ge
door gelito Aug 6, 2013 om 13:39
Computers & telefonie

Wie weet de duurzaamste inktcartridge?

Ik print vrij regelmatig kleurenfoto's en -prints, en gebruik dus vrij veel inktpatronen. Mijn printer nu is een HP Photosmart (4 inktpatronen, nr. 364), ik heb hiervoor Epsonprinters gebruikt. Ik dacht met HP goedkoper uit te zijn omdat de inktpatronen langer mee zouden gaan, maar dat verhaal klopt ook niet erg. Wie kan mij - uit eigen ervaring - adviseren welk merk printers de duurzaamste inktpatronen gebruikt, dus niet de goedkoopste, maar welke het langste meegaan. Bij voorbaat dank voor uw adviezen en tips!

10061 33 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 6, 2013 om 15:05
16836 Antwoorden / 108 Vragen

gelito, op deze pagina is veel 'in te drukken'. informatie. Heb zelf de originele Epson maar die geeft al aan dat ie leeg is als alles vol is, maar blijft nog lange tijd werken, dus dat zal het 'automatische vol plaatje wel zijn'.

tenormin
door tenormin - Aug 6, 2013 om 15:06
16836 Antwoorden / 108 Vragen

lees s.v.p. dat zal het automatisch leeg "verkooppraatje" wel zijn, sorry!

ro
door ron530 - Aug 6, 2013 om 15:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Foto's printen met een huis, tuin en keuken printer is en blijft een dure grap. HP is wat originele vullingen aangaat zeker niet duur en staat qua printkwaliteit aan de top.
De grootste besparing van inkt begint bij u zelf, de HP heeft veel instellingen van fax, expres tot hoogste fotokwaliteit. Voor kleuren afdrukken is de instelling normaal al goed genoeg, voor foto's is ook het gebruikte papier van belang. Goed fotopapier heeft minder inkt nodig om een perfecte afdruk te maken dus kan ook de normale kleurinstelling gebruikt worden. Het blijft uitproberen. Edoch als u per print "goedkoper" uit wil zijn wordt het toch een laserprinter in de hogere prijsklasse.

gompy2
door gompy2 - Aug 6, 2013 om 16:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gelito schreef op dinsdag 6 aug 2013, 13:39]Ik print vrij regelmatig kleurenfoto's en -prints, en gebruik dus vrij veel inktpatronen. Mijn printer nu is een HP Photosmart (4 inktpatronen, nr. 364),
*knip*
Ik dacht met HP goedkoper uit te zijn omdat de inktpatronen langer mee zouden gaan, maar dat verhaal klopt ook niet erg.
Geef eerst eens aan welke soort 364 inktpatronen je gebruikt.
De gewone:
Zwart Inhoud 6 ml.
En de kleuren Cyaan, Magenta en Geel met een inhoud van 3 ml.
Of
De XL versie's met een inhoud van respectievelijk 14,6 ml. en 12 ml.
Als je nu dat eens eerst aangeeft kan men wat verder uitweiden, zoals het er nu staat zegt het niet veel...

gompy2
door gompy2 - Aug 6, 2013 om 16:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje:

De XL versie's met een inhoud van respectievelijk 18 ml.voor zwart/ 7ml foto zwart en 7 ml. voor de kleuren

valerius-2
door valerius-2 - Aug 6, 2013 om 19:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Neem HIER eens contact op Misschien dat zij hiet wat van weten.

tenormin
door tenormin - Aug 6, 2013 om 20:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 19:32] Neem HIER eens contact op Misschien dat zij hiet wat van weten.

Nou, bij die toko bestel ik echt niets meer.

ge
door gelito - Aug 6, 2013 om 20:22
33 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=ron530 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 15:49]Foto's printen met een huis, tuin en keuken printer is en blijft een dure grap. HP is wat originele vullingen aangaat zeker niet duur en staat qua printkwaliteit aan de top.
De grootste besparing van inkt begint bij u zelf, de HP heeft veel instellingen van fax, expres tot hoogste fotokwaliteit. Voor kleuren afdrukken is de instelling normaal al goed genoeg, voor foto's is ook het gebruikte papier van belang. Goed fotopapier heeft minder inkt nodig om een perfecte afdruk te maken dus kan ook de normale kleurinstelling gebruikt worden. Het blijft uitproberen. Edoch als u per print "goedkoper" uit wil zijn wordt het toch een laserprinter in de hogere prijsklasse.

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik de HP inktpatronen en HP papier, en probeer zo 'zuinig' mogelijk te printen. Maar het blijft een dure grap, en een laserprinter is een stuk duurder, maar misschien op de lange duur niet!

ge
door gelito - Aug 6, 2013 om 20:25
33 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 16:25]Foutje:

De XL versie's met een inhoud van respectievelijk 18 ml.voor zwart/ 7ml foto zwart en 7 ml. voor de kleuren

Ook bedankt voor je reactie. Ik gebruik - omdat ik zoveel print - alleen maar XL versies van alle 4 de kleuren. Heb ook al eens cartridges bestelt van een neutraal merk, maar ik ben daarvoor toch wat huiverig omdat ik in het verleden, met een andere printer, daar slechte ervaring mee heb gehad.

ge
door gelito - Aug 6, 2013 om 20:27
33 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 16:25]Foutje:

De XL versie's met een inhoud van respectievelijk 18 ml.voor zwart/ 7ml foto zwart en 7 ml. voor de kleuren

zie vorig antwoord

gompy2
door gompy2 - Aug 6, 2013 om 22:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gelito schreef op dinsdag 6 aug 2013, 20:25]
Ook bedankt voor je reactie. Ik gebruik - omdat ik zoveel print - alleen maar XL versies van alle 4 de kleuren. Heb ook al eens cartridges bestelt van een neutraal merk, maar ik ben daarvoor toch wat huiverig omdat ik in het verleden, met een andere printer, daar slechte ervaring mee heb gehad.
Oké Gelito,
Ik heb dit specifiek gevraagd omdat ik wist dat er 2 types cartridges zijn met dat nummer en er anders geen zinnig antwoord te geven is op jouw probleem

Het volgende.
De inhoud van de cartridge's die jij gebruikt, ook al hebben ze die de naam XL gegeven , is zo weinig dat ze zeer snel leeg zullen zijn, en daarbij ook nog flink aan de prijs.
Zoals ik al schreef hebben de kleuren-cartridges die jij gebruikt een inhoud van 7ml, met een gemiddelde prijs van rond de 15 Euro per cartridge of zoiets.
Op deze manier foto's printen wordt een dure bezigheid.

Ik gebruik zelf een Canon printer, let op, het merk is niet belangrijk, maar die gebruikt cartridges met een inhoud van 13 ml (bijna 2 keer zoveel als die van jou) voor kleur gemiddelde prijs een 12-13 Euro, zwart 26 ml (8 ml meer als die van jou), gemiddelde prijs een 14 Euro of zoiets.
Nu vul ik ze al vele jaren zelf, maar daar gaat het even niet om, het gaat om de prijs/inhoud van de originele cartridges.

Wat ik daar mee bedoel te zeggen Gelito is dat je niet zozeer naar een merk moet kijken, de grote merken met de kwalitatief betere types, printen allemaal de foto's perfect, geloof me, maar je moet kijken naar wat voor soort cartridges ze gebruiken en of het losse cartridges zijn voor de kleuren, daar ga je op de lange duur in besparen.
Als je echt veel foto's print zoals je aangeeft, geef de printer die je nu hebt een schop en zoek er een die de eigenschappen heeft die ik omschreef, en niet alleen Canon heeft cartridges met grotere inhoud, andere merken ook.

Het gebruik van vervangende cartridge, dus de niet merk-cartridges, durf ik je best aan te bevelen, mits je ze koopt bij de grote shops, en laten hervullen bij bekende ketens zou ook nog kunnen.

Ik print al vele jaren, heb in de loop der jaren diverse merken gebruikt, maar de enige originele cartridges die ik ooit gebruikt heb waren die die er in zaten toen ik die printers nieuw kocht.

Denk er maar eens goed over na, het gaat je als je veel print enorm veel geld besparen.

Suc6 er mee

gompy2
door gompy2 - Aug 6, 2013 om 22:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten
Als je foto's wilt printen zul je met een kleuren-laserprinter nooit of te nimmer die kwaliteit halen als dat je met een inkjet zult hebben.
Printen in kleur met een laserprinter is goed voor tekst en/of grafieken en dat soort afbeeldingen, voor echt foto's is het niets.
Zoek je informatie op internet.

ridder_1
door ridder_1 - Aug 6, 2013 om 23:02
376 Antwoorden / 8 Vragen

de meeste inkt bespaart u toch door een mindere fotokwaliteit (lagere resolutie met minder DPI) op de printer zelf in te stellen. Ik kan het niet verder bewijzen maar hoorde ooit van een voormalige Refill medewerker dat bij de Duitse fabrikant Pelican de inkt van de grote jongens zoals HP en Epson wordt uitgevuld. Dit merk verkoopt ook onder eigen merk in Nederland o.a. bij Mediam... en V&..

ikbenik
door ikbenik - Aug 7, 2013 om 04:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 22:24]Vergeten
Als je foto's wilt printen zul je met een kleuren-laserprinter nooit of te nimmer die kwaliteit halen als dat je met een inkjet zult hebben.
Printen in kleur met een laserprinter is goed voor tekst en/of grafieken en dat soort afbeeldingen, voor echt foto's is het niets.
Zoek je informatie op internet.

Daar ben ik het niet mee eens.
Maar goed.

Als je veel foto's wilt afdrukken, kun je het beste toch bij een fotograaf die foto's af te laten drukken. Dat is veel goedkoper.

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2013 om 07:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 22:24]Vergeten
Als je foto's wilt printen zul je met een kleuren-laserprinter nooit of te nimmer die kwaliteit halen als dat je met een inkjet zult hebben.
Printen in kleur met een laserprinter is goed voor tekst en/of grafieken en dat soort afbeeldingen, voor echt foto's is het niets.
Zoek je informatie op internet.

Helemaal mee eens.

vr1944
door vr1944 - Aug 7, 2013 om 11:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ook niet ,het zijn loze kreten. Ook de laserprinter is in de jaren verbetert en is in staat een prima foto af te drukken voor veel minder kosten dan de inktjet .Foto's afdrukken bij de fotoboer is inderdaad een stuk goedkoper dan met een inkt verslindende inktjet printer]quote=ikbenik schreef op woensdag 7 aug 2013, 04:59

=gompy2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 22:24: Vergeten
Als je foto's wilt printen zul je met een kleuren-laserprinter nooit of te nimmer die kwaliteit halen als dat je met een inkjet zult hebben.
Printen in kleur met een laserprinter is goed voor tekst en/of grafieken en dat soort afbeeldingen, voor echt foto's is het niets.
Zoek je informatie op internet.

Daar ben ik het niet mee eens.
Maar goed
.

Als je veel foto's wilt afdrukken, kun je het beste toch bij een fotograaf die foto's af te laten drukken. Dat is veel goedkoper.

vr1944
door vr1944 - Aug 7, 2013 om 11:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 7 aug 2013, 07:14][quote=gompy2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 22:24]Vergeten
Als je foto's wilt printen zul je met een kleuren-laserprinter nooit of te nimmer die kwaliteit halen als dat je met een inkjet zult hebben.
Printen in kleur met een laserprinter is goed voor tekst en/of grafieken en dat soort afbeeldingen, voor echt foto's is het niets.
Zoek je informatie op internet.

Helemaal mee eens.

Leg eens uit waarom dan , heb je zo'n apparaat.

sh
door sh472299 - Aug 7, 2013 om 11:39
8 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo,

Ik heb zelf een Canon, prima printer.
Maar het gaat niet over de printer.
Zelf gebruik ik Pelikan cartridges, dus niet de originele.
Veel goedkoper en gaan net zolang mee.
En als je ze per set koopt is het in verhouding nog goedkoper.
Ik koop ze bij de Mediamarkt.
Je kun ze ook online kopen, maar dan betaal je ook nog verzendkosten.
Succes.

ikbenik
door ikbenik - Aug 7, 2013 om 11:49
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 7 aug 2013, 11:27]Ik ook niet ,het zijn loze kreten. Ook de laserprinter is in de jaren verbetert en is in staat een prima foto af te drukken voor veel minder kosten dan de inktjet .Foto's afdrukken bij de fotoboer is inderdaad een stuk goedkoper dan met een inkt verslindende inktjet printer
Daarom schreef ik het ook.
Ik heb zelf een kleuren laserprinter. Daar kan ik wel degelijk foto's mee afdrukken.
Sterker nog: ik kan met een laserprinter bepaalde afbeeldingen en foto's zeer scherp afdrukken, terwijl bij een inktjetprinter de afbeelding waziger wordt. Dat komt omdat bij een laserprinter de inkt niet uitloopt en bij een inktjet printer wel.
De fotograaf drukt de foto's niet met een inktjet printer, maar met een wasprinter.

blackjes
door blackjes - Aug 7, 2013 om 11:49
141 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 6 aug 2013, 20:01][quote=valerius-2 schreef op dinsdag 6 aug 2013, 19:32] Neem HIER eens contact op Misschien dat zij hiet wat van weten.

Nou, bij die toko bestel ik echt niets meer.

In tegenstelling tot TENORMIN heb ik heel goede ervaringen met deze firma. Ik kocht daar altijd de HP 364 XL, maar gebruik tegenwoordig hun "huismerk". Veel goedkoper en meer inhoud en prima van kwaliteit. Ook op de service kan je vertrouwen. Niet vooruitbetalen, doch gewoon op factuur. Ook de verzendkosten zijn redelijk.
Ik zou zeggen............probeer het een keer.

Succes,
Blackjes

pk49
door pk49 - Aug 7, 2013 om 12:07
243 Antwoorden / 2 Vragen

je zou kunnen proberen om zelf de patronen te vullen.Er zijn vrij goedkope navulpakketten te koop op internet.Ik gebruik al meer dan een jaar navulpakket voor mijn zw/wt cartridges.Maar het blijft een gedoe om ze te vullen.Je moet ze vullen voordat ze droog lopen anders raken de spuitmondjes verstopt.Voor kleur heb je ook navulpaketten.Ze zijn betrekkelijk goedkoop,dus geen financiële strop als het niet lukt.Maar voor de handige klusser de moeite waard om te proberen.Als je veel foto's moet afdrukken zou ik vooral geen inktjet gebruiken en de aanschaf van een laserprinter overwegen.Ik heb in de loop der jaren zowat alle merken geprobeerd en geen enkele merk inktjet overtuigde qua kwaliteit.

he
door hetmuziekhoekje - Aug 7, 2013 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik bestel mijn hp cartidges bij www.inktmedia.nl goedkoop en ze gaan heel lang mee, ik heb een zeer goede ervaring met dit bedrijf

me
door meint - Aug 7, 2013 om 12:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige inkt-leveranciers hebben het z.g. CISS systeem.
Kijk of ze er één voor jou printer hebben.
Wel wat gedoe maar bij veel printen erg voordelig.
Succes.

b.hagoort
door b.hagoort - Aug 7, 2013 om 15:23
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik print ook vrij veel, ook kleurenfoto's.
Na HP, Canon nu een Epson Fotostijlus 830 Welke mij uitstekend bevalt.
Hiervoor kun je bij 123 inkt originele Epson Uil inkten met 11 ml per cartridge kopen die per cartridge plusmines € 5,-- goedkoper zijn dan in de winkels. Succes er mee

to
door tom1944 - Aug 7, 2013 om 17:18
24 Antwoorden / 1 Vragen

ik gebruik al jaren de "eigen merk" cartridges van 123inkt. Perfecte kleuren, veel meer inhoud dan de originele cartridges, prima kwaliteit, uitstekende service, goedkoper en snelle levering.
Betaling achteraf mogelijk. Betaal zelf altijd via Ideal vooraf.

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2013 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 7 aug 2013, 11:29]
Leg eens uit waarom dan , heb je zo'n apparaat.

Ik heb thuis een goede Canon printer staan, waar op fotopapier prachtige foto's op af te drukken zijn. Doe ik overigens niet vaak, als ik al foto's wil afdrukken dan ga ik wel naar een winkel.

Op mijn werk staan goede kleuren laserprinters, en ik heb nog geen afdrukken gezien die het halen bij inkjetprinters. Lijkt meer op drukwerk dan op echte foto's.

Juist omdat de inkt een klein beetje uitvloeit krijg je de mooie resultaten, iets wat met toner niet het geval is.

ge
door gelito - Aug 9, 2013 om 21:44
33 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gelito schreef op dinsdag 6 aug 2013, 13:39]Ik print vrij regelmatig kleurenfoto's en -prints, en gebruik dus vrij veel inktpatronen. Mijn printer nu is een HP Photosmart (4 inktpatronen, nr. 364), ik heb hiervoor Epsonprinters gebruikt. Ik dacht met HP goedkoper uit te zijn omdat de inktpatronen langer mee zouden gaan, maar dat verhaal klopt ook niet erg. Wie kan mij - uit eigen ervaring - adviseren welk merk printers de duurzaamste inktpatronen gebruikt, dus niet de goedkoopste, maar welke het langste meegaan. Bij voorbaat dank voor uw adviezen en tips!

Er hebben heel wat lezers gereageerd op mijn vraag. Hartelijk dank voor al jullie reacties, ik ben wel wat wijzer geworden!

sp
door spikkel - Aug 14, 2013 om 12:05
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pk49 schreef op woensdag 7 aug 2013, 12:07]je zou kunnen proberen om zelf de patronen te vullen.Er zijn vrij goedkope navulpakketten te koop op internet.Ik gebruik al meer dan een jaar navulpakket voor mijn zw/wt cartridges.Maar het blijft een gedoe om ze te vullen.Je moet ze vullen voordat ze droog lopen anders raken de spuitmondjes verstopt.Voor kleur heb je ook navulpaketten.Ze zijn betrekkelijk goedkoop,dus geen financiële strop als het niet lukt.Maar voor de handige klusser de moeite waard om te proberen.Als je veel foto's moet afdrukken zou ik vooral geen inktjet gebruiken en de aanschaf van een laserprinter overwegen.Ik heb in de loop der jaren zowat alle merken geprobeerd en geen enkele merk inktjet overtuigde qua kwaliteit.

Voor een cartridge navullen hoef je echt geen handige klusser te zijn. Ik, vrouw met slechte fijne motoriek, vult ze ook al jaren zelf na. Een krant eronder en handschoenen aan voor het knoeien en gaan. De inkt (100 ml van iedere kleur en 250 ml zwart) was speciaal geschikt voor mijn cartridges. Qua prijs hoef je het ook niet te laten, de inkt was net zo duur als een setje XL cartridges. Zodra je de melding krijgt dat je cartridges bijna leeg zijn moet je navullen. Niet wachten op de tweede of derde melding, dan lukt het vaak niet meer.

gompy2
door gompy2 - Aug 14, 2013 om 13:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=spikkel schreef op woensdag 14 aug 2013, 12:05]
Voor een cartridge navullen hoef je echt geen handige klusser te zijn. Ik, vrouw met slechte fijne motoriek, vult ze ook al jaren zelf na. Een krant eronder en handschoenen aan voor het knoeien en gaan. De inkt (100 ml van iedere kleur en 250 ml zwart) was speciaal geschikt voor mijn cartridges. Qua prijs hoef je het ook niet te laten, de inkt was net zo duur als een setje XL cartridges. Zodra je de melding krijgt dat je cartridges bijna leeg zijn moet je navullen. Niet wachten op de tweede of derde melding, dan lukt het vaak niet meer.
Geweldig!
Ik weet niet of je een fanclub hebt, maar anders wordt ik er zonder meer lid van, meen ik oprecht.
Grapje natuurlijk maar het is een verademing om iemand te treffen met verstand van zaken, en als vrouw zijnde lees je niet zo vaak dat die op die manier de injectiespuit gebruiken, mijn welgemeende bewondering.

Ik print vrij veel en ik hervul al zeker 10 jaar mijn cartridge's zelf.
De laatste 7 jaar op " de doorsteek manier", gaat enorm snel en goed en gebruik nog steeds de originele cartridge's die in mijn laatst gekochte printer zaten (2008)

Voor een video, klik hier-> Video

Voor een foto-sessie, klik hier-> Foto's

Mijn flessen inkt koop ik, klik hier-> Hobbicolors

6 Flessen x (4oz) +/- 120ml = ongeveer een 40 Euro inclusief vervoer voor een 711ml inkt, dat is wel wat anders als de goudprijs die men normaal moet betalen.

Prijs originele merk-cartridges 12-13 Euro kleur
Prijs originele merk-cartridges 14-15 Euro Zwart
Inhoud originele merk-cartridges Kleur 13ml
Inhoud originele merk-cartridges Zwart 26ml

Complete assortiment, klik hier-> Hobbi-alles

gompy2
door gompy2 - Aug 14, 2013 om 14:04
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het hervullen van de HP-364 cartridges zijn ook genoeg video's te zien.
klik hier-> HP-364
Suc6

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 14, 2013 om 14:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb zelf geen ervaring met de HP 364 cartridge maar.....
Voor ik een printer koop kijk ik eerst welke Cartridge erin zit.

Hoeveel ML inhoud, de prijs hiervan en is hij zelf na te vullen of moet ik Nep kopen.
De website van diverse aanbieders zoals www.123inkt.nl maar er zijn er meerdere....
die geven aan hoeveel erin zit.

Er zijn ook Auto Reset Cartridge te koop, zelf te vullen en je ziet hoe vol ze zitten door regelmatig te kijken.
De stroom eraf en hij gaat automatisch naar vol.
Deze is voor diverse merken leverbaar zoals Canon HP en Epson, maar niet alle types.
Het lijkt vrij duur, €25,95 voor 4 lege zonder inkt maar na vullen werken ze perfect.
Epson heeft zelf 7 ML, de Imitatie meestal 11 ML en ik kom zelf met deze rond de
20 ML maar dat is ongeveer...
Er was geen opgave maar ik kan 2x langer dan Imitatie en 3x langer dan originele draaien.
Wel regelmatig kijken of ze niet leeg zijn.
Ik moet daarom elke week even kijken want anders staat deze na 2 weken droog en gaat de kop in de printer stuk.

Zoek dus eerst een Cartridge en koop er een printer bij, dus winkel eens andersom.

Dat zelfde geld voor de Laser printers, goedkoop is dan vaak duurkoop omdat deze toner dan kleiner is en duur...

gompy2
door gompy2 - Aug 14, 2013 om 15:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 14 aug 2013, 14:33]
Voor ik een printer koop kijk ik eerst welke Cartridge erin zit.

Hoeveel ML inhoud, de prijs hiervan en is hij zelf na te vullen of moet ik Nep kopen.
De website van diverse aanbieders zoals www.123inkt.nl maar er zijn er meerdere....
die geven aan hoeveel erin zit.

Er zijn ook Auto Reset Cartridge te koop, zelf te vullen en je ziet hoe vol ze zitten door regelmatig te kijken.
De stroom eraf en hij gaat automatisch naar vol.
Deze is voor diverse merken leverbaar zoals Canon HP en Epson, maar niet alle types.
Het lijkt vrij duur, €25,95 voor 4 lege zonder inkt maar na vullen werken ze perfect.

Zoek dus eerst een Cartridge en koop er een printer bij, dus winkel eens andersom.

Inderdaad, een wijze raad. Welk merk printer je ook op het oog hebt!
Meestal kom je dan wel uit op een duurder type printer, maar dat verdien je vanzelf weer op de cartridge's.

Voor Canon, HP, Brother en Epson bestaan er ook chip-resetters (Canon meerdere types) wil je de inhoud-meting voor de cartridges van de printer blijven gebruiken.
Kost rond de 10 Euro op eBay, even opletten op de verzendkosten, zijn uiteenlopend.
Klik hier-> Canon-resetter
Video, klik hier-> Video

Voor Epson heb je er ook, daarvan begint de prijs rond de 6 Euro, inclusief verzendkosten bij eBay.

Klik hier-> Epson-resetter

En natuurlijk zijn er ook chip-resetters voor HP

Klik hier-> HP-resetter

En natuurlijk niet te vergeten, de Brother resetter.

Klik hier-> Brother-resetter

Dat zijn zo'n beetje de grote merken.

Suc6 voor de hervullers!

pe
door peterpeter54 - Dec 4, 2013 om 03:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

huismerk inktpatronen kopen?
Persoonlijk zou ik het niet doen, maar is goedkoper en veel zuiniger omdat er meer inkt in zit