polakkie
door polakkie Oct 16, 2015 om 13:08
Huishouden & energie

Welke stofzuiger moet ik kopen?

We hebben net een nieuw huis en willen de boel goed schoonmaken. Welke stofzuiger kan tegen een stootje:bouwstof, gruis enz. moet ie ook aankunnen.

8838 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2015 om 14:57
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Een stevige alleszuiger, geen plastic ding van € 50,00. Kijk eens in uw omgeving bij een zaak die u de nodige keuze kan bieden.

sl
door slobberbone - Oct 16, 2015 om 15:02
508 Antwoorden / 2 Vragen

Een Numatic gaat zo 20 jaar mee, veel beters is er niet.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een Kärcher bouwstofzuiger is perfect.

Cookies
door Cookies - Oct 16, 2015 om 15:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=polakkie schreef op vrijdag 16 okt 2015, 13:08]We hebben net een nieuw huis en willen de boel goed schoonmaken. Welke stofzuiger kan tegen een stootje:bouwstof, gruis enz. moet ie ook aankunnen.

Antwoord op je vraag is prima te vinden op het internet.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2015 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo polakkie,

Voor het opruimen zou ik een industriële bouwstofzuiger huren. Klik.
Voor normaal huis-, tuin- en keukengebruik kun je dan een 'gewone' stofzuiger aanschaffen.

Suc6 met de schoonmaak.

rembrantd
door rembrantd - Oct 16, 2015 om 16:18
116 Antwoorden / 36 Vragen

Als je bouwstof wil zuigen kun je het beste een oudje gebruiken en na gebruik weggooien. Dat stof gaat overal tussen zitten en hij zuigt nooit meer als zou moeten.
Bij de spullenhulp ben je het goedkoopst uit.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 19, 2015 om 14:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Onzin,
als je met een gewone stofzuiger met papieren zak bouwgruis opzuigt schieten de steentjes de stofzak kapot.
--------------------------------------------

=janpatat schreef op vrijdag 16 okt 2015, 16:18: Als je bouwstof wil zuigen kun je het beste een oudje gebruiken en na gebruik weggooien. Dat stof gaat overal tussen zitten en hij zuigt nooit meer als zou moeten.
Bij de spullenhulp ben je het goedkoopst uit.

dokun
door dokun - Oct 19, 2015 om 15:51
152 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt bij de bouwmarkten een industriële stofzuiger huren. Wellicht is dat een oplossing omdat je maar 1 keer zo'n karwei te doen hebt. En die zuigers kunnen tegen een stootje..

Verder kan ik voor normaal huishoudelijk gebruik een Nilfisk en/of de Dyson stofzuigers aanbevelen. Maar het ligt ook een beetje aan welk bedrag je kunt/wilt besteden aan de stofzuiger...

hans515
door hans515 - Oct 19, 2015 om 16:00
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 15:29]Hallo polakkie,

Voor het opruimen zou ik een industriële bouwstofzuiger huren. Klik.
Voor normaal huis-, tuin- en keukengebruik kun je dan een 'gewone' stofzuiger aanschaffen.

Suc6 met de schoonmaak.
Precies wat Edrick adviseert! Een gewone huishoudstofzuiger gaat gegarandeerd kapot door bouwstof.
Dat heel fijne stof gaat door de zak en komt in de motor met desastreuze gevolgen!
En voor het gemak moet je geen stofzakloze kopen, maar gewoon met papieren zakken die je weg kunt gooien!
Succes er mee!

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2015 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vanaf aanstaande donderdag zo'n bouwstofzuiger bij Lidl in de aanbieding voor € 35,00. Kunt u zich geen buil aan vallen.

sl
door slobberbone - Oct 19, 2015 om 18:33
508 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 19 okt 2015, 18:14]Vanaf aanstaande donderdag zo'n bouwstofzuiger bij Lidl in de aanbieding voor € 35,00. Kunt u zich geen buil aan vallen.

Is een haardzuiger, heeft ook geen wielen etc.

Hoor hier veel suggesties maar een Numatic blijft beste keuze niet de voordeligste maar dat maakt levensduur wel dubbel en dwars goed maar je kan hem ook als gewone stofzuiger gebruiken in het huis.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2015 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja een haardzuiger , dus voor as en ook grovere rommel. Mijns inziens te vergelijken met gruis.

Geen wielen? Dan tik je hem op. Het is maar voor één klus.

Topantwoord

Escobares
door Escobares - Dec 15, 2015 om 11:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

Gaat het alleen om het opruimen van bouwstof want dan kan je beter huren. Gaat het om een definitieve zuiger dan is het een beetje afhankelijk of je veel tapijt in je huis hebt of juist houten of stenen vloeren.