Deze week ontving ik een brief van de ANWB dat het wegenwacht Nederland Service pakket per 1 november automatisch wordt omgezet in een standaard Nederland pakket. Hierbij krijgt men alleen 2 dagen vervangende Auto service extra. Wat ik niet nodig heb. Ik betaal er wel €95 per jaar voor i.p.v. de €80 die ik nu betaal. Kan dit zomaar?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Inderdaad, dat kan, u kunt dit accepteren of niet accepteren. Maar in geval van niet accepteren kunt u opzeggen. Maar doe dat dan VÓÓR 15 november 2014 (zie de anwb site hoe) want anders bent u te laat en bent u weer 1 heel jaar lid.
Het is jammer dat er niet een makkelijke manier is om gelijksoortige vragen in een topic te concentreren. Dit wordt weer zo'n vraag die om de zoveel dagen opduikt.
[quote=zoekster schreef op zondag 14 sep 2014, 11:44]Het is jammer dat er niet een makkelijke manier is om gelijksoortige vragen in een topic te concentreren. Dit wordt weer zo'n vraag die om de zoveel dagen opduikt.
Dat kan wel als men weet te zoeken in Vraag & Beantwoord maar....dan krijgen deze mensen wel commentaar in de vorm van: Alle mensen, u reageert wel op een erg oude vraag of iets van die strekking.
[quote=1953 schreef op zondag 14 sep 2014, 14:16]Ja, zondermeer, en als het u niet bevalt het aangeboden pakket kunt natuurlijk - kosteloos binnen de dertig dagen - opzeggen.
Binnen 30 dagen opzeggen is geen sprake van bij de ANWB. Wel is de TS op tijd de wijziging doorgegeven. Dus @mahadma geeft het juiste antwoord. En kan de TS er vanaf, voor die genoemde datum.
natuurlijk mag ANWB tarieven verhogen, spelregels wijzigen het vervelende is dat er eigenlijk geen alternatieven zijn ANWB heeft dus een monopolie positie ik wil ook helemaal geen vervangende auto maar wel woonplaatsservice ben al heeeeeeeeeeeel lang lid, zeer tevreden over de service maar niet over deze actie
ANWB LEDEN ALLEMAAL PROTESTEREN per mail, of per post - heb ik ook gedaan
als ik soep wil zonder ballen, bedoel ik zonder ballen .....................
[quote=villadorina schreef op maandag 15 sep 2014, 13:32] ANWB heeft dus een monopolie positie
Dat is helemaal niet waar. Kwestie van goed rond kijken! Ik heb al jaren een pechhulp binnen- buitenland bij de Univé verzekeringen en betaal zowat de helft minder dan bij de ANWB. Dat er nog mensen lid zijn van die club.
Ik had WW + Woonplaatsservice € 80,--. Dat komt per 1-1-2015 te vervallen.
Wil je nu "Woonplaatsservice"hebben, dan krijg je er automatisch "Vervangend vervoer" bij. Dat gaat € 95,-- kosten. Een niet te accepteren slimme commerciële truc van de ANWB.
Bovendien wordt de partnerpas ingevoerd, kosten € 5,--. Weer kassa. Tot nu toe werd het gedoogd, wanneer de partner reed.
Ik heb ook zo brief gekregen en heb nu instap (55 euro) genomen dus alleen pech hulp in Nederland maar liever had ik ook woonplaats erbij zoals ik al jaren had maar dat vind ik te duur (95 euro)worden dus dan maar minder.
@gatsonides, als u het te duur vind neemt u toch een ander? klik. En heel veel automerken hebben hun "eigen" service waarmee men dan weer vaak de ANWB tegenkomt. Of een van de twee in de link genoemde.
Bij de meeste pech verzekeringen wordt je alleen maar naar een dichtbij zijnde dealer gesleept. Die aan de gang gaat voor 80 euro per uur. En je kunt wachten, omdat er andere auto's op de brug staan. Die eerst worden gefikst. Bij de ANWB zal de monteur er ter plekke alles aan doen om het voertuig te repareren. Dat kan hoge garage kosten schelen. Voor een paar tientjes.
Al wat ik weet van Route Mobiel is dat, zelfs al doet je accu het niet, je auto wordt weggesleept. Toen ze pas op de markt kwamen ben ik even van ANWB naar hen overgegaan; wist niet hoe snel ik weer terug moest naar ANWB. Qua lidmaatschap is het goedkoper, qua service? Nou, voor mij hoeft het echt niet meer.
In de brief schrijft de ANWB dat zij het vernieuwde wegenwachtpakket invoeren omdat zij gemerkt zouden hebben dat niet elk lid precies zou weten waarvoor zij verzekerd zouden zijn. Wat een lariekoek, de ANWB wil gewoon meer contributie ontvangen! Bij bv. een reisverzekering kan je via een aantal modules zelf bepalen wat je wel en wat je niet wilt verzekeren. Zo hoort het ook! T-Mobile maakt met Ali B. reclame dat jezelf uitmaakt wat voor pakket je afneemt, zonder produkten waar je niet op zit te wachten. In feite rij ik alleen in mijn eigen woonplaats maar Woonplaats Service alleen is niet af te sluiten dus heb ik ook de Wegenwacht Nederland Service in mijn huidige pakket. Maar het gaat mij te ver om ook voor de voor mij totaal onnodige "extra service" Vervangende Auto te gaan betalen. De ANWB is de grootste consumentenorganisatie in Nederland maar nu willen zij niet luisteren naar de wensen van hun leden! En dat doet mij na meer dan 40 jaar lid van deze organisatie pijn.
Natuurlijk, iedereen heeft eigen wensen. Maar als je 1 x gebruik maakt van eigen woonplaats service, ben je goedkoper uit als je eigen garage. En dat moet je ook eens meetellen. Ik heb besloten om te blijven bij de anwb. Ieder zijn idee.
Het is inderdaad slikken of stikken ik heb ook bij de ANWB een klacht ingediend ze kunnen je ook 2e klas met de trein terugsturen staat in mijn retourmail OH OH Oh wat zijn wij heden blij Het geld is niet zo belangrijk het gaat om 20% verhoging van de contributie. Op slinkse wijze met een L....L verhaal
[quote=alex th. schreef op woensdag 17 sep 2014, 01:38]In de brief schrijft de ANWB dat zij het vernieuwde wegenwachtpakket invoeren omdat zij gemerkt zouden hebben dat niet elk lid precies zou weten waarvoor zij verzekerd zouden zijn. Wat een lariekoek, de ANWB wil gewoon meer contributie ontvangen! Dit klopt wel aangezien de ANWB simpelweg geen productomschrijving geeft op hun website. Dan wordt het natuurlijk ook lastig.
Nu pakken ze hun eigen onvolkomenheid aan voor 'n forse verhoging. An sich best 'slim' en als monopolist kun je dat prima doen natuurlijk..
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.
De warmtepompdroge
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer