ki
door kim1009 Aug 20, 2015 om 23:06
Geldzaken & recht

Werkgever verantwoordelijk?

Beste allemaal,

Ik ga voor mijn studie een half jaar naar het buitenland. Mijn werkgever zegt dat ik ontslag moet nemen omdat hij verantwoordelijk is voor mij als er iets gebeurd met mij waardoor ik in de ziektewet moet. Klopt dit? Ik kan het nergens op internet vinden.

Alvast bedankt!

1425 16 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 20, 2015 om 23:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat een vervolgvraag op deze klik hier vraag?
Daar heeft u dan toch de antwoorden kunnen lezen?

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw werkgever is abuis. U hebt nergens recht op tijdens dan onbetaalde verlof.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-en-vakantie/vraag-en-antwoord/welke-gevolgen-heeft-onbetaald-verlof-voor-mijn-vakantiedagen-uitkering-toeslagen-of-pensioen.html

ki
door kim1009 - Aug 20, 2015 om 23:38
2 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan in de antwoorden daar geen antwoord vinden op de vraag die ik nu stel. Daar gaat het over onbetaald verlof en niet over de verantwoordelijkheden betreft de ziektewet van mijn werkgever.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet wat u studeert, maar Nederlands zal het niet zijn.

Er staat toch geen woord Chinees bij?

"Tijdens verlof geen uitkeringen
Bij volledig onbetaald verlof heeft u geen recht op een uitkering bij ziekte, arbeidsongeschiktheid of werkloosheid. U bent hiervoor namelijk niet verzekerd tijdens het verlof. U kunt een vrijwillige verzekering bij UWV afsluiten."

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat laat onverlet dat uw werkgever sowieso aansprakelijk is voor bijvoorbeeld ern ziektewetuitkering als u in de eerste 30 dagen van dat verlof ziek wordt. Maar dat is ook van toepassing als u ontslag neemt. Dus daarin zit geen verschil.

ki
door kim1009 - Aug 21, 2015 om 10:10
2 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry hoor, maar de reacties die hier worden achter gelaten door de mensen zijn niet bepaald professioneel. Mijn vorige antwoord was niet eens voor u bedoelt, dus probeer de volgende keer alsjeblieft eerst minder snel te oordelen. Bedankt!

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2015 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet professioneel? Waar heeft u het nu over? En tegen wie hebt u het dan nu? Zet er dan een naam boven.

ro
door robertel - Aug 21, 2015 om 10:53
58 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=kim1009 schreef op vrijdag 21 aug 2015, 10:10]Sorry hoor, maar de reacties die hier worden achter gelaten door de mensen zijn niet bepaald professioneel. Mijn vorige antwoord was niet eens voor u bedoelt, dus probeer de volgende keer alsjeblieft eerst minder snel te oordelen. Bedankt!

Als de antwoorden je niet bevallen dan stel je ze toch aan het UWV?
Klinkt allemaal niet zo slim....en wat ga je studeren? Water koken?

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2015 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt anders nog heel wat bij kijken, bij het koken van water.;-))

me
door mein33 - Aug 21, 2015 om 14:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@kim1009,

U heeft, naast uw studie, een "bijbaantje" in een supermarkt.
U heeft dan denkelijk ook geen vast arbeidscontract.
Indien u voor een langere periode, in uw geval een half jaar, niet beschikbaar bent dan zal de werkgever voor u een andere werknemer in dienst moeten nemen, want de werkzaamheden zullen wel gewoon doorgang moeten vinden.
Ben bang dat de werkgever in uw vertrek een mooie gelegenheid ziet om u definitief te lozen en voor u een, mogelijk goedkopere werknemer, in dienst te nemen.
Voor bijbaantjes in de supermarkt staan jongeren graag in de wachtrij ;-))

wi
door wilhelmina59 - Aug 21, 2015 om 15:26
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ts ga eens praten met de instelling waar u de studie volgt.
Vanuit die positie is er wel het een en ander te regelen via de school.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2015 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op vrijdag 21 aug 2015, 15:26]Ts ga eens praten met de instelling waar u de studie volgt.
Vanuit die positie is er wel het een en ander te regelen via de school.

Wat valt er te regelen via de school? De Ts gaat naar het buitenland voor studie en heeft nu een bijbaantje in een supermarkt.

Supermarkt verplaatsen?;-))

pi
door pieterwolters - Aug 21, 2015 om 16:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kim1009 schreef op vrijdag 21 aug 2015, 10:10]Sorry hoor, maar de reacties die hier worden achter gelaten door de mensen zijn niet bepaald professioneel. Mijn vorige antwoord was niet eens voor u bedoelt, dus probeer de volgende keer alsjeblieft eerst minder snel te oordelen. Bedankt!

Het is dan ook geen professioneel forum maar een forum waarin doorsnee burgers met elkaar van gedachten kunnen wisselen. De adviezen die hier worden gegeven zijn ook absoluut niet rechtsgeldig of bindend.

ge
door gerboe - Aug 21, 2015 om 17:04
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 20 aug 2015, 23:56]Ik weet niet wat u studeert, maar Nederlands zal het niet zijn.
Er staat toch geen woord Chinees bij?

De vraagsteller reageert op de allereerste reactie van aurora1 en niet op uw bericht.
Kijk ook nog even naar het tijdstip van het simultaan reageren.
Jammer dat u zo pittig uit de hoek komt.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2015 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

Dan moet hij de naam er boven zetten.

Maar goed. Hij heeft antwoord gekregen. Al is hij daar ook niet tevreden mee, en blijft hij afgeven op de reageerders.

aurora1
door aurora1 - Aug 22, 2015 om 19:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En bij dit alles komt ook nog dat het abonnement bij Tele2 niet kosteloos opgezegd kan worden....