t3
door t3m25 Oct 30, 2015 om 15:22
Elektronica & tv

Wij hebben een nieuwe TV gekocht en kan daar onze Samsung Home-Cinema DVD HT-DL100 op aangesloten worden

Wij hebben een nieuwe TV gekocht de UE32H5570,maar nu is onze vraag kan daar onze Samsung Home-Cinema DVD HT-DL100 op aangesloten worden,of is er misschien een andere optie om hem wel aan te kunnen sluiten??

2184 15 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 30, 2015 om 16:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat kan.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2015 om 16:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk kan dat. Kijk even in de manual als je niet weet hoe het moet.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2015 om 16:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor het geval je de gebruiksaanwijzing niet meer hebt, die is hier te vinden, KLIK

ph
door philip36 - Oct 30, 2015 om 17:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik goed gekeken heb heeft de nieuwe TV een HDMI aansluiting en kan deze eventueel ook een SCART aansluiting hebben.
Deze SCART is regio en type afhankelijk.
Neem dan ook aan dat deze SCART aansluiting niet op de TV zit anders had u de SCART kabel wel aangesloten.

Dus in geval home cinema alleen maar SCART heeft en TV alleen maar HDMI heeft u een SCART HDMI omvormer nodig maar die kosten zo'n €100 en dan blijft u toch nog zitten met de verouderde HT DL 100.

Dan kunt u veel beter een nieuwe home cinema set kopen, die zijn er al voor die €100.
U moet er dan wel op letten dat deze een HDMI uitgang heeft.

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2015 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@philip36: De gekochte t.v. heeft 1 scartaansluiting.

ph
door philip36 - Oct 30, 2015 om 17:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@carola.83

Ik lees bij aansluiting scart dat het regio en type afhankelijk is.
Hopelijk geeft de TS het verlossende woord.

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201407/20140728160827591/%5BDUT%5DX14DVBEUH-1.114-0707.pdf#page24

door 1953 - Oct 30, 2015 om 17:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Natuurlijk!

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 31, 2015 om 11:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@philip36 je hebt geen scart nodig, tulpstekker is voldoende.

Cookies
door Cookies - Oct 31, 2015 om 11:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 30 okt 2015, 17:33]@carola.83

Ik lees bij aansluiting scart dat het regio en type afhankelijk is.
Hopelijk geeft de TS het verlossende woord.

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201407/20140728160827591/%5BDUT%5DX14DVBEUH-1.114-0707.pdf#page24

Deze Samsung t.v.die in Nederland verkocht wordt, heeft 1 scart.

crewmember
door crewmember - Oct 31, 2015 om 19:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

1:Dat hangt er vanaf wat je wilt. Wil je dvd's kunnen afspelen op dit apparaat en het beeld op de tv zien terwijl het geluid over de speakers van de home cinema komt, dan is 1 scart kabel genoeg.

2:Wil je geluid van dingen die je op de tv ziet (Nederland 1 etc) over je home cinema set hebben. Wat te begrijpen is want flatsreens klinken zelf meestal ruk. Dan zal je een jack naar tulp stekker nodig hebben. Deze kan je van de line out op je pc (niet de hoofdtelefoon uitgang) naar de analoge input (rood wit) van je home cinema lussen.

(Zoals deze)

Ik wil hierbij ook nog even melden dat de Handleiding van die tv de slechtse is die ik ooit gezien heb. En ik heb 5 jaar lang tv's verkocht, dus dat zegt wat.

ro
door romy25 - Nov 2, 2015 om 13:33
18 Antwoorden / 0 Vragen

Hdmi naar hdmi stuurt beeld en geluid, heb je alleen scart moet je scart naar scart gewoon doen voor beeld, alleen heb je dan het geluid op je tv alleen, je hoeft dan alleen nog een jack 3,5mm naar tulp kabel hebben. De jack 3,5mm gaat in je tv ingang waar de koptelefoon normaal ingaat en de 2 tulpjes(meestal rood en wit) gaat de cinema set in bij meestal een poort die "in" staat en niet "out"

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2015 om 13:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=romy25 schreef op maandag 2 nov 2015, 13:33]Hdmi naar hdmi stuurt beeld en geluid, heb je alleen scart moet je scart naar scart gewoon doen voor beeld, alleen heb je dan het geluid op je tv alleen, je hoeft dan alleen nog een jack 3,5mm naar tulp kabel hebben. De jack 3,5mm gaat in je tv ingang waar de koptelefoon normaal ingaat en de 2 tulpjes(meestal rood en wit) gaat de cinema set in bij meestal een poort die "in" staat en niet "out"

TS schreef elders:
Ik heb nog een vraagje ik heb van romy25 een antwoord gekregen maar dat is nog een beetje onduidelijk.Ik heb een jack 3,5mm tulp kabel maar daar zitten aan bij de kanten een witte en een rode aansluiting aan,maar ik denk zelf dat er aan een kant die witte en rode hoort te zitten en aan de andere kant een zwarte

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2015 om 13:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@t#3m25,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2015 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je nou al de moeite genomen om in de gebruiksaanwijzingen te kijken? Daar staat het toch echt duidelijk aangegeven.

ro
door romy25 - Nov 9, 2015 om 17:14
18 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 nov 2015, 13:34][quote=romy25 schreef op maandag 2 nov 2015, 13:33]Hdmi naar hdmi stuurt beeld en geluid, heb je alleen scart moet je scart naar scart gewoon doen voor beeld, alleen heb je dan het geluid op je tv alleen, je hoeft dan alleen nog een jack 3,5mm naar tulp kabel hebben. De jack 3,5mm gaat in je tv ingang waar de koptelefoon normaal ingaat en de 2 tulpjes(meestal rood en wit) gaat de cinema set in bij meestal een poort die "in" staat en niet "out"

TS schreef elders:
Ik heb nog een vraagje ik heb van romy25 een antwoord gekregen maar dat is nog een beetje onduidelijk.Ik heb een jack 3,5mm tulp kabel maar daar zitten aan bij de kanten een witte en een rode aansluiting aan,maar ik denk zelf dat er aan een kant die witte en rode hoort te zitten en aan de andere kant een zwarte

Jack 3,5mm aan de ene kan van de kabel en tulp (rood en wit) aan de andere uiteinde. zie hier afbeelding Let op dat dit wel alleen voor je geluid is ! De jack in koptelefoon ingang op de tv en de tulpjes gaan in je cinema set in een "in"poort. De koptelefoon poort is een "out" poort dat geluid weg stuurt naar de "in" poort bij je cinema set