Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Programmawijzigingen Wij behouden ons het recht voor om inhoudelijke programma’s vanwege reistechnische redenen te wijzigen. De vermelde afstanden / reisduren zijn afhankelijk van lokale omstandigheden.
Rederijvoorwaarden Alle rederijen hebben aanvullende vervoerscondities en algemene voorwaarden. Deze deels afwijkende voorwaarden zijn in beginsel van toepassing. De desbetreffende rederijvoorwaarden worden op verzoek toegestuurd. De rederij behoudt zich het recht voor om een vaarschema te wijzigen wegens onvoorziene- of weersomstandigheden. Tevens behouden de meeste rederijen zich nadrukkelijk het recht voor de diverse vaarschema’s met andere schepen uit te voeren. Deze schepen zijn altijd minstens gelijkwaardig, hoewel de indeling meestal afwijkend is.
Heeft Stip reizen een reden opgegeven waarom de wijziging is aangebracht? Wat houdt de wijziging precies in? En kan op die andere datum de oorspronkelijke reisstop wel worden gemaakt?
Maar welke tussenstop wordt nu precies wel/niet gemaakt en in hoeverre is dat belangrijk voor de kwaliteit van de reis? Moet u nu genoegen nemen met minder?
ipv Kasabh wordt het Fujairah (= een containerhaven) of Khor Fakkan. Kwaliteit reis lijdt daar zeer onder omdat gebied rondom Kasabh zeer uitzonderlijk is. Volgens Stip zelf het Noorwegen van het MO.
U kaart het zelf aan als bezwaar: een containerhaven, dus zeer to the point. Dat levert enig zoeken op Google ook op. Lees anders nog eens de reactie van @edrick3, dus de voorwaarden.
The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander. De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.
[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:43]The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander. De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:45][quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:43]The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander. De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.
[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 13:59]ipv Kasabh wordt het Fujairah (= een containerhaven) of Khor Fakkan. Kwaliteit reis lijdt daar zeer onder omdat gebied rondom Kasabh zeer uitzonderlijk is. Volgens Stip zelf het Noorwegen van het MO. Ik vind dat u wel een punt heeft als het gebied dat nu wordt overgeslagen bijzonder van kwaliteit is en een van de redenen is om de reis te maken. Het kan natuurlijk zijn dat er een of andere omstandigheid is waarom deze haven niet wordt aangedaan, maar als de vervangende haven/ gebied van veel lagere kwaliteit is en de kwaliteit van uw reis naar beneden haalt, mag daar wel een prijsverlaging tegenover staan. Ongeacht wat er in de voorwaarden staat.
Je betaalt voor een zekere kwaliteit en je hoeft niet zomaar te pikken dat je met minder genoegen moet nemen zonder dat daar wat tegenover staat.
Ik ken de gebieden niet goed genoeg om hierover te oordelen, moet ik er eerlijk bij zeggen.
Ik zie op de website van Stipreizen dat de havens bij verschillende boekingsdata verschillen. Heeft u dan misschien een andere datum geboekt dan u dacht w.b. de havens? Klik hier, zie onder Cruiseprogramma. Bij cruises van andere maatschappijen zie ik het net zo staan: verschillende data, verschillende havens. Kasabh heet trouwens Khasab
In de (ANVR) algemene voorwaarde wordt altijd het voorbehoud gemaakt, om welk moverende reden dan ook, dat de reis tussentijds kan worden gewijzigd, omdat de haven gesloten is, een calamiteit e.d.
[quote=tijger1 schreef op woensdag 14 okt 2015, 17:59][quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 16:33]Ik kan niet zo goed lezen in reisgidsen en mijn syries wordt langzaam beter.
???????
Reactie op laatste regel van reactie van aurora1? ;-)
Ook, maar vooral op het gegeven dat mensen niet kunnen blijven bij waarover het gaat. verder niet belangrijk. Wel weet ik nog altijd niet mijn juridische positie.
[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 15:43]The point is mijn rechten tot bv cancellen, niet de looks van een en ander. De wet gebiedt levering van de juiste goederen/diensten in overeenstemming met het gekochte.
Maar u schrijft zelf het bovenstaande. Dan is het toch simpel?
En met "syries" kant u ook in die andere haven niet terecht.
[quote=pmsik schreef op woensdag 14 okt 2015, 18:04]Ook, maar vooral op het gegeven dat mensen niet kunnen blijven bij waarover het gaat. verder niet belangrijk. Wel weet ik nog altijd niet mijn juridische positie. Die heb ik u gegeven. Als de wijziging duidelijk ten nadele van u is, dan kunt u om prijsvermindering verzoeken. Willen ze dat niet, dan kunt u op ontbinding van de overeenkomst aansturen.
.....Wel weet ik nog altijd niet mijn juridische positie....... Staat dacht ik toch in de Algemene Voorwaarden, zoals aangegeven.
Nadere info wellicht via: ANVR/geschillencommissie?
Voor vragen over uw geplande, geboekte of reeds genoten reis kunt U terecht bij uw ANVR-boekingskantoor (reisbureau of touroperator). Wat betreft klachten over uw reis, reisbureau of touroperator wijzen wij u er op dat alle ANVR-leden zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Reizen, zie hiervoor de ANVR Consumentenvoorwaarden. De ANVR is géén consumentenorganisatie en bemiddelt niet tussen u en de reisonderneming.
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan.
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer