orgelmuts
door orgelmuts Mar 23, 2012 om 22:32
Voeding & gezondheid

Wie heeft er goede ervaringen met een opruimcoach?

Wij wonen sinds 13 jaar in een eengezinswoning. Aangezien ik een spierziekte heb, hebben wij een traplift in huis waar ik dagelijks gebruik van maak.
Beneden hebben wij de woonkamer, keuken en toilet, boven de slaapkamer, hobbykamer en badkamer en op zolder de wasmachine, droger, verwarmingsketel en opslagruimte.
Voorheen hadden we in de slaapkamer de computer staan en in de hobbykamer zat ik altijd te knutselen.
Maar doordat mijn spierziekte in de jaren geleidelijk is achteruitgegaan, kan ik niet meer zelfstandig boven komen. Dat betekent dus dat ik sinds een jaar mijn computer beneden heb staan en een groot deel van mijn knutselspullen ook.
Het grootste gedeelte van de dag zit ik echter achter de computer, want ik wil eigenlijk toch weer boven op mijn hobbykamer gaan knutselen.
Nu is het overal een grote bende, overal staan knutselspullen, op zolder staan dingen die er al staan sinds we hier zijn komen wonen, in de schuur idem dito. Het probleem is dat ik het overzicht een beetje ben kwijt geraakt doordat ik zelf niet meer overdag naar boven kan.
Maar als mijn spullen naar boven worden gebracht, wil ik wel zien waar ze worden neergezet, want anders zoek ik me rot. Nu zou ik graag een opruimcoach in willen schakelen en zou ik willen weten of iemand van u daar ervaring mee heeft?

Bij voorbaat dank.

3071 16 Rapporteer

pino123
door pino123 - Mar 23, 2012 om 22:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je daar tegenwoordig ook al een coach voor? Zoek gewoon een familielid wat je kan helpen en ruim het netjes op. Wat je niet gebruikt donder je weg, hoe moeilijk kan het zijn?

abarth
door abarth - Mar 23, 2012 om 22:48
845 Antwoorden / 19 Vragen

Heeft u geen famile of vrienden die dit voor niets doen ipv van circa 50 euro per uur?

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 23, 2012 om 23:56
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 22:47]Heb je daar tegenwoordig ook al een coach voor? Zoek gewoon een familielid wat je kan helpen en ruim het netjes op. Wat je niet gebruikt donder je weg, hoe moeilijk kan het zijn?

tja........ik heb 1 zus, maar die heeft dezelfde spierziekte, niet handig dus en ik heb 1 broer, maar die heeft een slechte rug, kan dus niet sjouwen, manlief heeft epilepsie, die wil ik niet boven alleen laten rommelen, die werkt trouwens al de hele week en is daarnaast ook nog mijn mantelzorger. Mijn moeder is 84 jaar, ook geen optie, mijn schoonmoeder bijna 80, die doet elke week de strijk nog voor me, en dan heb ik nog 2 zwagers die een eind weg wonen, dus een beetje moeilijk. Ik bedoel maar.........ik stel die vraag niet voor jan met de korte achternaam natuurlijk, had je zelf ook wel kunnen bedenken @pino

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2012 om 23:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo orgelmuts, ik neem aan dat je niemand hebt in de familie of kennissenkring, anders zou je denkelijk niet hier de vraag plaatsen. Ik heb zelf (moeilijk lopend) zo'n 10 maanden geleden op www.buurtlink.nl een advertentie geplaatst (dat is eerst aanmelden en je volgt "hun bevelen" op) en dan kun je gratis op je postcodeadres hulp vragen. Natuurlijk gaat de zon niet voor niets op (vandaag wel) maar heb heel leuke reacties gehad en heb de in mijn ogen geschikte man gevonden die alles op orde heeft gebracht. Hij vroeg € 50,00 voor de klus maar was wel 5 uur aan het sjouwen. Ik zou zeggen, geef het een schop, hoewel, dat lukt je niet, hé? Succes.

orgelmuts
door orgelmuts - Mar 23, 2012 om 23:59
632 Antwoorden / 58 Vragen

ik ga s rond neuzen op buurtlink, lijkt me een goed plan, bedankt @tenormin.

jo
door jorisw - Mar 24, 2012 om 08:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 23:05]Hij vroeg € 50,00 voor de klus maar was wel 5 uur aan het sjouwen.

Een tientje per uur? Waar woont hij? HIj mag bij mij voor dat geld iedere week de boel wel komen opruimen :-)

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2012 om 09:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

jorisw, dat begrijp ik dat je dat zou willen: zo iemand doet dat niet als "werk" en al helemaal niet iedere week, hoor. Gewoon een 65+ die zo nu en dan een extraatje wil verdienen. Maar ik was wel goed voor hem! :-)
Beiden blij.

op
door opruimen - Oct 28, 2012 om 14:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Orgelmuts,

Ik wou u vragen of u inmiddels al hulp heeft.
En waar u woont of bij welke grote plaats mag ook.
Aangezien ik u wel wil helpen.

Cookies
door Cookies - Oct 28, 2012 om 14:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=opruimen schreef op zondag 28 okt 2012, 14:55]Beste Orgelmuts,

Ik wou u vragen of u inmiddels al hulp heeft.
En waar u woont of bij welke grote plaats mag ook.
Aangezien ik u wel wil helpen.

GRATIS, neem ik aan? Zo nee: het is hier geen Marktplaats.

tenormin
door tenormin - Oct 28, 2012 om 15:46
16826 Antwoorden / 108 Vragen

O.T.Al heel lang niets van orgelmuts vernomen, hoop dat het goed met haar gaat. Normaal kwam er altijd een berichtje terug van haar, dus ongewoon.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 29, 2012 om 23:47
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=pino123 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 22:47]Heb je daar tegenwoordig ook al een coach voor? Zoek gewoon een familielid wat je kan helpen en ruim het netjes op. Wat je niet gebruikt donder je weg, hoe moeilijk kan het zijn?

@pino123

Pffffff.........ik zit dit na een half jaar s terug te lezen en dacht bij mezelf: Ik had zeker een slechte dag, want ik heb je wel een heel bitcherig antwoord gegeven. Excuses daarvoor.

Gr. Wilma.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 29, 2012 om 23:48
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=opruimen schreef op zondag 28 okt 2012, 14:55]Beste Orgelmuts,

Ik wou u vragen of u inmiddels al hulp heeft.
En waar u woont of bij welke grote plaats mag ook.
Aangezien ik u wel wil helpen.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 29, 2012 om 23:53
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=opruimen schreef op zondag 28 okt 2012, 14:55]Beste Orgelmuts,

Ik wou u vragen of u inmiddels al hulp heeft.
En waar u woont of bij welke grote plaats mag ook.
Aangezien ik u wel wil helpen.

Oeps, ging wat verkeerd.
Inmiddels is er wel iemand geweest voor een paar middagen.
De knutselspullen staan weer boven in elk geval, administratie is gesorteerd, mijn kledingkast is uitgeruimd, 6 zakken kleding naar de kringloop, een aantal spullen bij het grof vuil, keuken opgeruimd. t Is nu alleen nog (weer) een janboel in de kamer omdat zowel mijn man als ik 4 weken zijn opgenomen geweest, maar hopelijk kunnen we dat binnenkort wel weer oppakken

@tenormin

Vandaar dat ik niet heb gereageerd, ik ben idd meestal wat vlotter met terugkoppelen.
Maar ja........ff 4 weken er tussenuit geweest, dat hakt erin.

tenormin
door tenormin - Oct 29, 2012 om 23:59
16826 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. Je weet, ik ben een mensenmens, dus blij dat het jullie weer iets beter gaat. Take care.

pino123
door pino123 - Oct 30, 2012 om 08:05
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op maandag 29 okt 2012, 23:47][quote=pino123 schreef op vrijdag 23 mrt 2012, 22:47]Heb je daar tegenwoordig ook al een coach voor? Zoek gewoon een familielid wat je kan helpen en ruim het netjes op. Wat je niet gebruikt donder je weg, hoe moeilijk kan het zijn?

@pino123

Pffffff.........ik zit dit na een half jaar s terug te lezen en dacht bij mezelf: Ik had zeker een slechte dag, want ik heb je wel een heel bitcherig antwoord gegeven. Excuses daarvoor.

Gr. Wilma.

Hai Wilma,

Ik las hetzelfde (bij mij) en dacht bij mijzelf ik had kennelijk ook een slechte dag ;-)

op
door opruimen - Oct 30, 2012 om 14:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=orgelmuts schreef op maandag 29 okt 2012, 23:53][quote=opruimen schreef op zondag 28 okt 2012, 14:55]Beste Orgelmuts,

Ik wou u vragen of u inmiddels al hulp heeft.
En waar u woont of bij welke grote plaats mag ook.
Aangezien ik u wel wil helpen.

Oeps, ging wat verkeerd.
Inmiddels is er wel iemand geweest voor een paar middagen.
De knutselspullen staan weer boven in elk geval, administratie is gesorteerd, mijn kledingkast is uitgeruimd, 6 zakken kleding naar de kringloop, een aantal spullen bij het grof vuil, keuken opgeruimd. t Is nu alleen nog (weer) een janboel in de kamer omdat zowel mijn man als ik 4 weken zijn opgenomen geweest, maar hopelijk kunnen we dat binnenkort wel weer oppakken

@tenormin

Vandaar dat ik niet heb gereageerd, ik ben idd meestal wat vlotter met terugkoppelen.
Maar ja........ff 4 weken er tussenuit geweest, dat hakt erin.

Hallo Orgelmuts,

Ben blij om te horen dat iemand u al heeft geholpen,en vervelend meer dan ,van de 4 weken.
Mijn aanbod blijft lopen.Veel sterkte de komende tijd.