cvtechnieker
door cvtechnieker Feb 16, 2015 om 20:12
Huishouden & energie

Wie heeft er slechte ervaringen bijHenschoten en zonen bedden en matrassen

Onderstaande mail heb ik via Facebook verzonden naar de firma Henschoten en zonen. Waarom via Facebook....... mailadres schijnt niet te werken, telefooncentrale wordt schijnbaar aangelegd ( info nummer is een 06 nummer, beetje vreemde smoes) en afspraken worden niet nageleefd. Uiteraard heb ik hun erop gewezen dat mijn bericht ook hier geplaatst zou worden om mijn woorden kracht bij te zetten, maar ook vermeld dat wanneer er nu wel een oplossing komt dit hier ook vermeld wordt. Tot die tijd voor iedereen de waarschuwing KOOP HIER NIETS !!!
Mochten er mensen zijn met andere ervaringen dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.
********************************************************************************************************************* Nog nooit zo´n slechte service meegemaakt als bij uw bedrijf .......
In augustus hebben wij een matras aangekocht bij uw filiaal in Eindhoven op advies van een oudere dame die daar werkzaam is inclusief het bedlinnen.
In Januari terug geweest bij het filiaal en daar een jonge man aangesproken met de mededeling dat ons matras 2 enorme kuilen heeft van het liggen, dit zou volgens hem niet mogen en een medewerker zou die dag of een dag later contact met ons opnemen voor een afspraak om te komen kijken en een nieuw matras meenemen.
De medewerker (Ger) belde precies één week later voor een afspraak op zaterdagochtend.......
Toen hij 3 uur later dan afgesproken aankwam zei hij meteen dat dit géén goed matras was !!!!!, dit was een matras voor in een caravan of dergelijks...... dus dan mag deze wel kuilen bevatten na één half jaar ??
Hij zou dit met de manager van het filiaal bespreken later die dag en wij zouden van hem verder iets vernemen.
Toch zijn wij ook maar even naar het desbetreffende filiaal gegaan en werden daar aangesproken door een jonge dame met een niet Nederlands uiterlijk ( dit om de persoon aan te geven wie het betreft) die meer belangstelling had voor haar GSM die ze tijdens ons gesprek geregeld gebruikte voor berichten te versturen. Ook hier ons verhaal bij gedaan en de manager zou ons uiterlijk op maandag iets laten weten.
U begrijpt het al....... we zijn nu ruim 3 weken verder en tot op heden nog niets vernomen.
Wij voelen ons behoorlijk beetgenomen door uw firma en de hoop op een goede afloop is inmiddels vervlogen.

In afwachting uwer reactie,

9346 22 Rapporteer

user123
door user123 - Feb 16, 2015 om 23:05
1346 Antwoorden / 3 Vragen

En... Heeft u veel te lichte (caravan) matrassen gekocht ?

U blaast het verhaal wel enorm op, maar over de klacht zelf en waarom dat de winkel is aan te rekenen hoor ik u niet.

Het is beter om te focussen op de hoofdzaak dan allerlei bijzaken te noemen.

cvtechnieker
door cvtechnieker - Feb 17, 2015 om 06:45
80 Antwoorden / 15 Vragen

Beste user, ik blaas het verhaal niet op maar hebben onze aankoop gedaan op advies van de medewerker na vele matrassen te hebben getest.
Zelfs al zou het een campingmatras zijn mag ik toch aannemen dat deze ook goed dient te zijn, of wilt u niet fatsoenlijk liggen tijdens uw vakantie ?

user123
door user123 - Feb 17, 2015 om 20:18
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=cvtechnieker schreef op dinsdag 17 feb 2015, 06:45]Beste user, ik blaas het verhaal niet op maar hebben onze aankoop gedaan op advies van de medewerker na vele matrassen te hebben getest.
Zelfs al zou het een campingmatras zijn mag ik toch aannemen dat deze ook goed dient te zijn, of wilt u niet fatsoenlijk liggen tijdens uw vakantie ?

Waarom haalt u dan zoveel bijzaken erbij ?

Een TSJAKKAAA beddenzaak kun je toch niet serieus nemen. Wanneer ik een goede matras wil ga ik naar een goede beddenzaak.

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2015 om 14:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier.

so
door someone1234 - May 4, 2015 om 14:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn vriend had een bed gekocht bij hun en zeiden dat er 2 weken levertijd was... uiteindelijk na veel smoesjes hebben we het bed gekregen... is nog altijd steeds goed, maar dan nog of leverancier had problemen of het was er niet en toen hadden andere mensen het wel al maar wij niet maar er zou wat geregeld worden hier niks meer van vernomen, ondertussen gratis levering en 2 gratis kussens werden ons beloofd door hoofdkantoor. uiteindelijk toen we gingen dreigen met dat we het bedrag wat we al aanbetaald hadden terug wouden belden ze ons anderhalve week later op dat het bed er was dus uiteindelijk 3 maanden later moesten ook bellen 1 dag voor afgesproken dag van levering hoelaat het geleverd zou worden. toen wij belden had telefoon centrale problemen en 20 min voor sluitingstijd toen we eindelijk gehoor kregen hebben ze de telefoon op offline gezet dat ze gesloten waren, wij filiaal roermond (waar wij het bed besteld hadden opgebelt en dit kon niet volgens de medewerker. hij heeft toen een 06 nr gebeld en die zouden ons terug bellen.. na een tijdje gewacht te hebben belde die. maar moesten ook paar keer boos worden in die 3 maanden. bij levering klopte het resterende bedrag niet. hadden gewoon bezorgkosten erbij laten staan en die er niet afgerekend uiteindelijk deze toch niet hoeven te betalen en kussens zouden met de post nakomen uiteindelijk na weer veel bellen kwamen die 2 weken later... dus ook wij hebben veel problemen gehad met henschoten en zonen en raden dus ook om daar niks te kopen. zijn oplichters!

m.
door m.vonk - May 9, 2015 om 14:25
5 Antwoorden / 1 Vragen

Op 15 december vorig jaar een boxspring besteld bij het filiaal in Helmond. Vanwege de afwijkende maat zou de levertijd " iets langer " duren dan normaal. Na 3 maanden hebben we gebeld naar het infonummer en het bed zou over 2 weken bezorgd worden. We hebben 2 dagen ervoor ons oude bed uit elkaar gehaald en weg gedaan en sliepen met ons matras op de grond zodat er ruimte was voor het nieuwe bed. Helaas kwam het bed niet. Ondertussen ben ik van de trap gevallen en heb ik mijn stuitje op 2 plaatsen gebroken waardoor het slapen op de grond zeer pijnlijk was. Weer gebeld naar de infolijn en er was een foutje gemaakt en het bed zou nu echt over 2 weken komen. Niet dus. Om een lang verhaal kort te maken is ons 3 keer door de medewerksters van de infolijn beloofd dat het bed over 2 weken bezorgd zou worden wat niet gebeurd is. We hebben 24 keer geprobeerd telefonisch contact op te nemen met het filiaal in Helmond wat niet lukte. We zijn 4 keer persoonlijk bij de winkel geweest om een oplossing te vinden. De 3e keer werden we geholpen door Dirk die het persoonlijk zou oplossen. 2 weken later nog niets gehoord dus weer langs bij de winkel. Dirk bleek er niet meer te werken en zijn collega's wisten nergens van. De opmerking van een van de verkopers; " Waarom komt u hier nu pas mee?". We zouden worden gebeld door het hoofdkantoor. Tijdens dat gesprek werd ons vermeld dat ons bed niet geleverd kon worden en we zouden een ander vergelijkbaar model krijgen. 5 maanden na aankoop kregen we afgelopen woensdag eindelijk ons bed. Ondanks dat op de bon staat dat het neergezet wordt waar de klant wil, werd alles achter de voordeur gezet en weigerden de bezorgers het naar boven te brengen. Zelf alles naar boven gebracht en begonnen met in elkaar te zetten. Er zat geen montagevoorbeeld bij dus zelf uitzoeken hoe het moest. Er zat een matrastopper bij die niet geschikt was voor een elektrische boxspring en met een andere afmeting dan het bed. Al snel zagen we dat het bed niet compleet was en dat het hele stalen frame waar de poten ingedraaid moeten worden bij beide boxsprings ontbrak. Gebeld naar het infonummer en er zou afgelopen vrijdag een monteur komen. Dat was mijn verjaardag en we zouden met ons gezin uit eten gaan. Omdat we alles afgehandeld wilden hebben en eindelijk in een bed wilden slapen hebben we onze plannen maar afgezegd. De monteur is niet komen opdagen dus heel de middag voor niets zitten wachten. Zaterdag gebeld naar het infonummer en ik zou direct worden terug gebeld omdat ze meteen de monteur ging bellen waarom hij niet geweest was. 2 uur later zelf maar weer gebeld en de medewerkster zei dat ze de monteur nog niet had kunnen bereiken. Op mijn vraag waar ik een officiele klacht kon indienen kreeg ik een emailadres: management@henschotenenzonen.nl, waar we nu maar mee aan de slag gaan. Op dit punt hebben we er echt geen enkel vertrouwen meer in.

hansje klein
door hansje klein - May 9, 2015 om 14:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klachten worden hier ook NIET in behandeling genomen........

http://www.klachtenkompas.nl/henschoten-en-zonen

vr
door vrouw28290 - May 20, 2015 om 14:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben 6 stoelen gekocht bij Henschoten en zonen...er werden 5 dezelfde en 1 andere bezorgd.
1e telefoontje : sorry foutje van de bezorger, we nemen contact met u op.
alle 10 telefoontjes en mailtjes daarna bleven onbeantwoord...wel telkens de belofte om terug gebeld te worden. Het laatste telefoontje kregen we te horen dat dit bij de aankoop was verteld, (wie koopt er 5 dezelfde stoelen en 1 compleet andere?? nou ik niet)! we hadden er korting voor gekregen, (nergens op de bon terug te vinden)! van mij een koude douche...

1 tip: koop NOOIT iets bij henschoten en zonen!

zoekster
door zoekster - May 20, 2015 om 14:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zijn veel slechte woon/slaapmeubel zaken, maar een bedrijf dat niet bij de CBW is aangesloten moet je echt mijden. Je kunt nergens verhaal halen, alleen bij de rechter. Bij een bedrijf dat aangesloten is bij de CBW kun je altijd nog naar de geschillencommissie wonen.

Dat van die stoelen is helemaal een bizar verhaal.

Misschien een idee om de belbus van Kassa in te schakelen.

Voor contact met de redactie klik linksonderaan deze pagina.

m.
door m.vonk - May 20, 2015 om 14:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons is het nog altijd niet opgelost. Ondanks dat de medewerkster aan de telefoon beweerde dat ik direct de volgende dag na mijn mail terug gebeld zou worden door het hoofdkantoor, is dat nooit gebeurd. Op de klacht via mail wordt niet eens gereageerd. Nadat er woensdag 2 monteurs zijn geweest, kwamen we tot de conclusie dat we onderdelen hebben gekregen van 3 verschillende bedden. Nog een geluk dat ik thuis was want volgens de infolijn zouden ze laat in de middag komen, terwijl ze om 12:15 uur aan de deur stonden. Ze hebben de verkeerde poten van het bed meegenomen en de juiste poten besteld. Nu precies een week later en nog niets ontvangen. Bij de infolijn wordt gezegd dat ze niet kunnen zien of de monteurs de poten daadwerkelijk besteld hebben, dus als we na 2 weken nog niets hebben gehad moeten we maar even bellen. Ons bed staat nu op 2 houten balken ipv poten en zoals het er nu aan toe gaat hoop ik maar dat dat de nieuwe trend wordt. Die koude douche lijkt me een heel goed plan!!!

zoekster
door zoekster - May 20, 2015 om 14:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@m.vonk.

Heeft u een rechtsbijstandverzekering?

ma
door maalst1965 - Jul 10, 2015 om 11:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb niet alle reacties gelezen want ik had geen zin om nog meer slechte verhalen over dit bedrijf te horen. Ik heb kussens gekocht via de website en die waren op voorraad. De website ziet er niet erg gelikt uit (dat was misschien al wel een eerste indicatie over hoe het bedrijf zelf georganiseerd is) de bestelling verliep prima en natuurlijk verloopt het incasseren van het geld ook snel en goed.
Maar dan: ik kreeg nog wel een order bevestiging en daarna bleef stil, diverse mails gestuurd nooit een reactie op gekregen. toen maar gaan bellen, na een aantal pogingen kwam ik er door en werd mijn klacht netjes aangenomen door een mevrouw die: collega's ontlaste door snel telefoon van hen weg te nemen maar geen punt ik zou terug gebeld worden, niet dus. dus de dag erop maar weer een keer gebeld, zelfde verhaal min of meer. zo ook de derde dag. ik geeft het op want dat bedrijf is de moeite van de frustratie niet waard.
Advies: DOE ER GEEN BESTELLING WANT HET KOST JE NAAST GELD OOK NOG VEEL ENERGIE EN FRUSTRATIE.

carolyn
door carolyn - Jul 23, 2015 om 16:52
39 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo
ja hier nog zo iemand , ik heb een martas besteld 29 juni ,betaald , maar verder niets meer gehoord , en nu zijn ze onberijkbaar , de site is zogenaamd onder onderhoud ,en telef; kun je ze ook niet bereiken dan krijg je de mededeling dat alle lijnen in gesprek zijn , nu lees ik dat ze bij de kamer van koophandel uitgeschreven zijn , wie weet hier meer van

cvtechnieker
door cvtechnieker - Jul 23, 2015 om 18:56
80 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie dat mijn berichten via messenger naar hun ook weg zijn en hun Facebook ook is verdwenen, vrees dus het ergste

hutch
door hutch - Jul 30, 2015 om 14:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op 28 juli 2015 is Henschoten B.V. (handeld onder de naam: Henschoten en Zonen internationale faillissementen) -zelf- failliet verklaard.

carolyn
door carolyn - Jul 30, 2015 om 16:23
39 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hutch
Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt , dat er dan zo weinig reacties komen van mensen die ook gedupeerd zijn , want ik zal toch niet de enige zijn . Misschien besteed KASSA er wat tijd aan.
Maar intussen ben je wel je geld kwijt, en het vertrouwen om wat op internet te bestellen word ook minder.

fa
door familie b - Jul 30, 2015 om 17:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas zijn wij ook gedupeerd voor 79 euro + nog eens 100 euro. Zonder enige producten in ontvangst genomen te hebben. Al maanden hiermee bezig geweest elke keer van het kastje naar de muur gestuurd. Geen reacties helemaal niks. Als je al enig contact kreeg hielden ze maar vol dat ze absoluut niet failliet zijn. Voor in het vervolg nooit meer een aanbetaling ergens doen!! Een tip: Bel je rechtsbijstandsverzekering, en zij kunnen je vertellen wie de curator is. Misschien is daar nog iets te behalen.

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2015 om 18:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is de curator

mr. K. van de Peppel
Adres: Postbus 132
3430 AC Nieuwegein
Telefoon: 030-6013510

Verwacht er verder niets van. Meestal valt er niets te halen en als consument sta je achteraan de rij.

hutch
door hutch - Jul 31, 2015 om 13:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=carolyn schreef op donderdag 30 jul 2015, 16:23]Hallo Hutch
Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt......
Klik * * en vul de naam 'Henschoten' in onder 'Rechtspersoon'.

ma
door markosa - Aug 9, 2015 om 11:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij ook een bed gekocht. Paar weken voor levering worden we gebeld dat het iets langer kan duren. Minimaal 2 weken later of we konden kiezen voor een ander bed. Wij hadden besloten om op ons bed te wachten maar dat we er wel vanuit gingen dat we daarbij gecompenseerd zouden worden. De volgende dag werden we gebeld dat we het bed alsnog konden krijgen op de afgesproken leverdatum omdat er een klant zijn aankoop had geannuleerd. Fijn!..
Toen het bed geleverd werd zat daar geen topmatras bij, die konden we ophalen in de winkel zeiden de bezorgers! Wij 80 euro in rekening gebracht voor het topmatras want dat was de prijs daarvoor volgens de bezorgers. Toen ze weg waren kwamen we erachter dat het het verkeerde bed was! Bellen met het hoofdkantoor haalde niets uit en bij de winkel ook geen gehoor! Dan maar langs de winkel maar daar hing een papiertje op de deur met daarop dat ze wegens omstandigheden gesloten waren met een telefoon nummer eronder!
Aan de telefoon hoorde we dat het nummer van een advocaten kantoor is en dat henschoten en zonen failliet waren! Nu hebben we het verkeerde van minder kwaliteit bed zonder topmatras! Nu zitte we met extra kosten van 300 euro om het bed nog een beetje comfortabel te maken!

carolyn
door carolyn - Aug 9, 2015 om 17:29
39 Antwoorden / 15 Vragen

Ja Markoza
Er zijn wat slegterikken in de wereld , geld aannemen en wetend dat je failliet bent ,en ze komen er gewoon mee weg of beginnen ergens anders weer opnieuw , tijd voor een andere aanpak voor zulke mensen , ik kan ook naar mijn geld fluiten zonder iets ontvangen te hebben.je word heel onzeker om nu nog wat via internet te bestellen.

s.
door s.b. - Aug 19, 2015 om 21:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allen,

Ik heb ook een bestelling gedaan twee maanden geleden. Heb van de 450 maar een aanbetaling gedaan van 50 euro. Werd vandaag gebeld dat deze week het bed gratis wordt bezorgd (eerst was de afspraak dat ik hem zelf zou komen ophalen) omdat de winkel in Tilburg gesloten is (lees nu dat ze failliet zijn verklaard, waarom zegt ze het niet gewoon eerlijk dan?). Mevrouw (die anoniem belde) zei wel dat ik contant moest betalen. Nu ik deze dingen zo lees, heb ik de neiging naar ze te bellen om te zeggen dat het allemaal niet meer hoeft. Liever 50 euro kwijt dan 450 kwijt aan een bed die niet de juiste is ofzo

Wat zeggen jullie?