hu
door hub.pittie Oct 3, 2015 om 19:22
Computers & telefonie

Windows 10

Sony waarschuwt op zijn website om Windows 10 (nog) niet te downloaden en te installeren op hun Vaio-laptops. Waarom gebeurt dit? Is het nieuwe besturingssysteem nog niet veilig of is Sony nog niet ver genoeg?

1948 11 Rapporteer

f.weele
door f.weele - Oct 3, 2015 om 20:27
1085 Antwoorden / 27 Vragen

klik hier

en hier

m.vr.gr.

p.s. zelf een sony vaio, maar deze werkt nu goed met win 10.

db87
door db87 - Oct 4, 2015 om 20:58
32 Antwoorden / 0 Vragen

Luiheid van Sony. Sony kan niet garanderen dat het probleemloos werkt, vermoedelijk te weinig mankracht of andere prioriteiten gesteld binnen het bedrijf. Sony heeft in 2014 een herstructurering binnen het bedrijf doorgevoerd. Daarbij is de laptop devisie min of meer afgestoten (hebben wel nog een minderheidsbelang in de onafhankelijke onderneming).

crewmember
door crewmember - Oct 5, 2015 om 13:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit mij aan bij bovenstaande antwoorden. Dit komt door luiheid van sony.

Ook op mijn 6 jaar oude Vaio werkt windows 10 prima.

hu
door hub.pittie - Oct 5, 2015 om 13:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het er dus op wagen en niet meer wachten op de "goedkeuring" van SONY.

crewmember
door crewmember - Oct 5, 2015 om 14:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hub.pittie schreef op maandag 5 okt 2015, 13:47]Beste allen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het er dus op wagen en niet meer wachten op de "goedkeuring" van SONY.

Welke vaio heb je precies?Wij kunnen ook wel wat zeggen over de compatibiliteit met windows 10.

hu
door hub.pittie - Oct 5, 2015 om 15:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

De SONY laptop waar het hier over gaat heeft als typenummer SVF152A29M. Hij is nu ca 1,5 jaar oud en is voorzien van Windows 8.1.

crewmember
door crewmember - Oct 6, 2015 om 10:04
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm heb je deze in het buitenland gekocht? Of bij een vage webshop? Volgens hun site is het een laptop die alleen in het oostblok verkocht wordt.

Klopt dit?:

•Processor: Intel® Dual Core 2117u 1.8GHz CPU
•Screen: 15.6" Sony TruBrite® HD TFT High Brightness display with 1366 x 766
•RAM: 4gb DDR III 1600Mhz
•Hard Drive: 500 gb SATA II hard drive
•Graphics2: GeForce GT 740M 1GB DDR3 (nVidia Optimus)
•Operating System: Windows 8.1 64-bit Edition

Je CPU is niet echt snel maar het zou meer dan voldoende moeten zijn voor windows 10.

Daarnaast is elke laptop van 1.5 jaar oud wel geschikt voor windows 10.

Let wel op: Er is een kleine kans dat de drivers voor je videokaart, webcam, netwerkkaart niet meer werken na je update.

Je moet deze dan updaten vanaf de site van de maker van het onderdeel. (Nvidia Geforce driver van de nvidia site etc)

hu
door hub.pittie - Oct 6, 2015 om 16:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie!
Deze laptop is verleden jaar gekocht bij Paradigit. Inmiddels heb ik ontdekt dat het typenummer verstopt zat in het batterijvak. Het wijkt af van het nummer dat ik eerder gegeven heb. Dit stond op de achterkant van de laptop. Het "echte" nummer moet zijn SVF1521P6EW.
Ik heb al maanden het icoontje op het scherm staan waarmee de gratis download zou moeten plaatsvinden, maar steeds als ik dit aanklik krijg ik de melding dat ik in de wachtrij sta en word ik uitgenodigd om aan te vinken dat ik een kennisgeving wil krijgen zodra de download klaar is om geïnstalleerd te worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2015 om 16:34
16827 Antwoorden / 202 Vragen

weet u zeker dat dit het nummer van de laptop is en niet van de accu?

hu
door hub.pittie - Oct 6, 2015 om 17:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Eigenlijk wel. Ik heb dit via de eigen website van SONY ontdekt. Omdat ik het eerder genoemde typenummer niet kon vinden in de lijst heb ik verder gezocht. Het nummer in het batterijvak stond wél in de lijst van SONY.

door 1953 - Oct 6, 2015 om 18:14
3725 Antwoorden / 95 Vragen

God weet het!

Misschien heeft Sony iets te verbergen?