mi
door minouche Dec 4, 2004 om 18:41
Elektronica & tv

Welke dvd/videorecorder kopen

Ik wil graag een dvd/videorecorder kopen. Om o.a ook mijn videobanden over te zetten op dvd. Nu op verschillende vergelijkingsites gekeken, maar ik zie dat de meeste alleen maar dvd opname/afspeling van dvd - doet ipv dvd +. Meeste films die ik nu heb staan op dvd+RW. De prijs van deze combo is niet echt goedkoop, ligt nu op iets van 699,--. Is het nu wel zo slim om zo een combo te kopen. Of beter om gewoon vhs-banden om te laten zetten bij bijvoorlbeeld een bedrijf die dit doet. (oa. Hema) En gewoon een dvd harddisk recorder te kopen. Ik heb al een videorecorder, maar wilde deze dan in slaapkamer zetten. Wie heeft meer inzicht in dit en wat een juiste keuze zou zijn? En waar is heb beter te kopen en welk merk? bedankt.

6431 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo minouche,

om je keus misschien wat makkelijker te maken, als je natuurlijk al veel films op DVD+RW hebt staan is het natuurlijk het makkelijkst om een apparaat te kopen dat dit formaat ondersteunt, het kan dan inderdaad een optie zijn om een harddiskrecorder aan te schaffen die zowel + als - ondersteunt zodat je alles af kan spelen, voor wat betreft je video's deze kan je dan wel niet meer afspelen, maar je hebt wel de mogelijkheid om je videorecorder aan te sluiten op de harddiskrecorder en zelf je video's op DVD te zetten. een merk kan ik je niet aanbevelen dit hangt een beetje van je voorkeur af de een wil persee sony en de ander b.v. philips kijk eens op:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/dvd-recorder.htm

hier vindje een overzicht van de best beoordeelde en meest gezochte DVD-recorders door de bezoekers lees ook de reviews eens door wat per merk de voor en de nadelen zijn,

succes en groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo minouche,

Bij het overzetten van videobanden naar DVD moet je met het volgende rekening houden. Als het om voorbespeelde films gaat dan gaat kopiëren niet zo maar. Door de beveiliging zal de kopie er een stuk slechter uitzien. Wanneer het om zelfgemaakte opnames gaat (videocamera of opgenomen TV-beelden) dan heb je dat probleem niet. Wat betreft die combo-apparaten, De meeste kunnen alleen DVD's afspelen en niet opnemen. Dit zal de keuze dus erg beperken wanneer je persé een combo wil. Je kunt dus beter uitkijken naar een DVD-recorder (al of niet met harddisk). De meeste type DVD-recorders kunnen wel +R +RW -R en -RW lezen maar niet alle formaten schrijven. Sony heeft bijvoorbeeld wel een paar modellen die +R +RW -R en -RW kunnen schrijven. De GX300 is een DVD-recorder (zonder harddisk), de NX900 is een DVD-recorder + harddisk en de VX500 een combo DVD-recorder + videorecorder.

suc6, Freya

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het overzetten van video naar DVD heb ik een TV-kaart en een DVD-brander in mijn computer. Deze oplossing is een stuk voordeliger dan een 'losse' DVD-recorder.

Een goede TV-kaart is bijv. de Pinnacle PCTV Rave voor maar € 49,95. Een goede DVD-brander heb je ook voor dezelfde prijs.
Voor rond de € 100,- heb je dus een DVD-recorder waarmee je direct kan opnemen van TV, video, DVD en camcorder.

Met vriendelijke groet,

Felix Rothuizen
Kassa-expert

http://www.felixrothuizen.nl

ve
door verwijderd - Dec 5, 2004 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

hartelijk bedankt, dit lijkt mij dan ook een betere en goedkopere oplossing. Ik heb een HP pavillion f 1523 en deze is dus al met een dvd/cd rom speler en brander. Dus ik zou alleen zo een tv-kaart hoeven te kopen? En hoe dan mijn opnames die nu op vhs-banden staan over te zetten op DVD? videorecorder op mijn pc. aansluiten via...........kabel ? En heb ik nog een speciale software-programma nodig hiervoor? Misschien stomme vragen, maar ik ben zo slecht in handleidingen/uitgebreide info. lezen............heb ik geen geduld voor om het zo even te zeggen. Ben meer een praktisch type.

ve
door verwijderd - Dec 20, 2004 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Minouche

 Koop vooral geen PHILIPS want van de 10 verkochte dvdrecorders, komen er 6 terug en ik kan het weten om dat ik in een electronicazaak werk en er iedere dag mee geconfronteerd word, dood ziek word je van die gasten, want niets word op gelost door PHiLIPS, want ze schijnen er zelf ook niet uit te komen, restten hem en sturen hem weer terug, met het gevolg dat hij na 3 tot 4 weken het zelfde weer doet Wees gewaarschuwd