van het prepaid nummer.

Eerlijk gezegd vindt ik dit geweldig.

De kosten zijn dan maar pakweg 20 eurocent per halfjaar,waar praten we dan over.Of is dat al teveel gevraagd voor een bedrijf die altijd de bereikbaarheid van u waarborgt.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 27, 2010 om 15:08
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Van de BEN site:

Je ontvangt de belminuten en sms'jes van je bundel aan het begin van elke kalendermaand en ze zijn de hele maand geldig. Je kunt je belminuten en smsjes dus niet mee nemen naar een volgende maand. Je belminuten en smsjes zijn dus precies één maand geldig. Wel kan je, elke maand weer, gratis overstappen naar een andere bundel. Denk je dat je weinig gaat bellen? Kies dan Ben soms. Mocht je een maand veel gaan bellen, dan is er Ben vaak. Dit kun je heel eenvoudig zelf regelen via je persoonlijke Ik Ben pagina.

edwardus
door edwardus - Oct 27, 2010 om 15:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je moet wel op de juiste plek beginnen te lezen, Sonjaatje, het stukje dat jij citeert gaat over abonnementen en niet over prepaid.

ce
door ceeszomers - Oct 27, 2010 om 17:37
15 Antwoorden / 8 Vragen

Inderdaad je moet een gesprek voeren ik had bij T-mobile alleen opgewaardeerd met mijn bankrekening nummer er stond dus 40 euro ......dag geld 3 weken erna kwam ik erachter dat ( na die 6 maanden) dat mijn simcard niet kon worden geregistreerd. Nog gebeld met de helpdesk maaar helaas

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 27, 2010 om 19:13
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=tolsma1945 schreef op woensdag 27 okt 2010, 15:01]Geachte Henderika.
Het is toch prachtig dat je zomaar een een mobiel telefoon nummer hebt?

Het telecom bedrijf vraagt slechts 1 maal per halfjaar gebruik te maken van het prepaid nummer.

Eerlijk gezegd vindt ik dit geweldig.

De kosten zijn dan maar pakweg 20 eurocent per halfjaar,waar praten we dan over.Of is dat al teveel gevraagd voor een bedrijf die altijd de bereikbaarheid van u waarborgt.

[quote=henderikaa schreef op dinsdag 26 okt 2010, 11:30]Hallo,

Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar.
Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.

Nee, dat is niet teveel gevraagd zoals u ziet. ;-)

ok
door okkievanos - Oct 27, 2010 om 20:05
4 Antwoorden / 7 Vragen

Weet iemand of er bij prepaid ook per minuut wordt afgerekend?

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 27, 2010 om 20:19
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 27 okt 2010, 15:16]Je moet wel op de juiste plek beginnen te lezen, Sonjaatje, het stukje dat jij citeert gaat over abonnementen en niet over prepaid.

Bij de prepaid bundel staat ook dat ie maar 1 maand geldig is.
Of is een bundel weer iets anders.

edwardus
door edwardus - Oct 27, 2010 om 20:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dan bedoel je waarschijnlijk een sms of mobiel internet maandbundel?
Laat maar zien waar je de informatie gevonden hebt en/of lees goed wat er staat.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 27, 2010 om 20:41
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Stom ik zit totaal verkeerd te kijken, de sms en internet bundels zijn 1 maand geldig en de bij het bellen moet er minimaal 1x in de 6 maanden gebruik worden gemaakt van tegoed door te bellen of te sms-sen of door op te waarderen.

He he, zo klopt het volgens mij :-)

sunsun
door sunsun - Nov 8, 2010 om 14:50
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=henderikaa schreef op dinsdag 26 okt 2010, 11:30]Hallo,

Ik gebruik mijn prepaid mobieltje niet zo vaak (of eigenlijk bijna nooit). Nu moet ik mijn bel-tegoed een maal per jaar opwarderen met minimaal 10 euro, maar zoveel verbel ik dus niet in één jaar.
Wie weet welke aanbieder een echt onbeperkt houdbaar beltegoed aan bied, dus zonder verplicht minimaal één maal per jaar opwarderen, minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem.

Hallo Henderikaa,

Eerder had ik een klacht over KPN mobiel. Mijn beltegoed was geblokkeerd omdat ik de telefoon niet gebruikt zou hebben. In de KPN winkel konden ze niets voor mij betekenen. Na enig aandringen mocht ik wel bij hen de KPN helpdesk bellen. Gebleken is dat ik een bonustegoed had gekregen van € 10,--. Dat wordt eerst gebruikt maar de server van KPN herkent dit niet. Dus was er nog niets van het oorsponkelijke tegoed van € 30 gebruikt, alleen het bonusbedrag, dus was er volgens hun server niet gebeld. KPN heeft daarop onmiddellijk gedeblokkeerd (er stond nog € 30,20 tegoed).
Conclusie: het beltegoed van KPN blijft altijd geldig als je maar éénmaal per 6 maanden telefoneert of een SMSje stuurt.

sunsun
door sunsun - Nov 8, 2010 om 14:52
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=okkievanos schreef op woensdag 27 okt 2010, 20:05]Weet iemand of er bij prepaid ook per minuut wordt afgerekend?

Dat is bij de wet verboden volgend mij!

ce
door ceeszomers - Nov 8, 2010 om 20:54
15 Antwoorden / 8 Vragen

Mensen wat is nederlands toch moeilijk.Er werdt door de 1ste vraagstel(st) er alleen gevraagd of iemand weet of er een betere oplossing bestaat dan 1 keer per jaar NIET vergeten te bellen om haar beltegoed te behouden. En zie wat een andere teksten er komen dan een goed antwoord op de vraag......!!
Mensen als u niet de moeite wilt nemen om goed "begrijpend " te lezen, ga dan iets anders doen...en verspil anderen niet de tijd om niet ter zake doen "onzin" te schrijven. Je zet jezelf alleen maar als dommerdje neer.

edwardus
door edwardus - Nov 8, 2010 om 22:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

ceeszomers, wat sneu nou toch dat je nu zelf de zonde begaat waarvan je iedereen hier beschuldigt. Wat is namelijk het geval? De vraagsteller/ster wil namelijk weten bij welke provider er niet elke zoveel maanden verplicht opgewaardeerd moet worden. Er staat expliciet bij dat "minimaal een maal per zoveel maanden zelf bellen is geen probleem".

birdies
door birdies - Nov 8, 2010 om 23:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=ceeszomers schreef op maandag 8 nov 2010, 20:54]Mensen wat is nederlands toch moeilijk.Er werdt door de 1ste vraagstel(st) er alleen gevraagd of iemand weet of er een betere oplossing bestaat dan 1 keer per jaar NIET vergeten te bellen om haar beltegoed te behouden. En zie wat een andere teksten er komen dan een goed antwoord op de vraag......!!
Mensen als u niet de moeite wilt nemen om goed "begrijpend " te lezen, ga dan iets anders doen...en verspil anderen niet de tijd om niet ter zake doen "onzin" te schrijven. Je zet jezelf alleen maar als dommerdje neer.

Je hebt het tegen je spiegelbeeld, neem ik aan.

ce
door ceeszomers - Nov 11, 2010 om 18:51
15 Antwoorden / 8 Vragen

"wie de schoen past trekke hem aan"
En serieus nemen van een reactie die zich verbergen achter een kinderachtige naam.....lachen ! ! !

orgelmuts
door orgelmuts - Nov 11, 2010 om 22:41
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=ceeszomers schreef op donderdag 11 nov 2010, 18:51]"wie de schoen past trekke hem aan"
En serieus nemen van een reactie die zich verbergen achter een kinderachtige naam.....lachen ! ! !

Allemaal leuk en wel dat je commentaar op anderen geeft, maar van jou heb ik ook nog geen bruikbaar antwoord gelezen.

dhoogeve
door dhoogeve - Nov 11, 2010 om 23:06
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dutch1 schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:19]dag,
mocht je niet veel bellen, dan adviseer ik een simkaart te kopen bij call4care of youfone.
daar betaal je alleen wat je hebt gebeld achteraf.
dus geen betalingen vooraf en geduvel met verdwenen betaald geld.
dutch1

Youfone gaat administratiekosten in rekening brengen als er te weinig wordt gebeld, dan ben je dus duurder uit dan met een prepaid.
Naar aanleiding van andere opmerkingen;NAW gegevens hoef je niet af te geven, maar doe je meestal wel ivm extra beltegoed bij een prepaidkaart.
Ook als je dit doet heeft de provider toch jouw tel.nr. om jou een sms te sturen om te waarschuwen dat het nummer inactief wordt gezet.