door witje75 Mar 7, 2008 om 16:34
Geldzaken & recht

Wie kent het boek: handelssignalen naar rijkdom?

Hallo allemaal,

Ik zag op internet reclame voor het boek:handelssignalen naar rijkdom. De schrijver promoot het boek heel erg, en zegt dat als je geen ervaring in de beurs hebt, toch heel goed kan beleggen, als je je aan de 4 regels van zijn boek houdt.

Volgens hem kan je makkelijk €600,00 per dag verdienen, al stap je in voor maar €300,00.

Mijn vraag is: Zijn er mensen die dit boek hebben gekocht van €250,00. En werkt het echt?

Of ben je dan die €250 kwijt, en heb je er weinig aan?

Dat zou ik graag willen horen van mensen die dit boek kennen en geprobeerd hebben, voor ik het zal kopen.

Alvast bedankt voor de reakties

2889 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik denk dat hij bedoelt dat HIJ makkelijk E 600,- per dag kan verdienen aan/met de verkoop van dit boek ;-)

Sorry maar ik geloof nooit zo in die `hoe wordt je rijk boeken `

alleen de schrijvers worden er rijk van.

Wie is de schrijver trouwens ?

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie overigens veel aanbieders van kopers van het boek met een digitale versie voor E 10,- of E 20,- , grote kans dat je dan ook opgelicht wordt en niets ontvangt maar dan is je verlies stuk lager dan als je het boek voor

E 250,- koopt en je er niet rijk van wordt ;-)

Verwacht dat ze hun verlies van het aankoopbedrag van het boek op die manier proberen terug te verdienen, ze zeggen natuurlijk dat het werkt maar waarom dan zo moeilijk doen om voor een tientje copieenen te aan te bieden/verkopen als je elke dag zo 600 euri verdiend........kleingeld, loont toch niet de moeite zou ik zo denken ;-)

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De schrijver is : John Larsen. Als je bij google zoekt op naam van het boek zie je staan: Verdien geld als de aandelen stijgen of dalen.

Daarin schrijft hij hoe goed zijn boek wel is.

Ondertussen heb ik op marktplaats al gezien dat je voor €5,00 het boek in pdf bestand kunt krijgen. Ik denk dat ik dat maar doet, daar kan ik niet veel aan verliezen.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vondt nog 2 ontevreden klanten;

-------Ik heb het GRATIS gekregen van vriend Erds , en gelezen MAAR ik vindt het gewoon waardeloos en zonder enige garantie op succes . Pas het systeem toe op de OTC BB markt en binnen het jaar heb je al uw geld verloren--

----Toevallig kom ik je bericht tegen op het wallstreetweb en ik lees tussen je regels door, dat je ook niet tevreden bent over het boek..  Ook ik heb twee weken geleden het “boek” besteld.  Zelden heb ik zo`n rotzooi gezien. Het is slecht vertaald uit het Deens, en het voegt niets toe aan het beleggen op zich. Hoe kun je volgens dit boek snel rijk worden?   Door, kort samengevat, iedere dag op slechts 4 candles te letten en hierop te reageren. Wat een waanzin. ----------

Wallstreetweb.nl :: Bekijk onderwerp - Handelssignalen naar rijkdom.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag witje75,

Uiteraard moet je dit nepboek niet kopen voor die prijs. Als je dan toch vooraf wat wilt lezen over beleggen, dan zijn er heel veel andere en veel goedkopere boekjes die over dit onderwerp gaan, in de normale boekhandel verkrijgbaar. Zelf ben ik als zeer ervaren belegger geen voorstander van teveel kennis op dit gebied en zeker niet van het inschakelen van de zogenaamde financiële adviseurs. Als je wilt weten wat mijn basisfilosofie van beleggen is, dan wil ik dat hier natuurlijk wel vermelden, mits je daar behoefte aan hebt. Dat hoor ik dan wel.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel voor de reaktie. Als ik dat zo lees, is die 12 maanden garantie dus niets waard. Je moet iedere dag handelen, en niet 1 keer geld verdienen, dan krijg je aankoopbedrag terug. Nou, ik denk dat dat zelfs een kleuter niet lukt, als je iedere dag in aandelen doet, zit er altijd wel een goede dag tussen.

Helaas, zo makkelijk is beleggen dus niet.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, daar ben ik wel benieuwd naar.

Zelf heb ik voorzichtig geprobeerd te beleggen.

Maar meer verlies dan winst geboekt, en na schandaal van Ahold, ben ik gestopt met beleggen. Bij mij was het altijd een soort gok, want ik wist er weinig vanaf. Maar volgens de banken was Ahold juist een heel veilige voor de lange termijn. Dat hebben we dus geweten, achteraf.

Ik zou het best weer eens willen proberen, maar dan minder als een gok, vandaar dat het boek me aansprak.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag witje75,

Beleggen:Je schrijft: We denken aan een deel beleggen maar we hebben geen idee hoe, bij wie en wat moet je er voor doen??

Bij beleggen moet je je niet/nooit laten adviseren door een beleggingsdeskundige, want die zit er alleen maar voor zijn of haar eigen knip bij.

Stel dat je 40.000 euro wil beleggen, dan

..moet je dat op de lange termijn beleggen. Ik denk dan aan een periode van minimaal 12 jaar.

..moet je tegen (tijdelijk) koersverlies kunnen. Als je daarvan in de stress schiet, kun je beter niet gaan beleggen

..moet je nooit met geleend geld gaan beleggen. Je raakt dan gegarandeerd je vermogen kwijt.

Zelf ben ik een ervaren belegger maar .........dat geeft geen enkele zekerheid voor de kwaliteit van het hiervolgend advies. De beurs is en blijft zeker op korte- en middellange termijn volstrekt onvoorspelbaar. Op de lange termijn (met altijd wel momenten dat je winst kunt nemen) is een gemiddelde vermogensgroei rond de 9% per jaar (exclusief herbelegging van het jaarlijkse dividend) zeker haalbaar.

Als ik nu € 40.000 vrij had, dan zou ik een keuze maken uit de hier volgende aandelen: Fortis; ING; KPN; Royel dutch shell a. Op dit moment zou ik zelf kiezen voor de eerste twee omdat ik wel enig risico durf te nemen.  Het jaarlijkse netto dividendrendement van beide aandelen ligt dan zo rond de 5%.

Hoe kun je gaan beleggen: het makkelijkste is een betaalrekening openen bij de Postbank. Stel dat je die al hebt, dan kun je een effectenrekening openen die gekoppeld is aan de betaalrekening. Dit is een fluitje van een cent. Daarna kun je hetzij telefonisch hetzij via Mijn Postbank (dat laatste is veel goedkoper) koop- en verkoopopdrachten geven. In jouw geval gaat het dan over bijvoorbeeld 2 koopopdrachten: bijvoorbeeld 1000 aandelen Fortis en 1000 aandelen ING. Wel moet je jaarlijks in de maand februari  administratie- en beheerkosten betalen, maar die vallen reuze mee.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

samenvatting:

Aandelen kopen:

De eerste stelregel is dat je niet al je geld in aandelen stopt. Een mooie verdeling bij bijvoorveeld € 10000,- euro is dat je 50% op een internetrekening zet en 50% in aandelen belegt. De tweede stelregel is dat je altijd alles in eigen hand houdt en geen gebruik maakt van de zogenaamde bankdeskundigen. Met name beleggingsfondsen moet je mijden. Vanaf 2001 zijn vooral de beleggingsfondsen nog meer gezakt dan het doorsnee aandeel. De derde stelregel is dat je emotioneel wat moeten kunnen incasseren. Daarmee bedoel ik dat je na een koop van aandelen voor bijvoorbeeld € 5000,- drie weken later bijvoorbeeld op €4400,- kunt staan. Als je zenuwachtig wordt van zo'n verlies moet je niet in aandelen gaan! De vierde stelregel is dat je nooit met geleend geld moet werken. Bij een beursdaling kom je daardoor in de grootste problemen. De vijfde stelregel is dat je niet op korte maar op langere termijn moet werken en denken. Op langere termijn (en daarmee bedoel ik bijvoorbeeld een periode van 12 jaar) zijn er altijd mooie momenten waarop je moet/kunt verkopen. De zesde stelregel is dat je hoogrenderende aandelen koopt. Dit omdat dit aandelen zijn die doorgaans minder schommelen én aandelen die ook nog een leuk percentage rendement opbrengen (nu ongeveer 5% netto). Zorg er tevens voor dat de kosten zo laag mogelijk blijven. Het beste kun je daarvoor bij de postbank een effectenrekening openen. Nadat je het geld daarop gestort hebt kun je telefonisch opdracht geven om bijvoorbeeld 500 keer Fortis en  500 keer ING kopen of dat via de site zelf doen (is veel goedkoper!!!).

Sukses en groeten, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel voor het advies.

Zoals ik al zei, heb ik een paar jaar Ahold gehad, maar ook Fortis. Dit op advies van Fortisbank, niet zo slim dus. Wel in eigen beheer. Ik heb eens uitgerekend hoeveel winst ik per jaar kreeg, en dat was zo'n 4 procent. De rente van de bank gaf dat ook, dus had ik zoiets van beter op spaarrekening zetten, en niets geen risico, dan dit lange termijn beleggen. En ja, door de val van Ahold hielden we minder over dan we ingelegd hadden.

Veel beter ging het met Getronics. Maar dan voor de korte termijn. Die kocht ik met 9 cent en verkocht weer voor 11 cent. Helaas achteraf, Had ik het maar een paar jaar laten staan. Dan was ik nu binnen. Maar dat durfde ik toen niet aan. Hij zou mogelijk failliet gaan toen.

Nu adviseert u weer in de lange termijn, die dus risico geeft en toch maar 5 procent. Terwijl mijn internetbank me zekerheid geeft van 4,5 procent. Dat verschil klinkt me te weinig, om het risico daarvoor te nemen.

Wat bedoeld u met op lange termijn gemiddeld 9 procent? Dat begrijp ik niet goed, want u zelf zou risico willen nemen en in de twee eersten beleggen. Meer risico is toch ook grotere kans of hogere winsten? En dan zegt u: Die banken geven nu gemiddeld 5 procent? Hoe komen we dan bij die 9?

En nu zomaar instappen, voelt weer net zo als toen, ik heb me er nu afgelopen tijd helemaal niet mee bezig gehouden, en weet niet eens hoe hoog de aandelen nu zijn. Nee, ik zou liever dan van u horen: Dat aandeel doet het nu heel goed, of wacht tot ...gezakt is tot....  Maar zomaar instappen zonder iets ervan te weten, durf ik niet. Omdat nu de beurs misschien juist op een hoogtepunt is, en weer gaat dalen.

En verlies nemen durf ik zeker wel aan. Toen Ahold viel, ging hij zo hard, dat ik dacht, nu staat hij te laag, niet uitstappen dus. Zelfs toen ik een brief van de rabobank kreeg, met de waarschuwing dat hij nog veel verder kon zakken, dacht ik, veel verder zal toch niet kunnen. Helaas, na een maand verder en alsmaar zakken, toen werd het me toch te gortig en dacht ik alles is beter dan niets overhouden. Helaas, ik had toen beter in paniek diezelfde dag kunnen reageren. Had ik veel meer overgehouden dan nu.

Vandaar mijn beetje angst nog voor beleggen.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag witje,

Je schrijft:

Nu adviseert u weer in de lange termijn, die dus risico geeft en toch maar 5 procent. Terwijl mijn internetbank me zekerheid geeft van 4,5 procent. Dat verschil klinkt me te weinig, om het risico daarvoor te nemen.

Wat bedoeld u met op lange termijn gemiddeld 9 procent? Dat begrijp ik niet goed, want u zelf zou risico willen nemen en in de twee eersten beleggen. Meer risico is toch ook grotere kans of hogere winsten? En dan zegt u: Die banken geven nu gemiddeld 5 procent? Hoe komen we dan bij die 9?

Hieruit blijkt, dat mijn tekst toch niet erg duidelijk is. Op de lange termijn beleggen, houdt in dat je rekening houdt met perioden van 6/7 jaar gemiddeld. In zo'n periode is er altijd sprake van een dieptepunt van de beurs, maar ook van een hoogtepunt. Deze uitspraak is gebaseerd op een analyse van het beursgebeuren in de laatste 75 jaar. Kopen op het laagste punt is vrijwel onmogelijk en verkopen op het hoogste punt is ook niet gemakkelijk uitvoerbaar. Je zit er meestal ergens tussen in. Maar hoog en laag heeft wèl een ervaringsindicatie. Laag ligt ongeveer op 200 en hoog in de buurt van 700 punten. Als je nu koopt binnen die range dan is het maximale rendement op de langere termijn ongeveer 9% per jaar (ook weer gebaseerd op de ervaringsfeiten van de laatste 75 jaar). Dit is dan exclusief de herinvestering van 5% dividendopbrengst per jaar door de door mij genoemde aandelen. Bij herinvestering wordt dat dus samen 14% jaarlijks. Als je dat vergelijkt met de 4,5% op een internetrekening, dan is beleggen in aandelen veel lucratiever. Beschik je dus over stalen zenuwen (zoals ik) dan is een gemiddeld rendement van ongeveer 12% jaarlijks goed haalbaar. Waarom maar 12%???, nogmaals, omdat vrijwel niemand als particuliere belegger exact op het laagste punt kan inkopen en op het hoogste punt kant kan verkopen. Dat blijft binnen een bepaalde marge altijd een gok.

Zo, ik hoop dat het nu wel duidelijk zal zijn.

Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2008 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Read3,

Dat klinkt inderdaad heel anders. Voor zoveel verschil is het zeker de moeite waard om dat risico te lopen.

Bedankt voor de tips.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2008 om 02:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg toch het idee dat het boek van 250 euro maar 1 pagina bevat:

Do like I did and charge idiots 250 dollars for one page of mumbojumbo.

groet

C

ve
door verwijderd - Mar 25, 2009 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste witje,

Bent U op zoek naar het boek 'Handelssignalen naar rijkdom' van de auteur L. Larson ?

Deze zelfde auteur heeft zijn rechten geleend voor het het kunnen kopen van dit -e-boek online.

Een e-boek , is is een boek dat in de vorm van een bestand , - dat de klant downloadt - uitgebracht wordt.

Dit boek kost normaal €200,- , maar een digitale versie kost slechts €25,-

Let wel : deze digitale versie is niet te kopiëren en slechts voor persoonlijk gebruik.

Voor serieuze vragen of bestellingen ,kunt U mij mailen op emailadres : miriam_0586@hotmail.com

ve
door verwijderd - Mar 25, 2009 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste puurzakelijk en miriam55,

Dit is een vraag van maart 2008 !!!

Ik denk dat de vraagsteller witje niet meer reageert want hij/zij is al het geld kwijt als gevolg van de belggingstips uit het boek "Handelssignalen naar rijkdom" en kan geen internet meer betalen

Bassie

ve
door verwijderd - Mar 25, 2009 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan geld vragen voor iets wat misschienwel van internet gepikt is?

Overigens is deze site NIET bedoeld als marktplaats.

Dus reklame is verboden volgens de voorwaarden.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2009 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

En tenslotte;

Men heeft ook eens een aap gebruikt om koersen te voorspellen.
En wie deed het het best denkt u?
Juist ja, die aap.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 25, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha ha, nou, gelukkig nog niet al mijn geld kwijt hoor.

Ik heb het boek digitaal gekocht voor maar €4,00 gekocht.Maar vond het zo slecht, dat ik niet eens de moeite heb genomen om het te proberen. Dus helaas €4,00 te veel uitgegeven.

Dus ik raad jullie ten sterkste af om het boek te kopen.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2009 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

witje,

Had ik toch een beetje gelijk, want je schrijft:

"Ha ha, nou, gelukkig nog niet al mijn geld kwijt hoor"

Maar dat zal het gevolg zijn van de "crisis"

Maar fijn dat je even laat weten dat zo'n boek nog niet eens 4 euro waard is. Ik hoop dat veel mensen jouw antwoord lezen want er zijn veel mensen die dit soort onzin-boeken aanschaffen voor veel meer geld. Voor die mensen die dat nog van plan zijn is jouw antwoord alleszeggend.

Dus miriam55 stop ermee om de koop, voor slechts 25 euro, te promoten om, waarschijnlijk, zelf uit de aanschafkosten te komen. Slik je verlies en laat beleggen, zoals grootvader al aangeeft, aan de beleggings-apen over.

Ik kwam overigens een "advertentie" tegen van het boek. L. Larson

Even goed lezen: "Handelssignalen naar rijkdom” van L. Larsen is een boek dat de wereld van het beleggen haardfijn aan u uitlegd"

Inderdaad haardfijn, dus heb je er in je haard nog wat warmte van.

Bassie (heeft voor miriam55 geen bestelling of serieuze vragen)

ve
door verwijderd - May 24, 2009 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Qoute van Read3 (in dit topic) op 7-3-2008

Bij beleggen moet je je niet/nooit laten adviseren door een beleggingsdeskundige, want die zit er alleen maar voor zijn of haar eigen knip bij.

(....)

Als ik nu € 40.000 vrij had, dan zou ik een keuze maken uit de hier volgende aandelen: Fortis;
ING; KPN; Royel dutch shell a. Op dit moment zou ik zelf kiezen voor
de eerste twee omdat ik wel enig risico durf te nemen.  Het jaarlijkse
netto dividendrendement van beide aandelen ligt dan zo rond de 5%.

Wel, het is duidelijk dat we jouw advies beter ook niet kunnen volgen ;)

maart 2008:

Fortis 14,50
ING 22,00

mei 2009:

Fortis 2,70
ING 8,28

-----

Had je  40.000 euro geïnvesteerd (50% Fortis, 50% ING) in deze twee aandelen, dan had je nu nog 11.250 euro over. Zo hé, een rendement van minus 72% :P (je houdt nog 28% over).

Natuurlijk zijn de beurzen ingezakt, maar de AEX is in diezelfde periode met "maar" 41 % gedaald. Ofwel: je hebt de 'extra slechte' aandelen gekozen.

Hoop dat 't nog goed komt met je aandelen de komende jaren, succes Read! (en allen die het advies 'gevolgd' hebben ;)