barnhoorn
door barnhoorn Mar 6, 2014 om 22:01
Computers & telefonie

Wifi repeater van Action

Ik heb bij de Action een wifi repeater gekocht en helemaal volgens de handleiding geinstallerd. In de lijst met draadloze netwerken zie ik de adapter met de door mij gekozen naam maar als ik verbinding ga maken kan deze geen IP-adres ophalen en krijg uiteindelijk de melding dat er een beperkte verbinding is en heb ik dus geen internet. Weet iemand wat ik fout doe?

157443 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2014 om 22:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of je verder komt met de aanwijzing die klik hier gegeven worden (2 bladzijden).

barnhoorn
door barnhoorn - Mar 6, 2014 om 22:17
336 Antwoorden / 288 Vragen

Daar had ik inderdaad al naar gekeken maar dat geeft geen duidelijkheid over mijn probleem.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2014 om 22:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus kan je verder niet helpen.

zw
door zwaardvis - Mar 6, 2014 om 22:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wifi-repeaters zijn sowieso een verschrikkelijke technologie. Snelheden worden minstens gehalveerd en bij goedkope prullen wel 90-95% snelheidsreductie. Als het effe kan kun je beter je huidige router centraal in huis plaatsen, desnoods met homeplugs vanaf het modem.

pi
door pieterwolters - Mar 7, 2014 om 08:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me bij zwaardvis aan. Repeaters zijn hoogstens nuttig als laatste redmiddel als andere opties absoluut niet mogelijk zijn. Het beste is om vanaf de eerste wifi router een CAT5 kabel te trekken naar de andere kant van het huis en daar een 2e wifi router neer zetten. Dan heb je overal maximale snelheid.

f.weele
door f.weele - Mar 7, 2014 om 09:12
1085 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 7 mrt 2014, 08:54]Ik sluit me bij zwaardvis aan. Repeaters zijn hoogstens nuttig als laatste redmiddel als andere opties absoluut niet mogelijk zijn. Het beste is om vanaf de eerste wifi router een CAT5 kabel te trekken naar de andere kant van het huis en daar een 2e wifi router neer zetten. Dan heb je overal maximale snelheid.

In aansluiting hierop de volgende link hoe je dat doet: klik hier

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 7, 2014 om 14:18
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als je kabeltjes gaat trekken, kies dan voor cat 6. Die laten iets meer snelheid door.

th
door tho333 - Mar 7, 2014 om 20:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

is een instellimgsfout je moet hem als AP router instellen Dhcp moet ook goed staan ! je spul moet dhcp serverzijn, nu komt ie niet tot je provider router daarom zegt ie geen internet........
ik ken deze type niet maar je moet in die hoek gaan zoeken!

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 26, 2014 om 23:50
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Pieterwolters,
Volgens mij is Cat 5 maar tot 100MB en veel UPC, Ziggo, Glasvezelklanten hebben al veel meer snelheid qua verbinding.
Dus liever een Cat 5e of Cat 6 kabel (tot1000MB) gebruiken, kosten misschien een paar euro meer maar ben je zeker van optimale bekabeling.

Diewilik