Wie kan mij helpen de met de juiste keuze van een nieuwe energieleverancier.
Wie kan mij helpen met de juiste keuze te nemen van energieleverancier.Ik heb er echt geen verstand van en vind het moeilijk om over te stappen. 4 jaar geleden met mijn domme kop naar rwe gegaan was destijds essent.Bij essent was de energie wel hoog maar daar was het verbruik toen ook naar. Helaas is het verbruik bij rwe op raadselachtige wijze alsmaar hoger geworden en mij electriciteitsaparaten steeds minder. Het gekke is dat ze de piek en dal meter ook nog eens omdraaide en ik geen gelijk krijg bij rwe en essent zegt het geschil met hun op te lossen. Ik weet niet wie voor mij het beste is. Mijn verbruik lag in 2006 rond de 5000 tegenwoordig 7700 kub. gas is normaal rond de 1800 dit jaar 2300 Ik moet twee meterstanden doorgeven die op enkel tarief berekent worden maar zoals ik al zei ze hebben de dag en nachtmeter omgedraait. Wie ow wie kan mij vertellen wat ik het beste kan pakken. moet ik gas en electra of afzonderlijk een overstap doen of enkel met electra wie ow wie wil me helpen ik ben radeloos.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Je verbruik zal niet avhangen van aan wie je betaalt. Energielevering bestaat uit 2 delen: 1: het netwerkdeel 2: het administratieve gedeelte
Bij overstap krijg je ook geen andere kabel naar je huis, je blijft gewoon op hetzelfde netwerk. Bij de een betaal je echter meer voor 1 kwh dan bij de ander.
Welke meter voor dag en welke voor nacht gebruikt wordt maakt ook niets uit. Het verbruik in een bepaalde periode wordt opgeteld en berekend tegen enkeltarief.
Ik heb me aangemeld via de vastelastenbond. Dan meldt je je als groep, als bond, aan bij 1 leverancier en heb je zeg maar kwantumkorting. Ze blijven ook jaarlijks zoeken naar de beste/goedkoopste. Dus betaal je niet teveel. Technische kwaliteit maakt niks uit. Daar kan je niet voor kiezen.
De overstap naar een andere leverancier is wellicht interessant maar zal in de marge zijn. Stroom en gas hebben een bepaalde prijs die maar centjes (per m3 of KWh) van elkaar verschillen alhoewel je daar wel voordeel in kan behalen natuurlijk van een paar tientjes per jaar.
Je dag en nachttarief maakt niet uit aangezien je toch enkeltarief hebt (wordt gewoon opgeteld bij elkaar en tegen 1 prijs verrekend)
Dat je gebruik omhoog is kan natuurlijjk. Nieuwe TV ofzo, koude winter gehad of andere redenen.
Wat altijd goed is is natuurlijk zuiniger doen of zelf doen. En met zelf doen bedoel ik zelf de warmte en stroom opwekken met zonnewarmte en zonnestroom. Goed voor het milieu en je bankrekening. Kan misschien zelfs gratis en deel je je besparing zonder geld uit gegeven te hebben.
Wat de voorgangers hier boven zeggen aangaande je dubbelle meter klopt. Als je ondanks een dubbelle meter een enkel tarief hebt word idd alles gewoon bij elkaar opgeteld. Dus dit zou qua leverancier geen verschil moeten maken.
Om een goed oordeel te kunnen maken zijn er ook onafhankelijke sites die aan de hand van je gebruik van het voorgaande jaar een berekening maken om te kijken welke leverancier het voordeligst voor je is. Je moet dan denken aan bv www.gaslicht.com Op deze site word bv ook aangegeven wat voor bonus je dan eventueel krijgt en ze hebben ook altijd leuke acties van verschillende leveranciers die alleen voor deze site gelden. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.
Als lid van de consumentenbond maak ik gebruik van hun Energievergelijker. Zij gebruiken all in prijzen, dus incl. alle vaste lasten. Mijn einde jaarcontract is half september. Jaarlijks ga ik de begin juli (nieuwe prijzen zijn dan bekend) kijken waar mijn voordeel ligt en maak dan ook gebruik van zgn Welkomstpremies e.d.. Werkt prima, wissel dan jaarlijks zonder problemen en haal dan voordelen van meer dan €200/jr. Overstappen loopt goed en ook de contractdatum houden ze in de gaten. Evt beeindigingskosten worden zonodig door enkele leveranciers ook betaald. Succes. Theo
Wij zijn klant bij Green Choise. Gegarandeerd groene stroom (je kunt zelfs kiezen voor uitsluitend windenergie uit eigen land) én groen gas. GC is altijd iets goedkoper dan het regionale energiebedrijf. Wij hebben dubbel tarief, dus betalen voor gebruik snachts en in het weekend minder. Dat scheelt aanmerkelijk. GC stuurt begrijpelijke nota's en je kan er altijd terecht met vragen. Als je een geschikt dak hebt, kun je zelfs een zonnepaneel van hen krijgen! (zie voorwaarden op hun website)
Wij hebben hele goede ervaringen met Greenchoice. Je krijgt nog maar één rekening. Greenchoice verrekent het netwerk ook in zijn voorschot. Daardoor is het erg duidelijk wat je maandbedrag is. Het doorgeven van de meterstanden kan je laten doen via je netwerkleverancier, bijv. Essent maar mag je ook zelf doen. Je hebt dus altijd zelf in de hand of de juiste standen worden gebruikt. Als je contact wil om iets te vragen bel je een 'normaal' nummer en geen duur betaald 0900 nummer. Je krijgt altijd vlot iemand aan de lijn. Wat de kosten betreft. Ze garanderen altijd goedkoper te zijn dan je netwerkleverancier. Dus je bent altijd goedkoper uit. Kortingen gaan alleen maar over de 'kale' energieprijs dus op jaarbasis levert het niet zo veel op. Als je kiest voor elektriciteit hier, gas daar en je netwerk bij Essent krijg je dus elke maand 3 rekeningen. Met dus 3 x kans op ellende. Het loopt na heel veel problemen die we hebben gehad bij Essent en Eneco eindelijk goed dus ik blijf bij Greenchoice. Vriendelijke groeten, Fera
veel verschil in prijzen is er niet het gaat mij om duidelijke rekeningen en goede klantenservice al jaren heel erg tevreden over greenchoice geen lange wachttijden en mensen aan de telefoon die er verstand van hebben.
Ook ik kan je van harte GreenChoice aanbevelen. Heldere nota's, klantvriendelijk, groene stroom die dankzij belastingteruggave heel goedkoop is. Voor een jaarverbruik van 1958kWh heb ik inclusief vastrecht, transportkosten netbeheer, btw en (korting) milieubelasting een bedrag betaald van € 279,30, ruim 14 cent per kWh dus. Goedkoper krijg je het nergens. Voor 1435m.3 gas moest ik all-in € 959,63 neertellen.
Wij zijn verleden jaar ook overgestapt op Greenchoice, omdat dit de laagste prijsgarantie was. Hoewel ik nog geen contact heb hoeven te maken met hen en daar dus geen mening over kan uiten, hebben ze wel een maand geleden schriftelijk contact met mij opgenomen om het termijnbedrag te verhogen, omdat ik anders bij zou moeten betalen aan het eind van het jaar. Dit vond ik heel attent. Ik was voordien klant bij Eneco. Behalve dat zij erg duur waren, waren ze ook niet zo attent en had ik met hen ook geen goede telefonische ervaringen. Sowieso vind ik het geen service als je als klant een duur 0900-nr. moet bellen waar soms na 20 minuten nog geen antwoord op konden geven:(
Eerder schreef ik over de vastelastenbond. Ik heb net hun site bekeken, die leveren momenteel ook via greenchoise.
Op hun website valt ook te lezen dat je korting krijgt bij greenchoise. ZIj zeggen: "Als vereniging zijn we zowel een inkoopcollectief als een belangenbehartiger voor u als consument. "
Ligt eraan wat je wilt. Wil je elk jaar uitzoeken wie op dat moment de goedkoopste is dan moet je dat uitzoeken en elk jaar overstappen naar een andere leverancier.
GreenChoise geeft NIET de laagste prijsgarantie zoals iemand opperde, maar beloven altijd een aantal centen onder de prijs van de drie “grootten” (eneco, essent en nuon) te zitten. Als je dus geen zin hebt om elk jaar moeite te moeten doen voor een paar tientjes, zou ik zeggen GreenChoise. Je doet zo goed voor milieu en GreenChoise heeft hun administratie goed op orde. Ik heb tot nog toe nooit problemen gehad met GreenChoise, zoals ik zo vaak op forums lees over andere leveranciers.
@fera Netwerkleverancier bestaat niet. Er wordt geen netwerk geleverd. Je bedoelt netwerkbeheerder en dat is niet essent maar b.v. enexis, liander, stedin. En die kan je niet kiezen. Ligt gewoon aan waar je woont.
wij hebben goede tariefervaringen met EnergieDirect, maar dan moet je je wel voor langere tijd willen verbinden aan deze leverancier voor zowel gas als electra.
[quote=angelbinky schreef op vrijdag 15 jul 2011, 14:21]Beste Petram,
Wij zijn verleden jaar ook overgestapt op Greenchoice, omdat dit de laagste prijsgarantie was. Hoewel ik nog geen contact heb hoeven te maken met hen en daar dus geen mening over kan uiten, hebben ze wel een maand geleden schriftelijk contact met mij opgenomen om het termijnbedrag te verhogen, omdat ik anders bij zou moeten betalen aan het eind van het jaar. Dit vond ik heel attent. Ik was voordien klant bij Eneco. Behalve dat zij erg duur waren, waren ze ook niet zo attent en had ik met hen ook geen goede telefonische ervaringen. Sowieso vind ik het geen service als je als klant een duur 0900-nr. moet bellen waar soms na 20 minuten nog geen antwoord op konden geven:(
Succes met uw keuze! Vr.gr.
En ook ik ben over gestapt naar Green choise, goedkoper dan united consumers en zeer klant vriendelijk. Je krijgt werkelijk iemand in no time aan de lijn bij vragen en bellen kost niet € 0,80/minuut of zo. Niet de aller aller goedkoopste maar wel de meest klantvriendelijk die ik tot nu toe heb gehad. Enne ik ben altijd heeeeeel kritisch.
Beste Petram, Nu de prijs tijdelijk vrij hoog is zou ik wachten tot deze weer daalde en dan voor 3 of 5 jaren vast zetten. Gezien de hoge huidige prijs en mijn verwachtingen is het niet slim om op het hoogtepunt je laten verleiden tot langer lopende contracten.
Gezien jou hoge verbruik is de NEM in jou geval goedkoper maar de service, ik vind dat maar niets dus ik zou die ondanks de lage prijzen niet adviseren. Dus naast laagste prijs zoals NEM en Oxxio vaak hebben zou ik ook naar service en betrouwbaarheid kijken en dus niet altijd de goedkoopste nemen want problemen kan veel meer kosten als ze weer eens fouten maken.
Naast United Consumers die altijd goedkoper is dan je netwerk leverancier is er ook nog de Vaste Lasten Bond, via Google vind je dit soort aanbieders moeiteloos en die Vaste Lasten Bond hoor je nauwelijks klachten over en die kopen in bij één aanbieder maar dan wel met aangepaste prijzen en voorwaarden dus bij problemen helpen ze je ook nog.
Dus niet altijd de goedkoopste maar zelden klachten over hun gehoord.
Als ik zo jou eerste vraag/reactie lees, heb ik het gevoel dat de problemen met "de meter" best wel eens door jou zelf veroorzaakt zouden kunnen zijn, doordat je de meterstanden bij het doorgeven aan je energieleverancier ergens hebt verwisseld. Ik zelf ben bij Greenchoice en ben vooral erg tevreden over hun service. In uw geval zou ik ook kiezen voor een niet te complex produkt en bij een maatschappij waar je maar één nota voor levering, netwerk etcontvangt. Als je géén dubbel tarief hebt, zou ik ook geen dubbele meter aanhouden, want daarvoor betaal je een hoger bedrag aan vaste kosten. Dat is dan dus weggegooid geld. Met uw verbruik lijkt mij het echter voordeliger om wél te kiezen voor een "dubbel tarief" En Daphy, Greenchoice is altijd 0,25 eurocent goedkoper dan je regionale leverancier; dus niet zoals jij stelt ten opzichte van de grote drie.
Raar dat niemand op de DT meter ingaat. Die hebben wij ook en dat wordt wel deglijk apart berekend. Je betaald wel een extra bedrag aan vastrecht ervoor maar dat levert volgens kassa minimaal €40 p j op. n.m..m veel meer. Maar dan gebruiken ook de was machine en vaatwasser in het lage tarief. tot nu toe was ik ook bij united consumers.com die 0,5ct korting geven maar ben net collectief overgestapt. Kijken of dat echt voordeliger is.
[quote=rocco55 schreef op zaterdag 16 jul 2011, 14:56]Beste Petram
ik wil je alleen een tip geven wie het goedkoops is van alle energieleveranciers dat is die heeft ook gas.
www.atoomstroom.nl
en op deze site kun je kijken wie het goedkoops is op jou gebruik.
www.gaslicht.com
Beste rocco55,
Atoomstroom is een stuk duurder dan Greenchoice, nog los van het punt dat de kosten van radioactiefafval opslaan en/of verwerken veel hoger zijn, c.q. zullen worden dan nu nog in rekening wordt gebracht. Mijn electriciteitsverbruik van 1958 kWh kost bij GreenChoice € 279,30 all-in, bij atoomstroom is dat € 322.- Voor 1435m.3 gas vraagt Greenchoice € 959,63, atoomstroom wil daarvoor € 1078,17 hebben.
Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen die allemaal verschillend zijn.
Als je zelf niet de standen door elkaar gooit is de meter waarschijnlijk kapot en kun je dat melden bij je netwerkleverancier.. Als je de eventuele dag/nachttijden wilt weten kun je bij je netwerkleverancier kijken. Je netwerkleverancier kun je vinden op http://www.energieleveranciers.nl/netbeheerders/overzicht-netbeheerders
Wat de leveringsprijzen betreft kijk ik elk jaar op een aantal vergelijkingspaginas waar ik het volgende jaar het goedkoopst uit zou kunnen zijn. Natuurlijk zul je dan zelf een keuze moeten maken of je vast of variabel wilt maar het blijft toch altijd een beetje een gok. (afhankelijk van vast of variabel)
Ik kijk op de volgende paginas en neem dan een beslissing
Zo zijn er nog wel een paar. Sommige zijn wellicht niet echt onafhankelijk maar dat merk je dan vanzelf. Vergelijken doe ik dus met de jaarprijzen inclusief bonus,premie etc
dank je wel mensen voor de vele hulp.Ik heb gekozen voor greenchoice we zullen zien wat het wordt hopenlijk heb ik na de vele jaren onbegrijpelijk hoge stroomverbruik eindelijk eens het juiste verbruik en anders wordt het een hele grote agregaat aanschaffen of hopen dat ik snel een andere meter krijg. Bedankt voor de vele hulp
bij eigen huis (ook al heb je een huurhuis) kun je je twee keer per jaar in laten schrijven voor de goedkoopste energieleverancier (de veiling) je moet opgeven het jaarverbruik van gas en elektra en als je het hebt de totale jaarafrekening, de goedkoopste leverancier die ingeschreven heeft en aan de voorwaarden voldoet krijgt het, daarna krijg je de opgave via de mail wat uw voordeel is en dan pas hoef je te besluiten wel of niet mee doen. ik doe het altijd en ze regelen de overgang voor je, ben of wordt je lid dan wordt je ook bij klachten geholpen. de ideale manier voor de goedkoopste energieleverancier. berrie
[quote=psoentjens schreef op zaterdag 16 jul 2011, 10:37]Beste Petram,
Als ik zo jou eerste vraag/reactie lees, heb ik het gevoel dat de problemen met "de meter" best wel eens door jou zelf veroorzaakt zouden kunnen zijn, doordat je de meterstanden bij het doorgeven aan je energieleverancier ergens hebt verwisseld. Ik zelf ben bij Greenchoice en ben vooral erg tevreden over hun service. In uw geval zou ik ook kiezen voor een niet te complex produkt en bij een maatschappij waar je maar één nota voor levering, netwerk etcontvangt. Als je géén dubbel tarief hebt, zou ik ook geen dubbele meter aanhouden, want daarvoor betaal je een hoger bedrag aan vaste kosten. Dat is dan dus weggegooid geld. Met uw verbruik lijkt mij het echter voordeliger om wél te kiezen voor een "dubbel tarief" En Daphy, Greenchoice is altijd 0,25 eurocent goedkoper dan je regionale leverancier; dus niet zoals jij stelt ten opzichte van de grote drie. Hoi de meterstanden die ik doorgeef zijn bij enexis ook bekend echter rwe zette de benedenmeter boven en de bovenmeter onder.Ik heb gevraagt voor een enkele meter die krijg ik niet dus ja wat wil ik anders.
[quote=psoentjens schreef op zaterdag 16 jul 2011, 10:37]Beste Petram,
Als ik zo jou eerste vraag/reactie lees, heb ik het gevoel dat de problemen met "de meter" best wel eens door jou zelf veroorzaakt zouden kunnen zijn, doordat je de meterstanden bij het doorgeven aan je energieleverancier ergens hebt verwisseld. Ik zelf ben bij Greenchoice en ben vooral erg tevreden over hun service. In uw geval zou ik ook kiezen voor een niet te complex produkt en bij een maatschappij waar je maar één nota voor levering, netwerk etcontvangt. Als je géén dubbel tarief hebt, zou ik ook geen dubbele meter aanhouden, want daarvoor betaal je een hoger bedrag aan vaste kosten. Dat is dan dus weggegooid geld. Met uw verbruik lijkt mij het echter voordeliger om wél te kiezen voor een "dubbel tarief" En Daphy, Greenchoice is altijd 0,25 eurocent goedkoper dan je regionale leverancier; dus niet zoals jij stelt ten opzichte van de grote drie.
Zo zijn de meterstanden door ons doorgegeven en zo heeft enexis het ook staan echter rwe heeft teller 1 de nachtmeter en teller 2 de dagmeter door elkaar gezien.Ik heb overegens enkel tarief maar kom niet van die dubbele meter af. Opnamedatum Telwerk 1 Telwerk 2 18-07-2007 34.130 30.409 22-08-2007 34.447 30.685 27-12-2007 35.690 31.837 03-12-2008 38.880 34.743 31-23-2008 39.154 34.996 24-12-2009 42.602 38.139 29-12-2010 46.746 42.372
Bovenstaande meterstanden hebben wij ook doorgegeven aan uw energieleveranciers Essent en RWE. Daarnaast wijs ik u erop dat energieleverancier niet verplicht zijn om onze meterstanden te volgen.
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen.
Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k
...
Lees meer
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer. Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing?
Lees meer
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee. Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen! Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer