anouschka
door anouschka Dec 14, 2014 om 10:59
Computers & telefonie

WhatsApp / betalen / google wallet

Ik zit met mijn handen in het haar.
In augustus 2013 heb ik een mobieltje gekocht.
In januari 2014 ben ik met WhatsApp begonnen.
Iedereen voor 17 juli 2013 mag gratis gebruik maken van WhatsApp maar mensen na 17 juli 1013 moeten betalen.
Dat wil ik wel maar dan moet ik Google Wallet aanmaken.
Dat heb ik gedaan maar ik kan alleen betalen met een credit cart en die heb ik niet!
Nu is mijn vraag, is er iemand die al voor WhatsApp heeft betaald? Zo ja, hoe heeft u dat dan gedaan.
Of blijft mijn WhatsApp gewoon doorgaan zonder dat ik betaal.
Op 31 december 2014 moet ik betaalt hebben.
Hopelijk wil er iemand reageren want ik zie het niet meer zitten...
Bellen mag ook op [edit redactie] (van 10 uur 's morgens tot 6 uur 's avonds.)
Alvast bedankt.

3107 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2014 om 11:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alternatief kan je ook via Paypal betalen volgens dit artikel (klik) of je kan in het buitenland een onofficiële giftcard bestellen (klik).

Paypal is gratis en kan je wel aan een reguliere bankrekening koppelen.

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2014 om 11:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

U kunt de volgende creditcards/betaalpassen toevoegen aan uw Google Wallet:

American Express
Mastercard/Eurocard
Visa
Discover (alleen VS)
JCB (alleen Japan en VS)
Visa Electron (alleen buiten de VS)

De typen kaarten die worden geaccepteerd voor Google Wallet, kunnen per locatie variëren.

Paypal is inderdaad ook een mogelijkheid. Anders misschien toch maar een CC nemen? Ook handig voor andere online aankopen.

ti
door tilpend - Dec 14, 2014 om 11:55
132 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook een betalings-url laten verzenden en een bekende vragen om voor je te betalen, zie https://www.whatsapp.com/faq/nl/android/23475382

[quote]Betalings-URL verzenden

Betalings-URL verzenden betekent dat je een e-mail stuurt aan jezelf of een vriend die voor jou wil betalen.

De link bevat een adres waar je kunt betalen voor jouw telefoonnummer via Google Wallet.

De belangrijkste voordelen van de link zijn dat je kunt betalen vanaf elke PC en dat je een vriend kunt vragen om voor jou te betalen. Je vriend heeft geen toegang tot je mobiele telefoon nodig. Er worden geen creditcardgegevens of wachtwoorden opgeslagen op je telefoon.

Let op: Als je telefoonnummer onderdeel is van de gegenereerde link, gebruik dan alleen deze link om het abonnement te betalen. Gebruik geen andere links, elke link is uniek.

pi
door pieterwolters - Dec 14, 2014 om 12:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 14 dec 2014, 11:19]
Wat je kan doen is een prepaid creditcard aanschaffen en die koppelen aan je Google Wallet. Maar als je dat alleen doet voor Whatsapp, dan ben je natuurlijk wel duur uit.

Het restantbedrag is natuurlijk niet weg. Als je dat gewoon gebruikt i.p.v. andere betaalmogelijkheden kost het niets extra's.

macwouter
door macwouter - Dec 14, 2014 om 14:16
825 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan.

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2014 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou Whatsapp gewoon gebruiken en pas betalen als u de app niet meer mag gebruiken zonder te betalen. Met updates komt soms de melding dat het geld gaat kosten maar dat kun je negeren.
Lees ook even klik hier voor android.

ho
door hopetobehelping - Dec 14, 2014 om 17:03
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anouschka,

ik zou gewoon lekker door blijven 'whatsapp'en'.
Net als u heb ik ook een melding gehad dat het het eerste jaar gratis is (heb het nu sinds een maand of 3). Ik moet nog zien dat ik na dat jaar inderdaad moet gaan betalen. Denk dat de kosten om het bedrag te gaan halen hoger zijn dan de opbrengsten, dus moet het nog zien dat ik straks zou moeten gaan betalen. Misschien is het wel weer een jaar gratis als je 'whatsapp' verwijdert en dan weer opnieuw download.

Gr
door Grunn1 - Dec 14, 2014 om 17:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

ot
Zelf heb ik weinig zin om mijn creditcards gegevens door te geven aan google play store. Voor itunes kan je een tegoed kaart kopen maar hier in Nederland niet voor de google play store. In Duitsland kan je wel tegoed kaarten kopen voor google play kan je deze dan ook inwisselen op een Nederlandse account?

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2014 om 17:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U hoeft niet direct bij de eerste updatemelding te gaan updaten.U kunt daarmee wachten tot de app anders niet meer werkt en tussen dat moment en de eerste melding zitten vaak weken.

macwouter
door macwouter - Dec 14, 2014 om 19:04
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=epcot schreef op zondag 14 dec 2014, 17:11]ot
Zelf heb ik weinig zin om mijn creditcards gegevens door te geven aan google play store. Voor itunes kan je een tegoed kaart kopen maar hier in Nederland niet voor de google play store. In Duitsland kan je wel tegoed kaarten kopen voor google play kan je deze dan ook inwisselen op een Nederlandse account?

prepaid

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 15, 2014 om 11:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Indien je je gegevens niet wilt opgeven, kun je ook gewoon 'n nieuwe simkaart kopen, voor 1 euro, w.a. registreren en weggooien.

Overigens Telegram is 'n beter optie.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2014 om 14:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, het vreemde is dat Google Wallet aangeeft dat je een betaalpas kan toevoegen, maar dat betreft geen regulier bankpas.

Wat je kan doen is een prepaid creditcard aanschaffen en die koppelen aan je Google Wallet. Maar als je dat alleen doet voor Whatsapp, dan ben je natuurlijk wel duur uit.

anouschka
door anouschka - Dec 15, 2014 om 14:58
12 Antwoorden / 22 Vragen

Geachte Diumenge,

Dank je wel voor je snelle reactie.
Nogmaals bedankt.
Vriendelijke groet van Anouschka.