vo
door volanns May 20, 2015 om 20:30
Computers & telefonie

Welke provider

Ben al jaren bij UPC. Nu ZIggo.
Toen een brief van UPC ontvangen, dat er van de verandering niets te merken zou zijn. Sinds Ziggo, kan ik bepaalde sites niet meer bekijken. Door 9,95 te betalen, kan dat weer. Nu willen ze vanaf 1 juli 1 Euro verhoging.
Dat is dus niet de afspraak.

Ik wil van ze af.

2306 25 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 20:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo volanns,

.....Ik wil van ze af......
Dan zul je op zoek moeten naar een andere provider.

jantje7
door jantje7 - May 20, 2015 om 20:43
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U heeft het over sites, mogelijk bedoeld u TV zenders. Mocht u het echter wel sites bedoelen ligt dit mogelijk aan de instellingen van uw beveiliging en kunt u dit zelf instellen.

ho
door hopetobehelping - May 20, 2015 om 21:15
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste volanns,

ik zit net als u in hetzelfde schuitje (ook Ziggo nu en voorheen UPC).
Met 'sites' zult u zenders bedoelen neem ik aan.
Van tijd tot tijd verandert het gratis zenderaanbod. Dat was bij UPC ook al zo. Het heeft in uw 'UPC tijd' blijkbaar geen betrekking gehad op de zenders welke u graag kijkt, maar bij UPC ging het net zo. U merkt het pas uiteraard als het betrekking heeft op zenders die u graag kijkt.
De € 1,- verhoging per 1 juli heb ik nog niet gezien, maar die zal ik dan ook snel ontvangen. Ook dit is precies zoals het vroeger bij UPC ging. Vorig jaar is ons abonnement ook met € 1,- verhoogd.

Als het door de aanpassingen (verandering gratis zenderaanbod en de verhoging) voor u beter is een andere provider te nemen moet u dat uiteraard doen natuurlijk.
Ik heb niet de indruk dat de aanpassingen niet gedaan zouden zijn als UPC en Ziggo niet samen gegaan waren.
Veel succes met uw keuze.

valerius-2
door valerius-2 - May 20, 2015 om 21:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zal het niet gaan om de prijzen van Ziggo en UPC op de hoogte te brengen ?

zoekster
door zoekster - May 20, 2015 om 22:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op woensdag 20 mei 2015, 21:15]
Ik heb niet de indruk dat de aanpassingen niet gedaan zouden zijn als UPC en Ziggo niet samen gegaan waren.
Veel succes met uw keuze.
Ik wel, ik weet het eigenlijk wel zeker, al was het maar omdat Ziggo/UPC dat zelf heeft beweerd. Harmonisatie noemt men dat.

Er zijn verschillende zenders verhuisd van het basis pakket naar het royaal pakket. Als UPC klant baal je daar natuurlijk enorm van.
Ook ik heb weer 1 euro extra per maand erbij en vorig jaar is er ook al met 1,50 verhoogd. Overigens zijn degene die horizon hebben nog veel meer in de aap gelogeerd, die krijgen een verhoging van 2 euro per maand. Tja, het is wel even cashen voor Ziggo, maar ja, er zijn ook zo'n 40.000 Ziggo klanten vertrokken, dus daar moeten de achterblijvers voor opdraaien. Ook schijnen de lonen aan de top riant te zijn. What else is new.

Verder worden er straks een paar mooie zenders uitgegooid, In juni verdwijnen de zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment, omdat UPC de deal met NBC global niet rondkreeg. Het maffe is dat de oude Ziggoklanten die zenders voorlopig nog wel kunnen zien.

Als ik keus had ging ik nu direct weg bij UPC, zo genoeg heb ik van die zooi, maar glasvezel is in mijn buurt helaas nog niet aanwezig. En me overleveren aan een adsl lijntje, daar heb ik geen zin in.

zoekster
door zoekster - May 20, 2015 om 22:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet al waar u het over heeft, u heeft nu royaal erbij genomen. Tja, ik snap het ook niet. De pakketten uitkleden en dan nu weer 1 of 2 euro per maand er bovenop gooien. Er is ontzettend veel onvrede bij Ziggo. En als je goed kijkt op het forum, zie je dat de webcare onderbemand is. Onder het personeel is ook het nodige wegbezuinigd, dus wie er overblijft zit in het spelletje 'ren je rot'. Aan de telefoon staan klanten ook lang in de wacht.

Als u glasvezel heeft zou u eens bij KPN kunnen kijken.
Die heeft op dit moment best wel goede deals. Of u waagt het toch met een adsl verbinding. Een vriendin van mij bevalt het prima bij KPN. Die heeft overigens adsl.

me
door mein33 - May 20, 2015 om 22:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Was het geduvel met en van UPC/Ziggo meer dan zat.

Ben 20 april jl. overgestapt op "glasvezel alles in één" incl. het opnemen pakket van KPN.
Alles netjes door de monteur geïnstalleerd en tot heden werkt alles vlekkeloos.
Alles te bedienen met één afstandsbediening.
Het enige foutje van KPn is dat ze UPC niet hadden opgezegd wat ik wel had aangegeven dat ze dat moesten doen en heb dit voor alle zekerheid alsnog zelf gedaan.
Heeft uw woning reeds een aansluiting op glasvezel dan is dit voor wat mij betreft een aanrader.

Cookies
door Cookies - May 20, 2015 om 23:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Het maffe is dat de oude Ziggoklanten die zenders voorlopig nog wel kunnen zien........

Da's niet maf, hoor. Het contract van Ziggo met die zenders is waarschijnlijk nog niet afgelopen.

zoekster
door zoekster - May 21, 2015 om 01:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 20 mei 2015, 23:57]........Het maffe is dat de oude Ziggoklanten die zenders voorlopig nog wel kunnen zien........

Da's niet maf, hoor. Het contract van Ziggo met die zenders is waarschijnlijk nog niet afgelopen.
Dat weet ik ook wel. Maar ze doen alsof alle pakketten gelijk zijn getrokken, maar dat is niet zo.

vo
door volanns - May 21, 2015 om 09:04
126 Antwoorden / 57 Vragen

Goede morgen,

Correctie: het zijn inderdaad de tv zenders die weggehaald zijn en niet "sites" .
Als ziggo meer dan 47000 klanten verliest, dus halen ze het verlies bij de klanten die over zijn.
Tel maar op, Ziggo heeft nu 10 miljoen klanten.
Verhoging van 1 Euro per klant. Ik ga niet dood voor die Euro, maar dit is pure oplichting en verlakkerij en contractbreuk. Kan kassa/tv in het programma brengen.

Is het zo dat iedere provider verschillende zenders aanbieden( behalve de Nederlandse vaste zenders ) of is alles hetzelfde.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2015 om 10:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@volanns,

.....Is het zo dat iedere provider verschillende zenders aanbieden( behalve de Nederlandse vaste zenders ) of is alles hetzelfde......

Uiteraard hebben ze allemaal wat anders.

Kijk eens hier.

vo
door volanns - May 21, 2015 om 12:00
126 Antwoorden / 57 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 21 mei 2015, 10:00]@volanns,

.....Is het zo dat iedere provider verschillende zenders aanbieden( behalve de Nederlandse vaste zenders ) of is alles hetzelfde......

Uiteraard hebben ze allemaal wat anders.

Kijk eens hier.

vo
door volanns - May 21, 2015 om 12:01
126 Antwoorden / 57 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 21 mei 2015, 10:00]@volanns,

.....Is het zo dat iedere provider verschillende zenders aanbieden( behalve de Nederlandse vaste zenders ) of is alles hetzelfde......

Uiteraard hebben ze allemaal wat anders.

Kijk eens hier.

Edrick bedankt.

Cookies
door Cookies - May 21, 2015 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 21 mei 2015, 10:00]@volanns,

.....Is het zo dat iedere provider verschillende zenders aanbieden( behalve de Nederlandse vaste zenders ) of is alles hetzelfde......

Uiteraard hebben ze allemaal wat anders.

Kijk eens hier.

Vraag me af of het allemaal wel actueel is? Zo ja, zou UPC er zeker niet meer tussen moeten staan.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - May 21, 2015 om 15:50
152 Antwoorden / 5 Vragen

Het grappige van alles is dat UPC niet is overgenomen door ZIGGO, maar dat ZIGGO is overgenomen door UPC.
Ze hebben alleen besloten om de naam ZIGGO te handhaven.

(uit het nieuws van oktober 2014:

De Europese Commissie gaat onder voorwaarden akkoord met de overname van kabelexploitant Ziggo door Liberty Global, het moederbedrijf van branchegenoot UPC. )

Dus logisch dat UPC nog in het overzicht staat, ze bestaan nog steeds!

pi
door pieterwolters - May 21, 2015 om 18:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 20 mei 2015, 22:14]
Als u glasvezel heeft zou u eens bij KPN kunnen kijken.
Die heeft op dit moment best wel goede deals. Of u waagt het toch met een adsl verbinding. Een vriendin van mij bevalt het prima bij KPN. Die heeft overigens adsl.

Als je de berichten over KPN op deze site moet geloven werken daar de meeste incompetente mensen en is het verder ook helemaal niks....

costnix
door costnix - May 22, 2015 om 01:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pieterwolters
Mijn ervaringen met KPN glasvezel is prima, dirpt in tegensstelling tot Upc met zijn Horizonbox, die steeds vastliep en de HELLdesk, die can toeten noch blazen weet.

door 1953 - May 22, 2015 om 02:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja u kunt natuurlijk binnen dertig kalenderdagen uw abonnement(en) bij ZIGGO kosteloos doen beëindigen, u bent niet mee eens met de verhoging.

Wat is dan voor u het alternatief als u ZIGGO vaarwel heeft gezegd? Zijn die andere providers dan beter qua prestaties en aanbod?

pi
door pieterwolters - May 22, 2015 om 07:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 22 mei 2015, 01:40]@pieterwolters
Mijn ervaringen met KPN glasvezel is prima, dirpt in tegensstelling tot Upc met zijn Horizonbox, die steeds vastliep en de HELLdesk, die can toeten noch blazen weet.

Maar exact dezelfde ervaringen lees je op diverse fora over KPN en anderen. Op klacht.nl zijn er ongeveer net zoveel klachten over UPC als KPN. Oftewel: alle providers leveren over het algemeen een prima dienst, maar aangezien ze allemaal veel klanten hebben zal er af en toe wel eens wat fout gaan.

sh
door shine - May 22, 2015 om 09:13
107 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik ben mij aan het orienteren. Zit ook al jaar en dag bij UPC, nu Ziggo genaamd. Heb hier alles ondergebracht.
Onlangs ben ik de provider Tweak van tweak.nl tegengekomen. Zij maken gebruik van de glasvezelkabel. De tv kanalen gaat via sparql. Hun aanbod met kosten klinkt interessant, maar ik kan onvoldoende informatie vinden mbt ervaringen. Dus mijn vraag,....zijner hier mensen die met deze provider ervaringrn hebben?

me
door mein33 - May 22, 2015 om 09:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 21 mei 2015, 18:40]

Als je de berichten over KPN op deze site moet geloven werken daar de meeste incompetente mensen en is het verder ook helemaal niks....

Ben een maand geleden uit onvrede m.b.t. de geleverde kwaliteit van Ziggo/UPC overgestapt naar glasvezel van KPN.
Een complete installatie door een monteur (gratis) en tot heb tot heden nog geen enkel storingkje o.i.d. gehad. Ook geen blokvorming in beeld en het opnemen pakket werkt uitstekend.
Weet natuurlijk niet wat de toekomst brengt maar het zorgeloze gebruik van de afgelopen maand is, voor ons in ieder geval, een openbaring.

sl
door slobberbone - May 22, 2015 om 11:20
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 21 mei 2015, 18:40][quote=zoekster schreef op woensdag 20 mei 2015, 22:14]
Als u glasvezel heeft zou u eens bij KPN kunnen kijken.
Die heeft op dit moment best wel goede deals. Of u waagt het toch met een adsl verbinding. Een vriendin van mij bevalt het prima bij KPN. Die heeft overigens adsl.

Als je de berichten over KPN op deze site moet geloven werken daar de meeste incompetente mensen en is het verder ook helemaal niks....

Valt reuze mee, hoeveel schuld ligt bij de mensen zelf ?

Nu 3e keer KPN nu al tijdje glasvezel en werk super, was in dubio tussen KPN of Ziggo maar overname zag ik niet zitten en Spotify gaf de uiteindelijke doorslag en wij zijn tevreden.

vo
door volanns - May 22, 2015 om 13:29
126 Antwoorden / 57 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 22 mei 2015, 02:25]Ja u kunt natuurlijk binnen dertig kalenderdagen uw abonnement(en) bij ZIGGO kosteloos doen beëindigen, u bent niet mee eens met de verhoging.

Wat is dan voor u het alternatief als u ZIGGO vaarwel heeft gezegd? Zijn die andere providers dan beter qua prestaties en aanbod?

Dat is nog even uitzoeken welke provider het wordt. Weet weinig van de anderen. UPC was altijd goed, totdat ze met hun geintjes beginnen over meer betalen, terwijl ik al bij UPC was. Zenders weghalen uit mijn pakket, terwijl ze dat niet zouden doen. Als iemand van ZIGGO dit leest: NIET PROFESSIONEEL.

door 1953 - May 26, 2015 om 10:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=volanns schreef op vrijdag 22 mei 2015, 13:29][quote=1953 schreef op vrijdag 22 mei 2015, 02:25]Ja u kunt natuurlijk binnen dertig kalenderdagen uw abonnement(en) bij ZIGGO kosteloos doen beëindigen, u bent niet mee eens met de verhoging.

Wat is dan voor u het alternatief als u ZIGGO vaarwel heeft gezegd? Zijn die andere providers dan beter qua prestaties en aanbod?

Dat is nog even uitzoeken welke provider het wordt. Weet weinig van de anderen. UPC was altijd goed, totdat ze met hun geintjes beginnen over meer betalen, terwijl ik al bij UPC was. Zenders weghalen uit mijn pakket, terwijl ze dat niet zouden doen. Als iemand van ZIGGO dit leest: NIET PROFESSIONEEL.

Provider KPN heeft nu, ook in mijn ogen, een aantrekkelijk variatie aanbod.

hilly
door hilly - Jun 3, 2015 om 15:06
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo, ik ben ook een ex-UPC abonnee en baal als een stekker dat Ziggo zomaar zenders heeft weggehaald uit het pakket. Eerst al de ID zender en nu ook al 13th Street. Naar beide zenders keek ik geregeld. En als klap op de vuurpijl €2 abonnement verhoging. Waarom kunnen de Ziggo klanten wel 13thStreet blijven kijken en de ex-UPC ers niet? En wat komt er voor in de plaats? Ik ben niet van plan om een duurder pakket aan te schaffen zodat ik de ID zender weer kan zien ...iets wat de klantenservice mij aanrade.Nee niet netjes ZIGGO!!!!!