ma
door mariet Sep 27, 2015 om 20:31
Computers & telefonie

Windows 10

Windows 10 geïnstalleerd maar heeft tegels op bureaublad staa n
Echter deze optie staat uit bij instellingen maar toch start hij zo op en kan met geen mogelijkheid bij hetvnormale bureaublad komen

En onder aanmelden ander account krijg ik wel het gebruikelijke bureaublad maar werken de snelkoppelingen niet , kan ze zelfs niet eens selecteren ......

438 1 Rapporteer

ph
door philip36 - Sep 28, 2015 om 00:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u de windows10 upgrade gedaan met de Windows 10 icoon rechts onderaan in de taakbalk dan heeft u geen 'schone' windows10 maar zijn de geïnstalleerde programma's van de vorige windows meegenomen naar windows10.
De pictogrammen hiervan komen dan op het bureaublad van windows10.

U kunt deze eventueel verwijderen door rechts te klikken op het pictogram (snelkoppeling) en voor verwijderen te kiezen.

Ook al heeft u dan geen pictogrammen meer, U kunt dan toch nog snel zo'n programma openen door in windows10 linksonder op het vergrootglas te klikken en de naam van het programma in het zoekvenster in te geven.
Meestal is het begin van de naam voldoende en worden een aantal suggesties gegeven, waarbij je op het juiste programma kunt klikken om het te openen.

Zo kun je hier ook gemakkelijk naar de instellingen van windows10.
Typ in het zoekvenster maar eens ac en je krijgt voor ac al 4 suggesties waarvan de eerste in het witte vak je meteen naar de accountpagina brengt.

Wilt u een 'schone' installatie van windows10 dan moet u de windows10 upgrade nogmaals downloaden en het iso bestand op een DVD branden.
Met deze DVD dan de computer opstarten en bij de opties er voor kiezen dat u niets van de vorige windows versie wilt meenemen naar windows10.
Om van de DVD op te starten moet u op een bepaalde F-toets drukken, welke dat is wordt meestal bij het starten van de computer op het scherm aangegeven.
U kunt de 32 bits of de 64 bits versie van windows10 downloaden.

Als u niet wilt dat er allerlei gegevens naar Microsoft gezonden worden kijk dan eens naar alle instellingen onder Privacy.

Voor het downloaden van windows10 klik hier