tr
door truus1937 Nov 27, 2012 om 15:55
Geldzaken & recht

Wia beoordeling bindend?

ik heb 19 okt.jl de beschikking ontvangen voor herbeoordeling wia.arb.ongeschikt 100%.opgesteld door verz.arts en arb.deskundige.v.daag wordt ik gebeld door e andere arb.desk. .v.uwv werkbedrijf of ik maandag kan komen voor een gesprek om te kijken hoeveel ik nog kan werken,kan dit zomaar er ligt toch een eenduidige beslissing.ps ik ben door mijn huidige wg ontslagen v.wege ruim 2 jaar ziekte.

5305 53 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bent u totaal afgekeurt voor alle werkzaanheden of voor het werk wat u eerst had. Nu willen gaan keuren of u met ander werk nog ged. werk kan doen.Dat zal de enige reden zijn war ik aan denk.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 16:21: Bent u totaal afgekeurt voor alle werkzaanheden of voor het werk wat u eerst had. Nu willen gaan keuren of u met ander werk nog ged. werk kan doen.Dat zal de enige reden zijn war ik aan denk.

ik kan volgens de fml functionele mogelijkheden lijst nog slechts 1 functie vervullen.Dus vandaar dat ik het raar vind dat een arb.deskundige van het werkbedrijf mij uitnodigt.er saat op de beschikking 100% arb.ongeschikt (wga uitkering)

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Truus, als je recent op papier hebt gekregen dat je voor 100% arbeidsongeschikt bent beoordeeld dan ontvang je een IVA of WGA uitkering voor dat percentage en ben je volledig arbeidsongeschikt voor welk werk dan ook.

Het UWV kan niets anders voor je doen dan de uitkering verstrekken.

Hier moet een misverstand in het spel zijn. De andere arbeidsdeskundige is wellicht niet op de hoogte van deze beschikking? Ik zou de deskundige nog eens bellen en de zaak uitleggen. Desnoods een kopie van de beschikking sturen.
Succes!

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 16:21: Bent u totaal afgekeurt voor alle werkzaanheden of voor het werk wat u eerst had. Nu willen gaan keuren of u met ander werk nog ged. werk kan doen.Dat zal de enige reden zijn war ik aan denk.

Het is leuk dat jij daar aan denkt, maar het is ver bezijden de realiteit. Je geeft weer antwoord terwijl je er niets van snapt of vanaf weet. Het gaat er niet om wat jij denkt, maar om hoe het werkelijk in elkaar zit.

De arts stelt de ‘belastbaarheid' voor werk vast. Heeft helemaal niets te maken met wat voor werk je eerst had. De arbeidsdeskundige kijkt vervolgens of er nog functies bestaan bij wat je nog kan. Met nog slechts 1 functie die je mogelijk kan vervullen ben je gewoon 100% arbeidsongeschikt.
Er zak hier sprake zijn van een administratieve fout, dus truus1937, gewoon het advies van gerboe opvolgen en je doodschamen dat je valerius topantwoord durft te geven. Het enige top er aan is dat het als eerste reactie staat.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rim69 Je zet het nogal stevig neer maar het klopt wel.
Misschien enigszins off topic maar als relatieve nieuwkomer probeerde ik na het eerste antwoord erachter te komen hoe en door wie een antwoord als Topantwoord in beeld komt. Hoe zit dat?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op dinsdag 27 nov 2012, 18:03: @rim69 Je zet het nogal stevig neer maar het klopt wel.
Misschien enigszins off topic maar als relatieve nieuwkomer probeerde ik na het eerste antwoord erachter te komen hoe en door wie een antwoord als Topantwoord in beeld komt. Hoe zit dat?

De T.S. Topic Starter kan bepalen of zijn of haar vraag naar wens is beantwoord. Hij/zij is de enige die dit Topantwoord kan uitdelen.
Commentaar op het geven van een topantwoord aan iemand vind ik persoonlijk vrij kinderachtig, dat moet de TS zelf weten.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op dinsdag 27 nov 2012, 18:35:
Commentaar op het geven van een topantwoord aan iemand vind ik persoonlijk vrij kinderachtig, dat moet de TS zelf weten.

Grappig dat juist jij dit schrijft. Moet ik jouw commentaren op gegeven topantwoorden even op zoeken?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 19:25:
tenormin schreef op dinsdag 27 nov 2012, 18:35:
Commentaar op het geven van een topantwoord aan iemand vind ik persoonlijk vrij kinderachtig, dat moet de TS zelf weten.

Grappig dat juist jij dit schrijft. Moet ik jouw commentaren op gegeven topantwoorden even op zoeken?

OFF TOPIC: Bestaat er een geringe kans dat jij je eens met jezelf bezighoud i.p.v. ALLES wat ik schrijf te quoten?

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@truus1937 Een goedbedoelde tip: schaf de afkortingen die je in je geschreven tekst gebruik zoveel mogelijk af, schrijf de woorden gewoon voluit. Leest veel prettiger.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je voor jullie reacties.Helaas kom ik telefonisch bij het uwv niet verder.De tweede arbeidsdeskundige v. het uwv werkbedrijf zegt dat ik hoe dan ook dinsdag as moet komen.De eerste arbeidsdeskundige krijg ik op geen manier te spreken ,ook de verzekeringsarts niet. Men zegt dat dit de normale procedure is,hij (de tweede)is ronduit onbeschoft,snappen jullie dat ik met een knoop in mijn maag naar die afspraak ga.....Mijn psychotherapeut in het ziekenhuis zegt,die twee moeten met elkaar communiceren maar dat lukt mij niet,help ik weet het niet meer,toch bedankt

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Truus, echt heel erg vervelend dat het zo loopt. Er zit niet veel anders op dan er heen te gaan denk ik. Neem vooral je papieren mee. En misschien ken je iemand die je mee kunt nemen om je te steunen. En check nog even of je nu maandag of dinsdag verwacht wordt. Sterkte.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op dinsdag 27 nov 2012, 18:35:
Commentaar op het geven van een topantwoord aan iemand vind ik persoonlijk vrij kinderachtig, dat moet de TS zelf weten.

Vind ik persoonlijk is dubbelop.

Ik vind het kunnen geven van een topantwoord compleet misleidend. Iemand die niet thuis is in de materie zou het kunnen zien als het juiste antwoord terwijl het dus complete onzin kan zijn.

Truus.

Als die arbeidsdeskundige zegt dat je moet komen dan zal je moeten komen. Zie het maar als tijdverspilling. Je moet je er totaal niet druk om maken. Arbeidsdeskundige 1 is al op zoek geweest naar mogelijke functies en heeft er niet voldoende kunnen vinden. Daar kan arbeidsdeskundige 2 niets aan veranderen en die beoordeling van de arts staat als een huis. Daar heeft hij geen invloed op.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft niet alleen te gaan. U kunt rustig iemand meenemen, die u steunt. Helpt ook om te onthouden wat er gezegd wordt en is. Ze zijn ook vaak minder horkerig als er nog iemand anders bij is.

Er is trouwens een verschil tussen een verzekeringsarts en een arbeidsdeskundige.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 01:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 16:21: Bent u totaal afgekeurt voor alle werkzaanheden of voor het werk wat u eerst had. Nu willen gaan keuren of u met ander werk nog ged. werk kan doen.Dat zal de enige reden zijn war ik aan denk.

Valerius zal blij zijn.Op naar de volgende ster.

Zou @truus willen vragen wat het echte uitgebreide verhaal is.Je kunt toch zeker een paar dingen.Allereerst hier een vraag stellen en erop reageren met verstand. Voor een strenge verzekeringsarts kun je dus gewoon werken. Dat je verder nooit een echte baan krijgt is niet onderdeel van de beslissing. Leg uit hier anders helpen de goede woorden en tips niet.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Truus,
Ik dacht eigenlijk, dat een verzekeringsarts en arbeidsdeskundige enkel een adviserende rol hebben. M.a.w. zij geven een advies en het UWV neemt de uiteindelijke beslissing.

Ik ben gaan zoeken en heb dit gevonden: WIA-beoordeling, klik hier , waar je o.a. dit leest:

Dubbele beoordeling
U kunt te maken krijgen met een dubbele beoordeling. Dat is een beoordeling waarbij twee verzekeringsartsen, onafhankelijk van elkaar, een medisch oordeel geven over uw arbeidsongeschiktheid. Zo'n dubbele beoordeling geldt niet voor iedereen. Het gaat om mensen met ziektebeelden waarvan bepaalde klachten moeilijk zijn vast te stellen en voor de meeste psychische klachten. Als een verzekeringsarts oordeelt dat iemand uit deze categorie volledig arbeidsongeschikt is of geen volle werkweek of werkdag kan werken, kan een dubbele beoordeling plaatsvinden.

Mocht U na het lezen van deze informatie nog vragen hebben, dan kunt U ook nog contact klik hier opnemen met het LVA.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Truus mag het antwoord van Tredspray wel aanmerken als "topantwoord". Compleet duidelijk.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 28 nov 2012, 11:04: Truus mag het antwoord van Tredspray wel aanmerken als "topantwoord". Compleet duidelijk.

Compleet duidelijk en totaal niet ter zake doende.

Truus heeft te maken met 2 arbeidsdeskundigen. Niet 2 verzekeringsartsen.
Weer een topantwoord dat de vraag helemaal niet beantwoord.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De info klopt wel maar het wordt er wel nodeloos ingewikkeld van. De feiten zijn dat er een recente volledige herafkeuring op tafel ligt. Het dossier van de arts en het onderzoek van de arbeidsdeskundige zijn doorslaggevend en zeker niet slechts adviserend. Dat de arbeidsdeskundige slechts één functie voor Truus kan vinden onderstreept nog eens de 100% arbeidsongeschiktheid. Dat moeten in de procedure altijd drie functies zijn om de hoogte van de uitkering (het maatmanloon) te kunnen bepalen. Helaas zijn de klachten van Truus zo serieus dat het maar bij één mogelijke functie blijft. Te weinig perspectief dus in de ogen van de arbeidsdeskundige.
Verder is het een feit dat ze maandag (of dinsdag?) een afspraak heeft met een tweede arbeidsdeskundige, geen tweede arts. Van een oordeel van een tweede arts is dan ook geen sprake en wordt trouwens ook helemaal niet genoemd. Bij een 100% herafkeuring en onvolledig rapport van de arbeidsdeskundige is daar ook helemaal geen aanleiding toe.

Laten we het simpel en overzichtelijk houden voor de gemoedsrust van Truus. Alles wijst op communicatieproblemen bij het UWV. Truus, laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Groeten van een ervaringsdeskundige.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry @rim69, ik deed zo lang over mijn antwoord dat ik nu na je heb gereageerd ik je nu deels na lijk te praten...

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op woensdag 28 nov 2012, 11:46: sorry @rim69, ik deed zo lang over mijn antwoord dat ik nu na je heb gereageerd ik je nu deels na lijk te praten...

Zie het maar als een nadere uitleg van mijn korte reactie ;-)

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De WIA is een wet die bestaat uit twee delen de IVA en de WGA. De IVA is voor langdurig volledig arbeidsongeschikten, om daarvoor in aanmerking te komen moet er geen uitzicht meer zijn op herstel. U moet dan dusdanig in de kreukels liggen dat het nooit meer goed komt. U bent aangemeldt voor een WGA uitkering die er van uitgaat dat u nog kunt herstellen. De arbeidsdeskundige van het UWV gaat in een gesprek met u bepalen wat er op termijn nog haalbaar is. U dient wel op de afspraak te verschijnen anders is er geen recht op die WGA uitkering.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

rim69 schreef op woensdag 28 nov 2012, 11:40:
tijger1 schreef op woensdag 28 nov 2012, 11:04: Truus mag het antwoord van Tredspray wel aanmerken als "topantwoord". Compleet duidelijk.

Compleet duidelijk en totaal niet ter zake doende.

Truus heeft te maken met 2 arbeidsdeskundigen. Niet 2 verzekeringsartsen.
Weer een topantwoord dat de vraag helemaal niet beantwoord.

Rim, dank je wel voor de verbetering.
Sorry Truus, ik zat niet op te letten en heb de verkeerde tekst gekopieerd en geplakt.

De correcte tekst:

Let op!
Als de arbeidsdeskundige u volledig arbeidsongeschikt verklaart, kunt u te maken krijgen met een dubbele beoordeling. U wordt dan door een andere arbeidsdeskundige nogmaals beoordeeld.

Bron Landelijke Vereniging van Arbeidsongeschikten

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rim69

Als Truus het artikel doorleest, waar Trendspray naar verwijst en dat mag je toch verwachten, zoals ik gedaan heb, ziet zij dat ze te maken kan krijgen met twee arbeidsdeskundigen.

Dus toch topantwoord.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is mogelijk dat er iets mis is gegaan bij het UWV, het is ook mogelijk dat u in de papierbrij iets over het hoofd gezien heeft. Hoe dan ook, maak u niet al te druk, maar bereid u wel goed voor op het gesprek . Neem in elk geval iemand mee die goed oplet wat er gezegd wordt, laat diegene aantekeningen maken tijdens het gesprek, dit helpt in meerdere opzichten. Voer het gesprek zelf, spreek van tevoren af hoe uw metgezel u kan steunen en wanneer hij/zij actief kan worden in het gesprek. Voorkom dat de arbeidsdeskundige met hem/haar in gesprek gaat. Tot slot: laat u niet intimideren door het gebouw, uw situatie of de houding van de AD, u heeft nog maar een maand geleden een beschikking ontvangen, in uw situatie zal intussen niet veel verandering gekomen zijn, u hoeft dus alleen maar naar waarheid te antwoorden op eventuele vragen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jans2

Er is helemaal niets mis gegaan bij het UWV. Uit het artikel, waar Trendspray naar verwijst, blijkt dat een onderzoek door twee arbeidsdeskundigen helemaal niet zo ongebruikelijk is.

Ook de rest van dat artikel is zeer interessant voor Truus, dus uitprinten en goed doorlezen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op woensdag 28 nov 2012, 12:00: De WIA is een wet die bestaat uit twee delen de IVA en de WGA. De IVA is voor langdurig volledig arbeidsongeschikten, om daarvoor in aanmerking te komen moet er geen uitzicht meer zijn op herstel. U moet dan dusdanig in de kreukels liggen dat het nooit meer goed komt. U bent aangemeldt voor een WGA uitkering die er van uitgaat dat u nog kunt herstellen. De arbeidsdeskundige van het UWV gaat in een gesprek met u bepalen wat er op termijn nog haalbaar is. U dient wel op de afspraak te verschijnen anders is er geen recht op die WGA uitkering.

Hier kan Truus helemaal niets mee. Je kunt binnen de WGA regeling voor 100 % afgekeurd zijn. Dat kan zelfs voor jaren zijn. Tot u spreekt een ervaringsdeskundige. Inderdaad is herstel op lange termijn dan nog niet uitgesloten.
Maar daar gaat het helemaal niet om! Op dit moment is 100% niet meer en minder dan 100%.
Mocht dat in de toekomst ooit veranderen en het percentage lager worden, dan pas wordt er verder gepraat over reintegreren etc.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is bij het UWV helemaal niets mis gegaan. Vraagsteller is voor deze uitkering aangemeld.

"Loonverlies van minstens 80% met een redelijke kans op herstel
Uw arbeidsongeschiktheid is tijdelijk. U valt onder de regeling WGA."

De arbeidsdeskundige moet nu vaststellen wat die tijdelijkheid inhoud, lijkt me logisch dat daar onderzoek voor nodig is.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op woensdag 28 nov 2012, 12:51: Er is bij het UWV helemaal niets mis gegaan. Vraagsteller is voor deze uitkering aangemeld.

"Loonverlies van minstens 80% met een redelijke kans op herstel
Uw arbeidsongeschiktheid is tijdelijk. U valt onder de regeling WGA."

De arbeidsdeskundige moet nu vaststellen wat die tijdelijkheid inhoud, lijkt me logisch dat daar onderzoek voor nodig is.

Truus is voor 100% afgekeurd. In de beschikking die ze ontving staat dan een datum tot wanneer die beoordeling gaat. De tijdelijkheid is dus al bepaald en zwart op wit aan haar meegedeeld. Tot dat moment blijft 100% 100% ook gezien de onmogelijkheid van de arbeidsdeskundige om met meer dan één functie op de proppen te komen. Mocht er op termijn tijdens een tweede herkeuring een nieuwe situatie ontstaan dan zal dat dan wel blijken. En het is zeer zeker niet de arbeidsdeskundige die de tijdelijkheid van een afkeuring bepaald. Dat is altijd de arts.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op woensdag 28 nov 2012, 12:43: @jans2

Er is helemaal niets mis gegaan bij het UWV. Uit het artikel, waar Trendspray naar verwijst, blijkt dat een onderzoek door twee arbeidsdeskundigen helemaal niet zo ongebruikelijk is.

Ook de rest van dat artikel is zeer interessant voor Truus, dus uitprinten en goed doorlezen.

Ja dat gebeurt wel eens tijdens een keuringsprocedure maar niet als de beschikking al op de deurmat ligt.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Citaat uit een eerder bericht van vraagsteller.

"ik kan volgens de fml functionele mogelijkheden lijst nog slechts 1 functie vervullen.Dus vandaar dat ik het raar vind dat een arb.deskundige van het werkbedrijf mij uitnodigt.er saat op de beschikking 100% arb.ongeschikt (wga uitkering)"

"Loonverlies van minstens 80% met een redelijke kans op herstel
Uw arbeidsongeschiktheid is tijdelijk. U valt onder de regeling WGA."

Er is dus geen sprake van een langdurige termijn, de beschikking geeft enkel dat vraagsteller in aanmerking komt voor de WGA.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerboe schreef op woensdag 28 nov 2012, 13:03:
tijger1 schreef op woensdag 28 nov 2012, 12:43: @jans2

Er is helemaal niets mis gegaan bij het UWV. Uit het artikel, waar Trendspray naar verwijst, blijkt dat een onderzoek door twee arbeidsdeskundigen helemaal niet zo ongebruikelijk is.

Ook de rest van dat artikel is zeer interessant voor Truus, dus uitprinten en goed doorlezen.

Ja dat gebeurt wel eens tijdens een keuringsprocedure maar niet als de beschikking al op de deurmat ligt.

Gerboe,
Zoals ik het begrijp is TS beoordeeld door een verzekeringsarts en arbeidsdeskundige van een kantoor dat in opdracht van het UWV werkt. Zij kunnen volgens mij helemaal niet de beslissing nemen, maar zij schrijven een beoordeling en hebben een adviserende rol.
Het is uiteindelijk het UWV die de uiteindelijke beslissing neemt. En ik denk niet, dat Truus deze al heeft ontvangen.
(Het UWV heeft ook een "eigen" arbeidsdeskundige in huis)

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee-ee, trend spray, arts en AD zijn altijd van UWV en op grond van hun bevindingen wordt een beschikking afgegeven. Wel is er nog een mogelijkheid gebruik te maken van een AD van UWV als een soort coach naar werk, maar ook dat wordt al in de beschikking aangegeven en dat lijkt hier niet het geval.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja-aa Jans, verzekeringsarts en arbeidsdeskundige kunnen ook voor bv. klik hier werken.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@trend spray: het is toch echt nee, zie uw eigen link. Daarin zijn arts en AD in dienst van een ander bedrijf en ondersteunen de client bij een aanvraag. In het geval van TS is er al een beschikking afgegeven DOOR het UWV, op grond van de bevindingen van HUN arts en AD.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

jans2, zou maar stoppen met argumentatie: gaat je niet lukken bij trend ;-)

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

jans2 schreef op woensdag 28 nov 2012, 13:40: Nee-ee, trend spray, arts en AD zijn altijd van UWV en op grond van hun bevindingen wordt een beschikking afgegeven.

Jans, er zijn ook verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen, die in opdracht van het UWV werken. Van dezelfde website van A-REA:

A-REA is sinds tien jaar een bloeiende en toonaangevende organisatie op het gebied van de arbodienstverlening, medisch-arbeidsdeskundige beoordelingen voor gemeenten en overige medische en arbeidsdeskundige advisering.
Wij zijn werkzaam in zowel de private als de publieke markt. Onze opdrachtgevers zijn profit en non-profitorganisaties, gemeenten en UWV. Onze werkwijze kenmerkt zich door professionaliteit, betrokkenheid, snelle doorlooptijden en ondersteuning op maat..........

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar het om ging was dat er een beoordeling is geweest van een verzekeringsarts en een arbeidsdeskundige VOOR het UWV, op grond waarvan er een beschikking is uitgegeven DOOR het UWV. ALS arts en AD van elders zijn ingehuurd door het UWV handelden zij in opdracht van het UWV en zijn in die zin toch te beschouwen als VAN het UWV. Pfffffffffffff.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er een 2e arbeidsdeskundige aan te pas komt is niks mis mee. Dat dit gebeurt na het ontvangen van de beschikking wel.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oke Rim, als Truus 19 okt. echt de beslissing van het UWV heeft ontvangen, dan kan het gaan om een afspraak of een controle/onderzoek.

Als u een WIA-uitkering aanvraagt of heeft, kunnen wij u oproepen voor een afspraak met een verzekeringsarts of arbeidsdeskundige. U krijgt een brief waarin staat waar, wanneer en bij wie u moet komen. U bent verplicht om te komen op deze afspraak. Ook moet u tijdens de afspraak op alle gestelde vragen antwoord geven.
Bron: klik hier

Werk mee aan herstel:
U moet meewerken aan uw re-integratie om zo snel mogelijk weer (meer) aan het werk te gaan. Dit kan ander werk zijn dan het werk dat u eerst deed. U maakt afspraken met de arbeidsdeskundige van UWV over uw re-integratie. De afspraken die u samen maakt staan in uw werkplan. U moet zich aan deze afspraken houden.

Bron klik hier

Voor meer informatie zie de 3 berichten Ron530 :-)

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray

Het is heel leuk dat je je iedere keer weer op Google stort en eindeloos blijft zoeken naar allerlei webpagina's maar probeer eerst nu eens het probleem inhoudelijk te begrijpen. Wat je doet verduidelijkt helemaal niets en schept alleen maar onnodige verwarring.

Er vanuit gaande dat wat Truus vertelt correct is kan je uitgaande van het volgende.

Truus heeft 19 oktober een beschikking ontvangen dat zij 100% arbeidsongeschikt is verklaard. Er moet kans op herstel zijn, want zij praat zelf over een WGA uitkering en niet een IVA uitkering. Omdat er kans op herstel bestaat zal er een inschatting zijn gemaakt over de herstelperiode. Die beschikking zal dus een datum bevatten tot wanneer de uitkering loopt. Dan moet er opnieuw een arts aan te pas komen die dan gaat beoordelen in hoeverre de gezondheidstoestand is veranderd. Komt die arts tot een ander beeld dan gaat de arbeidsdeskundige aan het zoeken of daar meer functies bij te vinden zijn.
Een arbeidsdeskundige op dit moment slaat helemaal nergens op, omdat de beschikking net een maand oud is en de arbeidsdeskundige nog helemaal niet met een veranderde gezondheidstoestand te maken heeft. Hij kan dus nog helemaal niets doen!

Dat ze er toch heen zal moeten staat buiten kijf, alleen gaat ze er wel voor niets heen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

rim69 schreef op donderdag 29 nov 2012, 22:26:

Er vanuit gaande dat wat Truus vertelt correct is kan je uitgaan van het volgende.

Truus heeft 19 oktober een beschikking ontvangen dat zij 100% arbeidsongeschikt is verklaard. Er moet kans op herstel zijn, want zij praat zelf over een WGA uitkering en niet een IVA uitkering.

Tot zo ver, zeg ik dat klopt.

: Omdat er kans op herstel bestaat zal er een inschatting zijn gemaakt over de herstelperiode. Die beschikking zal dus een datum bevatten tot wanneer de uitkering loopt. Dan moet er opnieuw een arts aan te pas komen die dan gaat beoordelen in hoeverre de gezondheidstoestand is veranderd. Komt die arts tot een ander beeld dan gaat de arbeidsdeskundige aan het zoeken of daar meer functies bij te vinden zijn.
Een arbeidsdeskundige op dit moment slaat helemaal nergens op, omdat de beschikking net een maand oud is en de arbeidsdeskundige nog helemaal niet met een veranderde gezondheidstoestand te maken heeft. Hij kan dus nog helemaal niets doen!

Ik snap niet dat je tot deze conclusie kunt komen, zonder te weten wat Truus eigenlijk mankeert, wat de vooruitzichten zijn en wat voor afspraken er zijn gemaakt met het UWV ect.
Als het UWV bv. een re-integratie traject met Truus in petto heeft, (of dat er een re integratie traject loopt) is het toch heel goed mogelijk, dat Truus daarom een afspraak met de arbeidsdeskundige van het UWV heeft.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op donderdag 29 nov 2012, 23:22:
Ik snap niet dat je tot deze conclusie kunt komen, zonder te weten wat Truus eigenlijk mankeert, wat de vooruitzichten zijn en wat voor afspraken er zijn gemaakt met het UWV ect.
Als het UWV bv. een re-integratie traject met Truus in petto heeft, (of dat er een re integratie traject loopt) is het toch heel goed mogelijk, dat Truus daarom een afspraak met de arbeidsdeskundige van het UWV heeft.

Bij loonverlies >80% en veel kans op herstel krijg je een WGA uitkering.
Bij loonverlies >80% en weinig of geen kans op herstel krijg je een WIA uitkering.

Truus spreekt van 100% afgekeurd en WGA dus dan is er sprake van veel kans op herstel.

Van een re-integratietraject kan nog geen sprake zijn, want Truus is momenteel slechts geschikt om 1 functie uit te voeren. Reintegratie is dus nog niet aan de orde.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 09:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rim, Re integratie is toch iets anders dan gaan werken.
Als ik me goed herinner, noemen ze dat bij het UWV ook: "werken aan werk".
M.a.w. wat kun je doen/wat is er nodig/wat zijn de mogelijkheden, om in de toekomst weer aan het werk te kunnen gaan: Re-integreren.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

truus1937 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 15:55: ik heb 19 okt.jl de beschikking ontvangen voor herbeoordeling wia.arb.ongeschikt 100%.opgesteld door verz.arts en arb.deskundige.v.daag wordt ik gebeld door e andere arb.desk. .v.uwv werkbedrijf of ik maandag kan komen voor een gesprek om te kijken hoeveel ik nog kan werken,kan dit zomaar er ligt toch een eenduidige beslissing.ps ik ben door mijn huidige wg ontslagen v.wege ruim 2 jaar ziekte.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

truus1937 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 15:55: ik heb 19 okt.jl de beschikking ontvangen voor herbeoordeling wia.arb.ongeschikt 100%.opgesteld door verz.arts en arb.deskundige.v.daag wordt ik gebeld door e andere arb.desk. .v.uwv werkbedrijf of ik maandag kan komen voor een gesprek om te kijken hoeveel ik nog kan werken,kan dit zomaar er ligt toch een eenduidige beslissing.ps ik ben door mijn huidige wg ontslagen v.wege ruim 2 jaar ziekte.

Sorry ging iets fout.

Truus heeft het over een beschikking " herbeoordeling WIA" en niet over WGA. "Pas" twee jaar ziek en dan al een herbeoordeling?

Afgezien daarvan, vindt het UWV gauw dat je nog van alles kunt doen. Ze kan internetten en bellen, dus ook op en callcenter werken, want ze is blijkbaar niet blind, stom of verlamd. Ze moet ook komen, dus nog mobiel. Ik neem aan dat ze zichzelf kan wassen en aankleden, potje koken en haar eigen huishouden bijhouden, dus werken in de thuiszorg kan ook nog. In de ogen van het UWV zat mogelijkheden

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jawel Tijger, in het tweede bericht van Truus staat WGA.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2012 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op vrijdag 30 nov 2012, 09:22:
Rim, Re integratie is toch iets anders dan gaan werken.
Als ik me goed herinner, noemen ze dat bij het UWV ook: "werken aan werk".
M.a.w. wat kun je doen/wat is er nodig/wat zijn de mogelijkheden, om in de toekomst weer aan het werk te kunnen gaan: Re-integreren.

Als ik me goed herinner is een beetje vreemde uitspraak, want je hebt al uren de materie zitten lezen.

Ik heb al aangegeven waarom re-integratie nog niet aan de orde is en vind het wel best zo. Ik weet waar ik over praat. Jij leest je suf en denkt dat je weet waar je over praat. Dat zal tig pagina's verder nog steeds zo zijn, dus dit is compleet zinloos geworden. Truus is ook al lang afgehaakt.

ve
door verwijderd - Dec 1, 2012 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

en ik ook

ve
door verwijderd - Dec 5, 2012 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Truus,
Als het goed bent U vandaag of gisteren bij de arbeidsdeskundige van het UWV geweest.
Wilt U ons nog vertellen vertellen wat hiervan nu de reden was en hoe het afgelopen is??

ve
door verwijderd - Dec 5, 2012 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed bent...., moet zijn: als het goed is bent....

ve
door verwijderd - Jun 4, 2015 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben nog aan het inlezen, maar dit is ecxat mijn situatie. Hoe is het afgelopen? Ik moet over 14 dagen naar de 2e arbeidsdeskundige. Ik heb zelfs 0 functies waar ik voor in aanmerking kom.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2015 om 03:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

frederique60 schreef op donderdag 4 jun 2015, 00:11: Ik ben nog aan het inlezen, maar dit is ecxat mijn situatie. Hoe is het afgelopen? Ik moet over 14 dagen naar de 2e arbeidsdeskundige. Ik heb zelfs 0 functies waar ik voor in aanmerking kom.

Mijn vermoeden is dat u van ts, Truus1937, niet meer onder ons is en nimmer meer zult vernemen wat u graag wilt vernemen.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2015 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

frederique60 schreef op donderdag 4 jun 2015, 00:11: Ik ben nog aan het inlezen, maar dit is ecxat mijn situatie. Hoe is het afgelopen? Ik moet over 14 dagen naar de 2e arbeidsdeskundige. Ik heb zelfs 0 functies waar ik voor in aanmerking kom.

Hallo, dit onderwerp dateert van 2012. Open een nieuw onderwerp en beschrijf uw situatie eens.
Wellicht krijgt u dan nuttige tips.
Succes.