to
door torenhaan Apr 12, 2014 om 15:03
Auto & vervoer

Werving loterij e.d.

Regelmatig krijg ik reklame dat ik kans maak op een prijs.
Ik doe daar niet aan mee, want er is altijd een hokje dat je moet aanvinken om mee te doen, en dan zit je vast als deelnemer aan de loterij. voor een bepaald bedrag per maand.

Is dit nu ook misleidende reklame of niet?

441 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2014 om 15:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik, en velen met mij, winnen altijd prijzen. Alleen, als je het aanvinkt, zit je er, zoals u zelf ook al schrijft, aan vast. Of het misleidend is, tja, ik zelf vind van niet, want als je nergens aan meedoet kan men ook geen prijs winnen. Dus dat is aan de mens zelf. Denk maar hoe vaak je "gratis" mag meespelen aan b.v. de Postcodeloterij. Ook niet koosjer, de manier waarop zij je iets "gratis" aanbieden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 12, 2014 om 15:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nee.

Is het 'n gewenste manier van adverteren waarmee je klanten trekt? Nee, mensen haten dit soort manier.

Beste wat je kunt doen is, dit soort post retourneren, indien zonder adres even opzoeken en hop de brievenbus weer in. Kunnen ze niet zo waarderen.

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2014 om 15:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@lekkerisdat, lijkt me moeilijk, als je per mail reclame binnenkrijgt, je dit alles per post "hup de brievenbus weer in" moet doen. Torenhaan schrijft: aanvinken. ;-)

mahadma
door mahadma - Apr 12, 2014 om 15:41
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ben al samen met mijn partner meervoudig miljardair, althans volgens de sms jes, emails enz. Echter wonen wij nog steeds in NL. En om je vraag te beantwoorden, misleidend? misschien, Advies: GOED LEZEN.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 12, 2014 om 15:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 12 apr 2014, 15:37]@lekkerisdat, lijkt me moeilijk, als je per mail reclame binnenkrijgt, je dit alles per post "hup de brievenbus weer in" moet doen. Torenhaan schrijft: aanvinken. ;-)
Blijf eens van de 'bijdehandjes' af, ik weet dat ze lekker zijn ;-).

Per snail-mail word je anders ook naar 'n url verwezen waar je hokjes kunt aanvinken.

edrick3
door edrick3 - Apr 12, 2014 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo torenhaan,

.....[Is dit nu ook misleidende reklame of niet?/i]....

Nee, maar helaas lezen veel mensen niet goed en trappen er dan in.

ekiem
door ekiem - Apr 12, 2014 om 17:13
676 Antwoorden / 100 Vragen

Men leest wat men graag wil lezen en ach dan weet je het wel. Eigenlijk is er niets misleidend aan maar omdat er nooit goed wordt gelezen "trapt" men er al snel in .Tja en dan zit je er al snel aan vast.

Ja en als ik erin was getrapt.........dan had ik al een heel wagenpark aan BMW's plus de nodige miljoenen, tweede huizen enz........ niet dus.

Maar serieus, dit soort reclame mag. Daarbij, je bent niet verplicht eraan mee te doen.

Ekiem