wu
door wubsplace May 2, 2015 om 20:03
Auto & vervoer

Welzorg

Ik gebruik sinds 15jaar een rolstoel en scootmobiel. Mijnl laatste rolstoel heb ik 10 jaar gehad en omdat ik weer opgenomen moest worden voor een periode van 6 tot 8 weken in het revalidatiecentrum Beatrixoord in Haren. Omdat mijn kracht en gezondheid zo slecht was heb ik in eerste instantie de Welzorg gebeld om mijn rolstoel na te kijken en te praten over oplossing ivm zelfrijzend wat dus niet meer wil. De monteur is gekomen en heeft mijn rolstoel afgekeurd en er zou een nieuwe komen ( wat uiteindelijk tot februari 2015 geduurd) de monteur adviseerde mij om met het kantoor te bellen om te overleggen voor een tijdelijke oplossing, ik heb dat gedaan en heb gevraagd naar een tijdelijke inzet met elektrische wielen en kreeg te horen dat dat mogelijk was. Na zelf 6 maal gebeld te hebben zou vrijdag smiddag tegen 16.30 de rolstoel gebracht worden en ja hoor de monteur kwam inderdaad met: een oude afgeschreven zware rolstoel zonder elektriche aanpassing. Dus ik had niks. De monteur belde met de zaak en die belde me toe, een arrogante mevrouw vertelde me dat ik dit besteld had en ik zei nee kijk maar in uw aantekeningen. Effin het kwam er op neer dat ze niks voor me konden doen klaar uit. Ik was erg teleurgesteld en de volgende dag( zaterdag) op internet gekeken en ervstond een telefoonnummer van een sevice desk en dat heb ik gebeld, ik had tijdens het gesprek 2getuigen bij me staan die dat gesprek meegeluisterd hebben en daar boden ze in eerste instantie hun excuus aan. Ze maakte er een klacht van en een melding maar verder konden ze op dat moment niets doen maar omdat ik maandagssmorgens al om 07.30 uur vertrok. Nu mocht ik wel van hun zelf wat huren en de rekening in Enschede indienen. Dit heb ik gedaan en heb een elektriche stoel gehuurd voor een bedrag van €140.00 voor de periode van 6 weken. Ik moest ook borg betalen maar dat zou ik terug krijgen dus niet in rekening gebracht. Zondags netjes een brief gemaakt met het hele verhaal er in en als bijlage een kopie van de rekening. En zoals afgesproken met het service centrum gestuurd naar vestiging Enschede. Maandagmiddag werd ik gebeld door de manager van Enschede met de woorden wat ik wel niet dacht. Ik zal u de rest van het gesprek besparen maar ik kon fluiten naar mijn centen en hij had niks te maken met de mevrouw van het servicecentrum want die kende hij niet. Heb later nog 2maal gebeld maar krijg geen poot aan de grond en kan fluiten naar mijn centen. Wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen. Ik heb alles goed gedaan en zij zijn in gebreke gebleven. Help ??? Ik heb maar een kleine uitkering dus het is voor mij veel geld

2678 3 Rapporteer

ja
door janf43 - May 2, 2015 om 22:16
733 Antwoorden / 0 Vragen

Welzorg. Uw welzijn zal hun een zorg zijn.

tenormin
door tenormin - May 3, 2015 om 00:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@wubsplace, ik weet niet of u de uitzending van Kassa vanavond heeft gezien, maar het is werkelijk ten hemel schreiend wat, nu Gemeenten de overheidstaken hebben moeten overnemen, doen. Vanavond een zeer bejaard echtpaar waar een van de kinderen een dagtaak heeft over genomen om voor zijn ouders te zorgen; ze nieuwbouw plegen en waar de Gemeente nog geen cent wil bijdragen aan een zitstoel in de douche van €800,00, terwijl alle kinderen al duizenden euro's kwijt zijn aan verbouwing van huis waar vader en moeder weer in 1 bed "mogen slapen". Ik zou maar op niets meer hopen; deze regering maakt alles kapot wat nog een beetje heel was. De slogan van de regering "dat de familie zelf moet zorgen" is mooi, alleen, wat als er geen familie (of vrienden/kennissen) meer heeft. Ik zou als ik u was maar nergens meer op rekenen: de een belooft dit en de ander draait alle woorden weer terug. Het is allemaal te triest voor woorden. En zo zie ik ook de door aan u beloofde rolstoel in rook opgaan. Niet opgeven hoor, maar blijven drammen, het is u beloofd.

tijger1
door tijger1 - May 3, 2015 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp uit uw verhaal dat u uiteindelijk wel een nieuwe rolstoel hebt gehad, maar dat zij weigeren de nota te vergoeden van het huren van die tijdelijke stoel, terwijl u dat wel was toegezegd.

Als ik u was zou ik contact opnemen met het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google voor het telefoonnummer en adres, en daar bespreken wat u nog kunt doen.

Succes gewenst.