livetime
door livetime Nov 19, 2014 om 12:42
Computers & telefonie

Wifi 's nachts uitschakelen

Weet iemand of het mogelijk is om je wifi 's nachts uit te schakelen? In onze router is dat niet mogelijk maar ik heb begrepen dat er routers zijn die een timer hebben die je kunt gebruiken om je wifi 's nachts uit te zetten zodat deze 's morgens weer gewoon aangaat. Nu hebben wij dus niet zo'n router en onze provider wil ons ook niet een router met deze timer aan laten schaffen cq beschikbaar stellen. Nu kunnen wij naar een andere provider gaan bv Ziggo maar hebben die standaard wel een router met timer zeg maar.

Of weet iemand nog een andere oplossing om de wifi 's nachts uit te schakelen?

Het is niet de bedoeling dat we elke dag dus het knopje op de router aan en uit willen doen, die opmerkingen hebben we al vaker gelezen maar dat is voor ons niet de oplossing.

35765 27 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 19, 2014 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo livetime,

Dan zet je de router op een timeschakelaar in het stopcontact.
Net zoals een tijdschakelaar voor een lamp.
Kijk hier.

Suc6

livetime
door livetime - Nov 19, 2014 om 12:51
18 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 19 nov 2014, 12:46]Hallo livetime,

Dan zet je de router op een timeschakelaar in het stopcontact.
Net zoals een tijdschakelaar voor een lamp.
Kijk hier.

Suc6

Ja maar dan is de hele router uitgeschakeld en kan er ook niet meer gebeld worden.

costnix
door costnix - Nov 19, 2014 om 13:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het merk en type can deze router?

door 1953 - Nov 19, 2014 om 13:13
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zover ik weet van mijn ZIGGO UBEE-EVW3200-modem is dat de Wi-Fi handmatig kunt uitschakelen via de UBEE-software. Omslachtig maar te doen!

Waarom wilt u uw Wi-Fi uitschakelen? Uw dromen worden per Wi-Fi verzonden naar ...?

De Wi-Fi van uw buren reiken u ook 's-nachts in uw huis.

livetime
door livetime - Nov 19, 2014 om 13:33
18 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=costnix schreef op woensdag 19 nov 2014, 13:10]Wat is het merk en type can deze router?

Het is een Experiabox verder weet ik het op dit moment even niet wat type ed.

livetime
door livetime - Nov 19, 2014 om 13:34
18 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 19 nov 2014, 13:13]Zover ik weet van mijn ZIGGO UBEE-EVW3200-modem is dat de Wi-Fi handmatig kunt uitschakelen via de UBEE-software. Omslachtig maar te doen!

Waarom wilt u uw Wi-Fi uitschakelen? Uw dromen worden per Wi-Fi verzonden naar ...?

De Wi-Fi van uw buren reiken u ook 's-nachts in uw huis.

Dat is nou precies wat we niet willen elke keer inloggen in de router.

Ja het klopt dat we ook last zouden kunnen hebben van de wifi van de buren maar in huis helpen alle kleine beetjes ook.

costnix
door costnix - Nov 19, 2014 om 14:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn zeven types Experiaboxen. welke is het Zie hier.

costnix
door costnix - Nov 19, 2014 om 14:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ook kan is en aluminium hoedje over de router plaatsen.

ph
door philip36 - Nov 19, 2014 om 15:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U moet eens kijken in de gebruiksaanwijzing of er een ECO stand op de experiabox zit.
Via de webinterface van de experiabox kunt u dan instellen voor welke tijden deze actief moet zijn.
Bij eco-stand geen wifi-signaal en geen usb.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 19, 2014 om 16:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt ook de wifi uitzetten en 'n kabeltje gebruiken. En voor mobiele apparaten, maak je gebruik van 'wifi-spots' met een beetje geluk zijn de buren ook klant van KPN..

livetime
door livetime - Nov 19, 2014 om 16:54
18 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 19 nov 2014, 15:03]U moet eens kijken in de gebruiksaanwijzing of er een ECO stand op de experiabox zit.
Via de webinterface van de experiabox kunt u dan instellen voor welke tijden deze actief moet zijn.
Bij eco-stand geen wifi-signaal en geen usb.

De eco stand is alleen voor stroombesparing heb ik begrepen dus geen optie.

holpen
door holpen - Nov 19, 2014 om 17:02
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Alhoewel het mij een raadsel is waarom je de wifi 's nachts zou willen uitschakelen, toch een poging tot een antwoord:

Als je modem-router deze functie standaard niet heeft, dan heb je drie mogelijkheden:

1. Handmatig de wifi uit- en inschakelen; dit doe je door in te loggen op je modem-router en de wifi-functie aan/uit te zetten. Omslachtig en onhandig.
2. Je modem-router vervangen door een model dat wel deze functie heeft. Helaas kunnen niet alle modems zonder meer gebruikt worden bij elke provider, dus daar zul je een expert bij moeten halen of je heeeeel goed laten voorlichten. Is bovendien vaak ook niet bepaald goedkoop.
3. Schaf een extra router aan (zonder modemfunctie) die deze functie wel heeft; schakel de wifi-functie op je originele modem uit, verbind de nieuwe router met een kabeltje aan je modem. Zet de wifi-functie op je nieuwe router aan, zodat deze de wifi-verbindingen verzorgt.

De laatste optie is ook niet altijd even eenvoudig in te stellen, haal er iemand bij die weet hoe je een dergelijke extra router in je thuisnetwerk moet instellen!

costnix
door costnix - Nov 19, 2014 om 22:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In de ECO stand van de Experiabox V8 kunt u een schema maken, waarin u kunt aangegeven wanneer de WIFI uitgeschakeld moet worden.

gerbera
door gerbera - Nov 19, 2014 om 22:58
7358 Antwoorden / 14 Vragen

misschien heeft u hier wat aan. klik

door 1953 - Nov 20, 2014 om 03:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 19 nov 2014, 15:03]U moet eens kijken in de gebruiksaanwijzing of er een ECO stand op de experiabox zit.
Via de webinterface van de experiabox kunt u dan instellen voor welke tijden deze actief moet zijn.
Bij eco-stand geen wifi-signaal en geen usb.

Experiabox (8 of 9) aan de zijkant (rechts) zit het tweede knopje met de 'ECO stand'!

door 1953 - Nov 20, 2014 om 03:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=livetime schreef op woensdag 19 nov 2014, 13:34][quote=1953 schreef op woensdag 19 nov 2014, 13:13]Zover ik weet van mijn ZIGGO UBEE-EVW3200-modem is dat de Wi-Fi handmatig kunt uitschakelen via de UBEE-software. Omslachtig maar te doen!

Waarom wilt u uw Wi-Fi uitschakelen? Uw dromen worden per Wi-Fi verzonden naar ...?

De Wi-Fi van uw buren reiken u ook 's-nachts in uw huis.

Dat is nou precies wat we niet willen elke keer inloggen in de router.

Ja het klopt dat we ook last zouden kunnen hebben van de wifi van de buren maar in huis helpen alle kleine beetjes ook.

Experiabox (8 of 9) aan de zijkant (rechts) zit het tweede knopje met de 'ECO stand'!

door 1953 - Nov 20, 2014 om 03:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 19 nov 2014, 22:58]misschien heeft u hier wat aan. klik

Dat gaat over iets anders n.l. 'spots' in-/uitschakelen.

wi
door wilhelmina59 - Nov 20, 2014 om 11:30
512 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat de vragensteller iets andersom bedoeld.
WiFi is kosteloos. Als je op de WiFi draait wordt er NIET op de bundel afgerekend.
Dus geen hoge data afrekeningen meer.
Zorg er alleen wel voor dat de boel beveiligd is:-)

livetime
door livetime - Nov 20, 2014 om 20:04
18 Antwoorden / 7 Vragen

Misschien heb ik de vraag ietwat verkeerd geformuleerd maar het is onze bedoeling om een soort timer principe te creeeren maar dan alleen voor de wifi en niet de hele router.

De vraag waarom hoef ik niet te beantwoorden en gezien de kortzichtige reacties van sommige leden ga ik daar ook geen antwoord op geven. Laat alsjeblieft iedereen in zijn of haar waarde zo wil je zelf ook graag behandeld worden.

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2014 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de Experiabox V8 kunt u het wifi signaal apart uitzetten. Staat op bladzijde 36 van de handleiding.

gompy2
door gompy2 - Nov 20, 2014 om 23:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 20 nov 2014, 20:16]Bij de Experiabox V8 kunt u het wifi signaal apart uitzetten. Staat op bladzijde 36 van de handleiding.

Ik had beter eerst jouw tip na kunnen lopen, dan had ik mijn verhaal ook niet hoeven te kloppen, maar ik zag het pas toen ik het bericht al weg gestuurd had.

Quote:

Draadloos signaal in- en uitschakelen
Met deze Experia Box heb je de mogelijkheid om het draadloze internetsignaal voor langere of kortere periode uit of in te schakelen. Bijvoorbeeld voor een langere periode als je je computer(s) bedraad hebt aangesloten met een ethernetkabel. Wanneer je bijvoorbeeld op vakantie gaat is het veiliger om tijdelijk het draadloze internetsignaal uit te schakelen.
Om het draadloze signaal uit of in te schakelen, druk dan het knopje [ î ] in. Houd voor het uitschakelen het knopje ongeveer 10 seconden vast en laat het los zodra het lampje ‘Wireless’ uitgaat. Wil je je het draadloze signaal inschakelen, druk dan ditzelfde knopje [ î ] in. Houdt nu ook het knopje vast tot het lampje ’Wireless’ gaat branden en laat het dan los. Dit duurt ongeveer 2 seconden. Gebruik deze functie alleen nadat je ook de volledige internet installatie hebt afgerond.

Nu nog de ultieme vraag, heeft deze livetime wel de Experiabox V8

livetime
door livetime - Nov 21, 2014 om 12:22
18 Antwoorden / 7 Vragen

Ondertussen ben ik via een andere weg uitgekomen hoe we dit kunnen oplossen. We plaatsen een andere wifi naast de router. Zetten op de router de wifi uit en de nieuwe wifi wordt er 1 met een timer.

Bedankt voor de serieuze oplossingen wat mij betreft is deze vraag hierbij afgehandeld.

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2014 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix

Dan moet ik maar overwegen om die update uit te voeren. Ik had hem teruggezet naar 8, maar nog een hoop gerommel.

holpen
door holpen - Nov 23, 2014 om 18:35
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo via een andere weg? Mijn suggestie 3 is precies de oplossing die je hebt gevonden... Geeft niet, hoor, als jouw probleem daarmee opgelost is... Maar lees je de voorgestelde oplossingen überhaupt dan wel?

janfreak
door janfreak - Nov 24, 2014 om 12:21
58 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb een router waar zich een aan/uit knop voor Wifi bevindt. Dat is heel handig. Ik heb Wifi altijd uitstaan, zet hem alleen maar even aan wanneer ik vanuit mijn woonkamer het Internet op wil.
Mijn router is een Fritzbox.

ho
door honza23 - Nov 24, 2014 om 15:20
261 Antwoorden / 3 Vragen

stekker er uit .

(inderdaad, je kan dan niet meer gebeld worden. En hoeveel keer wordt u 's nachts gebeld?)

gerardk
door gerardk - Nov 26, 2014 om 13:26
175 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=holpen schreef op woensdag 19 nov 2014, 17:02]Alhoewel het mij een raadsel is waarom je de wifi 's nachts zou willen uitschakelen, toch een poging tot een antwoord:

Als je modem-router deze functie standaard niet heeft, dan heb je drie mogelijkheden:

1. Handmatig de wifi uit- en inschakelen; dit doe je door in te loggen op je modem-router en de wifi-functie aan/uit te zetten. Omslachtig en onhandig.
2. Je modem-router vervangen door een model dat wel deze functie heeft. Helaas kunnen niet alle modems zonder meer gebruikt worden bij elke provider, dus daar zul je een expert bij moeten halen of je heeeeel goed laten voorlichten. Is bovendien vaak ook niet bepaald goedkoop.
3. Schaf een extra router aan (zonder modemfunctie) die deze functie wel heeft; schakel de wifi-functie op je originele modem uit, verbind de nieuwe router met een kabeltje aan je modem. Zet de wifi-functie op je nieuwe router aan, zodat deze de wifi-verbindingen verzorgt.

De laatste optie is ook niet altijd even eenvoudig in te stellen, haal er iemand bij die weet hoe je een dergelijke extra router in je thuisnetwerk moet instellen!

Of optie 3 met een klokschakelaar op de netvoeding van de 2e router