pm
door pmsik Oct 14, 2015 om 11:38
Vakantie & reizen

Wijziging tussenstop cruise

Mag Stip-reizen zomaar een tussenstop van een cruise wijzigen zonder dat ik het recht heb deze reis te cancellen of te wijzigen?

1716 26 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 11:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pmsik,

Uit de Algemene Voorwaarden:

Programmawijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om inhoudelijke programma’s vanwege reistechnische redenen te wijzigen. De vermelde afstanden / reisduren zijn afhankelijk van lokale omstandigheden.

Rederijvoorwaarden
Alle rederijen hebben aanvullende vervoerscondities en algemene voorwaarden. Deze deels afwijkende voorwaarden zijn in beginsel van toepassing. De desbetreffende rederijvoorwaarden worden op verzoek toegestuurd. De rederij behoudt zich het recht voor om een vaarschema te wijzigen wegens onvoorziene- of weersomstandigheden. Tevens behouden de meeste rederijen zich nadrukkelijk het recht voor de diverse vaarschema’s met andere schepen uit te voeren. Deze schepen zijn altijd minstens gelijkwaardig, hoewel de indeling meestal afwijkend is.

Dus ..... m.i. Ja.

Fijne vakantie

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 12:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

En als ik aanbied op een andere datum te willen.

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 12:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft Stip reizen een reden opgegeven waarom de wijziging is aangebracht? Wat houdt de wijziging precies in?
En kan op die andere datum de oorspronkelijke reisstop wel worden gemaakt?

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 12:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wijziging in vaarschema, wat dat ook betekent.
Niet direct maar er staat wel een aantal data genoemd waarop het niet kan.
Dus denk ik van wel.

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 13:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar welke tussenstop wordt nu precies wel/niet gemaakt en in hoeverre is dat belangrijk voor de kwaliteit van de reis? Moet u nu genoegen nemen met minder?

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 13:59
8 Antwoorden / 1 Vragen

ipv Kasabh wordt het Fujairah (= een containerhaven) of Khor Fakkan.
Kwaliteit reis lijdt daar zeer onder omdat gebied rondom Kasabh zeer uitzonderlijk is.
Volgens Stip zelf het Noorwegen van het MO.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2015 om 15:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zijn het niet alle ook containerhavens?

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 15:25
8 Antwoorden / 1 Vragen

Niet to the point.
Het gaat erom of ik bepaalde rechten heb als de touroperator dingen verandert.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent met de voorwaarden akkoord gegaan. Dus een wijziging volgens de voorwaarden is geen reden om gratis te kunnen annuleren.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2015 om 15:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kaart het zelf aan als bezwaar: een containerhaven, dus zeer to the point. Dat levert enig zoeken op Google ook op.
Lees anders nog eens de reactie van @edrick3, dus de voorwaarden.

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 15:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander.
De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:43]The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander.
De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.

Dan maar cancellen die hap. :-)

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:45][quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:43]The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander.
De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.

Dan maar cancellen die hap. :-)

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:45]

Dan maar cancellen die hap. :-)

(Er ging iets fout).
Maar TS wil dat natuurlijk kosteloos doen en gezien de Algemene Voorwaarden ......

Annuleren kun je - tegen het betalen van de kosten die daar voor gelden - natuurlijk altijd.

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 16:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 13:59]ipv Kasabh wordt het Fujairah (= een containerhaven) of Khor Fakkan.
Kwaliteit reis lijdt daar zeer onder omdat gebied rondom Kasabh zeer uitzonderlijk is.
Volgens Stip zelf het Noorwegen van het MO.
Ik vind dat u wel een punt heeft als het gebied dat nu wordt overgeslagen bijzonder van kwaliteit is en een van de redenen is om de reis te maken. Het kan natuurlijk zijn dat er een of andere omstandigheid is waarom deze haven niet wordt aangedaan, maar als de vervangende haven/ gebied van veel lagere kwaliteit is en de kwaliteit van uw reis naar beneden haalt, mag daar wel een prijsverlaging tegenover staan. Ongeacht wat er in de voorwaarden staat.

Je betaalt voor een zekere kwaliteit en je hoeft niet zomaar te pikken dat je met minder genoegen moet nemen zonder dat daar wat tegenover staat.

Ik ken de gebieden niet goed genoeg om hierover te oordelen, moet ik er eerlijk bij zeggen.

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 16:24
8 Antwoorden / 1 Vragen

Wat temeer steekt is dat een aanbod van mijn kant om van datum te veranderen zonder meer wordt verworpen.

aurora1
door aurora1 - Oct 14, 2015 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie op de website van Stipreizen dat de havens bij verschillende boekingsdata verschillen. Heeft u dan misschien een andere datum geboekt dan u dacht w.b. de havens?
Klik hier, zie onder Cruiseprogramma.
Bij cruises van andere maatschappijen zie ik het net zo staan: verschillende data, verschillende havens.
Kasabh heet trouwens Khasab

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 16:33
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan niet zo goed lezen in reisgidsen en mijn syries wordt langzaam beter.

door 1953 - Oct 14, 2015 om 17:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

In de (ANVR) algemene voorwaarde wordt altijd het voorbehoud gemaakt, om welk moverende reden dan ook, dat de reis tussentijds kan worden gewijzigd, omdat de haven gesloten is, een calamiteit e.d.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:33]Ik kan niet zo goed lezen in reisgidsen en mijn syries wordt langzaam beter.

???????

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 17:59][quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:33]Ik kan niet zo goed lezen in reisgidsen en mijn syries wordt langzaam beter.

???????

Reactie op laatste regel van reactie van aurora1? ;-)

pm
door pmsik - Oct 14, 2015 om 18:04
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ook, maar vooral op het gegeven dat mensen niet kunnen blijven bij waarover het gaat.
verder niet belangrijk.
Wel weet ik nog altijd niet mijn juridische positie.

tijger1
door tijger1 - Oct 14, 2015 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:43]The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander.
De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.

Maar u schrijft zelf het bovenstaande. Dan is het toch simpel?

En met "syries" kant u ook in die andere haven niet terecht.

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2015 om 18:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 18:04]Ook, maar vooral op het gegeven dat mensen niet kunnen blijven bij waarover het gaat.
verder niet belangrijk.
Wel weet ik nog altijd niet mijn juridische positie.
Die heb ik u gegeven. Als de wijziging duidelijk ten nadele van u is, dan kunt u om prijsvermindering verzoeken. Willen ze dat niet, dan kunt u op ontbinding van de overeenkomst aansturen.

Heeft u al een aanbetaling gedaan?

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2015 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pmsik,

.....Wel weet ik nog altijd niet mijn juridische positie.......
Staat dacht ik toch in de Algemene Voorwaarden, zoals aangegeven.

Nadere info wellicht via: ANVR/geschillencommissie?

Voor vragen over uw geplande, geboekte of reeds genoten reis kunt U terecht bij uw ANVR-boekingskantoor (reisbureau of touroperator).
Wat betreft klachten over uw reis, reisbureau of touroperator wijzen wij u er op dat alle ANVR-leden zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Reizen, zie hiervoor de ANVR Consumentenvoorwaarden. De ANVR is géén consumentenorganisatie en bemiddelt niet tussen u en de reisonderneming.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 15, 2015 om 03:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Consuwijzer: klik hier.