hendrikbos
door hendrikbos Jan 8, 2014 om 21:00
Elektronica & tv

Wie kent de filmtitel en of de naam van de actrice

Hallo luitjes!

Ik peins me suf, maar ik kan maar niet achter de naam van een actrice komen.
Hier volgt enige informatie over de betreffende actrice:
Ze heeft lang zwart haar, blank, slank en ongeveer 1,75 cm lang (geloof ik).

Een film met haar, die ik mij kan herinneren, gaat over twee rechercheurs die vanuit een huis een tegenoverliggend huis bewaken met een verrekijker en camera.
In het te bewaken huis, woont een aantrekkelijke jonge vrouw (de door mij gezochte actrice) die een vriendin is van een op de vlucht zijnde crimineel. Gedurende het proces van bespieden ontwikkeld één der rechercheurs sympathie voor de vrouw. Krijgt een liefdesrelatie met haar, die hij verborgen probeert te houden voor zijn collega's enz...
Dit leidt tot een aantal (humorvolle) verwikkelingen.

De film heeft uiteindelijk nog een vervolg gekregen, waarin de betreffende actrice ook een rol in speelt.
Ik geloof dat de films ongeveer 20 jaar geleden zijn uit gekomen.

Wie herkent uit mijn beschrijving de actrice en/of de naam van de film?

Bij voorbaat mijn dank voor de moeite.

Mvg, Hendrik

1500 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2014 om 21:10
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Irma la Douce?

mahadma
door mahadma - Jan 8, 2014 om 21:13
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Geregisseerd door Billy Wilder. Met Jack Lemmon, Shirley MacLaine, Lou Jacobi, Bruce Yarnell. In Parijs, een ex-agent wordt verliefd op een prostituee, en probeert om haar eruit te krijgen ...??

Als het klopt, mag je mijn betere helft bedanken!

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2014 om 21:19
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Kun je je misschien wel herinneren of het Franse, Britse, Amerikaanse o.a. film was? Er zijn talloze mooie dames uit ca. 1993 die films gemaakt hebben.

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2014 om 21:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn 2e post is verdwenen: Stakeout van 1987 en Another Stakeout van 1993?

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2014 om 21:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij heeft aurora1 het juiste antwoord al gegeven hoor, Madeleine Stowe voldoet prima aan de omschrijving, net als het plot.

tenormin
door tenormin - Jan 8, 2014 om 21:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

zoek hier. Rechterkolom de vrouwen. Misschien gaat er dan een belletje rinkelen??

zoekster
door zoekster - Jan 8, 2014 om 21:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan zal het wel Madeleine Stowe wel zijn die je zoekt.

klik HIER

Ik ken haar nog van Blink.

diumenge
door diumenge - Jan 8, 2014 om 21:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Cookies
door Cookies - Jan 8, 2014 om 22:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 8 jan 2014, 21:10]Irma la Douce?

20 jaar geleden? Irma la Douce is van 50 jaar geleden!

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2014 om 23:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stakeout?

hendrikbos
door hendrikbos - Jan 8, 2014 om 23:24
113 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mensen,

Enorm bedankt voor jullie reacties.
Het is inderdaad de actrice Madeleine Stowe die ik zocht en in de film "Stakeout" speelde zij de rol die ik enigszins beschreven heb.
De film "Another Stakeout" is inderdaad het vervolg erop, maar zonder Madeleine Stowe.

Fijn, dat er deze website is waar je kunt vragen en de antwoorden je toe stromen :)
Nogmaals mijn dank.

Allen gegroet.
Hendrik

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2014 om 17:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor je berichtje @hendrikbos.

vr.gr.