van leyden
door van leyden Sep 11, 2015 om 17:40
Auto & vervoer

Welke e bike

Ik wil best wel een electrische fiets rijden, maar dan wel heel betaalbaar en toch goed.
Heeft iemand een tip of ervaring?
Maximaal 1500 euro.

13134 57 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 11, 2015 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens op wat vergelijkingssites.
Er zijn vergelijkende onderzoeken gedaan.
Klik
Bedenk wel: goedkoop is vaak duurkoop.
Prijsverschil zit in de accu's en het bereik!!

mebo
door mebo - Sep 11, 2015 om 18:11
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 11 sep 2015, 17:54]
Bedenk wel: goedkoop is vaak duurkoop.
Prijsverschil zit in de accu's en het bereik!!

En over kwaliteit van de fietsaccu's heeft Ts een uitgesproken mening (zie Topic over "Garantie Fietsaccu"), dus Ts weet wat dat betreft wat er zeker niet gekocht moet worden.

van leyden
door van leyden - Sep 11, 2015 om 19:16
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Laat ik dan maar iets specifieker zijn.
Heb natuurlijk al rondgekeken op internet.

Nou verkoopt de "fietsenwinkel" on line Cube electrische herenfietsen met kortingen van wel dik 1000 euro. Kom je in heel voordelige prijsklasse, onder de 1500 euro.
Kan er geen betrouwbare recensies over vinden, weet iemand wat meer daarvan?

Weet het, goedkoop is duurkoop, maar dit WAS geen goedkope e bike.

edrick3
door edrick3 - Sep 11, 2015 om 19:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar adviesprijzen zijn vaak 'fake'.

van leyden
door van leyden - Sep 11, 2015 om 19:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=mebo schreef op vrijdag 11 sep 2015, 18:11]

En over kwaliteit van de fietsaccu's heeft Ts een uitgesproken mening (zie Topic over "Garantie Fietsaccu"), dus Ts weet wat dat betreft wat er zeker niet gekocht moet worden.

Valt wel mee hoor, anderen hebben mij dingen wijs gemaakt.
Maar ik wist wel dat onderhoud / opslag en gebruik bepalend zijn voor de levensduur

van leyden
door van leyden - Sep 11, 2015 om 19:36
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 11 sep 2015, 19:20]Maar adviesprijzen zijn vaak 'fake'.

Weet ik, maar elke fiets heeft "korting". Cube spant wel de kroon.
Jij kan toch aardig snuffelen edrick, kan jij niets vinden over Cube?

De hamvraag is dus of die e bike wel zijn geld waard is. (onder de 1500 euro)

van leyden
door van leyden - Sep 11, 2015 om 19:43
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Goeie zaak, er worden volop e bikes getest.
Kan ook niet anders, e bikes en accu s worden steeds beter, een gouden toekomst. Heb ze allemaal gelezen, ben je wel een uurtje zoet.

Maar Cube zit (nog) nergens bij,

van leyden
door van leyden - Sep 11, 2015 om 19:51
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Alle waar naar zijn geld zeggen ze dan.

Ik geloof er niet zo veel van, Alle waar naar zijn merk moet dat zijn.
Heb een batavus, nu 5 jaar oud, kostte toen 1398 euro (!)
Waardeloze rotfiets is het het, het is dat er al voor ongeveer 1000 euro aan verspijkerd is, anders was die rijp voor de sloop geweest.

Dat gebeurt me niet meer, vandaar dit topic.

he
door henkhh - Sep 11, 2015 om 20:09
174 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens hier getest door de ANWB.

http://www.anwb.nl/search?site=default_collection&markup=home&q=cube+e+bike

Wees wel op je hoede, hoge korting betekent soms aangepaste specificaties tav accu kwalteit en vermogen en mogelijk de motor! En een adviesprijs slaat nergens op is een bedenksel waardoor er altijd met hoge korting percentages geadverteerd kan worden. Op fietsen zit gemiddeld na inkoop 60% winstmarge bij verkoop.
Succes mef de keuze.

edrick3
door edrick3 - Sep 11, 2015 om 20:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van henkhh: klik

gerbera
door gerbera - Sep 11, 2015 om 23:05
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Een e-bike koop je in een echte rijwielzaak en niet via internet. Ga naar een zaak waar ruime keuze is en maak een proefrit. U kunt dan zelf beoordelen wat de voor en nadelen zijn bij een voor- of achtermotor. Zelf rijdt ik nu 4 jaar Sparta Motion C3 en er nog geen enkel probleem mee gehad.

me
door mein33 - Sep 12, 2015 om 13:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=henkhh schreef op vrijdag 11 sep 2015, 20:09]

Kijk eens hier getest door de ANWB.

/quote]

@van Leyden,

Een fietstest is net als een test van bv. een auto maar een moment opname en geeft het gevoel weer van degene(n) die op dat moment een rondje over de parkeerplaats rijdt om vervolgens op de volgende fiets hetzelfde rondje te gaan rijden en dan een zgn. betrouwbaar testresultaat over de bereden modellen geeft.
De uitslagen zijn ook maar zeer summier en geven weinig of niets prijs over de te verwachten betrouwbaarheid door de jaren heen.
"Zelf" (langere) proefritten maken van tenminste 20km. en dit met verschillende merken en modellen E.bike's. en bij verschillende fietshandelaren.
De zithouding op elke fiets is anders, de ondersteuning is anders, de bediening is anders. Is voorwiel, achterwiel of middenmotor ondersteuning voor u prettig. Moet de accu afneembaar zijn of zijn ingebouwd, afhankelijk van hoe de fiets wordt gestald en er wel/geen elektra aanwezig is voor de lader.
Alleen door dit zelf uit te proberen kunt u uiteindelijk bepalen welk type fiets het beste bij uw gebruikswensen past.
Ik kan niet in uw portemonnee kijken maar het bedrag dat u wil investeren geeft de nodige beperkingen in uw keuzemogelijkheid en dat is jammer.
Gelet de winter die voor de deur staat (spreekwoordelijk) is het misschien aan te raden om nog enige tijd door te sparen en het komende voorjaar te kijken naar een voor u geschikte E.bike uit het assortiment van 2015, dat kan op een fiets van bv. een bekend Nederlands product behoorlijk schelen.

Rij zelf ik al zeven jaar (tenminste 4 x p.wk, weer of geen weer, minimaal 40 km) met een Sparta Ion GLS en nog steeds met het eerste accupakket, alleen ketting (2x), banden 2x), remblokjes en zadel zijn vervangen.

Vr.gr. mein33

me
door mein33 - Sep 12, 2015 om 13:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mijn bovenstaande reactie staat in het grijze vlak, ben dom genoeg vergeten om achter qoute te klikken.
Sorry !!

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2015 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van hänschen klein: klik

Je moet je wel eerst (voor 60 dagen gratis toegang tot de testen) registreren.

hansje klein
door hansje klein - Sep 12, 2015 om 15:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Inderdaad, een fiets is uiteindelijk alleen maar optimaal, wanneer je er vooraf een 'innig contact' mee hebt gehad en als laatste item pas de verlangde, maar daarom nog lang niet jouw eindprijs bekijkt. In het naseizoen kan de ideale fiets ook gunstiger gekocht worden dan in de lente, wanneer de hype weer opnieuw begint. Mogelijk mis je dan enkele nieuwe ontwikkelingen.....

Reviews en tests zijn pas secondair interessant, wanneer je wéét, welke fiets je het beste bevalt. De meegelinkte test van de Consumentenbond is er óók maar één van de velen, die over drie/vier jaren misschien groot een SORRY dwars door de tets moeten schrijven, omdat er met een korte droge test veel details niet op duurzaam gebruik meegenomen kunnen worden. Garanderen doet ook de Consumentenbond uiteindelijk helemaal niets! De Beste Koop bepaal je alleen maar voor jezelf!

Ikzelf heb een Stella-fiets uit Nunspeet, die direct al bij het bij de eerste rit in de Nunspeter bossen mankementen vertoonde. De assemblage was door een leek gedaan en de echte monteur moest er een half uur aan omsleutelen. Een reparateur in de buurt zou ik aanbevelen en geen fiets van de ALDI of het internet. Gazelle had ooit een goede naam m.b.t. fietsen, maar bakt er met e-fietsen helemaal niets meer van.

Wat is dus goede raad? Objectieve informatie verzamelen en testfietsen, testfietsen, testfietsen!

http://www.consumentenbond.nl/elektrische-fietsen/

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 15:45
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 12 sep 2015, 14:51]

Reviews en tests zijn pas secondair interessant, wanneer je wéét, welke fiets je het beste bevalt. De meegelinkte test van de Consumentenbond is er óók maar één van de velen, die over drie/vier jaren misschien groot een SORRY dwars door de tets moeten schrijven, omdat er met een korte droge test veel details niet op duurzaam gebruik meegenomen kunnen worden. Garanderen doet ook de Consumentenbond uiteindelijk helemaal niets! De Beste Koop bepaal je alleen maar voor jezelf!

Juist.
Roerend mee eens.

Eigenlijk zijn alleen gebruikerstesten waardevol.

De consumentenbond rijdt op nieuwe e bikes, tja, in het begin doet elke fiets het wel aardig, maar hoe zit dat na een paar maanden / jaren?
In het verleden al regelmatig gelezen>> e bike wordt ""goed" getest en daarna regent het (soms) klachten, bijna altijd klachten over duurzaamheid. Vertrouw dat soort testen helemaal niet.

Merk zegt ook niet zoveel, behalve dat de bekende merken altijd duurder zijn als de onbekende, maar dat zegt niets over kwaliteit / duurzaamheid.

Weet het nog goed>> kocht een nieuwe Batavus, na een week vielen de logootjes van de remgrepen er af, wat bleef waren lelijke en plakkerige lijmresten.
Na een maand vielen de spartbordjes eraf, een week later weer de jasbeschermers.
Daarna nog een hele waslijst aan mankementen gehad, die ik iedereen zal besparen.

Het liefst lees ik dus eigen ervaringen, dat is het enige voor mij wat echt telt.

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 16:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

1 ding is zeker, ik koop nooit van zijn leven een Batavus meer.
Dieoms ellende op te typen begin ik niet eens meer aan> het is een waslijst en ik zou alleen maar nog kwader worden.

Was laatst in een een fietsernzaak>> ze hebben nog steeds diezelfde achtelijke logootjes op de remgrepen, je kan ze zo lospeuteren.....
Totale desintresse in hun produkt, walgelijk. laat ik maar ophouden , voel de woede al weer opkomen.

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 16:31
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=gerbera schreef op vrijdag 11 sep 2015, 23:05]Een e-bike koop je in een echte rijwielzaak en niet via internet. Ga naar een zaak waar ruime keuze is en maak een proefrit. U kunt dan zelf beoordelen wat de voor en nadelen zijn bij een voor- of achtermotor. Zelf rijdt ik nu 4 jaar Sparta Motion C3 en er nog geen enkel probleem mee gehad.

Eigenlijk dacht ik dat vroeger ook. maar door schade en schande toch anders gaan denken.
Denk maar niet dat ik korting van de fietsenmaker kreeg op het derde (!) setje tandwielen wat inmiddels nu al op deze fiets zit. De fiets was daar gekocht.

Het enige wat telt is prijs / duurzaamheid, zodra dat bekend is, koop ik hem van internet, toch altijd goedkoper als bij de fietsenmaker.
Zaken zijn zaken.

Voor het onderhoud ga ik gewoon naar een reguliere fietsenzaak, ze vragen echt niet of je die fiets daar gekocht hebt (studentenstad)

hansje klein
door hansje klein - Sep 12, 2015 om 16:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarschijnlijk komt TS er met de aangeboden tests alleen ook helemaal niet uit. Een ander kijk op de dingen zijn de forum-beoordelingen over service- en klachtenafhandeling van de verkopende partij. Ik zou eens per merk bij Klacht.nl of Klachtenkompas.nl gaan kijken. De fabrikanten houden jaarlijks iedereen bezig door steeds weer de modellen te veranderen.

@Erick heeft met de Consumentenbond gelijk, eerst aanmelden voor de gratis test, maar wel verder zonder verplichtingen! Stiftung Warentest is ook nog een goede bron, zij bieden tests voor een zacht prijsje aan zonder er een verplicht lidmaatschap aan te hangen. Een strategie die de Consumentenbond ook zou moeten oppakken. Moet je wel alles kunnen begrijpen en hopen, dat de uitverkoren modellen ook in Nederland verkocht worden. Zeker is, dat goedkoopste modellen bijna altijd die fietsen zijn die een framebreuk oplopen bij de test. Ook zeggen de duitse testers, dat meerdere modellen elektrische storingen veroorzaken, waarvan zelfs de alarmnummers last hebben. Dat is m.i. in Nederland nog nooit getest.....

Ik durf te stellen, dat een goede fiets tenminste een kwaliteitsframe uit Duitsland moet hebben! voor de veiligheid. Daarnaast heb ik vastgesteld, dat alle bekende nederlandse merken inmiddels in handen zijn van buitenlandse investeerders....

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 17:20
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 12 sep 2015, 16:52]

Ik durf te stellen, dat een goede fiets tenminste een kwaliteitsframe uit Duitsland moet hebben! voor de veiligheid. Daarnaast heb ik vastgesteld, dat alle bekende nederlandse merken inmiddels in handen zijn van buitenlandse investeerders....

Dat is nou net 1 van de weinige sterke punten van Batavus>> het frame is werkelijk heel goed....Stevig, zwabbert niet, gewoon uitstekend.
Voor de rest zit er veel inferieure chinese meuk op.

Weet je wat het is met buitenlandse investeerders>> ze kopen voor veel geld een fietsmerk en daarna willen ze financieel flink scoren, Ze (mis)bruiken daarbij de reputatie van het merk, voordat iedereen erachter is dat er troep geleverd wordt, zijn we al weer jaren verder.
Zo gaat dat met Gazelle en Batavus onder andere, Kwaliteit interesseert ze niet, reputaties evenmin, het direct zakendoen staat voorop. Liever 1 fiets vandaag verkopen dan morgen twee.

Bedankt iedereen voor de nuttige bijdrages.

hansje klein
door hansje klein - Sep 12, 2015 om 17:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@van leyden, ik druppel nog even na met een heel ander perspectief: voor het aangegeven bedrag kunt u ook een gekeurde tweede hands kopen. Meer waar voor het geld.........wanneer de gecertificeerde verkoper er 100% achter staat!

Veel tips op de volgende site:

http://www.nederlandersfietsen.nl/soorten-fietsen/elektrische-fiets/elektrische-fiets-kopen/

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 17:38
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Fabrikanten zijn slim, heel slim, ze maken de zooi zo dat het pas stuk gaat na een paar maanden / jaren.
Elke nieuwtest doorstaan ze glanzend, de shitzooi later hoor je toch niks meer over.Die is voor de consument.

Eigenlijk geldt dat voor heel veel produkten, het moet niet te lang meegaan, want consumenten willen toch altijd het nieuwste van het nieuwste (?) Dat beweren ze dus.
In werkelijkheid is het een ratrace>> consumenten laten zich verleiden door een lage prijs, de gerenormeerde fabrikanten moeten wel mee, dat kan alleen door te bezuinigen op onderdelen, de kwaliteit lijdt daaronder.

Mijn fietsenmaker zei ooit dat als ze een gazelle zoals vroeger willen maken, de fiets 3 a vierduizend euro zou moeten kosten.
Of het waar is weet ik niet, dat er een kern van waarheid in zit wel.

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2015 om 17:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De link van hänschen klein: klik

.....Mijn fietsenmaker zei ooit dat als ze een gazelle zoals vroeger willen maken, de fiets 3 a vierduizend euro zou moeten kosten.......
Tja, maar de Gazelle rijdt/reed prima. Nooit problemen mee gehad. Kwaliteit!

Nieuwe fabriek: klik

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 17:44
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zaterdag 12 sep 2015, 17:33]@van leyden, ik druppel nog even na met een heel ander perspectief: voor het aangegeven bedrag kunt u ook een gekeurde tweede hands kopen. Meer waar voor het geld.........

Heb ik ook al aan gedacht, is een goeie optie als ze een nieuwe en verse accu erbij leveren.
Anders moet je het niet doen.

Alle lijnen staan nog open.

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 17:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 12 sep 2015, 17:42]De link van hänschen klein: klik

.....Mijn fietsenmaker zei ooit dat als ze een gazelle zoals vroeger willen maken, de fiets 3 a vierduizend euro zou moeten kosten.......
Tja, maar de Gazelle rijdt/reed prima. Nooit problemen mee gehad. Kwaliteit!

Tuurlijk> mijn eerste fiets was een gazelle. twintig jaar probleemloos gereden, alleen sevicebeurten gehad. Alleen de handvatten zijn een keer stuk gegaan en de standaard.

Is nu ondenkbaar.

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 17:59
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Edrick3

Heb de klik even bekeken,
Misschien wordt het nog wel wat met gazelle.
De "martelkamers" zijn natuurlijk niet anders dan de omstandigheden waarin de Hollandse fietsenrijder mee te maken krijgt.

Ze ruiken onraad, denk dat ze gaan beseffen hoe geweldig de reputatie van gazelle wel niet WAS...
.

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 18:13
1289 Antwoorden / 17 Vragen

"Gazelle heeft veel personeel in dienst, want men wil voelen of de remmen wel goed afgesteld zijn."

Praatjes voor de vaak> afstellen is belangrijk, maar als het chinese meuk is dan doet dat er helemaal niet toe. Wat heb je nou aan goede remmen, als ze snel kapot / versleten zijn?
Let wel> ik zeg niet dat dat hier zo is.

Eerst zien en dan geloven.
Pas over een jaar of vijf is te zeggen of de "martelkamers" nuttig waren.

van leyden
door van leyden - Sep 12, 2015 om 18:29
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Een linkie tevoorschijn toveren doe je zo>>

-Ga naar de website die je wilt kopieren.
-Zet je cursor op de adresbalk.
-Klik er met de rechtermuis op en kies voor kopieren.
-Ga naar het testvak (reageren) waar je je antwoord op kan typen.
-Als verwijzing klik je bijvoorbeeld> "Klik hier" (zonder aanhalingstekens).
-Ga dan met de cursor met de linkermuis over "klik hier">> dat wordt dan blauw.
-Klik op het schakeltje (liggende 8) rechtsboven in het reageerveld.
-Zet de cursor in de adresbalk, klik rechtermuisknop en kies voor plakken.
-klik ok.

Met dank aan Edrick, daarom doe ik het ook> het bespaart hem veel werk....

hansje klein
door hansje klein - Sep 16, 2015 om 00:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@van leyden. Zou je de e-fiets nog niet besteld hebben, er komt een veiling aan:

http://myclang.com/2/4/162/4/TrjEgFx2he-RSmfZDuZ8pDdxQIB7AltQeF-n7-_1suadpl-JudeRLiuY8NWil16Q

t.
door t.m.vandenbosch - Sep 16, 2015 om 12:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er is al heel veel gezegd. Ik zal mij beperken tot mijn aankoop van een duurdere fiets bij de fietsenwinkel.nl Aankoop en aflevering van een Gazelle fiets ging heel goed. Gisteren heeft mijn fiets de eerste beurt gehad en dat kon ook thuis. Wel extra kosten maar ideaal als je in een wat dunner bevolkt gebied zit.

Ik zou als advies mee willen geven, kijk en spaar nog even door en kijk vooraal naar een fiets met NuVinci traploze versnelling. Dan vind ik echt een aanvulling op het fietsen. Je hoeft niet meer te " klikken" met schakelen maar je kan traploos door alle versnellingen heen. Heerlijk met fietsen want je kan zo overschakelen als je wat zwaarder tegen de wind moet fietsen. Op mijn Gazelle fiets zit een Boschmotor en die werkt voortreffelijk,. Ik ben dus zoals iedereen kan lezen zeer tevreden en ik wens dat pleier iedereen toe.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 16, 2015 om 12:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Toch vind ik dat het plaatsen van een KLIK niet voldoende is.
Ik merk zelf dat ik soms op iets reageer wat al eerder onder een KLIK zat.
Als je de TS niet bent dan ga je gewoon niet onder al die KLIKS kijken.
Het zou veel handiger zijn om na de KLIK tussen haakjes zeer beknopt de inhoud van de KLIK te zetten.
Dat scheelt overbodige reacties.

En het proefrijden op een e fiets is een tamelijk nutteloze bezigheid.
Je weet niet hoelang de accu het volhoud, en je weet niets over de kwaliteit.
En het verschil tussen de diverse motoren zul je ook nauwelijks merken.
Ik heb eens proefgereden bij een zeer grote fietsen leverancier.
De duurste hoefde je het minste kracht bij te zetten, en die ging ook wat harder.
Totdat ik later het trucje hoorde : van de meeste proef fietsen was de motor wat "tammer' afgesteld.
En zo verkochten ze de fiets waar ze het meest aan verdienden.

=van leyden schreef op zaterdag 12 sep 2015, 18:29: Een linkie tevoorschijn toveren doe je zo>>

-Ga naar de website die je wilt kopieren.
-Zet je cursor op de adresbalk.
-Klik er met de rechtermuis op en kies voor kopieren.
-Ga naar het testvak (reageren) waar je je antwoord op kan typen.
-Als verwijzing klik je bijvoorbeeld> "Klik hier" (zonder aanhalingstekens).
-Ga dan met de cursor met de linkermuis over "klik hier">> dat wordt dan blauw.
-Klik op het schakeltje (liggende 8) rechtsboven in het reageerveld.
-Zet de cursor in de adresbalk, klik rechtermuisknop en kies voor plakken.
-klik ok.

Met dank aan Edrick, daarom doe ik het ook> het bespaart hem veel werk....

tr
door truus0509 - Sep 16, 2015 om 12:54
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik rijd sinds 1½ jaar een Stella fiets en deze bevalt prima. Ook de service is geweldig. Koplamp was na 6 maanden stuk. 1 telefoontje en de dag erna kwam een monteur persoonlijk langs om deze te repareren. Kosten: nul.
De fiets kostte nog geen €1.500,= inclusief fietstassen en een goed slot.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 16, 2015 om 13:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Stella fietsen : begin er niet aan !
Klop in bij koekel : klachtenkompas stella.
Bij klachten kompas HONDERD VIJF EN ZEVENTIG klachten over Stella fietsen.
Slechte service en belabberde kwaliteit.

wi
door wimkep - Sep 16, 2015 om 13:22
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 16 sep 2015, 12:51]Toch vind ik dat het plaatsen van een KLIK niet voldoende is.
Ik merk zelf dat ik soms op iets reageer wat al eerder onder een KLIK zat.
Als je de TS niet bent dan ga je gewoon niet onder al die KLIKS kijken.
Het zou veel handiger zijn om na de KLIK tussen haakjes zeer beknopt de inhoud van de KLIK te zetten.
Dat scheelt overbodige reacties.

En het proefrijden op een e fiets is een tamelijk nutteloze bezigheid.
Je weet niet hoelang de accu het volhoud, en je weet niets over de kwaliteit.
En het verschil tussen de diverse motoren zul je ook nauwelijks merken.
Ik heb eens proefgereden bij een zeer grote fietsen leverancier.
De duurste hoefde je het minste kracht bij te zetten, en die ging ook wat harder.
Totdat ik later het trucje hoorde : van de meeste proef fietsen was de motor wat "tammer' afgesteld.
En zo verkochten ze de fiets waar ze het meest aan verdienden.

[quote=van leyden schreef op zaterdag 12 sep 2015, 18:29]Een linkie tevoorschijn toveren doe je zo>>

-Ga naar de website die je wilt kopieren.
-Zet je cursor op de adresbalk.
-Klik er met de rechtermuis op en kies voor kopieren.
-Ga naar het testvak (reageren) waar je je antwoord op kan typen.
-Als verwijzing klik je bijvoorbeeld> "Klik hier" (zonder aanhalingstekens).
-Ga dan met de cursor met de linkermuis over "klik hier">> dat wordt dan blauw.
-Klik op het schakeltje (liggende 8) rechtsboven in het reageerveld.
-Zet de cursor in de adresbalk, klik rechtermuisknop en kies voor plakken.
-klik ok.

Met dank aan Edrick, daarom doe ik het ook> het bespaart hem veel werk....

bussy02
door bussy02 - Sep 16, 2015 om 13:31
145 Antwoorden / 37 Vragen

Zoveel mensen zoveel meningen.
Ik rij sinds 3 jaar een E bike van een van de grote jongens (na veel lezen 3 proef ritjes heb ik mijn keus gemaakt voor een type met een middenmoter )
Een E bike van rond de 1500 euro daar moet je geluk mee hebben.
Hangt er ook vanaf waar wil je fiets voor gebruiken.(woonwerk verkeer etc).
En bedenk wel zoveel mensen zoveel meningen/adviezen.
Succes.

wi
door wimkep - Sep 16, 2015 om 13:41
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 16 sep 2015, 12:51]
En het proefrijden op een e fiets is een tamelijk nutteloze bezigheid.
Je weet niet hoelang de accu het volhoud, en je weet niets over de kwaliteit.
En het verschil tussen de diverse motoren zul je ook nauwelijks merken.
Ik heb eens proefgereden bij een zeer grote fietsen leverancier.
De duurste hoefde je het minste kracht bij te zetten, en die ging ook wat harder.
Totdat ik later het trucje hoorde : van de meeste proef fietsen was de motor wat "tammer' afgesteld.
En zo verkochten ze de fiets waar ze het meest aan verdienden.
uit deze reactie denk ik op te maken dat proefrijden voor meerdere uitleg vatbaar is.
Proefrijden op een elektrisch ondersteunde fiets is voor mij, minimaal een dag, maar liever nog een weekeinde rondrijden op de fiets van jouw maat, die netjes op jouw lichaam is afgesteld. Tijdens deze periode rijdt je over hellingen, slechte wegen, in het buitengebied en door de stad en maak je veel start en stops. Dan pas kun je een redelijke indruk krijgen of de fiets bij je past. Je kunt dan ook weten hoelang de batterij het bij jouw omstandigheden uit zal houden en zelfs hoelang het opladen duurt. Je kunt dan ook op je gemak - zonder dat je jezelf bekeken voelt - de fiets goed bekijken om een indruk te krijgen van de kwaliteit. Tijdens de rit kun je horen of de motor herrie maakt en of de fiets rammelt, dat hij niet zwabbert bij een snelle afdaling en goed ondersteunt bij klimmen of tegenwind. Ook de manier waarop de ondersteuning voelbaar is kun je dan ervaren. Gaat dat gelijkelijk, zonder horten en stoten of trekt hij bij het wegrijden misschien onder je billen vandaan. Kun je het display goed aflezen ( als de zon schijnt) en is het op gevoel te bedienen zonder het stuur los te laten ? Schakelt hij goed, zowel opschakelend als terugschakelend.
Ook hier in de buurt zit een grote fietsenzaak. Een proefrit kun je bij hen maken over de binnenplaats. Een rondje duurt pakweg twee minuten. Dat is geen proefrit, maar een gelegenheid om er even op te zitten, meer niet.
Als je aandringt en je bent voor hun gevoel een serieuze klant, mag je er wel enkele dagen mee op pad. De reden dat ze terughoudender zijn is, dat mensen bij hem kwamen proefrijden om vervolgens de fiets via het Internet elders te kopen.
In mijn beleving is proefrijden het belangrijkste wat je doet bij de aanschaf van een E-bike. Kan het echt niet bij de dealer, dan is er misschien een goede buur of familielid waarvan je de fiets eens goed mag uitproberen en anders kan huren nog een optie zijn.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 16, 2015 om 13:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wimkep,
welke fietsen verkoper geeft je steeds andere fietsen mee om een weekend te testen ?
Als die fietsenknaap elke keer aan u een andere fiets kwijt is voor een weekend, dan kunnen aspirant kopers niet een kwartiertje proef fietsen.

sa
door salty677 - Sep 16, 2015 om 14:30
12 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens bij stellafietsen hier je kan thuis rustig een rondje maken want zei komen bij jou thuis met diverse fietsen ook voor eerste beurt en onderhoud en of reparatie. Ik heb een goede ervaring bij hun en zeker voor deze prijzen. Je kan ook naar de winkel maar afstand wordt dan weer belangrijk.
Ik had een defecte fiets en binnen 48 uur gemaakt en kon op vakantie. En natuurlijk valt er wat aan te merken? Maar was wel 1000 euro goedkoper en fiets nu 2 en een half jaar zonder verder problemen.

ha
door hatido - Sep 16, 2015 om 15:23
10 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk eens op de site van STELLA heb er zelf ook een (vanaf 1000 euro) ben er zelf ook tevreden over en goede service bij een probleem komt de monteur snel bij je langs.

De accu geeft een goed bereik ( afhankelijk van wind gewicht en goede harde banden)

tolsma1945
door tolsma1945 - Sep 16, 2015 om 15:30
229 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn vrouw heeft er Sparta,er is al van alles stuk geweest,en gelukkig onder de garantie gemaakt.
Een groot nadeel van de ebike is toch de actieradius, en altijd maar weer dat opladen ,terwijl ik de duurste accu met de meeste power heb,maar bij 50 km is hij echt leeg.Sinds kort weer een snorscooter gekocht,is vele malen beter en prettiger dan ebike,je hoeft niet zo op te letten of je genoeg bezine aan boord hebt.Heb overigens nu mijn derde ebike en ze verschillen weinig van elkaar.De snorscooter is de beste optie.

hackmann
door hackmann - Sep 16, 2015 om 15:42
38 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo van Leyden,

Ik zal ook nog een duit in het zakje doen. Mijn voorkeur gaat uit om in ieder geval bij een dealer ( vakhandel) te kopen.
Handig voor het opnieuw inlezen en/of updates voor de software.
Zelf rijden wij op een Sparta, nu ruim 3 jaar. Op onze vakantie in Kos, 2014, huurden we de eerder genoemde Sparta C3.
Toen 2 weken mee gereden, uitstekend bevallen. In onze vakantie 2015 opnieuw deze fietsen gehuurd ( dagje wachten omdat ze al in de verhuur zaten). Ook dit jaar beviel deze fiets ons uitstekend, ruim 300km. mee weggetrapt en flink moeten klimmen. Deze fietsen zitten dus in de verhuur en worden zowel deskundig als ondeskundig gebruikt, maar blijven het goed doen. Wat de prijs van deze fiets is weet ik niet, zal boven de 1500 zijn, maar deze fiets is m.i. zeer betrouwbaar.

succes!

wimmi20
door wimmi20 - Sep 16, 2015 om 15:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hatido schrijft :
bij een probleem komt de monteur snel bij je langs.
U hebt met uw Stella dus al een probleem gehad.
Anders weet je dat niet.
Stella : het regent klachten over die fiets.
+++++++++++++++++++++++=

=hatido schreef op woensdag 16 sep 2015, 15:23: Kijk eens op de site van STELLA heb er zelf ook een (vanaf 1000 euro) ben er zelf ook tevreden over en goede service bij een probleem komt de monteur snel bij je langs.

De accu geeft een goed bereik ( afhankelijk van wind gewicht en goede harde banden)

an
door annie van es - Sep 16, 2015 om 15:58
53 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb sinds mei een Qwic D9.1 en bevalt me prima. Goede accu van 400 Kwh waar ik bij normaal gebruik met gemak 120 km haal. Heeft een derailleur met 9 standen en de accu heeft 8 standen. Niet goedkoop en ook niet overal verkrijgbaar. Op de site van Qwic kun je zien waar ze verkocht worden. Door de consumentenbond met een zeer hoge score beoordeeld.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 16, 2015 om 16:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste an62.

met een accu van 400 Kwh kun je 120.000 kilometer fietsen.
400 Kwh is 400.000 watt.
Als je de K weglaat is het 400 watt per uur.
Dat zult u vast wel bedoelen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++=

=an62 schreef op woensdag 16 sep 2015, 15:58: ik heb sinds mei een Qwic D9.1 en bevalt me prima. Goede accu van 400 Kwh waar ik bij normaal gebruik met gemak 120 km haal..

frans1954
door frans1954 - Sep 16, 2015 om 17:28
41 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet gewoon geluk hebben met een e bike, als er wat aan stuk is dan is het ineens een slechte fiets.
Een goed e bike koop je pas rond de € 2000,00 daar onder heb je meer kans op een slechtere bike.

Succes

van leyden
door van leyden - Sep 16, 2015 om 18:55
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=frans1954 schreef op woensdag 16 sep 2015, 17:28]Je moet gewoon geluk hebben met een e bike, als er wat aan stuk is dan is het ineens een slechte fiets.
Een goed e bike koop je pas rond de € 2000,00 daar onder heb je meer kans op een slechtere bike.

Succes

Geen speld tussen te krijgen.

Em
door Emmap - Sep 16, 2015 om 19:23
162 Antwoorden / 8 Vragen

Over het onderwerp E-bikes is al heel wat geschreven op de site van Kassa, misschien kunt u via div. slim gekozen trefwoorden als e-bike, elektrische fiets, accu, [fietsmerk] etc. de vragen en antwoorden vinden. Er zit vast iets bij waar u verder mee komt.

Succes!

ro
door robbymeyer - Sep 16, 2015 om 19:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een eerlijke en betrouwbare test van e-bikes moet je kijken op de site van de Fietsersbond. Deze testers hebben uiteindelijk ook veel meer verstand van fietsen dan de meeste anderen.
Bij de test van april 2015 zijn er 3 winnaars uitgeroepen, 1 in iedere prijsklasse (1500/2000/2500 euro). Zelf heb ik het meeste vertrouwen in de e-bikes van Kalkhoff, deze winnaar kost in de test ca. 2000,-. Op de Kalkhoff-site staan 10-tallen verschillende e-bikes, daar kan geen enkel merk tegenop.
En de kwaliteit is erg hoog, weet ik uit ervaring.

De ANWB heeft overigens in haar recente test van e-bikes geeneens een fiets van Kalkhoff meegenomen, terwijl deze echt topkwaliteit leveren ! Dus ook bij testresultaten moet je eerst goed kijken of er wel voldoende merken zijn meegenomen.

frans1954
door frans1954 - Sep 16, 2015 om 19:46
41 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=van leyden schreef op woensdag 16 sep 2015, 18:55][quote=frans1954 schreef op woensdag 16 sep 2015, 17:28]Je moet gewoon geluk hebben met een e bike, als er wat aan stuk is dan is het ineens een slechte fiets.
Een goed e bike koop je pas rond de € 2000,00 daar onder heb je meer kans op een slechtere bike.

Succes

Geen speld tussen te krijgen.

Dat bedoel ik , maar zo is het hele leven en alle dingen!

bussy02
door bussy02 - Sep 16, 2015 om 19:56
145 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=frans1954 schreef op woensdag 16 sep 2015, 19:46][quote=van leyden schreef op woensdag 16 sep 2015, 18:55][quote=frans1954 schreef op woensdag 16 sep 2015, 17:28]Je moet gewoon geluk hebben met een e bike, als er wat aan stuk is dan is het ineens een slechte fiets.
Een goed e bike koop je pas rond de € 2000,00 daar onder heb je meer kans op een slechtere bike.

Succes

Geen speld tussen te krijgen.

Dat bedoel ik , maar zo is het hele leven en alle dingen!

"Luid en duidelijk" Einde verhaal.
Het blijft een persoonlijke keus.
Voor niets gaat alleen de zon op.
Alle waar voor zijn geld.

pk49
door pk49 - Sep 16, 2015 om 22:48
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben aan mijn tweede e-fiets toe en er is veel info in het net.Op dit moment is er een enorme ontwikkeling bezig op accu gebied.Er komen steeds betere accu's uit maar laat je niet verblinden voor de prachtige cijfers.Een beetje research op dat gebied kan geen kwaad zodat je er meer ook gaat kennen.Een goede site is http://www.elektrischefietsen.com/ met veel info over de diverse soorten accu's en andere mogelijkheden.

pk49
door pk49 - Sep 17, 2015 om 11:17
243 Antwoorden / 2 Vragen

nog even als aanvulling op mijn vorige reaktie: ik ben aan mijn tweede e-fiets toe en mijn ervaring is over het algemeen positief.Weinig stukken bij dagelijks gebruik in weer en wind.Mijn eerste was een Qwic met een nicad accu,die worden niet meer gemaakt,want nicad accu's zijn leuk voor je mp3 speler maar niet voor een e-fiets.Dus die accu was na zo'n 2 jaren kompleet op en niet te vervangen.Dus nu zit ik met een e-fiets waar ik niks mee kan doen.Als gewone fiets is het veel te zwaar.Zal waarschijnlijk aan de dure ombouwset moeten,wil die e-fiets ooit nog gebruikt zal worden.De e-fiets kostte toen maar 600 euro.Nu rijd al zo'n 4 jaren op een Union Nyala.Een goed gebouwde fiets met een redelijk bereik en een polimeer accu.Na zo'n 4 jaren gebruik begint het bereik zienderogen af te nemen en ik zal volgend jaar aan een vervangingsaccu moeten.Dat wordt dus sparen.Aanschaf was 1450,00 euro.De Qwic staat nog steeds ongebruikt in de schuur.

opaplop
door opaplop - Sep 17, 2015 om 11:30
76 Antwoorden / 12 Vragen

Van leyden.
Wij hebben een fiets club van 65 leden en heel veel e-fietsen. Is er ook niet zo iets in je buurt zodat je met de mensen hun ervaringen kan aan horen over het merk dat ze hebben. En hier in onze buurt is er een keer per jaar een fietsen test met e-fietsen dan kan je eerst je verhaal doen, daarna kan je divers fietsen uitproberen en eventueel naar een fietsen winkel gaan om hem te kopen, er zijn dan drie verschillende fiets winkels ook bij. Maar niet via internet kopen is mijn advies en fiets moet je heel goed uit proberen in verschillende omstandig heden, bergje op en af en in de wind en regen en motor voor of achter of onder. ga zo maar door. maar wel met een accu die veel kilometers aan kan en wat ook veel mensen vergeten is, als het kan in de winter de accu binnen leggen.

AZ
door AZZ - Sep 17, 2015 om 14:18
26 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo

Stella fietsen, momenteel voor € 999,99 actie !

Nederlands product, beste uit de consumententest, zeer fraaie fiets.

Ze komen aan huis voor een proefrit. Je kan hem nu bestellen en pas in Maart laten komen, voor de actie prijs!

http://www.stellafietsen.nl/

Succes

frans1954
door frans1954 - Sep 17, 2015 om 22:31
41 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aps schreef op donderdag 17 sep 2015, 14:18]Hallo

Stella fietsen, momenteel voor € 999,99 actie !

Nederlands product, beste uit de consumententest, zeer fraaie fiets.

Ze komen aan huis voor een proefrit. Je kan hem nu bestellen en pas in Maart laten komen, voor de actie prijs!

http://www.stellafietsen.nl/

Succes

Ook aantrekkelijk zo te zien goeie reclame .

hereistom
door hereistom - Sep 17, 2015 om 22:56
733 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben nu alweer een paar jaar Gazelle elektrische fietsen, deze waren niet goedkoop toen bijna 3000 euro met de beste accu.
Maar de na enkele slechte ervaringen met andere merken is de Gazelle een perfecte fiets!
De accu gaat nu nog steeds zo'n 150km mee op gemiddeld gebruik!
Inmiddels hebben vrienden van ons ook deze Gezelle en die zijn er ook zeer tevreden over!

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 18, 2015 om 14:42
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn persoonlijke ervaring:

De Aldi E Bike van september 2013 was prima, maar.... de accu was na 2 jaren wel minder geworden, van 50 naar 20 km en dan echt leeg.

Deze verkocht op marktplaats en leuke prijs gekregen dus van €799,- voor €270,- en dat was hoogste bod.
Wel kreeg deze koper;
Matige accu.
Versleten banden.

De rest was nog goed onderhouden.

Maar nu Giant Twist gekocht uit 2012.
Wel de enkele accu want die duo accu is bekend in werkplaats.
Dus geen 2 maar 3,5 jaren oud maar wel stukken beter rijdende en steviger frame.
Voor €500,- voor 2e hands maar ik voel gewoon dat ook zonder accu deze nog goed te rijden is zonder dat je het gevoel krijg dat je vers uit de kroeg komt om het netjes te zeggen....

De accu, ja met 3 jaren is er maximaal 30 km uit te halen op normale stand, Eco langer maar die doe ik niet, ben er te oud (lui) voor...

Hoewel de Aldi met €799,- een goede fiets neer zet, vermoedelijk van de TV reclame Stella, leuk filmpje benaderde... is het frame dus bij Giant stukken beter...
Ook de remmen en afstellen gaan makkelijker en de ketting, ja de Aldi moest ik elke maand goed smeren of na enkel jaar een nieuwe en die Giant of andere betere merken gebruiken gaan onderhoudsvriendelijker langer mee....

Ook de remblokken, ik weet hoeveel werk het afstellen en slijtage is, en ook de verkrijgbaarheid van Budget merken die vaak afwijkende Chinese standaard onderdelen monteerde waar de plaatselijke fietsenmaker grijze haren van kreeg!

Ja, ik heb de universele blokken uit metaal gehaald en in gezet omdat er geen passend stalen achterkant leverbaar was....
Ook de spaken, roestvrij en levensduur, de Aldi had al 4x nieuwe en werd minder en de geen 2 maar 3.5 jaar oudere Giant heeft ze alle 72 nog origineel!

Naast Accu verkrijgbaarheid en verdere E gedeelte dus ook eens naar de fiets kijken als je gewoon zonder hulpje kunt rijden en hoe zwaar gaat dat?
Vooral zonder hulp is het bij sommige naast de gemiddeld 10Kg extra een ramp...

De Sparta automaat vind ik zonder E fuctie niet rond te krijgen en dan liever een normale Shimano naaf van 7 of 8 versnellingen.....
Ja, wel eens zonder stroom gestaan en dan het laatste stukje.....
en zorg voor stevig opgepompte banden want dan spaar je zelf + je E bike veel energie mee en voorkom je zweten wegens.....