cl
door claudia1978 Mar 29, 2015 om 19:58
Computers & telefonie

Wijziging in algemene voorwaarden vodafone?

Vorig jaar liet Vodafone via een smsje weten dat op de facturen voor particuliere abonnementen, géén BTW meer vermeld zou worden. Als ik deze BTW-vermelding nog wél op mijn factuur wilde hebben, moest ik 'ja' terug smsen, waarna vervolgens een zakelijk profiel van mijn gegevens werd aangemaakt.
Nu mijn vraag: is dit een wijziging in de algemene voorwaarden en kan ik hiermee onder mijn contract uit? Aan het abonnement, opzegtermijn, einddatum contract e.d. is niks gewijzigd verder.

2892 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2015 om 20:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als dat al het geval was, dan ben je er nu rijkelijk laat mee.

ho
door hopetobehelping - Mar 29, 2015 om 20:26
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste claudia1978,

de algemene voorwaarden zijn niet in uw nadeel gewijzigd, derhalve is deze wijziging geen wijziging waardoor u onder uw contract uit kunt komen.
Lees hier wat consuwijzer er over zegt, klik hier.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2015 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wat is uw nadeel dan?

cl
door claudia1978 - Mar 29, 2015 om 20:31
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:26]Beste claudia1978,

de algemene voorwaarden zijn niet in uw nadeel gewijzigd, derhalve is deze wijziging geen wijziging waardoor u onder uw contract uit kunt komen.
Lees hier wat consuwijzer er over zegt, klik hier.

[quote=tijger1 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:27]Wat is uw nadeel dan?

Het probleem is (en dat heb ik nog niet verteld) dat Vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft. Doordat ik die BTW-vermelding nodig heb voor mijn bedrijf (en ik mág gewoon een particulier abonnement gebruiken als ZZP'er), zouden particuliere abonnement inmiddels geen BTW-vermelding meer hebben en zakelijke profielen wel. Wat schetst mij de verbazing? Ik heb nu GEEN BTW-vermelding op mijn nieuwe facturen en mijn man (particulier) dus wel. Conclusie: Ik kan nu mijn BTW niet aftrekken.... En dat kost mij dus geld...

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2015 om 20:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Dus je hebt toen geen 'ja' sms gestuurd?

ho
door hopetobehelping - Mar 29, 2015 om 20:45
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=claudia1978 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:31]
Het probleem is (en dat heb ik nog niet verteld) dat Vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft. Doordat ik die BTW-vermelding nodig heb voor mijn bedrijf (en ik mág gewoon een particulier abonnement gebruiken als ZZP'er), zouden particuliere abonnement inmiddels geen BTW-vermelding meer hebben en zakelijke profielen wel. Wat schetst mij de verbazing? Ik heb nu GEEN BTW-vermelding op mijn nieuwe facturen en mijn man (particulier) dus wel. Conclusie: Ik kan nu mijn BTW niet aftrekken.... En dat kost mij dus geld...

Beste claudia1978,

u had de mogelijkheid om toch de BTW op uw factuur te krijgen ('JA' SMS'en) als ik u goed begrijp.
Die mogelijkheid is er wellicht nog, neem contact op met Vodafone of kijk wat uw mogelijkheden in 'my Vodafone' zijn.
Voor wat betreft uw BTW aangifte, heeft u hierover contact opgenomen met uw belastingconsulent ?
Ik zou in uw geval gewoon met pen het bedrag 'ex BTW', 'BTW' en 'Totaal' op uw Vodafone factuur erbij schrijven en vervolgens alsnog het BTW bedrag verwerken in uw BTW aangifte.

Maar probeer het in orde te krijgen met Vodafone, u kunt ook informeren of het mogelijk is om u over te laten zetten van particulier naar zakelijk.

cl
door claudia1978 - Mar 29, 2015 om 20:50
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:44]Dus je hebt toen geen 'ja' sms gestuurd?

Ja, natuurlijk heb ik 'ja' terug gesmst én mijn kvk-nummer doorgegeven. Maar.. nog steeds geen BTW-vermelding.

cl
door claudia1978 - Mar 29, 2015 om 20:52
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:45][quote=claudia1978 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:31]
Het probleem is (en dat heb ik nog niet verteld) dat Vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft. Doordat ik die BTW-vermelding nodig heb voor mijn bedrijf (en ik mág gewoon een particulier abonnement gebruiken als ZZP'er), zouden particuliere abonnement inmiddels geen BTW-vermelding meer hebben en zakelijke profielen wel. Wat schetst mij de verbazing? Ik heb nu GEEN BTW-vermelding op mijn nieuwe facturen en mijn man (particulier) dus wel. Conclusie: Ik kan nu mijn BTW niet aftrekken.... En dat kost mij dus geld...

Beste claudia1978,

u had de mogelijkheid om toch de BTW op uw factuur te krijgen ('JA' SMS'en) als ik u goed begrijp.
Die mogelijkheid is er wellicht nog, neem contact op met Vodafone of kijk wat uw mogelijkheden in 'my Vodafone' zijn.
Voor wat betreft uw BTW aangifte, heeft u hierover contact opgenomen met uw belastingconsulent ?
Ik zou in uw geval gewoon met pen het bedrag 'ex BTW', 'BTW' en 'Totaal' op uw Vodafone factuur erbij schrijven en vervolgens alsnog het BTW bedrag verwerken in uw BTW aangifte.

Maar probeer het in orde te krijgen met Vodafone, u kunt ook informeren of het mogelijk is om u over te laten zetten van particulier naar zakelijk.


Natuurlijk heb ik 'JA' terug gesmst en vervolgens heb ik op verzoek netjes mijn kvk-nummer doorgegeven. Vervolgens kreeg ik een zakelijk profiel. Maar.. nog steeds geen BTW-vermelding.

De belasting wil BTW-vermelding zien op mijn factuur. Dat ik mag ik er natuurlijk wel bij schrijven, maar dan is het zeker nog niet aftrekbaar.

ho
door hopetobehelping - Mar 29, 2015 om 21:02
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=claudia1978 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:52]
Natuurlijk heb ik 'JA' terug gesmst en vervolgens heb ik op verzoek netjes mijn kvk-nummer doorgegeven. Vervolgens kreeg ik een zakelijk profiel. Maar.. nog steeds geen BTW-vermelding.

De belasting wil BTW-vermelding zien op mijn factuur. Dat ik mag ik er natuurlijk wel bij schrijven, maar dan is het zeker nog niet aftrekbaar.

Beste claudia1978,

ik had niet begrepen dat u inmiddels een zakelijk profiel heeft bij Vodafone.
Dan is Vodafone verplicht om een BTW opgave te doen.
Er zijn nu eenmaal eisen waaraan een factuur moet voldoen, waarschijnlijk wel bekend voor u aangezien u als ZZP'er ook facturen zult versturen. Meer informatie vind u op de site van de belastingdienst, klik hier.
Geen idee of u het al gedaan heeft, maar dien een klacht in bij Vodafone. U dient een factuur met BTW te krijgen.

Voor wat betreft de BTW aangifte naar aanleiding van uw Vodafone facturen zonder BTW: u betaalt wel BTW, u weet ook hoeveel (21%). Mijn keuze in deze heeft u al gelezen. Maak voor uzelf de keuze wel/niet meenemen in de BTW aangifte.

cl
door claudia1978 - Mar 29, 2015 om 21:04
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 29 mrt 2015, 21:02][quote=claudia1978 schreef op zondag 29 mrt 2015, 20:52]
Natuurlijk heb ik 'JA' terug gesmst en vervolgens heb ik op verzoek netjes mijn kvk-nummer doorgegeven. Vervolgens kreeg ik een zakelijk profiel. Maar.. nog steeds geen BTW-vermelding.

De belasting wil BTW-vermelding zien op mijn factuur. Dat ik mag ik er natuurlijk wel bij schrijven, maar dan is het zeker nog niet aftrekbaar.

Beste claudia1978,

ik had niet begrepen dat u inmiddels een zakelijk profiel heeft bij Vodafone.
Dan is Vodafone verplicht om een BTW opgave te doen.
Er zijn nu eenmaal eisen waaraan een factuur moet voldoen, waarschijnlijk wel bekend voor u aangezien u als ZZP'er ook facturen zult versturen. Meer informatie vind u op de site van de belastingdienst, klik hier.
Geen idee of u het al gedaan heeft, maar dien een klacht in bij Vodafone. U dient een factuur met BTW te krijgen.

Voor wat betreft de BTW aangifte naar aanleiding van uw Vodafone facturen zonder BTW: u betaalt wel BTW, u weet ook hoeveel (21%). Mijn keuze in deze heeft u al gelezen. Maak voor uzelf de keuze wel/niet meenemen in de BTW aangifte.

Dank je wel voor je hulp!

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 30, 2015 om 09:45
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste claudia1978,

Op grond van de regelgeving van de belasting dienst zijn wij niet verplicht een factuur uit te reiken. Meer informatie hierover kun je vinden in deze link http://bit.ly/Pn0PSv. Vodafone heeft er voor gekozen om haar particuliere klanten een rekening te verstrekken waarop de kosten inclusief btw staan om het makkelijker en duidelijker voor klant te maken.
Het betreft hier dus geen wijziging in de algemene voorwaarden. Het is daarom niet mogelijk om je contract vroegtijdig kosteloos te annuleren.

Met vriendelijke groet,

Anoeska
Vodafone 24/7 Webcrew

ho
door hopetobehelping - Mar 30, 2015 om 18:35
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=vodafonewebcare schreef op maandag 30 mrt 2015, 09:45]Beste claudia1978,

Op grond van de regelgeving van de belasting dienst zijn wij niet verplicht een factuur uit te reiken. Meer informatie hierover kun je vinden in deze link http://bit.ly/Pn0PSv. Vodafone heeft er voor gekozen om haar particuliere klanten een rekening te verstrekken waarop de kosten inclusief btw staan om het makkelijker en duidelijker voor klant te maken.
Het betreft hier dus geen wijziging in de algemene voorwaarden. Het is daarom niet mogelijk om je contract vroegtijdig kosteloos te annuleren.

Met vriendelijke groet,

Anoeska
Vodafone 24/7 Webcrew


Beste Anoeska,

als u goed gelezen had dan had u gezien dat claudia1978 een zakelijk profiel bij Vodafone heeft.
U antwoord is mooi, maar raakt dus kant nog wal.

Vodafone dient aan claudia1978 facturen met BTW vermelding te versturen. Dat gebeurt nu niet en derhalve blijft Vodafone in gebreke.
Snap overigens niet dat dit blijkbaar zo moeilijk is voor Vodafone. Het kan niet meer zijn dan gewoon ergens een vinkje in de klantgegevens goed zetten. Mag toch hopen dat de wil om een klant te helpen en zich netjes aan de wet te houden er is bij Vodafone.

07
door 071anja - Apr 23, 2015 om 22:34
39 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ja daar is Vodafone goed in. Alles eraan doen om je vast te houden als klant door het contract niet te verbreken of je het af te laten kopen. Helaas beseffen ze niet dat je je klanten ook te vrede moet houden en zeker niet valselijk moet behandelen of zoals in mijn geval gewoon niet reageren op klachten en als ze dan wel reageren dan sturen ze de reactie naar een oude Email adres terwijl je het goede Email adres in de klacht hebt ingevuld. NEE ECHT SLIM ZIJN ZE NIET BIJ VODAFONE WEL DOORTRAPT EN ZEER ONBESCHOFT ALS JE ZE WIJST OP DE FOUTEN DIE ZE MAKEN. ZE KUNNEN ER NAMELIJK NIET TEGEN ALS JE ZE OP HUN FOUTEN WIJST. MISSCHIEN HEBBEN ZE DAAR IETS AAN EEN SOORT VAN TRAINING IN NORMEN EN WAARDEN

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2015 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

L072anja

Uw capslock blijft hangen.

19
door 1953 - Apr 24, 2015 om 03:12
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Toen der tijd mogelijk wel, edoch het is geen inhoudelijke wijziging van de algemene voorwaarden die uw rechten niet deden schaden, u had de mogelijkheid op het sms van Vodafone te reageren en dat hebt u destijds nagelaten.

Dus geen recht van spreken na maanden achteraf. U kunt hoogstens Vodafone alsnog te verzoeken om uw factuur met btw-facturatie te doen.

pi
door pieterwolters - Apr 24, 2015 om 07:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=071anja schreef op donderdag 23 apr 2015, 22:34]Ja daar is Vodafone goed in. Alles eraan doen om je vast te houden als klant door het contract niet te verbreken of je het af te laten kopen. Helaas beseffen ze niet dat je je klanten ook te vrede moet houden en zeker niet valselijk moet behandelen of zoals in mijn geval gewoon niet reageren op klachten en als ze dan wel reageren dan sturen ze de reactie naar een oude Email adres terwijl je het goede Email adres in de klacht hebt ingevuld. NEE ECHT SLIM ZIJN ZE NIET BIJ VODAFONE WEL DOORTRAPT EN ZEER ONBESCHOFT ALS JE ZE WIJST OP DE FOUTEN DIE ZE MAKEN. ZE KUNNEN ER NAMELIJK NIET TEGEN ALS JE ZE OP HUN FOUTEN WIJST. MISSCHIEN HEBBEN ZE DAAR IETS AAN EEN SOORT VAN TRAINING IN NORMEN EN WAARDEN

Alle werknemers in Nederland zijn sukkels, dat mag duidelijk zijn als je alle klachten op dit forum leest. De mensen die wel wat kunnen zitten kennelijk alleen maar de F5-en....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer