re
door rewico Feb 17, 2015 om 16:33
Geldzaken & recht

Wettelijke schuldsanering WSNP

Ik zou graag mee laten denken over het volgende. Een persoon verblijft in een begeleid wonen project en is en de WSNP geraakt. Redenen enzo volgen mogelijk later nog.
De instelling stelt: Er zijn geen nieuwe behandeldoelen meer, dus de behandeling op de Brughuizen kan worden afgesloten. Het verblijf op de Brughuizen is gekoppeld aan de behandeling, u kunt niet op de Brughuizen blijven wonen als u uitbehandeld bent.We zullen de behandeling beëindigen per 1 april 2015; u kunt vanaf 1 april dan ook niet meer in De Brughuizen verblijven.

Voor b.v. een gewone verhuizing moet de rechter-commissaris op de hoogte worden gesteld en toestemming geven.
Heeft iemand enig idee of dit bij een 'gedwongen' uitplaatsing naar een andere hulpverleningsinstelling ook noodzakelijk is? Mij lijkt eigenlijk van wel.

643 2 Rapporteer

getty
door getty - Feb 17, 2015 om 17:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Blijkbaar is er geen indicatie meer die het begeleid wonen dekt. Dit is dan natuurlijk geen gewone verhuizing en zal de RC altijd toestemming voor moeten geven. Als hij niet kan zonder begeleiding dan is het raadzaam om in gesprek te gaan met de gemeente WMO die hierover gaat om te bezien wat de mogelijkheden zijn en wie hem helpt bij nieuwe huisvesting.

re
door rewico - Feb 17, 2015 om 18:16
16 Antwoorden / 17 Vragen

De indicatie is er nog wel tot juli 2017 (ZGAOUD02, 7=7 etmalen/week) maar De Brughuizen/Kentalis vind dat hij uitbehandeld is. Even buiten de vraag of dit zo is, moet de RC van deze wel of niet terechte conclusie niet op de hoogte zijn? Het zou immers zo maar kunnen zijn dat persoon na een gedwongen uitplaatsing/verhuizing naar een andere vorm van begeleiding zomaar van de aardbodem kan verdwijnen. (of zoiets) Hoop dat uiteraard niet maar je weet maar nooit.