elenay
door elenay Mar 6, 2009 om 20:21
Computers & telefonie

Wie kent Lebara gratis mobiel bellen?

Beste collegae,

Ik heb nog nooit van deze aanbieder gehoord, maar kreeg deze tip. De algemene voorwaarden heb ik gelezen. Nu blijkt dat je onbeperkt kunt bellen naar iemand die ook een Lebara simkaart heeft.
De eerste paar maanden kost het niks, daarna moet je ieder half jaar voor €10,- opwaarderen. Nu is €20,- per jaar niet duur voor onbeperkt bellen naar de ander met dezelfde simkaart, maar wie weet of dat netwerk goed is? En ik lees dat Lebara eigenaar blijft van de simkaart, net zolang tot je deze laat blokkeren, dus dat even terzijde. Wie heeft ervaringen met Lebara?

http://www.lebara-mobile.nl/gratis/

Hartelijke groet, Elena

6956 12 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 6, 2009 om 21:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Nooit van gehoord dus zal je weinig gratis kunnen bellen als niemand het (nog) heeft ;-)

Vandaar de klantenwerving wellicht, als iedereen het heeft is gratis bellen naar andere `leden`helaas net voorbij hahaha

Leuk E 20,00 in het jaar, maar wat zijn de BelKosten dan ? wellicht duur tarief ?

--En ik lees dat Lebara eigenaar blijft van de simkaart --

Volgens mij geldt dat voor alle providers, staat meestal in de voorwaarden, houd niet meer in dan dat ze hem bv kunnen blokkeren volgens mij, heb er althans `na `gebruik nooit een hoeven retourneren.

Groetjes,

kiran
door kiran - Mar 6, 2009 om 22:12
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@elena

Ken het niet, maar uit nieuwsgierigheid even gekeken.

Je kan gratis bellen naar Lebara klanten. Dus zou je je vrienden/kennissen moeten overhalen ook een Lebaraatje te doen?

Je mag max. 5 simkaarten bestellen = toch 5 x €10,- per half jaar.

Je mag 40 minuten gratis bellen. [moet je niet je moeder aan de telefoon hebben!] Daarna is het 18ct per minuut.

0900 nummer bellen: lekker duur! €3,57 start, daarna €1,75

Over bereik: staat ook een stukje over in, dekken zich wel in door te zeggen: bereik is niet overal hetzelfde, of van die strekking.

Klinkt verder wel aardig, maar ja .... als 't een nieuweling is .... kan het ook nog wel de nodige kinderziektes vertonen.

En ook jij weet .... gratis bestaat niet. Dus: is 't zo mooi of eerst dat addertje zien te vinden?   Dag!

elenay
door elenay - Mar 6, 2009 om 23:23
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Bedankt allemaal, dus het is maar 40 minuten, nou dan moet je zeker je moeder niet aan de telefoon hebben, haha

En na die link te hebben gelezen van edwardus ben ik er dus nu wel uit, maar niet doen dus.

Ik had al zo'n vermoeden en die is hier bevestigd, hartelijke groet, Elena

edwardus
door edwardus - Mar 6, 2009 om 23:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Lebara is niet zo vreselijk nieuw. Lees o.a. hier over deze (virtuele) operator.

ke
door kennofalkor - May 1, 2010 om 21:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook al een behoorlijke tijd Lebara,ben er best tevreden mee,maar zoals al eerder beschreven:het bellen naar 0900 nummers kost je klauwen vol geld.en commerciële sms nummers kun je ook niet sms-sen. Heb hierover net de klantenservice gebeld.Antwoord:zij geven de beltoonaanbieders de schuld.Omdat deze ongewenste sms zouden versturen,hebben ze dit maar voor alle klanten geblokkeerd,al een tijdje.Dit is echter al meer dan 1,5 jaar,zo lang heb ik deze simkaart al.
Als je aan een sms spel wilt meedoen,kan dit dus niet,omdat Lebara dat niet toestaat.En een vraag aan bijv,UPC;waardeer maar alvast zo'n €60,- op,want dat ben je minimaal kwijt,na al die keuze menu's en doorschakelingen te hebben doorlopen en in de wacht te hebben gezeten.Dan wordt in 2 minuten je vraag beantwoord.

Nu heb ik gezien dat Telfort de zelfde service aanbied:€10,- = €20,- ,maar kan nergens op hun site de prijzen terugvinden,alleen voor abonnementen.
En dat terwijl het netwerk van Lebara ook van Telfort is!!!!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 1, 2010 om 21:44
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[quote=kennofalkor schreef op zaterdag 1 mei 2010, 21:33]commerciële sms nummers kun je ook niet sms-sen. Heb hierover net de klantenservice gebeld.Antwoord:zij geven de beltoonaanbieders de schuld.Omdat deze ongewenste sms zouden versturen,hebben ze dit maar voor alle klanten geblokkeerd,al een tijdje.Dit is echter al meer dan 1,5 jaar,zo lang heb ik deze simkaart al.
Als je aan een sms spel wilt meedoen,kan dit dus niet,omdat Lebara dat niet toestaat

.....dit vind ik toch een puntje waar andere aanbieders een voorbeeld aan kunnen nemen! Hulde aan Lebara!

.....maarja, verder weet ik er ook niets over....

ke
door kennofalkor - May 1, 2010 om 21:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=deinert schreef op zaterdag 1 mei 2010, 21:44][quote=kennofalkor schreef op zaterdag 1 mei 2010, 21:33]commerciële sms nummers kun je ook niet sms-sen. Heb hierover net de klantenservice gebeld.Antwoord:zij geven de beltoonaanbieders de schuld.Omdat deze ongewenste sms zouden versturen,hebben ze dit maar voor alle klanten geblokkeerd,al een tijdje.Dit is echter al meer dan 1,5 jaar,zo lang heb ik deze simkaart al.
Als je aan een sms spel wilt meedoen,kan dit dus niet,omdat Lebara dat niet toestaat

.....dit vind ik toch een puntje waar andere aanbieders een voorbeeld aan kunnen nemen! Hulde aan Lebara!

Dit vind ik dus niet.Ik vind dat je zelf uit moet kunnen maken of je naar zo'n nummer kan sms-sen of bellen en dat ze je niet financieel uitkleden als je een 0900 nummer moet bellen.Dan kunnen ze beter een optie bij de aanmelding van Lebara,om het gratis beltegoed te bemachtigen om wel of niet te bellen en sms-sen naar zulke nummers.Als je je kind een Lebara kaart geeft,kun je dit direct blokkeren,maar om een volwassene zo te betuttelen en geld af te troggelen vind ik schandalig!

.....maarja, verder weet ik er ook niets over....

ke
door kennofalkor - May 1, 2010 om 22:07
4 Antwoorden / 0 Vragen

Daarbij,je krijgt alleen maar sms van beltoonaanbieders als je er iets besteld hebt,anders niet.Dus als je aan zo'n abonnement vast zit,ben je het toch echt zelf schuld.En aangezien ik zulke dingen niet bestel,heb een website gevonden waarbij ik leuke tonen op de pc kan opslaan en vervolgens met bluetooth op mijn telefoon kan zetten,(helemaal gratis),heb ik sites als Jamba helemaal niet nodig.
Dus nogmaals,pure geldklopperij en betutteling van Lebara.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 2, 2010 om 17:59
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Dit is niet helemaal waar. Het kan ook zijn dat een vriendje u wil verrassen met bv een verjaardags-SMS via een dergelijke service.

Maar ik zou zeggen: welkom op ons forum. Als je hier een tijdje rondhangt lees je van zoveel mensen die met SMS opgelicht zijn dat ik Lebara groot gelijk geef dat ze dit blokkeren!

gompy2
door gompy2 - May 2, 2010 om 18:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kennofalkor schreef op zaterdag 1 mei 2010, 21:33]
En dat terwijl het netwerk van Lebara ook van Telfort is!!!!

Kpn....

Klik voor info Lebara Mobile

di
door dirk2 - May 2, 2010 om 19:00
364 Antwoorden / 21 Vragen

Gompy, Telfort=KPN
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens een simkaart aangevraagd maar nooit gekregen. Bel nu met een andere telefoonaanbieder.

ke
door kennofalkor - May 3, 2010 om 10:52
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=deinert schreef op zondag 2 mei 2010, 17:59]Dit is niet helemaal waar. Het kan ook zijn dat een vriendje u wil verrassen met bv een verjaardags-SMS via een dergelijke service.

Maar ik zou zeggen: welkom op ons forum. Als je hier een tijdje rondhangt lees je van zoveel mensen die met SMS opgelicht zijn dat ik Lebara groot gelijk geef dat ze dit blokkeren!

Dan nog vind ik het betutteling!! In mijn vriendenkring sturen we normale sms met een verjaardag,niet via zoiets.Of een e-card.
Na alle publicaties en aandacht op tv moet men nu toch wel beter weten met die sms abo's.