ma
door maryanne2122 Jan 31, 2015 om 19:14
Vakantie & reizen

Wijzigen vluchttijden ryanair

we hebben in september 2014 goedkope tickets gekocht voor een vlucht naar Pisa met Ryanair. Heen en terugvliegtijden waren erg gunstig midden op de dag. Gisteren werd ons gemaild dat onze vlucht gewijzigd was naar onmogelijke tijden, nl heenvlucht middernacht, terugvlucht om half zeven in de ochtend. Mochten annuleren en eventueel 100% duurdere tickets kopen voor de eerder geboekte vlucht. Die bleef gewoon bestaan. ik zie dit als oplichting: Ryanair maakt het mensen die goedkoop boeken onmogelijk om op de door hen geboekte vlucht te reizen. Communicatie hierover is onmogelijk, noch och via de telefoon is contact mogelijk.
hoe kunnen we dit onder grotere aandacht brengen? bijv. in het programma Kassa zelf?

1933 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 31, 2015 om 19:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Klik hier om in contact te komen met vara kassa.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 21:54
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Ryanair vliegt niet met lijnvluchten maar met charters en kunnen en mogen de vluchttijden wijzigen. Dit komt bij de prijzenvechters geregeld voor.

(los van alles: google eens op het begrip oplichting en vervolgens op smaad)

pi
door pieterwolters - Jan 31, 2015 om 23:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ryanair vliegt niet met charters. Het zijn allemaal lijnvluchten.

mahadma
door mahadma - Jan 31, 2015 om 23:28
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Mea culpa, mijn fout dus.

ma
door maryanne2122 - Feb 1, 2015 om 09:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat vluchten andere tijden kunnen krijgen als je lang van te voren boekt is bekend. Hier gaat het erom dat de geboekte vlucht blijft bestaan voor veel hogere tarieven en er een tweede vlucht erbij komt waarnaar ze ons verplaatst hebben. Dan is googelen op oplichting en smaad overbodig!

ro
door ron530 - Feb 1, 2015 om 10:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"9.1.1 De vluchttijden die op uw Reisroute of elders worden weergegeven, kunnen veranderen tussen de boekingsdatum en de reisdatum."
Ryanair heeft zich daarmee mooi ingedekt toch. Ryanair verkoopt die goedkope tickets om het toestel te vullen, is het toestel vol wordt u op een volgende vlucht gezet.