dk
door dkroes Jul 13, 2014 om 14:45
Voeding & gezondheid

Wijnhuis Pallhuber

Ik heb in de zomer van 2013 een doos met wijn ontvangen van de firma Pallhuber zonder dat ik iets besteld had, geen koopovereenkomst dus. Ik was in de veronderstelling dat het hier een vergissing betrof en heb de doos dan ook onaangebroken bij de voordeur laten staan zodat deze weer opgehaald kon worden. Later kreeg ik een factuur voor deze wijn , deze heb ik uiteraard niet betaald. Na enige weken werd ik gebeld door deze firma over een nog openstaande factuur, maar ik zei dat ik niets besteld had, daar werd niet op gereageerd. Weer later kreeg ik een betaling herinnering, en nog één, en werd weer eens gebeld en weer een herinnering. Daarna werd kreeg ik een brief van incasso Vesting Finance met het dringende verzoek om te betalen. Afijn, de hele situatie weer eens uitgelegd en ik had het idee dat ze dat begrepen. Niets bleek minder waar want ik heb inmiddels al het derde betaling verzoek.

Heel vervelend van de firma Pallhuber als zowel het incasso bureau om hiermee door te gaan terwijl er helemaal geen koop overeenkomst is.
Hoe kan dit stoppen?

8798 7 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 13, 2014 om 15:24
423 Antwoorden / 4 Vragen

Voor alle zekerheid: Niemand binnen je huishouden heeft misschien een bestelling gedaan?
Heb je de eerste keer ook om een kopie contract gevraagd om te zien wie er besteld heeft en op welke manier?
Als je echt 100% zeker weet dat er nooit iets besteld is, dan sta je redelijk sterk.
Als er echter door een lolbroek op jouw naam besteld is, dan zal jij moeten bewijzen dat je niets besteld hebt

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 15:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=r.kemperman schreef op zondag 13 jul 2014, 15:24]Voor alle zekerheid: Niemand binnen je huishouden heeft misschien een bestelling gedaan?
Heb je de eerste keer ook om een kopie contract gevraagd om te zien wie er besteld heeft en op welke manier?
Als je echt 100% zeker weet dat er nooit iets besteld is, dan sta je redelijk sterk.
Als er echter door een lolbroek op jouw naam besteld is, dan zal jij moeten bewijzen dat je niets besteld hebt
Hoe kom je daar toch bij, dit is helemaal niet juist.
Effe Googlen en je weet het.
@dkroes,

Quote uit ConsuWijzer:

Ongevraagde toezending
Hebt u ongevraagd producten ontvangen?

Soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. Dit wordt ook wel een ongevraagde toezending genoemd. Volgens de wet is dat verboden.

Hebt u niet om het product gevraagd? Of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? Bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? Dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. Als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.

U mag het product houden, als u dat wilt. Wilt u het toch terugsturen? Dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.
Let op

Als u het product houdt en hiervoor ook betaalt, dan sluit u een overeenkomst met dat bedrijf. U kunt dan niet meer zomaar van het product af.
Wat moet u doen als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt?

Eigenlijk hoeft u niets te doen, als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt.

Wilt u toch iets doen? Neem dan contact op met de ondernemer en probeer samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet? Dan kunt u de ondernemer een brief schrijven.
Wat zet u in uw brief?

Dat u geen overeenkomst hebt met het bedrijf
Dat het ook de reden is waarom u de rekening niet betaalt
Dat de opndernemer moet bewijzen dat u wel een overeenkomst hebt gesloten
En dat u een reactie op uw brief wilt voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de ondernemer geeft moet redelijk zijn.

U kunt hiervoor ook onze voorbeeldbrief gebruiken.

Bron, klik-> Ongevraagde toezending

tenormin
door tenormin - Jul 13, 2014 om 16:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=dkroes schreef op zondag 13 jul 2014, 14:45]Ik heb in de zomer van 2013 een doos met wijn ontvangen van de firma Pallhuber zonder dat ik iets besteld had, geen koopovereenkomst dus. Ik was in de veronderstelling dat het hier een vergissing betrof en heb de doos dan ook onaangebroken bij de voordeur laten staan zodat deze weer opgehaald kon worden.

Ben het wel eens wat gompy2 schrijft maar je gaat zo'n doos dan toch niet buiten bij de voordeur laten staan? (Had 'um lekker zelf gebruikt ? ). Dat het ongevraagd komt en mag behouden is correct, maar nou heeft u "iemand anders" wel blij gemaakt met wijn. Ik had gewoon de reutemeteut wel teruggestuurd (ja, ook al mag je het houden); want zie nu maar eens van die lui af te komen. Heeft men toch moeite om die 'gratis' toestanden weer uit de registratie te halen. En dit alles heeft de vorige zomer al plaatsgevonden. Poeh, hardnekkige terriërs. Maar goed, ze kunnen wel blijven sturen, rekeningen, aanmaningen als Incassobureau: eerst uw bestelling laten zien, dat kunnen ze niet. Daarom (om van het gezeur af te zijn) stuur ik ongevraagde zaken op hun kosten terug. Heb geen zin in dit soort brieven e.d.

van leyden
door van leyden - Jul 13, 2014 om 16:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Lucky guy.
Gratis wijn, proost, drink maar lekker op.
Niks betalen hoor, als je niks besteld hebt.

Waarom gebeurt mij nou nooit zoiets?

diumenge
door diumenge - Jul 13, 2014 om 17:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 13 jul 2014, 16:44]... maar je gaat zo'n doos dan toch niet buiten bij de voordeur laten staan? (Had 'um lekker zelf gebruikt ? ). Dat het ongevraagd komt en mag behouden is correct, maar nou heeft u "iemand anders" wel blij gemaakt met wijn. ...

Bij de deur kan ook aan de binnenkant zijn, dus laten we er maar van uit gaan dat de doos er nog steeds staat.

De firma Pallhuber zal moeten aantonen dat u de doos besteld had, als uw verhaal correct is dan kunnen ze dat niet. Niets aan de hand dus, maar het geeft natuurlijk wel overlast. Stuur ze een mail met verwijzing naar deze vraag.

zoekster
door zoekster - Jul 13, 2014 om 18:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Werkt deze firma vaker op deze manier?
klik HIER.

Of bent u dezelfde vraagsteller?

Indien niet, ooit telefonisch contact gehad met deze firma?

van leyden
door van leyden - Jul 13, 2014 om 18:32
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Telefonisch contact is voor sommige bedrijven al voldoende om nepbestellingen uit te voeren.
Het maakt dan geen zak uit waar het gesprek overgaat.
Daarom nooit je persoonsgegevens verstrekken zonder koop.