sira
door sira Feb 28, 2015 om 12:00
Computers & telefonie

Wie heeft ervaring met CorelDraw?

Is er iemand op het forum die met CorelDraw werkt? Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Ik werk met CorelDraw X6 en 2 jaar geleden heb ik een voorgedrukt zwart/wit formulier gescand en opgeslagen in Draw. Het formulier bestaat uit in te vullen regels en blokjes die aangevinkt of zwart gemaakt moeten worden. Iedere regel kan ik afzonderlijk invullen. Kortom, het lijkt op een te bewerken PDF-bestand.
Nu is de inhoud van het formulier gewijzigd en moet ik een nieuwe inscannen en weer werkbaar maken. Ben weer aan het scannen gegaan en heb het formulier weer opgeslagen in CorelDraw. Alleen ik krijg hem nu niet meer zoals het oude formulier. Zoals ik al zei kon ik voorheen iedere regel, blokje of afbeelding apart selecteren, maar nu wordt de gehele pagina geselecteerd. Het oude formulier kon ik bewerken zoals je een foto bewerkt. Wat doe ik fout? Ik weet niet meer hoe ik het destijds heb gedaan.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen.

1223 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2015 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

CorelDraw heeft een Helpfunctie, net als ieder ander programma. Daar al gekeken?

sira
door sira - Feb 28, 2015 om 12:14
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, de helpfunctie ken ik, maar ook daar kan ik het niet vinden.

Dank je wel.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2015 om 12:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat klik hier bij de studielessen niet ergens tussen wat u zoekt?

sira
door sira - Feb 28, 2015 om 12:45
2322 Antwoorden / 24 Vragen

@aurora1

Helaas, daar kan ik het ook niet vinden, Dank voor je hulp..
Ik zit me zelfs af te vragen of ik het destijds op een oude versie van Draw heb gemaakt. Of dat ik het eerst in het oude Photodraw heb gemaakt en toen heb opgeslagen als een CorelDraw bestand. Vaak is het probleem met deze programma's dat ze er in de jaren niet eenvoudiger op worden. Ik werk al 15 jaar met CorelDraw en de versie 7 vond ik het meest eenvoudig werken.
Misschien dat ik nu te ingewikkeld bezig ben en niet op de eenvoudige oplossing kan komen.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2015 om 13:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens bij uw vraag van 2013 klik hier, mogelijk vindt u daar o.a. antwoord over wanneer en met welk programma u destijds e.e.a. gedaan heeft?

sira
door sira - Feb 28, 2015 om 14:12
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Jee aurora1, dit kon ik mij niet eens meer herinneren.
Ben gelijk naar mijn documenten gegaan en het blijkt dat ik die op Coreldraw 7 heb gemaakt, de oude versie dus. Dat zou betekenen dat ik nu waarschijnlijk met de nieuwe versie andere handelingen moet verrichten dan voorheen.
Dan gaan we weer verder met puzzelen. Eventueel proberen of de oude versie van CorelDraw op Windows7 wil werken (mits ik die nog ergens heb).

aurora1
door aurora1 - Mar 1, 2015 om 15:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Corel 7 zou op W7 moeten werken volgens Corel: klik hier. Dat wordt dan even zoeken naar versie 7.....

door 1953 - Mar 1, 2015 om 17:47
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Had ervaring met CoralDraw, gebruik het niet meer.

sira
door sira - Mar 1, 2015 om 18:05
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Ben de hele dag weggeweest, vandaar dat ik nu pas reageer.

Heb het gisterenavond op een andere manier gedaan, omdat ik niet meer weet hoe ik het destijds heb gemaakt. Maar in middels staat het er perfect in.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Sira

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2015 om 18:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 1 mrt 2015, 17:47]Had ervaring met CoralDraw, gebruik het niet meer.

Geweldig antwoord; daar kan TS iets mee.....

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 11:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en dank voor het melden.