hansvn
door hansvn Jul 18, 2014 om 15:49
Computers & telefonie

Wie weet er een gratis goede backup toepassing voor Win 8.1

Ik heb sinds april windows 8.1 op mijn PC. Sindsdien kan ik geen backup meer maken van mijn bestanden, dit deed ik vroeger elke week automatisch. Ik heb in de store gekeken van win 8.1 maar met geen van de daar genoemde programma's kan ik overweg. Wie weet er een goede gratis backuptoepassing.

960 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2014 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hansvn,

Back-ups maken

Het maken van een back-up van uw gegevens, is in Windows 8.1 een fluitje van een cent. Wel hebt u een externe harde schijf nodig die liefst altijd met de computer is verbonden.

Sluit een externe harde schijf aan op uw pc.
Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoetsen Windows-toets+X en klik op Configuratiescherm.
Klik onder 'Systeem en beveiliging' op Bestandsgeschiedenis gebruiken om back-ups van uw bestanden te maken (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Er opent een nieuw venster. Klik op Inschakelen.
U kunt het venster nu sluiten.

Voortaan maakt Windows 8.1 reservekopieën van al uw bestanden. Mocht u ooit een back-up terug willen zetten, dan gaat dit als volgt:

Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoetsen Windows-toets+X en klik daarna op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging.
Klik onder 'Bestandsgeschiedenis' op Bestanden vanuit een back-up terugzetten met Bestandsgeschiedenis.
U ziet nu een overzicht van al uw bewaarde bestanden en kunt kiezen wat u terug wilt zetten.
(Bron:seniorweb)

Met vr.gr.

hansvn
door hansvn - Jul 18, 2014 om 16:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zover duidelijk, maar hoe kan ik ook een backup maken van mijn d,f,g,h schijf

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2014 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hansvn,

Gebruik een apart back-upprogramma. Een overzicht met een aantal gratis back-upprogramma’s vindt u op http://www.gratissoftware.nu/gratis-backup-software.php.

Kijk eens of daar wat voor je bij zit.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2014 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=hansvn schreef op vrijdag 18 jul 2014, 16:33]Voor zover duidelijk, maar hoe kan ik ook een backup maken van mijn d,f,g,h schijf

Als het om schijven met alleen bestanden gaat kun je die bestanden toch ook gewoon aanklikken en kiezen voor 'kopiëren naar' waarna je bv. de stationsnaam van je externe schijf aangeeft?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 19, 2014 om 14:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@ts wat wilt u allemaal precies back-uppen?

aurora1
door aurora1 - Jul 20, 2014 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook even klik hier.