eclipse
door eclipse Nov 25, 2015 om 06:21
Computers & telefonie

Win 10 scherm

Hallo ik heb een tijdje terug het windows startscherm veranderd naar win 8, maaaaaaarrrrrrr :'(
nu wil ik weer terug naar het oorspronkelijke win 10 scherm , hoe doe ik dat ? heb al uren zitten pielen en peuteren maar vindt hem niet als download, .en in mijn apss... uiteraard staat win 8 wel in het config scherm , maar ik durf hem niet te verwijderen, want ik weet niet wat er dan gebeurd.. iemand de oplossing, heb me een breuk zitten zoeken maar krijg enkel te zien hoe mooi en leuk het is dus ik wil weer terug naar de vierkantjes en dat mooie blauwe venster rechts op de monitor :-)

1798 25 Rapporteer

marita567
door marita567 - Nov 25, 2015 om 09:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo eclipse ,

Misschien helpt dit klik hier

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2015 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Misschien heb je hier iets aan?
De allerlaatste regels - W10 resetten - is wellicht het handigst?

Suc6

marita567
door marita567 - Nov 25, 2015 om 13:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Als bovenstaande oplossingen niet helpen kunt uw dit misschien nog proberen .
klik hier

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 13:15
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=marita567 schreef op woensdag 25 nov 2015, 09:04]Hallo eclipse ,

Misschien helpt dit klik hier
hallo, ik kirijg met het uitgevoerde het configscherm ?? zonder classic shell ..

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 13:20
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 25 nov 2015, 12:53]Hallo eclipse,

Misschien heb je hier iets aan?
De allerlaatste regels - W10 resetten - is wellicht het handigst?

Suc6
hallo Edrick, pfft waar kom je nu mee :-) is wiskunde voor hoogbegaafden ??.. als ik mn dvd er nu eens indoet ken deze dan herstellen of overschrijven met behoud van gegevens ?
of wat als ik startmenu win 8 verwijder ??? wat komt er dan ?? hij moet toch met een alternatief komen om windows te gebruiken ??????????????? gaat ie dan niet terug naar de originele win 10 start ???

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2015 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Dat laatste klopt wel, want dat heb je nu verwijderd.

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 13:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 25 nov 2015, 12:53]Hallo eclipse,

Misschien heb je hier iets aan?
De allerlaatste regels - W10 resetten - is wellicht het handigst?

Suc6
ben bang dat ik dan weer een uurtje of 6 bezig ben :'(

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 13:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 25 nov 2015, 13:20]@eclipse,

Dat laatste klopt wel, want dat heb je nu verwijderd.

dus Edrick win 8 uninstal doen ????

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2015 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

..... als ik mn dvd er nu eens indoet ken deze dan herstellen of overschrijven met behoud van gegevens ?
of wat als ik startmenu win 8 verwijder ??? wat komt er dan ?? hij moet toch met een alternatief komen om windows te gebruiken ??????????????? gaat ie dan niet terug naar de originele win 10 start ???.
....
Durf hier geen antwoord op te geven. Geen ervaring mee en kan het niet voor je uitproberen.
Weet niet welke gegevens je bedoelt, maar zou gaan voor resetten/herstellen van W10.

Suc6

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 13:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=marita567 schreef op woensdag 25 nov 2015, 09:04]Hallo eclipse ,

Misschien helpt dit klik hier
\
ingevuld, en enter , na opstarten niets veranderd ???

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 13:40
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 25 nov 2015, 13:36]@eclipse,

..... als ik mn dvd er nu eens indoet ken deze dan herstellen of overschrijven met behoud van gegevens ?
of wat als ik startmenu win 8 verwijder ??? wat komt er dan ?? hij moet toch met een alternatief komen om windows te gebruiken ??????????????? gaat ie dan niet terug naar de originele win 10 start ???.
....
Durf hier geen antwoord op te geven. Geen ervaring mee en kan het niet voor je uitproberen.
Weet niet welke gegevens je bedoelt, maar zou gaan voor resetten/herstellen van W10.

Suc6
Edrick, blijven de programma s e.d dan behouden ????

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 13:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=marita567 schreef op woensdag 25 nov 2015, 13:20] Probeer de tweede oplossing van mij eens het kan zijn dat classic shell al verwijderd is .
Hallo Marite, daar durf ik niet aan , ken het niet onthouden,

marita567
door marita567 - Nov 25, 2015 om 14:05
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Welk besturingssysteem hebt uw er nu opstaan ?
Als ik het goed begrijp hebt uw Windows 10 maar het startscherm van Windows 8 .

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2015 om 14:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Switchen tussen tablet mode en desktop mode, kan via het meldingenicoontje rechts onder in je taakbalk. Daarop klikken dan kiezen voor desktopmodus.

ph
door philip36 - Nov 25, 2015 om 15:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse

Kijk eens bij Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update
of daar de update
Bijwerken naar Windows 10, versie 1511, 10586 bijstaat.

Als dat zo is zou u deze eerst eens kunnen installeren om te zien of hiermee het standaard windows10 startscherm terug komt.

Anders is het eenvoudiger om windows10 opnieuw te installeren lijkt me.

Als het geen schone installatie is, terug naar vorige windows versie en met DVD windows10 opnieuw installeren.

Ik neem aan dat windows10 geactiveerd is, dan wordt deze bij de herinstallatie van windows10 ook weer automatisch geactiveerd.

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 18:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hallo allemaal ............... k heppum en noem hem win 10 :-)

hoe ?, welnu, uiteindelijk blijven doorspitten in de instellingen van de installer van win 8 daar stond dat ik een "ui "moest uitzetten en de regel links klikken moest aanzetten en toen kwam er een regel links klikken voor win 10 menu, en jawel k heppum weer , zat nogal verstopt zeg maar ....

dank voor het meepiekeren.

marita567
door marita567 - Nov 25, 2015 om 18:44
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Graag gedaan , bedankt voor het terug melden .

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2015 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Gefeliciteerd!
Klik.

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 18:47
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 25 nov 2015, 18:46]@eclipse,

Gefeliciteerd!
Klik.

Met vr.gr.

Dankjewel edrick :-)

eclipse
door eclipse - Nov 25, 2015 om 21:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op woensdag 25 nov 2015, 15:15]@eclipse

Kijk eens bij Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update
of daar de update
Bijwerken naar Windows 10, versie 1511, 10586 bijstaat.

Als dat zo is zou u deze eerst eens kunnen installeren om te zien of hiermee het standaard windows10 startscherm terug komt.

Anders is het eenvoudiger om windows10 opnieuw te installeren lijkt me.

Als het geen schone installatie is, terug naar vorige windows versie en met DVD windows10 opnieuw installeren.

Hoi Philip ik heb een opstart dvd, dus ken een directe schone instal doen, maar win 8 had toch de optie terugzetten naar win 10 startmenu , was enkelt goed verstopt dus blijven klikken en een beetje met vinkjes rommelen en terugzetten en plots kwam de regel win 10 start terugzetten :-) heb ondanks de beledigingen van fedderflap m n win 10 startscherm terug :) gr han

Ik neem aan dat windows10 geactiveerd is, dan wordt deze bij de herinstallatie van windows10 ook weer automatisch geactiveerd.

door 1953 - Nov 25, 2015 om 22:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lijkt mij eenvoudig weer W10 installeren.

Afzonderlijk het startscherm van W10 in W8.1 lijkt mij niet te lukken in uw configuratie.

eclipse
door eclipse - Nov 26, 2015 om 11:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

de instal van win 10, ik kon niet wennen aan het startscherm, en ook verander ik het liefst weinig aan wat ik ben gewent, dan gaat alles lekker op de auto-piloot. tot er een iobitt program was wat de startmenu van win 7/8 kon weergeven, en dacht oké is wat voor mij, daar ik toch betaalde proggie s heb van iobitt, nam ik hem, en naar tevredenheid, maar nu windows gaat updaten deze maand wil ik toch aan het nieuwe startscherm werken en wennen, dus moest ie terug, maar er was geen weg terug op de normale windows manier, uiteraard een schone instal, maar heb 68 gig aan proggie s ..en brandprograms e.d , games die save s vastzet op C: na veel zoeken en peuteren kwam ik op het internet iets tegen over "ui "? dus zoeken naar ui in iobitt en na veel klikken en klieren jahoor , vinkje bij "ui" weghalen dan vinkje hier en daar en dan linker muis enzowaar daar was het startmenu van win 10 :-) komt eind van de maand een 500 gig kaart ssd dan heb ik er 4 , alleen twijfel ik nog voor C: tussen een ssd pci-e kaart of schijf, ik weet niet of de kaart( video) R 90 de bits ken trekken die worden gegenereerd door de snelle lees en schrijfsnelheden van de ssd evo kaart 1500 mb /Ms.. daar moet ik nog even met alternate overleggen, want aan een super snelle lees /schrijf kaart die niet compitabel kan zijn met mijn video kaart hebben we niets ...C"is 250 gig ssd d e f zijn ssd 500 gig... verder updaten is nog niet nodig gezien mobo en processor...en de usb 3.0 maar dat ligt wel in de planning :-) dus wat ik NU koop moet straks wel kunnen worden overgezet, moet dus rekening houden met slots, trafo, stekkers usb `s . gr Han

eclipse
door eclipse - Nov 26, 2015 om 12:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=redacteur schreef op donderdag 26 nov 2015, 11:21]Beste forumleden,
Off topic reacties zijn verwijderd. We proberen dit altijd z.s.m. te doen. Dank voor het begrip en voor de goede antwoorden waar de vragensteller iets aan kan hebben.
De redactie

Dank Admin, hoop dat U ook bekend bent met het feit dat fedderflap stelselmatig hier de boel komt verzieken en de site een vervelende smaak geeft, dit is vervelend voor de mensen die meedenken en voor de vraagsteller, vervelende is echter dat ook al probeer je er niet op te reageren, je toch de neiging hebt om hem even op zn nummer te zetten ook dat komt de site niet ten goede mja daar hebben we de admin dan weer voor :-) hartelijk dank gr Han

Redacteur
door Redacteur - Nov 26, 2015 om 12:09
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumleden,
Off topic reacties zijn verwijderd. We proberen dit altijd z.s.m. te doen. Dank voor het begrip en voor de goede antwoorden waar de vragensteller iets aan kan hebben.
De redactie

marita567
door marita567 - Nov 26, 2015 om 12:11
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Probeer de tweede oplossing van mij eens het kan zijn dat classic shell al verwijderd is .