ly
door lyhnn Mar 30, 2015 om 12:06
Geldzaken & recht

Wie heeft gelijk, hulp nodig....

Binnen een half jaar na aankoop ging mijn laptop kapot. Ik heb deze bij een plaatselijke winkel gekocht, die service en een eigen ict medewerker heeft. Ik dacht wel zo fijn aangezien ik weinig verstand heb van computerzaken.
Mijn laptop werd door de winkel netjes opgestuurd naar Asus, omdat hard-disk kapot bleek, werd dit kosteloos vervangen omdat ik nog garantie had.
Ik had bij de winkel ook een pakket gekocht (word, excel) en een printer. Dit is destijds keurig thuis allemaal geinstalleerd. De ict medewerker van de winkel gaf aan dat na terugkomst van mijn laptop dit alles weer keurig zou worden teruggezet op mijn laptop (service). Een aantal weken verder kreeg ik telefoon dat mijn laptop retour was. Bij ophalen bleek ik 25 euro te moeten betalen, niet afgesproken en vond dit eigenlijk geen service, maar de man in de winkel gaf aan dat dit moest. Ik gaf hem nog aan wat de ict medewerker tegen mij had gezegd, maar ah fijn.....ik ging over tot betaling.
Thuis bleek mijn laptop wel te werken, maar kreeg ik mijn printer niet gekoppeld en waren niet al mijn programma's terug zoals ze voorheen stonden. Dit zou wel worden gedaan. Toen ik hierover de winkel belde, bleek dat de ICT medewerker een andere baan had en niet meer werkzaam was. Een andere ict medewerker hebben ze niet. Ik hield voet bij stuk en gaf aan wat de afspraken waren, ik vroeg of de man die ik eerder sprak bij ophalen van mijn laptop mij wilde terugbellen.
Ik werd teruggebeld, niet door de man van de winkel, maar door een ict bedrijfje uit een ander dorp. Zij hadden de opdracht gehad het allemaal bij mij in orde te komen maken. Niet mijn opdracht, maar van de winkel en ik dacht ok, dat is fijn. De man van het ict bedrijf is bij mij thuis geweest, heeft alles in orde gemaakt (printer bleek stuk, wat een geluk heb ik, maar werd ook kosteloos gemaakt omdat het binnen de garantie valt).
Tot mijn grote verbazing ontving ik van de winkel waar ik mijn spullen had gekocht een rekening van 100 euro. Na 2 maal bellen om te vragen waarom ik de rekening moet betalen, terwijl hun ict medewerker had toegezegd dat alles in orde kwam na terugkomst van mijn laptop, zoals hij was.......zei de winkeldame dat de man van de winkel mij zou terugbellen. Tot nu toe (2wk later) geen telefoontje, maar wel een herinnering van de rekening. Hadden hun mij niet moeten vragen of ik een extern bureau wilde? En moet ik dit wel betalen, waar is hun service en wat betekent het woord van hun toenmalige ict medewerker? HELP.........

737 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2015 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt dat andere bedrijf niet besteld, dus ik zou niet betalen. Stuur de nota terug en verwijs ze naar die winkel.

uwjurist
door uwjurist - Mar 30, 2015 om 12:33
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

U hebt al meer betaald dan u zou hoeven te betalen. U hebt immers garantie. Protesteer schriftelijk per aangetekende brief tegen de nota van uw winkelier en betaal deze niet. Dat zij u de kosten van een derde - die zij noodgedwongen moeten inschakelen vanwege het vertrek van hun medewerker- in de schoenen willen schuiven is niet terecht.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2015 om 12:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op maandag 30 mrt 2015, 12:12]U hebt dat andere bedrijf niet besteld, dus ik zou niet betalen. Stuur de nota terug en verwijs ze naar die winkel.

De factuur komt van de winkel.

Zou de winkelier vragen naar een kopie van de door jou ondertekende opdracht.

edrick3
door edrick3 - Mar 30, 2015 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo lyhnn,

Gelukkig heb je de computer en de printer weer werkend thuis staan.

Zou de nota niet betalen.
Je hebt daartoe geen opdracht verstrekt.
Schrijf de winkel een brief en wijs ze op de garantie + de gemaakte afspraken (al heb je die niet zwart op wit).
Zet er vriendelijk bij dat je nu juist voor die winkel gekozen hebt ivm de service, ;-)

Suc6

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer