sa
door san... Jun 13, 2016 om 17:07
Geldzaken & recht

Werk

ik heb ene bijbaaantjr vanaf februari 2015 en verloopt op 20 juli . ik heb nu pas mijn salsrisstroken gecontroleerd met mijn urenlijsten. nu ben ik er achter gekomen dat het bedrijf mij nog heel wat moet uitbetalen van het jaar 2015. en ze hebben snipperuren afgehaald zonder mijn toestemming ? ..

nu is mijn vraag kan ik het geld mog eisen van hun ?? het geld dat ik eigenlijk nog moet krijgen over 2015? en of hun zomaar zonder mijn toestemming aan mn snipperuren mogen komen .

2146 7 Rapporteer

getty
door getty - Jun 13, 2016 om 17:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom gelijk eisen, ga eerst eens gewoon vragend in gesprek, zonder gelijk van alles op te eisen.

sa
door san... Jun 13, 2016 om 17:09
Antwoorden / 2 Vragen

ja klopt maar zobedoel ik het niet . ik heb het ook netjes gevraagd .

getty
door getty Jun 13, 2016 om 17:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Neem contact op met het juridisch loket, misschien kunnen ze helpen met een brief om een loonvordering in te stellen.

sa
door san... Jun 13, 2016 om 17:33
Antwoorden / 2 Vragen

ja ik heb zelf een nette brief geschreven met een schema erin hoeveel uren ik mis en in welke maanden het mis ging met mijn snipperuren . maar ik ga contact opnemen met juridisch loket . want ze willen niet meewerken.

uwjurist
door uwjurist - Jun 13, 2016 om 17:10
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Een loonvordering verjaart pas na 5 jaar. Vraag uw werkgever gewoon naar e.e.a. Als men niet over de brug komt, moet u er uiteraard werk van maken.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

sa
door san... Jun 13, 2016 om 17:18
Antwoorden / 2 Vragen

1. mag je je loon ook vorderen als je nie meer werkzaam bent bij een bedrijf?

2. ze wil het niet uizoeken en ze geeft aan dat het nie klopt omdat zij andere uren heeft staan . terwijl ik weet dat mij eigen urenlijst grwoon klopt ?? wat nu

hansje klein
door hansje klein Jun 13, 2016 om 18:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Volgens Jurofoon.nl: verjaring

Maar u heeft het ook over niet kloppende lijsten van de werkgever en uw eigen aantekeningen en dat lijkt mij een héél ander verhaal te worden.

uwjurist
door uwjurist - Jun 13, 2016 om 17:22
1043 Antwoorden / 0 Vragen

door san... 13 jun. 2016 om 17:18: mag je je loon ook vorderen als je nie meer werkzaam bent bij een bedrijf?2. ze wil het niet uizoeken en ze geeft aan dat het nie klopt omdat zij andere uren heeft staan . terwijl ik weet dat mij eigen urenlijst grwoon klopt ?? wat nu

Of je er nog werkt of niet maakt niet uit. Stuur en mail met overzicht van de nog te betalen uren en vraag om betaling. Schakel juridische hulp in als dat niets oplevert.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

sa
door san... Jun 13, 2016 om 17:25
Antwoorden / 2 Vragen

juist dat is precies wat ik gedaan heb heb het netjes via de mail gestuurd. en ik was voorafgaande jaren ook werkzaam bij hun en die urenlisjtrn controleerde ik nie dus die ga ik dan ook maar eens controleren. en anders maar juridish hulp  idd. super bedanktt voor je antwoorden hierop. en kan ik dan gwn naar het juridisch loket ??

uwjurist
door uwjurist Jun 13, 2016 om 17:30
1043 Antwoorden / 0 Vragen

bijvoorbeeld ja.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2016 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, u kunt uw loon nog vorderen nadat u daar niet meer werkt. Dat moet dan volgens mij binnen zes maanden na beëindiging van de arbeidsovereenkomst.

Maar als u het al netjes gevraagd hebt en zij wil het niet uitzoeken, dan zou ik maar met alle papieren naar het Juridisch Loket gaan. Kijk op Google voor het adres, het telefoonnummer en de openingstijden.

Zij zullen u dan helpen schriftelijk uw recht te eisen.

uwjurist
door uwjurist - Jun 13, 2016 om 17:31
1043 Antwoorden / 0 Vragen

door tijger1 - 13 jun. 2016 om 17:23: Ja, u kunt uw loon nog vorderen nadat u daar niet meer werkt. Dat moet dan volgens mij binnen zes maanden na beëindiging van de arbeidsovereenkomst.

Zoals ik al schreef kun je loon tot 5 jaar terug vorderen.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

sa
door san... Jun 13, 2016 om 17:33
Antwoorden / 2 Vragen

en hoe zit het met mij snipperuren ? mogen ze daar zo maar aan zitteen ??

uwjurist
door uwjurist Jun 13, 2016 om 17:57
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, natuurlijk mag dat niet.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

Cookies
door Cookies - Jun 13, 2016 om 18:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En die snipperuren zijn niet opgenomen? Verrekend door te laat op komen draven? Feestdagen?

sa
door san... Jun 13, 2016 om 18:28
Antwoorden / 2 Vragen

nee daar dacht ik dus ookal aan maar idd dat is het niet . ze hebben zomaar snipper uren ingezet terwijl ik op die dagen aan het werk was haha.  en wat ze ook hebben gdaan is bv : ik had 2 snipperuren opgenomen. en hun hadden 14 snipperuren eraf gehaald .dat is wel behoorlijk veel .

Cookies
door Cookies Jun 14, 2016 om 19:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Goede administratie hebben ze daar! NOT!

ko
door kortak - Jun 13, 2016 om 22:20
10 Antwoorden / Vragen

feb 2015..verloopt op 20 juli...hmmm  18 maanden ?   3x een 6 maanden contract ofzo?

antwoord op je vraag. Je kan altijd eisen.. Je maakt een goede brief met jouw berekening en wijst in je brief waar volgens jou de fout zit. Je voegt je bewijzen toe (kopieeen).

Je geeft ze een redelijke termijn om te reageren (3 weken). Als ze niet akkoord gaan of niks laten horen stuur je een 2e brief met daarin alles weer met verzoek je het achterstalige salaris direct uit te betalen.

doen ze het niet of zijn niet met je eens stap je naar advocaat. Bewaar alles .. je mag tot 5 jaar terugvorderen

sa
door san... Jun 14, 2016 om 18:18
Antwoorden / 2 Vragen

ja idd ik heb 3 contracten gehad van 6 maanden ? want klopt dat dan niet